Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
chrilep

Status: Forumgnom
Beskeder: 1114
Oprettet: Maj 18, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #51]

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Artemis wrote:
for tilsyneladende er det kun dem der skal lovgives så kraftigt imod
Hvad er det lige, som er så svært at forstå?
Der findes naturligvis lovgivning om stort set alt fra a-z f.eks. OVERORDNEDE regler fødevaremærkning, arbejdsmiljø, forurening, grønne afgifter, vandindvinding osv. osv. og selvsagt også om tobaksafgifter, mærkning af tobak, begrænsning af giftstoffer i tobak, aldersbegrænsning for køb af tobak mm.
DERUDOVER findes der så den famøse rygelov, som på et mere individuelt plan tydeligt går ind og regulerer den enkelte person, hvor man i hverdagen nok ikke spekulerer så meget over, at det er blevet dyrere, når man åbner for vandhanen (du får jo først regningen på et senere tidspunkt), at der står mere om indholdet på den indkøbte pakke pølser (du læser det jo alligevel ikke, men fylder blot de farlige ting i munden - og i morgen brokker du dig sikkert over, at det ikke var tydeligt nok), eller at der er sat en ekstra skærm op foran en farlig maskine på arbejdspladsen (du har jo altid passet på! - og så var det jo kun på sin plads, at staten lovgav for din sikkerheds skyld!!!) Jeg har ikke hørt så mange brokke sig over, at man får bedre information om fødevarer eller bedre beskyttelse på arbejdspladsen.
Rygeforbudet skal også snarere ses med henblik på, at lige netop de personer, som findes omkring dig i hverdagen bliver direkte påvirket af din tobaksrygning. Derimod bliver din søn og dine kollegaer ikke direkte påvirket af, at du kører i en 30 år gammel stærkt forurenende Volvo eller at du går og prutter lidt rigeligt, så ozonlaget bliver nedbrudt lige der, hvor dine kollegaer er



Dette er hele poenget mitt. Røyking forpester luften for alle oss som ikke røyker.

_________________________________
Du glade verden!
Aug 25, 2008 Kl. 09:59 AM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #52]

Citér:
chrilep wrote:
Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Artemis wrote:
for tilsyneladende er det kun dem der skal lovgives så kraftigt imod
Hvad er det lige, som er så svært at forstå?
Der findes naturligvis lovgivning om stort set alt fra a-z f.eks. OVERORDNEDE regler fødevaremærkning, arbejdsmiljø, forurening, grønne afgifter, vandindvinding osv. osv. og selvsagt også om tobaksafgifter, mærkning af tobak, begrænsning af giftstoffer i tobak, aldersbegrænsning for køb af tobak mm.
DERUDOVER findes der så den famøse rygelov, som på et mere individuelt plan tydeligt går ind og regulerer den enkelte person, hvor man i hverdagen nok ikke spekulerer så meget over, at det er blevet dyrere, når man åbner for vandhanen (du får jo først regningen på et senere tidspunkt), at der står mere om indholdet på den indkøbte pakke pølser (du læser det jo alligevel ikke, men fylder blot de farlige ting i munden - og i morgen brokker du dig sikkert over, at det ikke var tydeligt nok), eller at der er sat en ekstra skærm op foran en farlig maskine på arbejdspladsen (du har jo altid passet på! - og så var det jo kun på sin plads, at staten lovgav for din sikkerheds skyld!!!) Jeg har ikke hørt så mange brokke sig over, at man får bedre information om fødevarer eller bedre beskyttelse på arbejdspladsen.
Rygeforbudet skal også snarere ses med henblik på, at lige netop de personer, som findes omkring dig i hverdagen bliver direkte påvirket af din tobaksrygning. Derimod bliver din søn og dine kollegaer ikke direkte påvirket af, at du kører i en 30 år gammel stærkt forurenende Volvo eller at du går og prutter lidt rigeligt, så ozonlaget bliver nedbrudt lige der, hvor dine kollegaer er



Dette er hele poenget mitt. Røyking forpester luften for alle oss som ikke røyker.


