Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
gasmen

Status: Seniormedlem
Beskeder: 100
Oprettet: Aug 10, 2006
IP: Gemt

Vedhæftet :
saadan.jpg
185 KB [downloads: 229]
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #76]

er det sådan fremtiden ser ud... jo det er bare sjov .. eller er det..

_________________________________
Hvis du vil have mig....
så kom og tag mig....

Aug 26, 2008 Kl. 10:24 AM
Udskriv
gasmen

Status: Seniormedlem
Beskeder: 100
Oprettet: Aug 10, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #77]

Citér:
gasmen wrote:
er det sådan fremtiden ser ud... jo det er bare sjov .. eller er det..



_________________________________
Hvis du vil have mig....
så kom og tag mig....
Aug 26, 2008 Kl. 10:26 AM
Udskriv
gasmen

Status: Seniormedlem
Beskeder: 100
Oprettet: Aug 10, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #78]



_________________________________
Hvis du vil have mig....
så kom og tag mig....

Aug 26, 2008 Kl. 10:28 AM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #79]

Den med barnevogne hænger da på nogle caféer i KBH.

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...

Aug 26, 2008 Kl. 10:39 AM
Udskriv
kjukkengirl

Status: Forumgnom
Beskeder: 414
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #80]

HI HI HI kanon sjove skilte, findes der et med rygning påbudt?

Iøvrigt Kasper, Artemis, og andre, det er altså rygeloven i bør bekæmpe eller kæmpe for (alt efter jeres fornuft og personlige holdning) det er altså ikke meningen i skal bekæmpe hinanden og starte en mudderkasterkrig.

Men husk de fornuftige støtter kampen mod rygeloven, da kampen mod rygeloven også er en kæmp for personlig frihed, hvor rygelovens støttere samtidig er støttere af indskrænkkelse af den personlige frihed.

Iøvrigt et spørgsmål til rygelovens støttere, i er alle klar over at alkohol er sundheds skadeligt, og at alkohol lugter grimt, og i rigelige mængder får folk til at opføre sig underligt og tabe hukommelsen osv. desuden er der ofte i forbindelse med alkohol indblandet vold mod uskyldige mennesker der blot befinder sig i nærheden af et værtshus.
Vil nogen af jer evt. støtte en ny lov om at indtagelse af alkohol offenligt (det være sig værtshuse og cafeer, diskoteker osv.) således at vi kan beskytte de ansatte på de pågældende steder mod de skadelige påvirkninger alkohol jo har og forsager, det kan jo ikke være rigtigt at man ikke kan være dørmand/kvinde, bartender og lign. uden at risikere at blive overfuset, og i værste fald få tæsk af ildelugtende, fulde mennesker der pga. af indtagelse af alkohol laver ballade og ikke bruger deres sunde fornuft.
Vi ser og høre jo desværre ofte om at dørmænd er udsat for vold efter at folk har indtaget alkohol.


Ligeså vel som vold for en dørmand/kvinde er en arbejds risiko som de fleste af os mener man bør kende inden man tager det job, ja så vil jeg også mene at passiv rygning er en arbejds risiko man kender inden man søger job på et værtshus, hvor ejeren inden rygeloven kom tillod rygning.

Moralen er:
Vi har valgt at beskytte dem som arbejder på værthuse o.lign. mod passiv rygning.
Lad os nu beskytte dem mod alkoholen og dens skadelige følger også.
Det vil jo kun være rimeligt.

Aug 26, 2008 Kl. 03:10 PM
Udskriv
kimzoom

Status: Ustabil
Beskeder: 2082
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #81]

Citér:
kimzoom wrote:


WB Berth, det er 10 år siden.




Det var på min side dengang Berth

_________________________________
ɐnpıqnɥs ǝʌol ı
Aug 26, 2008 Kl. 07:15 PM
Udskriv
gasmen

Status: Seniormedlem
Beskeder: 100
Oprettet: Aug 10, 2006
IP: Gemt

Vedhæftet :
herskal.jpg
82 KB [downloads: 163]
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #82]

hummm?

_________________________________
Hvis du vil have mig....
så kom og tag mig....

Aug 27, 2008 Kl. 10:02 AM
Udskriv
gasmen

Status: Seniormedlem
Beskeder: 100
Oprettet: Aug 10, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #83]

Citér:
gasmen wrote:
hummm?




