Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
SANSSOUCI

Status: Banned bruger
Beskeder: 412
Oprettet: Jul 24, 2009
IP: Gemt
Mogens Mogensen [Indlæg #1]

ANNA KÆRE ANNA, Hvor kommer denne fra, på hvilken album eller singel er den udgivet ?

Er der nogen der ligger inde med artikler om Mogens Mogensen måske noget, der er udgivet omkring hans død.

http://www.gravsted.dk/person.php?navn=mogensmogensen
http://da.wikipedia.org/wiki/Mogens_Mogensen

Det er egentligt forsvindende lidt, der står om MM på nettet. Det er trods alt ham der er skyld i at Gasolin fik nogle af sine største hits, det er enormt let at se, hvor han har været indover, ingen gumpetunge vendinger, ordene glider let og falder ikke over hinanden.

Det er snart 20 år siden han er død. Hvad ved vi om ham udover disse få linier som findes på nettet. Han var forfatter og vicevært, har han skrevet bøger?

Jeg ved godt, at i ikke kan lide mig herinde, men derfor kunne i jo godt grave lidt i alle jeres gemmere og se om der skulle ligge lidt om MM

Det er synd når de usynlige medlemmer af et band bare gemmes og glemmes og ender med at blive et navn under tekst og et navn på en gravsten.

Hvem var Mogens Mogensen ? Lad os mindes ham ved at fortælle hvad vi ved om ham.

Familie?
Børn?

Eller var han også en ensom gænger ?

Jan 05, 2010 Kl. 07:35 AM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Mogens Mogensen [Indlæg #2]



En av de få som er spandert eget bilde av i boken "Larsen".
Behørig nevnt i filmen. "Brødre i ånden" var ellers ett fantastisk tv-program om forholdet....
Når Kim forteller at han "er ved siden av ham" den dag idag når han dikter sanger....osv.

Så glemmes i GAS sammenheng blir han aldri.
Det har de 4 store sørget for. Credit where credit is due.

_________________________________

Jan 05, 2010 Kl. 09:15 AM
Udskriv
SANSSOUCI

Status: Banned bruger
Beskeder: 412
Oprettet: Jul 24, 2009
IP: Gemt
Re: Mogens Mogensen [Indlæg #3]

Gasérne går samme vej
Som både du og jeg
Med den smule der er skrevet om ham vil han med tiden blive glemt
Og det har han ikke fortjent.

Gasserne burde sætte sig sammen og flette en skrap bog sammen om ham og hans liv så han ikke bliver glemt, og bare bliver en vicevert med trang til digtning.

Jan 05, 2010 Kl. 10:51 AM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Mogens Mogensen [Indlæg #4]

I annledning tråden har jeg lastet opp
"Brødre i ånden" på YouTube. Bær over
med det.....alle som har sett den....
eller har den som meg liggende på en
cd somewhere....takketalen kommer...
...en tilfeldig sommer...







_________________________________

Jan 05, 2010 Kl. 11:03 AM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Mogens Mogensen [Indlæg #5]


Og hvis du kommer til en låset dør
så slå den ind hvis du tør
måske du finder det store ingenting
måske du bare er gået i ring.


_________________________________

Jan 05, 2010 Kl. 11:46 AM
Udskriv
SANSSOUCI

Status: Banned bruger
Beskeder: 412
Oprettet: Jul 24, 2009
IP: Gemt
Re: Mogens Mogensen [Indlæg #6]

Tak for det. Den udsendelse har jeg ikke set i fuld længde kun småklip. Dejligt at hører, hvordan de (Kim og Mogens) sammen har flettet hjerter og tekst.

Jeg er også overbevist om, at Mogens sidder og kikker Kim over skulderen når han nu fletter sine hjerter selv. Kim mangler nemlig stadig de geniale kovendinger. Han er god men Mogens var bedre. Eller måske var de dybt afhængige af hinanden. En dejlig historie.

Jeg er glad for at hører, at jeg faktisk selv var klar over at ko vendingerne i teksterne var MM, uden dog at kunne sætte en finger på linierne, som jeg skrev længere oppe, det er tydeligt når Mogens har været ind over en tekst. Som Kim siger Mogens vendte en salme til lyrik.

Stadig det er ikke nok. Mogens må ikke glemmes, han skal ikke forlade denne verden uden at eftertiden har mere end en enkelt tvudsendelse.

Jeg formoder, at Mogens ikke selv mente, han var noget at skrive om, men det er som regel dem, der er mest ydmyget som indeholder mest.