Hvis Alle ville droppe deres griskhed og gå tilbage til den tid hvor en flæskesteg var en fleskesteg skåret ud af en stor fed so eller orne der har levet sit liv i en grissesti en fleskesteg som ikke pumpet med vand og kemikalier for at kunne holde sig i hundrede år... hvis man lod være med at lave fødevare der ikke engang er sunde for en gammel sø... Bruge energier som forurener kort sagt går tilbage til tiden før vi blev nogen svin på denne jord... så var alt den lovgivning ikke nødvendigt... DET ER DET JEG PRØVER AT SIGE....

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music
Aug 25, 2008 Kl. 10:06 AM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #53]

Citér:
Artemis wrote:
Hvis Alle ville droppe deres griskhed og gå tilbage til den tid hvor en flæskesteg var en fleskesteg skåret ud af en stor fed so eller orne der har levet sit liv i en grissesti en fleskesteg som ikke pumpet med vand og kemikalier for at kunne holde sig i hundrede år... hvis man lod være med at lave fødevare der ikke engang er sunde for en gammel sø... Bruge energier som forurener kort sagt går tilbage til tiden før vi blev nogen svin på denne jord... så var alt den lovgivning ikke nødvendigt... DET ER DET JEG PRØVER AT SIGE....
Hvor langt vil du tilbage? Før 1493, hvor Columbus medbragte tobakken til Europa? Før 1241, hvor Jyske Lov blev skrevet? Til stenalderen, hvor der hverken var maskiner eller transportmidler, hvor 80% af børnene døde, man var heldig at blive 30 år, kunne dø en en lungebetændelse, frøs hele vinteren, fik mad engang imellem, hvis man ikke var for afkræftet til at fange den, og hvor man bedst argumenterede med trækøller?
Aug 25, 2008 Kl. 10:13 AM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #54]

Citér:
Kasper wrote:
Derimod bliver din søn og dine kollegaer ikke direkte påvirket af, at du kører i en 30 år gammel stærkt forurenende Volvo eller at du går og prutter lidt rigeligt, så ozonlaget bliver nedbrudt lige der, hvor dine kollegaer er


Ja jeg prutter nok ikke mere end du Og min volvo er ikke undtaget synshalden så den forurener heller ikke mere end din sååå... En anden ting er Volvoen kører kun søndagsture nu hun er blevet en rigtig vetaran bil... og hun trives storartet under min onkels 75 års gamle men stadig kyndige hænder... Så lad nu min gamle volvo være det hun er en skøn "kvinde" der står til pynt og er til glæde for en gammel mand... Hun er et bevis på at vi engang havde et samfund hvor man tros alt kunne lave biler der kunne holde... Fra en tid hvor en flæskesteg var en flæskesteg skåret ud af en sund so der havde gået i en gammeldags svinestald og haft et fint svine liv...

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music
Aug 25, 2008 Kl. 10:20 AM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #55]

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Artemis wrote:
Hvis Alle ville droppe deres griskhed og gå tilbage til den tid hvor en flæskesteg var en fleskesteg skåret ud af en stor fed so eller orne der har levet sit liv i en grissesti en fleskesteg som ikke pumpet med vand og kemikalier for at kunne holde sig i hundrede år... hvis man lod være med at lave fødevare der ikke engang er sunde for en gammel sø... Bruge energier som forurener kort sagt går tilbage til tiden før vi blev nogen svin på denne jord... så var alt den lovgivning ikke nødvendigt... DET ER DET JEG PRØVER AT SIGE....
Hvor langt vil du tilbage? Før 1493, hvor Columbus medbragte tobakken til Europa? Før 1241, hvor Jyske Lov blev skrevet? Til stenalderen, hvor der hverken var maskiner eller transportmidler, hvor 80% af børnene døde, man var heldig at blive 30 år, kunne dø en en lungebetændelse, frøs hele vinteren, fik mad engang imellem, hvis man ikke var for afkræftet til at fange den, og hvor man bedst argumenterede med trækøller?


Ved du hvad jeg vil gerne tilbage til stenalderen tror jeg 30 gode år er bedre end 100 dårlige... og dengang må man sige at de var frie... De vandrede da godt rundt i europa

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music
Aug 25, 2008 Kl. 10:23 AM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #56]

Citér:
Artemis wrote:
Ved du hvad jeg vil gerne tilbage til stenalderen tror jeg
Du kan sikkert låne Georg Gearløs' tidsmaskine.

