Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Brian4291

Status: Forumgnom
Beskeder: 1197
Oprettet: Okt 31, 2004
IP: Gemt
EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #1]

http://ekstrabladet.dk/flash/anmeldelser/diverse/article1487991.ece

_________________________________
Take me to heaven and take me to hell!!

Jan 15, 2011 Kl. 11:26 AM
Udskriv
Mads

Status: Forumgnom
Beskeder: 877
Oprettet: Okt 30, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #2]

http://ekstrabladet.dk/musik/koncert_anmeldelser/article1487991.ece

"Jeg ved ikke, hvem andre end Larsen selv der har behov for endnu et genhør med ’Vend kajakken’, ’Tante Olga’ eller ’Køb bananer’ på bekostning af de utallige højdepunkter..."

Tante Olga? Den har han da ikke spillet andet end sidste år og så ellers siden der omkring 98-99 ... Der stemplede han lige sig selv som en smart-guy! Og i øvrigt gad Hr. og Fru Danmark sgu da ikke komme til Larsen koncert, hvis ikke han spillede Køb Bananer ?? Elendig anmeldelse med tilsvarende argumenter!

_________________________________
"Og her kommer en sang der stammer fra den sidste demokratiske gade i København, hvor man både må ryge, kneppe og drikke bajere" - det hele munder ud i Rabalderstræde!

Jan 15, 2011 Kl. 11:57 AM
Udskriv
Arnold

Status: Forumgnom
Beskeder: 2144
Oprettet: Mar 17, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #3]

Jeg er desværre tilbøjelig til at give anmelderen lidt ret, jeg var godt nok ikke tilstede i aftes, men jeg har haft den samme fornemmelse til et par af de sidste koncerter jeg har været til, lidt for kedeligt og for langt imellem snapsene Jeg forstår heller ikke at der ikke bliver blandet noget mere i numrene, istedet for de utallige gengangere, der findes jo så ufattelig mange andre store Kim hits fra tiden igennem. Jeg skulle nok komme til en koncert selvom der ikke blev spillet Køb Bananer, som efterhånden kun er larm og helt ødelagt, i forhold til originalen. Langebro som er et fantastisk nummer, bliver spillet i sådan en hast at det lyder som om den bare skal overståes.

Jeg kunne bare blive væk når det er så kedeligt, men der er jo et eller andet der får mig afsted alligevel.

_________________________________
Besøg facebook gruppen Gasolin' - Kim Larsen & Co. http://www.facebook.com/?sk=welcome#!/groups/389444837748699/

Jan 15, 2011 Kl. 01:59 PM
Udskriv
Mikb
Status: Medlem
Beskeder: 12
Oprettet: Jan 15, 2011
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #4]

Jeg må sgu indrømme, at de to gange jeg så Kim og de andre rødder, var jeg meget skuffet.. Virkelig skuffet.. Det er laaangt fra det samme.. JA manden er blevet gammel.. Men man betaler sgu for at få varen leveret.. Havde en flok kollegaer der var der ovre i iaftes, og de sagde også at det var ikke pengene værd.. Har 3 fribilletter til kommende koncerter med Kjukken.. Ved næsten ikke om jeg orker tage afsted.. Man vil jo nødig blive skuffet.. Eller hvad?

_________________________________
Halli og Halløjsa :)

Jan 15, 2011 Kl. 02:50 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #5]

Ah hvor herre bevares. Kim var total på igår og rockede rundt på scenen. Både han og bandet var meget nærværende. Stor respekt til en mand på 65 år som lige har været igennem en ryg operation.
Jeg glæder mig meget til de næste koncerter, jeg skal til.

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...

Jan 15, 2011 Kl. 03:03 PM
Udskriv
Arnold

Status: Forumgnom
Beskeder: 2144
Oprettet: Mar 17, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #6]

vi må vel godt have vores egen mening?