Jeg håber inderligt, at Gasdrengene vil tage sig sammen inden det er for sent og få samlet noget mere om ham, så han ikke bliver 5 linier i en sang.

Jan 05, 2010 Kl. 12:44 PM
Udskriv
SANSSOUCI

Status: Banned bruger
Beskeder: 412
Oprettet: Jul 24, 2009
IP: Gemt
Re: Mogens Mogensen [Indlæg #7]

Er der nogen der har tremastet beton lydfil måske kunne den lægges op på youtube også.

Jan 05, 2010 Kl. 02:21 PM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Mogens Mogensen [Indlæg #8]

Booklet fra The Black Box.


_________________________________

Jan 05, 2010 Kl. 05:56 PM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Mogens Mogensen [Indlæg #9]

Gasolin' boken anno 1976


_________________________________

Jan 05, 2010 Kl. 06:11 PM
Udskriv
SANSSOUCI

Status: Banned bruger
Beskeder: 412
Oprettet: Jul 24, 2009
IP: Gemt
Re: Mogens Mogensen [Indlæg #10]

Som jeg ser Mogens ifølge Kim fra Brødre, Så skriver Kim tekster som er set oppe fra og ned eller nedefra og op. Mogens kunne zoome ind på en lille detalje og få den sat på ord.

Kim starter ud med at beskrive det store hele og Mogens kom med detaljen der fik teksten ned i øjenhøjde. De var et godt par, jeg kan godt forstå, at de kom til at holde af hinanden gennem processen.

Det er også tydeligt at Kim holdt af Mogens!

Jan 05, 2010 Kl. 06:18 PM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Mogens Mogensen [Indlæg #11]

Ja det er skinner godt igjennom at Kim hadde "special feelings" og dyb respekt for Mogens.
Han er i ferd med å bli "gråtkvalt" mot slutten av de "Fem årstider" når han har gått teksten igjennom i detalj...

Mor til Kim har vel også utalt at MM ble som en Far for ham.

_________________________________

Jan 05, 2010 Kl. 06:26 PM
Udskriv
SANSSOUCI

Status: Banned bruger
Beskeder: 412
Oprettet: Jul 24, 2009
IP: Gemt
Re: Mogens Mogensen [Indlæg #12]

Citér:
SANSSOUCI wrote:
Som jeg ser Mogens ifølge Kim fra Brødre, Så skriver Kim tekster som er set oppe fra og ned eller nedefra og op. Mogens kunne zoome ind på en lille detalje og få den sat på ord.

Kim starter ud med at beskrive det store hele og Mogens kom med detaljen der fik teksten ned i øjenhøjde. De var et godt par, jeg kan godt forstå, at de kom til at holde af hinanden gennem processen.

Det er også tydeligt at Kim holdt af Mogens!


Kim formår også at skrive indefra og ud, men mangler måske lidt zoom knappen, og virkeligheden. Kim er en drømmer, Mogens var realist.
Jan 05, 2010 Kl. 06:33 PM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Mogens Mogensen [Indlæg #13]

Citér:
SANSSOUCI wrote:
Citér:
SANSSOUCI wrote:
Som jeg ser Mogens ifølge Kim fra Brødre, Så skriver Kim tekster som er set oppe fra og ned eller nedefra og op. Mogens kunne zoome ind på en lille detalje og få den sat på ord.

Kim starter ud med at beskrive det store hele og Mogens kom med detaljen der fik teksten ned i øjenhøjde. De var et godt par, jeg kan godt forstå, at de kom til at holde af hinanden gennem processen.

Det er også tydeligt at Kim holdt af Mogens!


Kim formår også at skrive indefra og ud, men mangler måske lidt zoom knappen, og virkeligheden. Kim er en drømmer, Mogens var realist.


Harmonerer godt med mine tanker det du skriver her, SANSSOUCI.



_________________________________
Jan 05, 2010 Kl. 06:43 PM
Udskriv
SANSSOUCI

Status: Banned bruger
Beskeder: 412
Oprettet: Jul 24, 2009
IP: Gemt
Re: Mogens Mogensen [Indlæg #14]

Citér:
Sørland wrote:
Mor til Kim har vel også utalt at MM ble som en Far for ham.


Man vil altid finde behag i sin modpart som går af de samme stier som en selv. Mogens og Kim havde poesien sammen, sammen var de Unike, Tremastet beton mangler også Kim når den nærlæses. Så jeg vil på dette spinkle grundlag lave en delkonklusion. Hver for sig manglede de begge noget, men sammen fik de teksterne op i en højere dimension.