_________________________________
Hvis du vil have mig....
så kom og tag mig....
Aug 27, 2008 Kl. 10:03 AM
Udskriv
kimzoom

Status: Ustabil
Beskeder: 2082
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #84]

SE OG HØR I DENNE UGE .. 28 AUG.

hørt hørt hørt hørt hørt !!



_________________________________
ɐnpıqnɥs ǝʌol ı

Aug 28, 2008 Kl. 10:19 AM
Udskriv
Pingo

Status: Forumgnom
Beskeder: 357
Oprettet: Nov 24, 2007
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #85]

Haha, Ja det var ord och inga visor...

_________________________________
Kringsat af fjender, gå
ind i den tid!
Under en blodig storm -
vi dig til strid!
Kanske du spør' i angst,
udækket, åben:
Hvad skal jeg kæmpe med,
hvad er mit våben?

Aug 28, 2008 Kl. 10:56 AM
Udskriv
kjukkengirl

Status: Forumgnom
Beskeder: 414
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #86]

fatter ikke at nordmændene og svenskerne har en holdning til dette emene da det er dansk, men ok.
Fatter da slet ikke hvordan normænd og svenskere kan støtte rygeloven, når man ser dem i danmark, for der plejer de sgu da nok at kunne ryge over det hele og drikke dem pissefulde og ligge og flyde på gaderne. Vil da mene at det nærmest tyder på at de er utilfredse med deres egen lov der ligner vores en hel del, men nej ser til min forbavselse at de alligevel støtter op om loven, gad vide hvor de så vil rejse hen og ryge og drikke, og ligge og flyde?

Aug 28, 2008 Kl. 11:20 AM
Udskriv
Pingo

Status: Forumgnom
Beskeder: 357
Oprettet: Nov 24, 2007
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #87]

Tja, om det är mig du tänker på Kjukkengirl, så kan jag bara säga att jag skiter fullständigt i rygeloven.
Jag har själv aldrig rökt, men jag bryr mig inte heller om dem som röker.
Jag tycker bara att det är så fascinerande att läsa alla dessa inlägg för och emot rygeloven, när det enda man borde fokusera på med den här delen av forumet, är Kim Larsens musik...

_________________________________
Kringsat af fjender, gå
ind i den tid!
Under en blodig storm -
vi dig til strid!
Kanske du spør' i angst,
udækket, åben:
Hvad skal jeg kæmpe med,
hvad er mit våben?

Aug 28, 2008 Kl. 01:58 PM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #88]

Citér:
kjukkengirl wrote:
fatter ikke at nordmændene og svenskerne har en holdning til dette emene da det er dansk, men ok.
Fatter da slet ikke hvordan normænd og svenskere kan støtte rygeloven, når man ser dem i danmark, for der plejer de sgu da nok at kunne ryge over det hele og drikke dem pissefulde og ligge og flyde på gaderne. Vil da mene at det nærmest tyder på at de er utilfredse med deres egen lov der ligner vores en hel del, men nej ser til min forbavselse at de alligevel støtter op om loven, gad vide hvor de så vil rejse hen og ryge og drikke, og ligge og flyde?


Så må de rejse ned til sydens sol, der kan man tage sig en smøg hvor man vil. Mærkeligt nok er der ikke mange eks i Grækenland som får nogen former for kraft... man har forsket og forsket for at finde svaret på hvorfor... Livsstil er nok ordet... Men men jeg kender dog ingen land hvor så mange ryger...

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music
Aug 28, 2008 Kl. 02:21 PM
Udskriv
Joergen
Status: Medlem
Beskeder: 81
Oprettet: Jun 22, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #89]

Tror vi har haft den principielle diskussion omkring rygeloven før Så jeg vil skynde mig at erklære mig enig med Kasper i det meste han har skrevet, så spilder jeg ingens tid med gentagelser. Men, rygeloven er lavet for at forhindre passiv rygning, som er sundhedsskadeligt. Længere er den ikke. Der må stadig ryges, bare det som udgangspunkt ikke påvirker/generer/glæder ikke rygere, og det er de ansatte der tænkes på, IKKE gæsterne. Det burde være udgangspunktet for diskussionen for eller i mod rygeloven.