Citér:
Artemis wrote:
30 gode år er bedre end 100 dårlige
Skal det forstås på den måde, at du overfører dine egne erfaringer på menigmand, og således selv har et dårligt liv? Nøjagtigt ligesom nu, så også dengang havde folk, som ikke kom ud for en brat død deres "livs efterår", så hvis de døde som trediveårige af alderdom og hårdt slid, så havde de også dengang forlængst toppet.

Citér:
Artemis wrote:
og dengang må man sige at de var frie... De vandrede da godt rundt i europa
De sled sig op, som man ikke gør det i dag. Det var jo ikke sightseeing de var på i Europa. Tror du, at de dengang havde fri klokken seksten samt hver lørdag og søndag? Havde de et bekvemt sted at bo?
Aug 25, 2008 Kl. 10:31 AM
Udskriv
kimzoom

Status: Ustabil
Beskeder: 2082
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #57]

Citér:
Kim for president wrote:
Hej Sörland
Hette nåt annat förut men det namnet försvann och det var det det enda jag kunde hitta på just i det ögonblicket.
Kim har ju prövat att bli president med både Gasolin´ och jungledreams.
Som sagt så var det bara ett brugernavn som det heter på dansk.


WB Berth, det er 10 år siden.

_________________________________
ɐnpıqnɥs ǝʌol ı
Aug 25, 2008 Kl. 10:42 AM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #58]

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Artemis wrote:
Ved du hvad jeg vil gerne tilbage til stenalderen tror jeg
Du kan sikkert låne Georg Gearløs' tidsmaskine.
Citér:
Citér:

Citér:
Kasper wrote:

Jeg sad lige og tænkte det samme, tilbage til fremtiden for at skabe et nyt samfund hvor grundværdierne var næstekærlighed og tolerande



Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Artemis wrote:
30 gode år er bedre end 100 dårlige
Skal det forstås på den måde, at du overfører dine egne erfaringer på menigmand, og således selv har et dårligt liv? Nøjagtigt ligesom nu, så også dengang havde folk, som ikke kom ud for en brat død deres "livs efterår", så hvis de døde som trediveårige af alderdom og hårdt slid, så havde de også dengang for længst toppet.
Citér:
Citér:

Citér:
Kasper wrote:

Hvad er der i vejen med fysisk arbejde Kasper så længe man arbejder for sig selv i det tempo man selv har valgt... Deres "livs forår" var i 18-20 års alderne... så mon det ikke er dig der ser deres liv gennem nutidens briller

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Artemis wrote:
og dengang må man sige at de var frie... De vandrede da godt rundt i europa
De sled sig op, som man ikke gør det i dag. Det var jo ikke sightseeing de var på i Europa. Tror du, at de dengang havde fri klokken seksten samt hver lørdag og søndag? Havde de et bekvemt sted at bo?
Citér:

Citér:
Kasper wrote:

Igen ser du deres liv gennem nutidens briller... og nu har jeg jo aldrig sagt at jeg ønskede at tage på sightseeing i europa i stenalderen... de kom rundt ved egen kraft. Om de betragtede det som sightseeing ved hverken du eller jeg... Men de levede i pagt med naturen en tanke der tiltaler mig..




en anden ting hvordan fanden får man delt spørgsmålen op som du gør nu har jeg siddet og leget med det og kan fandeme ikke få det til at virke... vil du hjælpe mig med det jeg vedhæfter word dokument... håber du kan finde mine svar .. nå det kan jeg så ikke det tillader i jo ikke mere altså *.doc filer så må du skrive dig fra det..

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music
Aug 25, 2008 Kl. 11:10 AM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #59]

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Artemis wrote:
Ved du hvad jeg vil gerne tilbage til stenalderen tror jeg
Du kan sikkert låne Georg Gearløs' tidsmaskine.

Jeg sad lige og tænkte det samme, tilbage til fremtiden for at skabe et nyt samfund hvor grundværdierne var næstekærlighed og tolerance

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Artemis wrote:
30 gode år er bedre end 100 dårlige
Skal det forstås på den måde, at du overfører dine egne erfaringer på menigmand, og således selv har et dårligt liv? Nøjagtigt ligesom nu, så også dengang havde folk, som ikke kom ud for en brat død deres "livs efterår", så hvis de døde som trediveårige af alderdom og hårdt slid, så havde de også dengang for længst toppet.