Håber på endag at finde mere materiale som Mogens har skrevet, hvis det findes. Indtil videre opfordre jeg jer til at se om i har mere.
Jan 05, 2010 Kl. 07:32 PM
Udskriv
SANSSOUCI

Status: Banned bruger
Beskeder: 412
Oprettet: Jul 24, 2009
IP: Gemt
Re: Mogens Mogensen [Indlæg #15]

Hvem var han ham Mogens Mogensen, Ja ved at gå bag hans ryk ser det sådan ud. Det passer fint med Tintin og Kaptajnen. I kan selv dømme.

Her er hans fødsels horoskop. Da jeg læste den, tænkte jeg hmm. Tavshed var måske bedre en tilståelse. Jeg kan godt se hvorfor Kim valgte at beskrive Mogens Mogensen som Kaptajene i TinTin og så lade det ligge der. Det vil jeg også med dette Horoskop. Jeg er dog overbevist om, at Kim og Mogens også har taget nogle gevaldige turer sammen, det har ikke altid været idyl at arbejde sammen

En hård lærermester du valgte dig der søde Kim


Mogens Mogensen født 2. marts 1930

You have a judicial type of mind, aware, alert, and intuitive, relating knowledge, life, principles and ideals strictly to yourself, and then allowing your concepts to take in general principles. You are naturally reserved, although a vitality of manner makes you appear less so than you really are. Behind the expansiveness of approach you have a private life of your own that remains untouched, and you are forming judgments of people and events all the time. You are rather more self-sufficient than' you appear; you like to reach forth from your private world and influence other people at the same time that you remain detached and a little proud and aloof. Yourself-respect is tremendous and, working hand in hand with your independence of spirit, carries you along in the world. There is something solid and substantial about you that other people trust. You are affectionate and somewhat ardent in love, though you are touchy and easily offended. You are a trifle quarrelsome and have something of a chip on your shoulder - in your manner, at least. You are temperamental in the real sense, and temperament, anger, bafflement, and frustration make you nervous and rebound on you so that you are likely to be more hurt than your opponent. You need peace and calm and shouldn't let the more aggressive side of your nature disturb the repose that is so needful to the other side. You have about you an air of authority which is confusing to less positive people who are always relieved to find out that you aren't as unyielding as you appear. You are very sympathetic and understanding, and your bravado forms a protective shell around a very sensitive core.
You are highly extrovert, and difficulty through emotional jumpiness. This is a business and professional rather than an artistic position. Your aggressive nature deals with other people better than with abstractions or ideals, and your magnetism helps you to success in material matters through your ability to organize and manage.


You are one of the outstanding people of your circle. You are a character, with markedly individualistic traits, original, fearless in thought and expression, a trifle eccentric, uncompromisingly independent. Given a choice of two modes of conduct, a usual and an unusual, you will unhesitatingly select the unusual, the unconventional, the aggressive. You lean to the bizarre, the revolutionary, the daring, so that in a constructive, creative, or executive horoscope, you become an important person, respected for your intelligence and authority, and somewhat feared because no one ever knows what you are likely to do next. You have extraordinary prestige through the original exercise of mentality is shown;

You are idealistic, humanitarian, and expansive in your outlook, animated by genuine charity, and probably in a position to make it practical. You are cheerful, optimistic, good-humored, and tactful. Courtesy is innate in you. You have excellent family connections especially on your mother's side, and probably some financial help from them in gifts or legacies. Necessity has never taught you to be careful of money. If put to it, your earning powers are good, for friends put you in the way of earning. Integrity is your strong point: you have a keen sense of right and wrong. Your ideas run along conventional lines; you belong to the more conservative group, believing in charity rather than in revolution. You are devotional and probably religious in an orthodox sense, but the pillar of your religion is the god in you that is, ethics and integrity rather than dogma.