Det Dårlige selskabs kampagne.... Det er fint de giver udtryk for deres holdning, men at drage sammenligninger mellem Hitlers regime og regeringen/folketinget, det er sørgeligt. Åbenbart er det også faldet flere frihedskæmpere fra anden verdenskrig for brystet.

Aug 29, 2008 Kl. 02:45 PM
Udskriv
kjukkengirl

Status: Forumgnom
Beskeder: 414
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #90]

Jørgen hvorfor er det nu sørgeligt at sammenligne?
Har du læst din tysklands historie og ved hvordan det overhovedet kunne lade sig gøre at Hitler fik så meget magt?
Har du læst tysklands historie og ved hvordan Hitler gjorde for at få magten?
Han startede i det små, og havde løsningerne på tysklands problemer, og vandt folkets støtte, og ganske langsomt eskalerede det til det frygtelige nogen mennesker husker fra krigen, med udryddelses lejre osv. Og han gjorde det faktisk uden folk opdagede noget som helst før det var for sent. Og ja det kan sagtens ske igen, faktisk er det allerede gentaget på forsøgs basis ovre i usa på en skole for omkring 20 år siden, det er beskrevet ret flot i bogen kan det ske igen, som jeg også vil anbefale dig at læse når du har læst tysklands historie.
Nazisterne var faktisk de første i verden der indførte en rygelov, dette er et fakta der ikke kan bestrides, er du i tvivl så slå det dog op.
Så at drage sammenligning med den danske regering og alle deres forbud er faktisk slet ikke så fjernt enda, det tror jeg også du vil opdage når du har læst tysklands historie og bogen "kan det ske igen" af morton rhue.

Aug 30, 2008 Kl. 12:53 PM
Udskriv
Joergen
Status: Medlem
Beskeder: 81
Oprettet: Jun 22, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #91]

Kjukkegirl. I mine øjne er det en helt enormt overdrevet sammenligning. Ja, jeg kender godt til den del af Tysklands historie. Men når man taler om Hitler/Nazi Tyskland tænker de fleste pr automatik holocaust og andet i den dur. Og det kan vi vel godt blive enige om ikke er givtigt for en debat om en dansk rygelov der begrænser hvor der må ryges? Ved at bruge "Arbeit macht frei" referencen bliver den sammenligning endnu værre, i mine øjne. Og jeg kan simpelthen ikke tage den sammenligning seriøst. Jeg vil gerne af med Fogh og hans drenge. Men den sammenligning er alt for langt ude. Det er helt ok at være uenige i selve loven, og baggrunden for den. Men vi bør hold os til saglige kommentarer, og det mener jeg ikke Det Dårlige Selskab gør her. Larsen har også selv brugt sammenligningen på scenen før, hvilket ikke gør det bedre.

Og, Kjukkengirl, jeg bestrider ikke at den første rygelov kom fra Hitler, læs lige mit indlæg igen. Jeg aner ikke om det er rigtigt, men det er det sikkert. Det har bare ingen sammenhæng med mine argumenter. Men, mener du seriøst at rygeloven i Danmark er et tegn på at vi er på vej mod et nyt regime som Hitlers?

Aug 31, 2008 Kl. 11:30 AM
Udskriv
kjukkengirl

Status: Forumgnom
Beskeder: 414
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #92]