Hvad er der i vejen med fysisk arbejde Kasper så længe man arbejder for sig selv i det tempo man selv har valgt... Deres "livs forår" var i 18-20 års alderne... så mon det ikke er dig der ser deres liv gennem nutidens briller

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Artemis wrote:
Og dengang må man sige at de var frie... De vandrede da godt rundt i Europa
De sled sig op, som man ikke gør det i dag. Det var jo ikke sightseeing de var på i Europa. Tror du, at de dengang havde fri klokken seksten samt hver lørdag og søndag? Havde de et bekvemt sted at bo?


Igen ser du deres liv gennem nutidens briller... og nu har jeg jo aldrig sagt at jeg ønskede at tage på sightseeing i Europa i stenalderen... de kom rundt ved egen kraft. Om de betragtede det som sightseeing ved hverken du eller jeg... Men de levede i pagt med naturen en tanke der tiltaler mig..


Langt bedre ærgeligt at man ikke bare kan rette i den foregående så må i jo slette den...

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music
Aug 25, 2008 Kl. 11:40 AM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #60]

Vi bliver alle ældre. Det gør danskerne også. Gennemsnitsalderen i Danmark var 40,0 år 1. januar 2008. For mænd var den 38,9 år, og for kvinder var den 41,0 år. I 1980 var gennemsnitsalderen næsten tre år lavere (36,7 år i alt, 35,5 år for mænd og 38,0 år for kvinder).


Stigningen i gennemsnitsalderen skyldes, at antallet af gamle over 80 år er vokset med næsten 60 pct. i dette tidsrum, og at de største fødselsårgange fra midten af 1940'erne nu er fyldt 60 år. Endvidere skyldes det, at de store årgange fra midten af 1960'erne også bliver ældre og erstattes af mindre årgange.

Bare lige for info skyld... tallene skal læses i lyset af at vi har født langt flere børn førhen... men det viser jo fint at vi nok går og tror at vi alle lever til vi er 100 år det gør kun meget få mennesker så hvornår er "livets forår" hvornar er "livets efterår"...

Rygning har ikke været lavere end det er i dag men alligevel kan vi ikke præsenterer en statistik der er bedre end 3 år over 25 år... så ja... nå... jeg vil ikke skrive mere tallene taler for sig selv

http://www.dst.dk/upload/gennemsnitsalder_1980-2008.xls

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music

Aug 25, 2008 Kl. 12:10 PM
Udskriv
Pingo

Status: Forumgnom
Beskeder: 357
Oprettet: Nov 24, 2007
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #61]

Att ni bara orkar...

_________________________________
Kringsat af fjender, gå
ind i den tid!
Under en blodig storm -
vi dig til strid!
Kanske du spør' i angst,
udækket, åben:
Hvad skal jeg kæmpe med,
hvad er mit våben?

Aug 25, 2008 Kl. 12:34 PM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #62]

Citér:
kimzoom wrote:
Citér:
Kim for president wrote:
Hej Sörland
Hette nåt annat förut men det namnet försvann och det var det det enda jag kunde hitta på just i det ögonblicket.
Kim har ju prövat att bli president med både Gasolin´ och jungledreams.
Som sagt så var det bara ett brugernavn som det heter på dansk.


WB Berth, det er 10 år siden.


Ha ha den forstod jeg godt Kim Det ene mundlort kan være lige så godt som det andet...

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music
Aug 25, 2008 Kl. 01:00 PM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #63]

Citér:
Pingo wrote:
Att ni bara orkar...


Jamen vi elsker det begge to Pingo... vi kan ikke lade være :-D det kaldes på dansk at kværulere... Kasper og jeg er to kværulere og vi elsker at kværulere... ja jeg kan jo kun tale for mig selv... men da jeg gang på gang kan få Kasper til tasterne så er min påstand jo dokumenteret

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music
Aug 25, 2008 Kl. 01:08 PM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #64]

Citér:
Artemis wrote:
Citér:
Pingo wrote:
Att ni bara orkar...