This is perhaps the most powerful single aspect you can have in a horoscope. It gives both ambition and the ability to concentrate on it. You are serious minded, at times changing to moody, depressed, and dejected but as you grow older an early tendency to fall into the sadness gradually disappears as your mind becomes organized into a smooth running unit driving always toward a well-defined goal. Your mental and psychic energy is high and well directed. You do not waste yourself in profitless ventures or very much in nerves, anger, or displays of temperament these belonged to your early years. Your greatest asset is your ability to learn by experience, for though you have made many, and probably great, mistakes, your self-knowledge is your salvation. At the bottom of the pit of depression or despair or error, you are able to look yourself squarely in the face and start building your way back to where you want to be. You have an inner drive and a sense of your, own worth amounting almost to a neurosis, which you are able to express on the constructive side. Psychologically this marks you as somehow extraordinarily influenced by one or both parents. Thus, in whatever field you choose to operate - business, the professions, or the arts - you have an advantage over competitors who are not assisted by the mental energy and the psychological drive of this aspect. Although determined and apparently ardent in emotional matters, you are capable of being pretty cold when it suits your purposes. Nothing personal is allowed to interfere with the main stream of your intentions once your purposes are set. Prior to this, in youth, this aspect gives a hectic emotional life, and you may be the despair of yourself and your friends and relatives. Through excessive independence you hurt your parents; through erratic action, your lovers. But as you mature, these temperamental qualities fall away. What has happened goes deeply into your consciousness; and your fund of experience, falling under the scrutiny of an analytical mentality, contributes to that knowledge of the world, of people, and of yourself which becomes the cornerstone of your success. If your horoscope has a negative (non-executive) combination of the Sun and Moon and shows none of the other major aspects (marked*), then this aspect may lead merely to depression of spirits, dejection, and a sense of frustration. But the power of it is so great that with any encouragement from any other aspect, it will produce success along some line or other. Its genius varies according to other indications as follows: legal, judicial and scientific, analytic;

You have a quick, brilliant mind, a sharp penetrating insight and grasp of mathematical and scientific intricacies. You also have an abrupt manner of speech, not marked by diplomacy Facts interest you, not speculations; you speak your mind and can make trouble for yourself by this quality. You are contentious, loving a good argument. Ease of perception and quickness of grasp open the doors of knowledge to you readily, but your learning may be merely superficial. Your mind develops fluently and with much promise, you will go far.

This steadies the emotional nature and if there is no aspect between Venus and Mars, Venus and Neptune, Venus and Uranus, or Venus and the Sun, makes you cold, aloof, and rather self-sufficient You have extraordinary business judgment and through conservative and sound tactics usually build yourself a fortune, if you don't have one left to you - for this is one of the positions of hereditary security and, with other indications, wealth. If Venus is not with Mars, Uranus, or Neptune, you are very conventional. You are so self controlled yourself that you don't understand why other people have to be otherwise. You are peace loving and wish nothing better than to live in harmony with your fellow men, although you aren't especially tolerant of them. You haven't had the emotional variety to your life to make you understanding of human weakness. If Venus is with Mars, Neptune, or Uranus, this condition may be changed. There will be emotional variety, and this aspect (207) will enable you to steady" your life and recuperate from the ups and downs. A philosophic calm will underlie your greatest turmoil and give you the foundation on which to rebuild either your emotional stability or your material fortunes. This is one of the best of the passive aids to good fortune, standing by to give you self confidence and sound good sense.

in the quality of the emotional life. Read that paragraph In addition to the characteristics given there, this will bring an additional somberness and sobriety to your outlook on human relations and will cause you at some time some considerable disappointment through misplaced or frustrated affections. You tend strongly to the unconventional in love matters, making a fetish of independence in your love-life. A certain austerity attaches to you, and you can be quite unyielding, at which time your detachment and objectivity can amount to cruelty. But at other times look out for impulse and temperament, for this is an erratic and unreliable position and makes you liable to periodic destructive impulses.


Somewhat similar in force to the above paragraph with a touch more of abstract idealism and less hardness to the love-nature. You are vulnerable rather than clear in your emotions and find it difficult to say no to an appeal to your feelings

This is merely a contributing aspect and has little force of its own. It adds stability to the character and in some degree to the fortunes, giving an element of_ luck to the economic status and broadening the outlook. If creative power is shown, this will give it great breadth, scope, and social humanitarian appeal. If a business career is indicated this builds the fortunes and makes beloved executives and managers. If the aspect is contributing to a public life, this tinges the purpose with a broad social outlook that may reach the constructively radical and bring about change.

You are a good deal of a visionary, idealistic in matters of philosophy and religion, with a kind of nebulous and unsound approach to abstract matters. You are capable of believing in things that never were on land or sea. A strata of mysticism underlies your thinking, a mist of unreality gets between your eyes and the outer world. Concrete evidence should be your constant aim, and you should forget the Pauline definition of faith as 'the evidence of things unseen', for you are all too prone to believe and must cultivate skepticism. In material and personal matters this makes you pretty gullible, and, unless other indications show a marked degree of suspicion and shrewdness, this will get you into trouble and cause losses. Even with the most practical of indications you will have periodic fits of playing hunches or inspirations that will be costly Stay away from séances, spiritualism, and ideas of transcendence, and pin your thinking strictly down to earth. , .