_________________________________
Besøg facebook gruppen Gasolin' - Kim Larsen & Co. http://www.facebook.com/?sk=welcome#!/groups/389444837748699/

Jan 15, 2011 Kl. 03:22 PM
Udskriv
Mikb
Status: Medlem
Beskeder: 12
Oprettet: Jan 15, 2011
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #7]

HØRT

_________________________________
Halli og Halløjsa :)

Jan 15, 2011 Kl. 04:01 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #8]

Føler I da at jeg snakker om jeres mening ? Kan jeg jo slet ikke, da ingen af jer har set Larsen på denne turne. Jeg svarer på indlæggets emne.

Til jeres mening kan jeg kun tænke

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...

Jan 15, 2011 Kl. 04:26 PM
Udskriv
Arnold

Status: Forumgnom
Beskeder: 2144
Oprettet: Mar 17, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #9]

ja ja

_________________________________
Besøg facebook gruppen Gasolin' - Kim Larsen & Co. http://www.facebook.com/?sk=welcome#!/groups/389444837748699/

Jan 15, 2011 Kl. 04:29 PM
Udskriv
Mads

Status: Forumgnom
Beskeder: 877
Oprettet: Okt 30, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #10]

http://ibyen.dk/musik/koncert-beat/ECE1168548/larsen-er-ved-at-blive-et-rockende-folkemuseum/

Finere anmeldelse, selvom der er masser af udenomssnak ... forstår ikke den kun har fået 2 stjerner, at dømme ud fra tekstens indhold!

_________________________________
"Og her kommer en sang der stammer fra den sidste demokratiske gade i København, hvor man både må ryge, kneppe og drikke bajere" - det hele munder ud i Rabalderstræde!

Jan 15, 2011 Kl. 11:24 PM
Udskriv
Jeppe

Status: Administrator
Beskeder: 632
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #11]

Én koncert pr. tour er også blevet rigeligt for mig, da forudsigeligheden simpelthen bliver for stor. Samme snak, samme sange, samme guitarspil fra Skovgaard - det er gedigent, men kedeligt.
8 numre fra den seneste plade og så mange gengangere fra forrige koncerter er simpelthen for meget, når man har så meget at vælge imellem. Efterårstouren fra 2008 står stadig stærkt, og det beviser over for mig, at Kim sagtens kan - hvis han vil.
Selvfølgelig er "Jutlandia", "Joanna", "Sømand Omborg" osv. da gode sang, men er det virkelig nødvendigt at have den på sætlisten i 10 år i træk (med få undtagelser)? For ikke at nævne, at de er at finde på "En lille pose støj" i bedste Kjukken-stil. Hvorfor ikke prøve kræfter med spændende numre fra de første Gasolin'-plader eller endda tage et nummer eller to med fra Jungle Dreams-perioden? Det er efterhånden heller ikke meget, vi hører fra de gamle Kjukken-plader - numre som "There but for fortune" og "Luft under vingerne" ville da stå meget godt i forbindelse med de øvrige numre.
Fred være med det - jeg nyder da også at høre numrene, men jeg må indrømme, at fx "Køb Bananer" var noget federe første gang i 2004. At han stadig er en god performer, ved jeg nu ikke, om jeg kan nikke genkendende til - jeg savner lidt mere kontakt til publikum, og det virker ikke som om han under kasketten ænser os overhovedet - hvad blev der af "syng selv"-delen af "Midt om natten", som kan findes på "Kim i cirkus"? Kim ved jo godt, vi kan alle sangene. Jeg har også flere gange haft den opfattelse, at han bare vil have koncerten overstået.

Nu var jeg dog ikke i Portalen, så om han har ændret sig, skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Jan 16, 2011 Kl. 01:35 AM
Udskriv
Mads

Status: Forumgnom
Beskeder: 877
Oprettet: Okt 30, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #12]

Citér:
Jeppe wrote:
Nu var jeg dog ikke i Portalen, så om han har ændret sig, skal jeg ikke kunne udtale mig om.


Helt ærligt.. hvad tror du selv??