Jamen vi elsker det begge to Pingo... vi kan ikke lade være :-D det kaldes på dansk at kværulere... Kasper og jeg er to kværulanter og vi elsker at kværulere... ja jeg kan jo kun tale for mig selv... men da jeg gang på gang kan få Kasper til tasterne så er min påstand jo dokumenteret


Edit

To kværulanter og vi elsker at kværulere

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music
Aug 25, 2008 Kl. 01:10 PM
Udskriv
gasmen

Status: Seniormedlem
Beskeder: 100
Oprettet: Aug 10, 2006
IP: Gemt

Vedhæftet :
rog.jpg
119 KB [downloads: 111]
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #65]

se lige denne.. fil..

_________________________________
Hvis du vil have mig....
så kom og tag mig....

Aug 25, 2008 Kl. 02:08 PM
Udskriv
gasmen

Status: Seniormedlem
Beskeder: 100
Oprettet: Aug 10, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #66]



_________________________________
Hvis du vil have mig....
så kom og tag mig....

Aug 25, 2008 Kl. 02:10 PM
Udskriv
kjukkengirl

Status: Forumgnom
Beskeder: 414
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #67]

Når vi skal have en lov der begrænser vores frihed til at ryge, og ikke rygernes bedste argument er at rygerne forpester deres rene luft, ja så vil jeg godt foreslå en lov imod intolerance, en lov der skal begrænse ikke rygernes frihed til at ytre deres personlige intolerante holdning til rygning!
Mit bedste argument for den lov er at ikke rygerne direkte forpester vores ellers så glade og tolerante sind, med deres dobbelt moral.
Modargumentet mod den lov vil sikkert være at det er et direkte angreb på folks ytrings frihed, men det modargument forstår jeg SLET ikke da ytrings friheden i forvejen er begrænset JP slettede fandeme mine ellers så geniale indlæg i debatten (hvorfor vides ikke, men højest sandsynligt fordi administratoren på JP ikke var enig i min mening eller ikke forstod min humor), desuden synes jeg i forvejen at rygeloven begrænser min personlige frihed, og det er måske også iorden at min frihed blir begrænset, men den begrænser jo også værthus ejerne, både hvad angår deres personlige frihed til at tillade rygning, men også deres ytrings frihed til at sige "HER ER RYGNING TILLADT"!
Derfor glemt ALT om pernolig frihed og ytrings frihed når det gælder lovgivning, det er rendyrket dobbelt moral og påstå at man har ytrings frihed, når man har en lovgivning, for i det øjeblik man har en lov så har man allerede begrænset både den personlige frihed til at gøre det man ikke må for loven, og ytrings friheden da man heller ikke må opfordre til lovbrud.
Derfor vil jeg foreslå at vores næste træk i kampen mod den persnolige frihed og ytrings friheden blir at vi forsøger at genoplive Hitler og lader den totale sindsyge reagere heri landet, vi er jo allerede godt på vej.

Aug 25, 2008 Kl. 03:50 PM
Udskriv
kjukkengirl

Status: Forumgnom
Beskeder: 414
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #68]

Nej spøg til side hvad angår mit forige indlæg så var det ment som en joke, bare så ingen skulle være i tvivl, men komikken deri er vel god nok.
iøvrigt fed plakkat den er printet ud og hænger på min dør så ingen er i tvivl om min holdning til rygeforbudet, fjern den lov den er latterlig.

Aug 25, 2008 Kl. 03:59 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #69]

Citér:
kjukkengirl wrote:
ytrings friheden i forvejen er begrænset JP slettede fandeme mine ellers så geniale indlæg i debatten (hvorfor vides ikke, men højest sandsynligt fordi administratoren på JP ikke var enig i min mening eller ikke forstod min humor)
Sæt dig ned, hids dig ned, forsøg at fjerne alle negative tanker, og læs så dit indlæg igennem igen ti-tyve gange ...så forstår du hvorfor, at dit indlæg er blevet slettet i Jyllandsposten, som i øvrigt er en avis der higer efter og værner om ytringsfrihed og såmænd også fik fremstillet de famøse Muhammed-tegninger.
Aug 25, 2008 Kl. 04:59 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #70]

Citér:
gasmen wrote:
hvordan ville du tænke hvis det var dig somm ikke måtte komme ind
Det er da utroligt med forkerte argumenter, som der her florerer. Der er mig bekendt ingen, som ikke må komme ind, men nu vil rygerne åbenbart til at diskriminere ikke-rygere.