This aspect is more helpful on the purely creative and artistic side, and if you are engaged in such work your practical idealism shows forth in it to give worldly significance to a touch of otherworldliness. The concrete yet fantastic art of Arthur Rackham is symbolic of the sort of expression that this aspect makes possible earth magic which lends an elusive but perpetual support to all your material activities.

You are a pioneer and in some way an eccentric, independent in thought and action. Your independence doesn't work very strongly for your success, and you have to learn cooperation, tact, and diplomacy. In a horoscope that shows inventiveness, original ity, and executive force, this increases those traits adding a note of quarrelsomeness, but none the less making you a strong and influential character. You are forceful in an electric sort of way and impress people even when they don't like your manner or your methods. In a non-executive horoscope the benefits of this position will not be felt. You have a peculiarly destructive temper destructive to yourself chiefly and must guard against the temperament that underlies your disposition.

Your desire to live life to the fullest helps you to learn easily and to make any changes necessary to achieve your ends, which are likely to bring advancement both to you and those around you. Your magnetism helps to attract the people and circumstances that you need to succeed, building your self-confidence and ensuring that you will make a personal mark on everything you touch or do. Your desire is to make an impression through your profession, which should benefit from your strong leadership abilities. You can become a bridge-builder, unifying others to make substantial changes in their environment

Jan 06, 2010 Kl. 01:40 AM
Udskriv
SANSSOUCI

Status: Banned bruger
Beskeder: 412
Oprettet: Jul 24, 2009
IP: Gemt
Re: Mogens Mogensen hosorskop oversat til dansk af Google oversæt [Indlæg #16]

For dem der ikke læser Engelsk har jeg ladet google oversæt kører en oversættelse. jeg har ikke ændret på ordstillingen, så i må tage googles oversættelse.


Mogens Mogensen 2. marts 1930

Du har en retslig type af sind, klar, alarm, og intuitiv, om viden, liv, principper og idealer strengt til dig selv, og derefter lade dine begreber til at tage i generelle principper. Du er naturligvis reserveret, selv om en livskraft måde får dig til at synes mindre grad end du egentlig er. Bag den expansiveness fremgangsmåde du har et privat liv i dine egne, der forbliver urørt, og du er der domme af mennesker og begivenheder hele tiden. Du er lidt mere selvforsynende end 'du synes, du gerne vil nå frem fra din private verden og øve indflydelse på andre mennesker samtidig med at du stadig er afmonteret og en lille smule stolt og uinteresserede. Selv-respekt er enorm, og arbejder hånd i hånd med din uafhængighed ånd, bærer dig ad i verden. Der er noget solidt og omfattende om dig, at andre folk har tillid til. Du er kærlig og lidt glødende forelsket, selvom du er sart og let fornærmet. Du er en anelse stridbare og har noget af en chip på din skulder - på din måde, i det mindste. Du er temperamentsfuld i egentlig forstand, og temperament, vrede, bafflement, og frustration gøre dig nervøs og rebound på dig, så du vil sandsynligvis blive mere ondt end din modstander. Du har brug for fred og ro, og bør ikke lade mere aggressiv side af din natur forstyrre den hvile, der er så trænges til den anden side. Du har om dig en stemning af myndighed, som er forvirrende for mindre positive mennesker, der altid er lettet over at finde ud af, at du ikke er så stejle, som du synes. Du er meget sympatisk og forståelse, og din Bravado danner en beskyttende skal omkring en meget følsom kerne.
Du er meget udadvendt, og svært ved følelsesmæssig jumpiness. Dette er en forretning og erhverv i stedet for en kunstnerisk position. Deres aggressive natur beskæftiger sig med andre mennesker bedre end med abstraktioner eller idealer, og din magnetisme hjælper dig til succes i materielle spørgsmål gennem din evne til at organisere og administrere.


Du er en af de udestående folk i din cirkel. Du er en karakter, med mærket? Ly individualistiske træk, original, frygtløs i tanke og udtryk, en anelse excentrisk, kompromisløst uafhængige. Gives et valg mellem to former for adfærd, en almindelig og en usædvanlig, vil du uden tøven vælge det usædvanlige, den ukonventionelle, den aggressive. Du læner dig til den bizarre, den revolutionære, den dristige, så der i en konstruktiv, kreativ, eller udøvende horoskop, du bliver en vigtig person, respekteret for din intelligens og myndighed, og lidt bange, fordi man aldrig ved, hvad du vil gøre som det næste. Du har ekstraordinære prestige gennem den oprindelige udøvelsen af mentalitet er vist;