Joergen for at starte ved slutningen, NEJ, jeg tror ikke seriøst at vi er på vej imod et nyt regime ligesom Hitlers, Heldigvis da, men jeg må i samme åndedrag sige at jeg faktisk ikke kan vide det, der var sikkert heller ikke nogen der helt fra starten af havde regnet med at Hitler førte til det han gjorde, hvis folk havde regnet med det var det ALDRIG sket. Har lidt svært ved at se Anders og Lars (U)lykke, starte udryddelses lejre og den slags, men hvis du kigger lidt objektivt på sagen kan du sikkert også godt selv se at vores personlige frihed blir mere og mere indskrænket, her tænker jeg ikke kun på rygeloven.
Udover sundhed snakkes der meget om at vi skal holdes længere på arbejds markedet, samtidig med det snakker regeringen meget om at vi selv skal til at spare op til vorres pensioner, hvilket jo godt kan virke lidt selvmodsigende, for hvad skal vi med pensioner hvis vi alligevel skal knokle til vi dør eller er så nedslidte at vi faktisk hellere ville være døde?
Regeringen bruger rask væk penge på at føre krig i lande som afganistan og irak, samtidig med at de kommer med dystre udsigter for vores lands økonomi. Uanset om man er for eller imod at hjælpe befolkningen i de pågældende lande kan vi vel alle blive enige om at hvis man forudser at Danmarks økonomi kommer til at se sort ud, ja så er det nok ikke lige kanoner og krig vi bør bruge penge på, men nærmere at ligge til side til de dårlige tider, hvem ønsker sig et danmark som i 70érne?
Så er der hele sundheds debatten inkl. rygeloven, hvem af os ønsker at regeringen skal bestemme hvad vi skal æde, drikke, nyde og i det hele taget gebærde os?
Kort sagt nej jeg tror ikke regingingen er de nye nazister, men jeg er 100% sikker på at regingen er MEGET adførds kontrollerende, og ligeså vel som Hitler startede i det små med hans regime, tror jeg også regigeringen starter i det små med deres. Og selvom jeg ikke tror de begynder at udrydde folk, så er jeg 100% overbevist om at vi er på vej mod en form for diktatur hvor vi alle skal være mere eller mindre ens, hvor der ikke er plads til folk der ikke bare blindt adlyder, det vil nok altid være tilladt at have vores egen mening, og mere eller mindre tilladt at ytre sig om den, men bestemt ikke tilladt at følge sin egen mening og holdning og overbevisning.
Nu undre du dig nok over hvor jeg får den skøre absurde ide fra, men prøv nu at se en værthus ejer køber for 30 år siden sin egen lille forretning, han betaler med penge som han selv har tjent ærligt og redeligt. Værtshus ejeren er ryger og har det egentlig ganske udemærket med det. Han har en god forretning, men pludselig en dag kommer der en regering og smadre hans forretning og hans ellers så gode humør, nu må manden pludselig ikke længere ryge i den bygning han selv har købt og betalt, hans stam kunder forsvinder, for når de stå ude i frostvejr om vinteren og ryge er der jo ingen grund til at give værtshus ejeren 20 kr. for en drik de reelt set kan gå ned til købmanden og købe for en 5ér, så de begynder altså at købe deres øl hos købmanden og sidder der hjemme i deres varme stue og ryger og drikker øl, og med et slag er værtshus ejerens omsætning halveret, nu er der kun ikke rygerne der kommer der. Hvorfor lader man ikke værtshus ejeren vælge selv som han altid har gjort? Da han købte stedet kunne han hvis ønskede det sagtens have forbudt rygning derinde, det stod ham frit for, han havde et valg, og valget var vel kun rimeligt da han jo selv havde købt og betalt sit lille sted, ligesom du selv har købt og betalt dit hus, og derfor er i din fulde ret til at bestemme hvad man må og ikke må derinde, men sådan er det ikke idag. Hvis du er dagplejemor så må hverken du eller din mand ryge noget sted i jeres eget hus, ikke engang i rum hvor børnene aldrig kommer.
Skolerne skal til at give eleverne mad, fordi børnene skal leve sundere, og hvem skal betale? Forældrene selvfølgelig!!! Sig mig er det rimeligt Hvis jeg skal betale for noget så skal jeg fandeme også selv bestemme hvad det er. Hvad ville du sige hvis din chef sagde at han gav dig mad på arbejdet hverdag, men du skal selv betale og det skal du uanset om du spiser det eller ej?
I disse baner kunne jeg blive ved men mine indlæg er vist rigeligt lange i forvejen, så jeg vil slutteligt sige at man ALTID skal være på vagt overfor stats overhoveder, jeg er i bund og grund nogenlunde tilfreds med den politik vi har her i landet, de har da også lavet gode ting, men gode ting kommer jo sjældent til debat, men er meget bange for det sted den er på vej hen, jeg tror dog ikke en social demokratisk regering ville være bedre tvært imod, Nyrup regeringen var da endnu værer.