Citér:
gasmen wrote:
lad os da vælge selv..!
Det har du til gengæld ret i. Loven er ens for både rygere og ikke-rygere. Begge grupper vælger selv, om de på større udskænkningssteder vil være indedørs og undlade at ryge, eller om de vil finde andre steder, hvis de bliver tilsrækkeligt røgforlegne
Aug 25, 2008 Kl. 05:04 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #71]

Citér:
Artemis wrote:
Jamen vi elsker det begge to Pingo... vi kan ikke lade være :-D det kaldes på dansk at kværulere... Kasper og jeg er to kværulere og vi elsker at kværulere... ja jeg kan jo kun tale for mig selv... men da jeg gang på gang kan få Kasper til tasterne så er min påstand jo dokumenteret
Der tror jeg, at du har misforstået noget. Af min nudansk ordbog, så fremgår det, at det at kværulere betyder at beklage sig. Det er det, som du, artemis (og i mindre grad kjukkengirl), gør. Derimod forsøger jeg at oplyse om sagernes rette sammenhæng ofte tilsat lidt humor (som måske kun jeg selv kan forstå), da det lader til, at der rent faktisk er enkelte personer, som lader sig intimidere at de forvrøvlede udtalelser og absurde sammenhænge, som du slynger omkring dig i et forkvaklet forsøg på at argumentere for et emne, som typisk ingen mening giver. Noget helt andet er, at det er ganske bemærkelsesværdigt, at du kan blive ved med at holde fast i disse tankegange, som er bindegale, men som kan være ganske underholdende læsning for menigmand, og som ville være rent guf for en adfærdsforsker. Eller er du en troll?
Aug 25, 2008 Kl. 05:16 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #72]

Citér:
Artemis wrote:
Vi bliver alle ældre. Det gør danskerne også. Gennemsnitsalderen i Danmark var 40,0 år 1. januar 2008. For mænd var den 38,9 år, og for kvinder var den 41,0 år. I 1980 var gennemsnitsalderen næsten tre år lavere (36,7 år i alt, 35,5 år for mænd og 38,0 år for kvinder).


Stigningen i gennemsnitsalderen skyldes, at antallet af gamle over 80 år er vokset med næsten 60 pct. i dette tidsrum, og at de største fødselsårgange fra midten af 1940'erne nu er fyldt 60 år. Endvidere skyldes det, at de store årgange fra midten af 1960'erne også bliver ældre og erstattes af mindre årgange.

Bare lige for info skyld... tallene skal læses i lyset af at vi har født langt flere børn førhen... men det viser jo fint at vi nok går og tror at vi alle lever til vi er 100 år det gør kun meget få mennesker så hvornår er "livets forår" hvornar er "livets efterår"...

Rygning har ikke været lavere end det er i dag men alligevel kan vi ikke præsenterer en statistik der er bedre end 3 år over 25 år... så ja... nå... jeg vil ikke skrive mere tallene taler for sig selv

http://www.dst.dk/upload/gennemsnitsalder_1980-2008.xls
Jeg forstår faktisk ikke, hvad det er, at du mener med, at tallene taler for sig selv, men jeg har på fornemmelsen, at du mener, at synes at tallene modbeviser, at rygning er farligt(?)

Lad os starte med at kigge på tallene udfra dit niveau. Gennemsnitslevealderen er steget med 3,3 år de seneste 28 år. Hvis vi antager en lineær funktion, så viser en tilbageskrivning, at gennemsnitslevealderen i år 1669 var 0 år, og før den tid var den negativ. Man kan som sagt "bevise" ret meget med statistik, så man bør kun foretage logiske udledninger.

Jeg finder, at gennemsnitslevealderen stiger med 3,3 år i løbet af en 28-årig periode ret voldsomt, og hvis jeg skulle holde mig til et basalt niveau, så ville jeg påstå, at det skyldes, at der er færre, som ryger nu.