Du er idealistisk, humanitære og ekspansive i din Outlook, animeret af ægte kærlighed, og sandsynligvis i stand til at gøre det praktiske. Du er munter, optimistisk, godmodige, og taktfuld. Høflighed er medfødt i dig. Du har gode familiebånd specielt på din mors side, og prob? Dygtigt vis økonomisk hjælp fra dem i gaver eller arv. Nødvendighed har aldrig lært dig at være forsigtig med penge. Hvis sat til det, din erhvervsevne beføjelser er gode, for venner sætte dig i den måde at tjene. Integritet er din stærke side: De har en skarp sans for rigtigt og forkert. Dine ideer løber langs konventionelle strækninger, du hører til den mere konservative gruppe, at tro på velgørenhed i stedet for i revolution. Du er hengiven og sandsynligvis religiøs i en ortodoks forstand, men den søjle af din religion er Gud i dig? der er, etik og integritet? snarere end dogme.

Dette er måske den mest magtfulde enkelt aspekt du kan have i et horoskop. Det giver både ambitioner og evnen til at koncentrere sig om det. Du er seriøs indstillet, til tider at skifte til Moody, deprimeret, og nedslået men efterhånden som du bliver ældre en tidlig tendens til at falde i sorg gradvist forsvinder som dit sind bliver arrangeret i et glat? kører enhed kører altid mod et veldefineret mål. Din mentale og psykiske energi er høj og godt instrueret. Du behøver ikke spilde dig selv i profitless ven? Turer eller meget i nerver, vrede, eller displays af temperament disse tilhørte dine tidlige år. Dit største aktiv er din evne til at lære af erfaringer? Ning, for selv om du har lavet mange, og sandsynligvis stor fejl, din egen viden er din frelse. I bunden af det hul af depression eller fortvivlelse eller fejl, er du i stand til at se dig lige i øjnene og begynde at bygge din vej tilbage til, hvor du ønsker at være. Du har en indre drive og en følelse af dit, eget værd svarende til næsten en neurose, som du er i stand til at udtrykke den konstruktive side. Psykologisk dette markerer du som noget ekstraordinært påvirket af en eller begge forældre. Således, uanset inden du vælger at betjene - forretninger, liberale erhverv, eller kunst - du har en fordel i forhold til konkurrenter, der ikke bistås af den mentale energi og psykologiske drevet af dette aspekt. Selv bestemmes og tilsyneladende glødende i følelsesmæssige forhold, du er i stand til at blive temmelig koldt, når det passer til dit formål. Intet personligt er tilladt at blande sig med den største strøm af dine hensigter, når dit formål er indstillet. Forud for dette, i ungdommen, giver dette aspekt en hektisk følelsesmæssige liv, og du kan være den fortvivlelse for dig selv og dine venner og familie. Gennem overdreven uafhængighed du såre dine forældre, gennem uberegnelig handling, dine elskere. Men som du moden, disse temperamentsfuld kvaliteter falder væk. Hvad er der sket går dybt ind i din bevidsthed og din fond af erfaring, der falder ind under tilsyn af en analytisk mentalitet, bidrager til, at viden om verden, for mennesker, og af dig selv, som bliver en hjørnesten i din succes. Hvis dit horoskop, har en negativ (ikke-udøvende) kombination af Solen og Månen og viser ingen af de andre vigtige aspekter (markeret med *Mogens havde mange * i sit horoskop, og det betyder at han formentlig endte sine dage godt begravet i sine personlige frustrationer), så dette aspekt kan føre blot en svækkelse af spiritus, modløshed, og en følelse af frustration. Men magt er så stor, at enhver fremme? Ning fra andre aspekter, vil det producere succes langs en linje eller andre. Dens geni varierer overenskomst? Ing til andre indikationer som følger: de retslige og videnskabelig, analytisk;

Du har en hurtig, strålende sind, en kraftig gennemtrængende indsigt og forståelse af matematiske og videnskabelige forviklingerne. Du har også en brat måde at tale på, ikke er præget af diplomati Fakta interesserer dig, ikke spekulationer, du taler dit sind og kan skabe problemer for dig selv ved denne kvalitet. Du er omstridt, kærlige et godt argument. Nem opfattelser? Tion og hurtighed i fatte åbne dørene til viden for dig let, men din læring kan være blot overfladisk. Dit sind udvikler flydende og med meget løfte, vil du komme langt.