_________________________________
"Og her kommer en sang der stammer fra den sidste demokratiske gade i København, hvor man både må ryge, kneppe og drikke bajere" - det hele munder ud i Rabalderstræde!
Jan 16, 2011 Kl. 08:26 AM
Udskriv
Arnold

Status: Forumgnom
Beskeder: 2144
Oprettet: Mar 17, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #13]

Citér:
Jeppe wrote:
Én koncert pr. tour er også blevet rigeligt for mig, da forudsigeligheden simpelthen bliver for stor. Samme snak, samme sange, samme guitarspil fra Skovgaard - det er gedigent, men kedeligt.
8 numre fra den seneste plade og så mange gengangere fra forrige koncerter er simpelthen for meget, når man har så meget at vælge imellem. Efterårstouren fra 2008 står stadig stærkt, og det beviser over for mig, at Kim sagtens kan - hvis han vil.
Selvfølgelig er "Jutlandia", "Joanna", "Sømand Omborg" osv. da gode sang, men er det virkelig nødvendigt at have den på sætlisten i 10 år i træk (med få undtagelser)? For ikke at nævne, at de er at finde på "En lille pose støj" i bedste Kjukken-stil. Hvorfor ikke prøve kræfter med spændende numre fra de første Gasolin'-plader eller endda tage et nummer eller to med fra Jungle Dreams-perioden? Det er efterhånden heller ikke meget, vi hører fra de gamle Kjukken-plader - numre som "There but for fortune" og "Luft under vingerne" ville da stå meget godt i forbindelse med de øvrige numre.
Fred være med det - jeg nyder da også at høre numrene, men jeg må indrømme, at fx "Køb Bananer" var noget federe første gang i 2004. At han stadig er en god performer, ved jeg nu ikke, om jeg kan nikke genkendende til - jeg savner lidt mere kontakt til publikum, og det virker ikke som om han under kasketten ænser os overhovedet - hvad blev der af "syng selv"-delen af "Midt om natten", som kan findes på "Kim i cirkus"? Kim ved jo godt, vi kan alle sangene. Jeg har også flere gange haft den opfattelse, at han bare vil have koncerten overstået.

Nu var jeg dog ikke i Portalen, så om han har ændret sig, skal jeg ikke kunne udtale mig om.


Synes godt om
Det er præcist det jeg også mener

_________________________________
Besøg facebook gruppen Gasolin' - Kim Larsen & Co. http://www.facebook.com/?sk=welcome#!/groups/389444837748699/
Jan 16, 2011 Kl. 10:28 AM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #14]

Jeg synes der er fin kontakt til Kim. Han er meget mere nærværende end for flere år siden. Bandet er i hvert fald i kontakt med publikum. Optog en video i Portalen som absolut er bevis på det.

Han spiller ikk Sømand ombord og Joanna på denne Tour.

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...

Jan 16, 2011 Kl. 11:35 AM
Udskriv
Mads2443

Status: Seniormedlem
Beskeder: 165
Oprettet: Aug 06, 2009
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #15]

Jeg må "desværre" give Mille ret, jeg synes både Kim og Bandet var meget i kontakt med publikken, og har også overskud til Sjov.
Bla på det Bedste til mig og mine venner, hvor Kim måtte stoppe musikken, pga at han ville ryge færdig.. så sad stakkels Mons og trommede løs uden sang...

_________________________________
Så kom og sæt dig, her hos mig, som en gammel Soldaterkammerat...

Jan 16, 2011 Kl. 11:41 AM
Udskriv
Jeppe

Status: Administrator
Beskeder: 632
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #16]

Citér:
Mille Carterfan wrote:
Jeg synes der er fin kontakt til Kim. Han er meget mere nærværende end for flere år siden. Bandet er i hvert fald i kontakt med publikum. Optog en video i Portalen som absolut er bevis på det.

Han spiller ikk Sømand ombord og Joanna på denne Tour.

Der har fx sjældent været meget øjenkontakt med publikum til mange af de koncerter, jeg har været med til fra Larsens side. De resterende Kjukker er meget bedre til det. Jeg synes bare, at det hele ofte blive meget rutinepræget, og koncerterne er jo 100% identiske på en tourne, hvilket jeg finder kedeligt. Kim har jo vist sig at være en fremragende historiefortæller, så er det virkelig nødvendigt at præsentere sangene helt ordret fra aften til aften? Jeg tror, man som publikum ville føle meget mere intimitet, hvis han snakkede frit fra leveren, spillede det, han har lyst til fra aften til aften - og jo, selvom han er 65, kan dette sagtens lade sig gøre med Kjukken. De må jo trods alt efterhånden alligevel have øvet en stor håndfuld - Larsen-sange.