Sandheden er lang hen ad vejen givet med dit ovenfor angivne citat, men rygning såvel som større medicinsk indblik bærer også en væsentligt ansvar for, at tallet ikke er hverken større eller mindre.

Først og fremmest er middellevealderen et ret så dårligt tal at anvende for at vise rygnings skadelige virkning eller mangel på samme. Der bør man nok snarere se på rygere kontra ikke rygeres dødsalder (samt udviklingen af denne) og så rense det for eksterne årsager formodentligt primært forskelle i levestandard.

Da man snakker om, at rygere har en gennemsnitslevealder, som er syv til ti år kortere end ikke-rygeres, og såfremt man antager en ikke-rygerandel på omkring 70% (mit gæt) i 2008 mod måske 50% i 1980 (igen mit gæt), så ville det være rimeligt at antage, at ovenstående udbygning i middellevealderen er steget alene halvandet år som følge af færre rygere. Her mangler jeg dog at implementere den information, at der ofte går ti år fra, at man pådrager sig en rygerelateret lidelse, til at den opdages og følgeligt endnu længere tid til, at man evt. dør af den, så statistikken vil selv sagt have et væsentligt periodemæssigt efterslæb.

Jeg konstaterer, at der de seneste 20 år er sket en gennemsnitslevealderstigning på 2,0 år for mænd men kun 1,3 år for kvinder. Det skulle vel ikke hænge sammen med, at andelen af den rygende befolkning i stigende grad udgøres af kvinder(?)
Aug 25, 2008 Kl. 06:08 PM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #73]

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Artemis wrote:
Jamen vi elsker det begge to Pingo... vi kan ikke lade være :-D det kaldes på dansk at kværulere... Kasper og jeg er to kværulere og vi elsker at kværulere... ja jeg kan jo kun tale for mig selv... men da jeg gang på gang kan få Kasper til tasterne så er min påstand jo dokumenteret
Der tror jeg, at du har misforstået noget. Af min nudansk ordbog, så fremgår det, at det at kværulere betyder at beklage sig. Det er det, som du, artemis (og i mindre grad kjukkengirl), gør. Derimod forsøger jeg at oplyse om sagernes rette sammenhæng ofte tilsat lidt humor (som måske kun jeg selv kan forstå), da det lader til, at der rent faktisk er enkelte personer, som lader sig intimidere at de forvrøvlede udtalelser og absurde sammenhænge, som du slynger omkring dig i et forkvaklet forsøg på at argumentere for et emne, som typisk ingen mening giver. Noget helt andet er, at det er ganske bemærkelsesværdigt, at du kan blive ved med at holde fast i disse tankegange, som er bindegale, men som kan være ganske underholdende læsning for menigmand, og som ville være rent guf for en adfærdsforsker. Eller er du en troll?


du kværulere over at der er nogen der ikke deler dine meninger søde... sjov at du måtte slå det ord op ... Det bruger man nok ikke så meget der over på djævle øen

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music
Aug 25, 2008 Kl. 06:10 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #74]

Citér:
Artemis wrote:
du kværulere over at der er nogen der ikke deler dine meninger
Et samfund hvor alle mente det samme ville være trist. Der, hvor kæden hopper af, er, at du benytter forkerte og ikke-eksisterende argumenter. Hvis du derimod benyttede saglige argumenter, selvom de måtte gå mod min holdning, så ville sandsynligheden for, at jeg kommenterede være noget mindre.
Aug 25, 2008 Kl. 06:24 PM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #75]

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Artemis wrote:
du kværulere over at der er nogen der ikke deler dine meninger
Et samfund hvor alle mente det samme ville være trist. Der, hvor kæden hopper af, er, at du benytter forkerte og ikke-eksisterende argumenter. Hvis du derimod benyttede saglige argumenter, selvom de måtte gå mod min holdning, så ville sandsynligheden for, at jeg kommenterede være noget mindre.


Egentlig ville jeg lade denne kommentar ligge Kasper... for den er jo skudt ud i dine egne tåger... så derfor mine argumenter er lige så gode eller dårlige som dine...

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music
Aug 25, 2008 Kl. 06:26 PM
Udskriv
Sider: 1 2 [3] 4 5

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)