Dette steadies af følelsesmæssig karakter, og hvis der ikke er nogen aspekt mellem Venus og Mars, Venus og Neptun, Venus og Uranus, eller Venus og Solen, gør dig kold, reserveret og temmelig selvforsynende Du har ekstraordinære forretning dom og gennem konservativ og god taktik som regel bygges dig en formue, hvis du ikke har en tilbage til dig - for det er en af de holdninger arvelige sikkerhed og med andre indikationer, rigdom. Hvis Venus ikke er med Mars, Uranus eller Neptun, du er meget traditionelle. Du er så selfcontrolled selv, at du ikke forstår, hvorfor andre mennesker er nødt til at være anderledes. Du er peaceloving og ønsker noget bedre end at leve i harmoni med dine medmennesker, selvom du ikke er særlig tolerante over for dem. Du har ikke haft den følelsesmæssige sort til dit liv til at gøre dig forståelse af menneskelig svaghed. Hvis Venus er med Mars, Neptun eller Uranus, kan denne betingelse ændres. Der vil være følelsesmæssige sort, og dette aspekt (207) vil gøre dig i stand til konstant "dit liv og komme til hægterne fra op-og nedture. Et filosofisk roligt vil ligge til grund for din største uro og giver dig grundlaget for at genopbygge enten din følelsesmæssige stabilitet eller dit materiale formuer. Dette er en af de bedste af de passive støtte til lykke, står klar til at give dig selv? tillid og sund fornuft.

i kvaliteten af den følelsesmæssige liv. Læs dette stykke Ud over de karakteristika, der forekommer her, vil dette medføre en yderligere Mørke og ædruelighed til dit syn på menneskelige relationer og vil medføre, at du på et tidspunkt nogle betydelige DIS? Udnævnelse gennem malplacerede eller frustreret kærlighed. Du har tendens til kraftigt til den ukonventionelle i kærlighed spørgsmål, gør en fetich for uafhængighed i dit kærligheds liv. En række stramninger tillægger dig, og du kan være ganske ubøjelig, på hvilket tidspunkt din udstationering og objektivitet kan beløbe sig til grusomhed. Men på andre tidspunkter ser ud til impuls og temperament, for dette er en uberegnelig og upålidelige stilling og gør, at man kan periodiske destruktive impulser.


Noget lignende i kraft til ovenstående afsnit, med et strejf af mere abstrakte idealisme og mindre hårdhed til kærlighed-karakter. Du er sårbare end klar i dine følelser og har svært ved at sige nej til en appel til dine følelser

Dette er blot en medvirkende aspekt og har lidt kraft af sine egne. Det tilføjer stabilitet i karakter og i en vis grad til de formuer, som giver et element of_ og lykke til den økonomiske situation og udvidelse af udsigter. Hvis CREA? Tiv effekt er vist, vil dette give den store bredde, omfang, og sociale humanitære appel. Hvis en virksomhed karriere er angivet dette bygger formuer og gør elskede ledere og ledere. Hvis aspekt er at bidrage til et offentligt liv, dette TIGNES formålet med en bred social udsigter, der kan nå frem til et konstruktivt radikale og skabe forandring.

Du er en god del af en visionær, idealistisk i sager om filosofi og religion, med en slags tåget og usund tilgang til abstrakte spørgsmål. Du er i stand til at tro på ting, som aldrig blev på land eller hav. Et lag af mystik ligger til grund for dine tanker, en tåge af uvirkelighed bliver mellem dine øjne og den ydre verden. Konkrete beviser bør være din konstante mål, og du bør glemme Pauline definition af tro som "bevis på ting usynlige ', for du er alt for tilbøjelige til at tro, og de skal dyrke skepsis. I materielle og personlige anliggender dette gør dig smuk godtroende, og, medmindre andre indikationer viser en markant grad af mistænksomhed og Klogskab, vil dette få dig i problemer og forårsage tab. Selv med det mest konkrete angivelser du vil have regelmæssige anfald af at spille fornemmelser eller inspirationer, som vil være dyrt Hold dig væk fra seancer, spiritisme, og ideer af transcendens, og pin din tankegang strengt ned på jorden.

Dette aspekt er mere nyttigt om det rent kreative og kunstneriske side, og hvis du er i gang med dette arbejde din praktiske idealisme viser frem i det at give verdslig betydning for et strejf af otherworldliness. De konkrete endnu fantastiske Art of Arthur Rackham er symbolsk for den slags udtryk, at dette aspekt gør det muligt? Jorden magi, der låner en flygtig, men evig støtte til alle dine væsentlige aktiviteter.