Jeg er udmærket klar over, at Sømand og Joanna ikke er med på denne tour, hvilket da er en glædelig forandring, men de har været med på alle siden 2004 med undtagelse af 2008 og 2006 så vidt jeg husker.

Det er meget nemt at rose Kim Larsen, hvis man kun høre ham og få andre ligesindede til koncerter, men har man fx været til koncert med andre (jeg kan nævne et par stykker), der er lige så gamle som Kim og alligevel formår at skifte sætlistesange ud fra aften til aften, har jeg virkelig svært ved at se, hvorfor Kim ikke skulle kunne det samme. Det er jo trods alt ikke særlig svært at spille en Kim Larsen-sang.
Jan 16, 2011 Kl. 01:20 PM
Udskriv
Rita
Status: Forumgnom
Beskeder: 242
Oprettet: Feb 29, 2008
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #17]

Koncerten i Portalen var upåklagelig, både fra Kjukken og Larsens side. Spilleglæde der vil noget, tydeligt at se, at de har glædet sig til at spille. Jeg stod i ca. 10. række og følte mig mere end fint med i koncerten og følte at Larsen havde kontakt til sit publikum.

Til Jeppe m.fl: Jeg synes helt ærligt, du skulle vente med at komme med anmeldelser til du HAR hørt dem, så vil du også vide, at Larsen fortæller nye historier mellem numrene. At sætlisten er anderledes og klart de spiller meget af det samme, da de også spillede de nye numre sidste år. Det hedder jo faktisk Mine damer og mine herrer turne.
Joanna har været med en del længere end 2004, så check lige facts ud ikk.

Klart, at Larsen ikke skal skifte setliste fra aften til aften. Hvad ville du sige til, at han spillede lige det du måske ville høre dagen før, han spillede i din by. Enhver med en smule kendskab til musik (gælder så måske ikke lige dig) ved at Kjukken er dygtige musikere og de sagtens kunne skifte om. Larsen og Kjukken sætter jo ikke koncerterne op for de fans som har tænkt sig at komme til mere en én koncert. Og hvorfor den sammenlignen med andre. Larsen er Larsen, han skal ikke gøre som alle andre.

I øvrigt betaler publikum ca. 370 kr for at komme ind og høre Larsen, og så skal det sgu være i orden. Og nej, hvorfor i alverden skal publikum have lov at synge selv. Jeg har sgu ikke betalt for at høre publikum synge hans sange. Robbie Williams bl.a. gør det med hans sang Angels, og ærlig talt så vil jeg sgu hellere høre ham selv synge den end at høre på publikum.

Og så tror jeg i øvrigt, de fleste herinde har været til koncerter med andre end Larsen.

Og er kjukken.dk i øvrigt ikke en fanside ? Man kan da endnu engang være i tvivl !! Konstruktiv kritik er en ting, enhver har ret til sin mening osv, men HALLO mand, bliv dog væk hvis det er SÅ forfærdeligt. Jeg har aldrig oplevet en fanside være så negativ overfor den kunstner, den omhandler. Uanset hvad han spiller, hvor han spiller, hvornår, hvad tid osv. Så bliver ingen aldrig rigtig tilfredse.

Vi, jeg er i hvert fald, skal være glad for han stadig spiller, Larsen. Og han kommer på turne hvert år. Han er 65 år (selvom han ikke virker sådan på scenen på nogen måde) og ingen ved, hvornår han spiller sin sidste koncert.

Jan 16, 2011 Kl. 03:08 PM
Udskriv
Jeppe

Status: Administrator
Beskeder: 632
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #18]

Citér:
Rita wrote:
Koncerten i Portalen var upåklagelig, både fra Kjukken og Larsens side. Spilleglæde der vil noget, tydeligt at se, at de har glædet sig til at spille. Jeg stod i ca. 10. række og følte mig mere end fint med i koncerten og følte at Larsen havde kontakt til sit publikum.