Aug 31, 2008 Kl. 12:28 PM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #93]

Citér:
kjukkengirl wrote:
...men jeg må i samme åndedrag sige at jeg faktisk ikke kan vide det, der var sikkert heller ikke nogen der helt fra starten af havde regnet med at Hitler førte til det han gjorde, hvis folk havde regnet med det var det ALDRIG sket.


DE prøver da stadig at forene Europa

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Aug 31, 2008 Kl. 06:59 PM
Udskriv
Joergen
Status: Medlem
Beskeder: 81
Oprettet: Jun 22, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #94]

Kjukkengirl, jeg tror vi grundlæggende er ret uenige. Men det har vi vist allerede fået fastslået i en tidligere debat om samme emne

Jeg sidder og svare på dette i en lille stand by-situation på job, så jeg roder måske lidt rundt i det, skulle jeg blive "forstyrret" her. Sammenligningen med Hitler er mine øjne vanvittig, taget ud af sammenhæng, og hængt op på et "motto" fra KZ-lejrene. Men, ikke mere snak fra min side om sammenligningen med Danmark i dag og Tyskland i 30'erne, da jeg synes det er skudt så langt over målet som man nærmest kan.

Personlig frihed, tjah, det er vel noget langt de fleste støtter op om. Men i et demokratisk samfund SKAL der laves regler, ellers taler vi pludselig om anarki. Der er hastighedsbegrænsninger på de danske veje, selvom det begrænser den personlige frihed. Du skal have kørekort for at køre bil. Du skal have en tilladelse hvis du vil lave en tilbygning til dit hus. Der er utallige eksempler på lovgivninger og regler der begrænser den personlige frihed, det er en del af et demokrati, hvordan man end vender og drejer det. Nu er der så en lov der beskytter mod passiv rygning på arbejdspladser, den kan vel tildels sammenlignes med hatighedsbegrænsninger, for at beskytte "de uskyldige" må man ramme skurkene ( ). Som det nok er gået op for de fleste der stadig gider læse med her, har jeg det fint med rygeloven, dog mener jeg grænsen på de 40m2 er latterlig, den ryger alligevel når loven skal op til revision, vist i 2009.

Ind i mellem, i din grundige argumentation, drejer du virkeligheden lidt. Så vidt jeg ved er der ingen restriktioner på mad. Man taler om at sænke momsen på f.eks. grøntsager. Men der er ingen grund til at inddrage snak og rygter i debatten. Hvad vi skal/må drikke nævner du også. Du skal være fyldt 16 for at købe øl ved den lokale købmand, 18 på bar/diskotek/cafe. Og fra i dag er der en nedre aldersgrænse for hvornår du må købe cigaretter. Bortset fra rygeloven er der ikke meget nyt, og ikke meget forbud over det område, du må stadig ryge og drikke alt hvad du lyster, der er bare nogle steder hvor du ikke må ryge.

"De Danske Krige", hvor kom de lige fra i en snak om rygning? En rygelov der skal sikre at man på en arbejdsplads (og det er stadig de ansatte der er hovedformålet med lovgivningen, ikke gæster på et værtshus) og begrænsninger i den personlige frihed, jeg kan ikke se sammenhængen med Irak.

Din historie om værthusejeren kan sikkert være reel nok. Dog taler man vist om en omgangsnedsætning på 10%, mener jeg det, på enkelte værtshuse. At halvdelen af omsætningen ryger (haha) er vist at overdrive problemets omfang. Personligt tror jeg gæsterne kommer tilbage igen, og her taler vi ikke om en generation eller mere. Det er helt enormt trist hvis der er værtshuse der helt må lukke, det mener jeg dog ikke har været tilfældet, så spørgsmålet er vel om det sker.

Skolemad, og hvem der skal betale. Der er vel ikke lavet en lov omkring det, så måske vi skulle vente med den debat til den eventuelt er en realitet.

En lille konklusion fra mig (og jeg ved ikke om vi kommer nærmere enighed/forståelse)... Debatten om rygeloven er stadig ikke tilbage på sporet. Loven er lavet for at beskytte ansatte på landets arbejdspladser. IKKE for at jeg skal nyde et cafebesøg mere i dag end før loven. Den generelle snak om personlig frihed, eller begrænsning af denne, så er der jo afgjort mange gråzoner hvor der er MEGET forskellige holdninger til de enkelte sager/tilfælde. Jeg vil bare igen sige, at det er en "omkostning" ved at leve i et samfund som det danske, på godt og ondt. Derfor kan uenigheder om enkelte sager selvfølgelig være helt relevante.