Fedt at du havde en god oplevelse. Oplevelser og koncerter er en subjektiv størrelse, og vi opfatter dem alle forskelligt - akkurat ligesom film og bøger.

Citér:
Rita wrote:
Til Jeppe m.fl: Jeg synes helt ærligt, du skulle vente med at komme med anmeldelser til du HAR hørt dem, så vil du også vide, at Larsen fortæller nye historier mellem numrene. At sætlisten er anderledes og klart de spiller meget af det samme, da de også spillede de nye numre sidste år. Det hedder jo faktisk Mine damer og mine herrer turne.
Joanna har været med en del længere end 2004, så check lige facts ud ikk.


Nu HAR jeg hørt Kjukken nok gange til at vide, at han fortæller nye historier mellem numrene. Det, jeg pointerer er, at han snakker sig selv efter munden fra koncert til koncert, og i mine øjne er det et tegn på et tab af gnisten, og giver en rutinepræget oplevelse. Nu hedder turneen "Mine damer og herrer tur", så tjek lige facts ikk. Og selvfølgelig skal de spille numre fra denne plade, men at de derudover stort set ikke kan komme op med andet end gengangere fra de forgangne 3-4 år, er for mig, i min situation kedeligt, når jeg hyppigt hører ham. At den gængse koncertgænger bare vil høre "Kvinde Min" og andre hits den ene gang hver 10. år, de hører Kjukken, er for mig fint - hver sin holdning. Fint.
Og du har helt ret - jeg har ikke noget sted skrevet, at Joanna ikke har været med før 2004, men facts er, at både Joanna og "Sømand Ombord" har været med næsten alle år siden 2004. Så læs lige, hvad jeg skriver ikk.

Citér:
Rita wrote:
Klart, at Larsen ikke skal skifte setliste fra aften til aften. Hvad ville du sige til, at han spillede lige det du måske ville høre dagen før, han spillede i din by. Enhver med en smule kendskab til musik (gælder så måske ikke lige dig) ved at Kjukken er dygtige musikere og de sagtens kunne skifte om. Larsen og Kjukken sætter jo ikke koncerterne op for de fans som har tænkt sig at komme til mere en én koncert. Og hvorfor den sammenlignen med andre. Larsen er Larsen, han skal ikke gøre som alle andre.


Hvad jeg ville sige til at blive overrasket, når jeg går til en Kim Larsen-koncert? Jeg ville juble. Jeg var til koncert i Grenå i 2009, hvor de spillede "Sylvesters Drøm" - fedt fedt fedt med en overraskelse.
Hvor læser du, at jeg skriver, at Kjukken ikke er dygtige musikere, og hvor ved du fra, at jeg ikke har kendskab til musik? Hvis jeg skal holde mig til facts, bedes du gøre det samme. Jeg pointerer jo netop, at når de sagtens KAN skifte om, burde de efter min mening også gøre det.
Hvorfor sammenligne med andre? Tjah, hvorfor skulle man ikke gøre det?

Citér:
Rita wrote:
I øvrigt betaler publikum ca. 370 kr for at komme ind og høre Larsen, og så skal det sgu være i orden. Og nej, hvorfor i alverden skal publikum have lov at synge selv. Jeg har sgu ikke betalt for at høre publikum synge hans sange. Robbie Williams bl.a. gør det med hans sang Angels, og ærlig talt så vil jeg sgu hellere høre ham selv synge den end at høre på publikum.


Fordi det er sjovt, fordi publikum føler sig værdsat. Folk kan sangene, folk kommer for at synge - lad dem dog få fornøjelsen.

Citér:
Rita wrote:
Og så tror jeg i øvrigt, de fleste herinde har været til koncerter med andre end Larsen.