For at vende tilbage til trådens oprindelige emne, mener jeg stadig at Det Dårlige Selskab er ynkelige i forhold til sammenligningen med KZ-lejrene. Jeg håber deres næste markering bliver mere gennemtænkt. Og det har de jo heldigvis været før, efter min ydmyge mening.

Sep 01, 2008 Kl. 01:21 PM
Udskriv
kjukkengirl

Status: Forumgnom
Beskeder: 414
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #95]

Jørgen ja nærmere enighed/forståelse komme vi nok ikke, og som jeg har skrevet før forstår jeg da godt ikke rygerne er glade for loven, ligesom jeg fornemmer at du også forstår rygernes utilfredshed.

Nu handler det jo så heller ikke om at vi skal være enige, man kan jo godt respektere folk uden at være enige og det går jo egentlig meget fint med det.

Jeg vil blot lige atter engang kommentere det med at man skal beskytte de ansatte, hvilket er en meget reel og smuk tankegang. Jeg forstår bare ikke hvorfor det er så vigtigt at beskytte en bartender imod rygning. Inden rygeloven kom var det en kendt sag at der blev røget på værtshusene, og at man derfor måtte tage passiv rygning som en arbejds risiko, hvis man ville være bartender, eller evt. finde et værtshus hvor ejeren havde forbudt rygning.
Arbejds risikoer er der jo ved ALLE former for job, en murer kan falde ned fra sit tillads, en taxachauffør kan køre galt, en pilot kan styrte ned med sit fly, en fiskers skib kan synke, en maler kan få malerhjerne, og på fabrikkerne bruges der tusindvis af skadelige kemikalier og der er frygtelig meget støj og der blir lukket røg ud fra alverdens andre ting, dørmanden risikere at få et par på skalden af en eller anden fuld stodder der ikke kan styre sit berusede handicap, osv. man kan blive ved, og når man søger et job kender man jo risikoerne og vælger selv om man er villig til at løbe den risiko der nu engang er forbundet med jobbet.
Samtidig kan man nævne diskriminations loven, en forretnings ejer der nægter at ansætte en indvandre fordi personen bærer tørklæde risikere en bøde, altså er diskrimination i dette tilfælde forbudt, hvis den samme ejer nægter at ansætte en mand der går i lædervest og har langt skæg og kører på Harley i sin fritid, ja så er diskriminationen helt ok da manden helt sikkert er rocker. Ligeså vel som du må nægte at ansætte rockeren ja så må du også gerne nægte at ansætte rygeren, rent faktisk skal du faktisk forbyde rygeren at ryge i arbejds tiden, altså har du nærmest pligt til at diskriminere rygeren, hvor imod pigen med tørklædet skal beskyttes imod diskrimination.

En skør kugle foreslog for nogen år siden at man samlede indvandrene i nogen lejre og brugte dem til noget fornuftigt (sådan Glistrup mon ikke du gik lige vel rigeligt over stregen der), kan man for pokker ikke rydde fyn og samle os rygere der og lade os passe os selv.

Kan nu stadig ikke se der er noget galt i den nye kampagne, forstår godt hvis nogen misforstår kampagnien, men ikke destro mindre er det jo ikke på nogen måder fornærmende at ønske folk tillykke med gennemførslen af en lov, jeg vil faktisk nærmest kalde det høfligt, og hvis man mener at rygeloven har givet folk i almindelighed større frihed eller ihvertfald ikke har indskrænket friheden jamen så "giver sundhed jo frihed" "gesundheit macht frei" at det så uheldigvis også stod noget lign. over en koncentrations lejr under anden verdenskrig, ja det kan man jo så mene om hvad man vil, men i dette tilfælde er det brugt netop af den grund at mange forbinder det med nazimen, og nazismen forbindes med friheds berøvelse og i det hele taget negative ting, så altså er det et fantastisk virkemiddel.
Et eller andet sted er det vel ikke være end at visse ikke rygere før rygeloven kaldte små værthuse med mange gæster for gaskamre, og gaskamre forbindes jo altså også med Hitlers udryddelses lejre.

Sep 01, 2008 Kl. 03:02 PM
Udskriv
Joergen
Status: Medlem
Beskeder: 81
Oprettet: Jun 22, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #96]

Jeg forstår udemærket at man som ryger kan være utilfreds med rygeloven. I mine øjne er det dog til at leve med, da jeg mener det er en fornuftig lov, i det store hele (faktisk burde den stramme mere, jvf de 40m2-idioti).

Kjukkengirl, godt vi kan blive enige om at være uenige, det er da et gesundheits tegn Men når det er sagt kan jeg ikke følge dine argumenter. Ja, der er en lang række risiko, ved en lang række erhverv. Men det betyder da ikke at man ikke skal sikre hvor man sikre kan. Eller skal det være enten eller? Enten sikrer man at INGEN kan komme til skade/blive syge på job, eller også sikrer man ingen? Der er ingen grund til at blande tingene sammen. Larsen har været slem til at bruge bilernes forurening som sammenligning. Jeg vil så stille ham det samme spørgsmål, skal man forhindre både passiv rygning OG bilforurening, eller ingen af delene? Sådan hænger verden heldigvis ikke sammen. Diskriminations-tingen har igen heller ikke noget med virkeligheden at gøre, og bringer i bedste fald ting ind i debatten om rygning der ikke har noget med den sag at gøre.

Og hvorfor skal I forurene Fyn, det er da en skøn ø med dejlig natur

Og så tilbage til kampagnen (vi kan godt holde os til emnet ) Jeg skal passe på med analysere Det Dårlige Selskabs mening med netop den formulering, Gesundheit macht frei. Men jeg er ikke i tvivl om at de folk udemærket godt ved hvilke associationer netop den formulering giver. Jeg har MEGET svært ved at forestille mig at det er et "uheldigt sammenfald".

Sep 01, 2008 Kl. 04:11 PM
Udskriv
NinnaBruun
Status: Nyt medlem
Beskeder: 1
Oprettet: Sep 02, 2008
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #97]

Nu er jeg jo ny her, men kunne man ikke få webmaster til i det mindste at sætte indlægene i dato orden?

En hel anden ting, Kim Larsen's protest handler ikke om røg i sig selv, men om den personlige frihed der er i fare. Derfor sloganet: "Gesuntheit macht frei" - fordi der over KZ-lejrene stod: "Arbeit macht frei"
Jeg har ikke lyst til at nogen skal bestemme hvad jeg skal eller ikke skal i mit hjem, så beskyt jeres frihed.

Sep 02, 2008 Kl. 05:01 AM
Udskriv
Brian4291

Status: Forumgnom
Beskeder: 1197
Oprettet: Okt 31, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #98]

Citér:
NinnaBruun wrote:
Nu er jeg jo ny her, men kunne man ikke få webmaster til i det mindste at sætte indlægene i dato orden?



Velkommen

Hvis du starter med at kikke på #indlæg's nr" til højre i hvert indlæg, så er de fortløbende.
Og hvis du undlader at kikke til venstre under hvert medlems "indmeldt dato", så tror jeg du vil se der ,også, at indlægene rent faktisk står i den orden du gerne vil have, uden webmasters hjælp.

Mvh
Brian4291

_________________________________
Take me to heaven and take me to hell!!
Sep 02, 2008 Kl. 07:34 AM
Udskriv
gasmen

Status: Seniormedlem
Beskeder: 100
Oprettet: Aug 10, 2006
IP: Gemt

Vedhæftet :
frihed.jpg
72 KB [downloads: 36]
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #99]

frihed..!

_________________________________
Hvis du vil have mig....
så kom og tag mig....

Sep 02, 2008 Kl. 09:35 AM
Udskriv
gasmen

Status: Seniormedlem
Beskeder: 100
Oprettet: Aug 10, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #100]

Citér:
gasmen wrote:
frihed..!




_________________________________
Hvis du vil have mig....
så kom og tag mig....
Sep 02, 2008 Kl. 09:35 AM
Udskriv
Sider: 1 2 3 [4] 5

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)