Og er kjukken.dk i øvrigt ikke en fanside ? Man kan da endnu engang være i tvivl !! Konstruktiv kritik er en ting, enhver har ret til sin mening osv, men HALLO mand, bliv dog væk hvis det er SÅ forfærdeligt. Jeg har aldrig oplevet en fanside være så negativ overfor den kunstner, den omhandler. Uanset hvad han spiller, hvor han spiller, hvornår, hvad tid osv. Så bliver ingen aldrig rigtig tilfredse.


Igen, hvor læser du, at jeg synes, det for forfærdeligt? Jeg nyder da sikkert at høre hans musik ligeså meget som dig.
Jeg mener selv, min kritik er velbegrundet, hvis du ikke gør, så fred være med det. Jeg synes bare, det kunne være fedt, hvis Kim bare engang i mellem (som i 2008) gad at tage fat på flere sange, der ikke er blevet gennemhøvlet de sidste 10 år.

Citér:
Rita wrote:
Vi, jeg er i hvert fald, skal være glad for han stadig spiller, Larsen. Og han kommer på turne hvert år. Han er 65 år (selvom han ikke virker sådan på scenen på nogen måde) og ingen ved, hvornår han spiller sin sidste koncert.

Enig.
Jan 16, 2011 Kl. 03:43 PM
Udskriv
Mads

Status: Forumgnom
Beskeder: 877
Oprettet: Okt 30, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #19]

Fin læsning, Rita!

Jeg må sige, at selvom jeg år efter år bestemmer, at i år skal jeg kun se ham én eller max to gange, så bliver det altid til tre-fire-fem stykker. Simpelthen fordi det kribler helt ud i fingrene at stå helt oppe foran med fed lyd, veloplagt og særdeles velspillende og professionelt band og (oftest) et publikum bag og ved siden af en der koger! Én ting er jo, hvad bandet spiller, en anden ting er hele koncertoplevelsen i sig selv!

I sommeren 2009 spillede han en del numre, som ligger lidt mere i periferien i forhold til kendte Larsen numre. Fx 14 Astronauter, Tutta Rosenberg og Første Guitar. Alle sange som vi fanatiske FANS frydes over at høre, fordi vi har set ham op til flere gange end vi kan tælle på én hånd inden for de seneste få år. Men mange af mine kammerater der så ham på Nibe Festivallen det år, synes han var ringe, og hans sangvalg var ringe. De vil da høre Midt Om Natten, Rita, Mig Og Molly, Kvinde Min, Strengelegen og Rabalderstræde osv.
Man skal tænke på at der ud af sådan 3000 publikummer på sådan en aften måske kun er 1 - 2 % der er fanatiske fans, der kender setlister og citater ud og ind.
Og har man set En Pose Støj, så siger Skov jo også at de ikke kan droppe Kvinde Min, så bliver folk sgu sure. Og sådan er det jo, det ved vi jo også godt!

Jeg ærges da også lidt over at Kim ikke spiller lidt mere varieret fra bagkataloget. Mest for at høre hvordan fantastiske Kjukken fortolker det. Altid spædende. Fremragende band! Og publikumsnært i allerhøjeste grad, synes jeg. En jamsession eller en plade under andre omstændigheder ville være super spændende !!!!
Men jeg accepterer og forstår Kims valg af sange og citater og gentagelser! Og jeg kører aldrig sur i at se drengene live. Altid en kæmpe oplevelse, hvor man føler at man på en måde er i kontakt med noget guddommeligt! Og ja, jeg er kæmpe Kjukken fan!!

Og "Hvis Din Far Gir' Dig Lov", "Rabalderstræde" og "Det Bedste Til Mig Og Mine Venner" er sgu da stykker af dansk rockhistorie, som man godt kan klare at høre et par gange hvert år ... Mit medieafspiller siger at En Lille Pose Støj fx. er den mest afspillede plade på min computer!

Jeg synes godt nok I går lige lovlig hårdt til drengene. Der er jo en ganske god grund!

_________________________________
"Og her kommer en sang der stammer fra den sidste demokratiske gade i København, hvor man både må ryge, kneppe og drikke bajere" - det hele munder ud i Rabalderstræde!

Jan 16, 2011 Kl. 03:52 PM
Udskriv
Mads

Status: Forumgnom
Beskeder: 877
Oprettet: Okt 30, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #20]

BTW er det fandeme også en kunst at kunne levere det samme show i samme høje kvalitet på sådan samtlige 25 steder, eller hvor mange steder de nu lander på en tour!

_________________________________
"Og her kommer en sang der stammer fra den sidste demokratiske gade i København, hvor man både må ryge, kneppe og drikke bajere" - det hele munder ud i Rabalderstræde!

Jan 16, 2011 Kl. 03:54 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #21]

Synes også han disker op med fede overraskelser som Bellstar, tik tik, de fortabtes avenue og Tyvtøsen.

Og fantastisk sød lille historie til Bellstar. Og som han siger om mænd med måner: nyd os men I har os ! HØRT.

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...

Jan 16, 2011 Kl. 04:01 PM
Udskriv
casper05

Status: Medlem
Beskeder: 82
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #22]

Gud hvor er denne Kim Larsen-side, snart ved at være for vammel. Man har helt lyst til at boycotte den for en tid. Ja, for at se om tingene ændrer sig herinde eller hvad. Jeg har ikke været til koncert med ham i nogen tid, men håber snart jeg kan komme til det. Sidst jeg var det, var det i Nakskov. Sidste år. Hver eneste gang at Larsen og gutterne skal give koncert, glæder jeg mig sgu fanme som et lille barn. Det er en stor oplevelse for mig, gang på gang. Vil sige tak til dig Rita, for dit indlæg. Det var virkelig godt skrevet. Og så lige en enkelt ting til. Er der ikke en, der lige smider sætlisten på, så man kan se, hvad man har at glæde sig til.

Jan 16, 2011 Kl. 04:07 PM
Udskriv
Jeppe

Status: Administrator
Beskeder: 632
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #23]

Mille Carterfan > 100% enig i, at det er fede overraskelser, og tro det eller ej - dem glæder jeg mig til at høre.
Det er trist, hvis folk har den opfattelse, at jeg kun prøver at hakke ned. Jeg nyder dog koncerter ligeså meget som jer andre - du har selv mødt mig Mille, så det kan du sikkert bekræfte
Jeg synes dog bare, der kunne tages nogle tiltag, som rent faktisk ikke er urealistiske. Spændende sange på sætlisten - ja tak! Her taler jeg fx om Hønen, der - selvom den var med i 2000 - kom som en glædelig overraskelse for mig i 2008. Jeg synes også, Kim burde give mere plads til fx Skovgaard, for selvom jeg ifølge Rita ikke er musikkender, ved jeg, at han er en fremragende guitarist, og lidt improvisation ville virkelig gøre underværker fra hans side. Her vil jeg som nr. 2 i denne tråd gerne fremhæve nytårskoncerten i 95.

casper05 > Hvis min mening er for "vammel" til dig, så lad os da høre din? Hvad vil du gerne have, Kim spiller?

Det er en sørgelig tendens der er herinde, at der ikke er plads til den negative ende af kritik. Da Bruce Springsteen eksklusivt udgav en CD til kæden Walmart i USA for nogle år siden, var fansene de første til at kritisere det tiltag, hvorefter Springsteen gik ud og undskyldte og gav sine fans ret. Denne ydmyghed over for dem, der giver kroner i pungen kan jeg godt lide.

Jan 16, 2011 Kl. 04:23 PM
Udskriv
Arnold

Status: Forumgnom
Beskeder: 2144
Oprettet: Mar 17, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #24]

Det er svært at overbevise nogen om at der er andre som synes det er ved at blive lidt småkedeligt, når dem man siger det til ville synes det ville være en super koncert om så bandet spillede den samme sang 25 gange i træk

_________________________________
Besøg facebook gruppen Gasolin' - Kim Larsen & Co. http://www.facebook.com/?sk=welcome#!/groups/389444837748699/

Jan 16, 2011 Kl. 06:51 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: EB var der med en tonedøv fotograf [Indlæg #25]

Så skulle det fandeme også være Du er sød alle 25 gange.

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...

Jan 16, 2011 Kl. 07:26 PM
Udskriv
Sider: [1] 2

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)