Du er en pioner og på en vis måde en excentrisk, uafhængig i tanke og handling. Deres uafhængighed ikke virker meget stærkt for din succes, og du er nødt til at lære samarbejde, takt og diplomati. I et horoskop, der viser opfindsomhed, originalitet, og den udøvende magt, dette øger disse træk, at tilføje en note af quarrelsomeness, men ikke desto mindre gør dig en stærk og indflydelsesrig karakter. Du er stærk i en elektrisk slags måde og imponere folk, selv når de ikke kan lide din måde eller dine metoder. I et ikke-udøvende horoskop fordelene ved denne holdning vil ikke kunne mærkes. Du har en særligt ødelæggende temperament ødelæggende for dig selv først og fremmest, og skal vogte det temperament, der ligger til grund for din disposition.

Deres ønske om at leve livet fuldt ud, hjælper dig med at lære og let at foretage de nødvendige ændringer for at nå dine ender, som kan bringe fremgang til både dig og dem omkring dig. Din magnetisme bidrager til at tiltrække de mennesker og omstændigheder, som du har brug for at lykkes, at opbygge din selvtillid og sikre, at du vil gøre et personligt præg på alt, hvad du røre eller gøre. Deres ønske er at gøre indtryk gennem dit erhverv, som bør nyde godt af din stærke lederevner. Du kan blive en brobygger, forenende andre til at foretage væsentlige ændringer i deres miljø


Foreslå en bedre oversættelse
Tak, fordi du har bidraget med et oversættelsesforslag til Google Oversæt.
Foreslå en bedre oversættelse:
Du har en retslig type af sind, klar, alarm, og intuitiv, om viden, liv, principper og idealer strengt til dig selv, og derefter lade dine begreber til at tage i generelle principper. Du er naturligvis reserveret, selv om en livskraft måde får dig til at synes mindre grad end du egentlig er. Bag den expansiveness fremgangsmåde du har et privat liv i dine egne, der forbliver urørt, og du er der domme af mennesker og begivenheder hele tiden. Du er lidt mere selvforsynende end 'du synes, du gerne vil nå frem fra din private verden og øve indflydelse på andre mennesker samtidig med at du stadig er afmonteret og en lille smule stolt og uinteresserede. Selv-respekt er enorm, og arbejder hånd i hånd med din uafhængighed ånd, bærer dig ad i verden. Der er noget solidt og omfattende om dig, at andre folk har tillid til. Du er kærlig og lidt glødende forelsket, selvom du er sart og let fornærmet. Du er en anelse stridbare og har noget af en chip på din skulder - på din måde, i det mindste. Du er temperamentsfuld i egentlig forstand, og temperament, vrede, bafflement, og frustration gøre dig nervøs og rebound på dig, så du vil sandsynligvis blive mere ondt end din modstander. Du har brug for fred og ro, og bør ikke lade mere aggressiv side af din natur forstyrre den hvile, der er så trænges til den anden side. Du har om dig en stemning af myndighed, som er forvirrende for mindre positive mennesker, der altid er lettet over at finde ud af, at du ikke er så stejle, som du synes. Du er meget sympatisk og forståelse, og din Bravado danner en beskyttende skal omkring en meget følsom kerne.
Du er meget udadvendt, og svært ved følelsesmæssig jumpiness. Dette er en forretning og erhverv i stedet for en kunstnerisk position. Deres aggressive natur beskæftiger sig med andre mennesker bedre end med abstraktioner eller idealer, og din magnetisme hjælper dig til succes i materielle spørgsmål gennem din evne til at organisere og administrere.


Du er en af de udestående folk i din cirkel. Du er en karakter, med mærket? Ly individualistiske træk, original, frygtløs i tanke og udtryk, en anelse excentrisk, kompromisløst uafhængige. Gives et valg mellem to former for adfærd, en almindelig og en usædvanlig, vil du uden tøven vælge det usædvanlige, den ukonventionelle, den aggressive. Du læner dig til den bizarre, den revolutionære, den dristige, så der i en konstruktiv, kreativ, eller udøvende horoskop, du bliver en vigtig person, respekteret for din intelligens og myndighed, og lidt bange, fordi man aldrig ved, hvad du vil gøre som det næste. Du har ekstraordinære prestige gennem den oprindelige udøvelsen af mentalitet er vist;

Du er idealistisk, humanitære og ekspansive i din Outlook, animeret af ægte kærlighed, og sandsynligvis i stand til at gøre det praktiske. Du er munter, optimistisk, godmodige, og taktfuld. Høflighed er medfødt i dig. Du har gode familiebånd specielt på din mors side, og prob? Dygtigt vis økonomisk hjælp fra dem i gaver eller arv. Nødvendighed har aldrig lært dig at være forsigtig med penge. Hvis sat til det, din erhvervsevne beføjelser er gode, for venner sætte dig i den måde at tjene. Integritet er din stærke side: De har en skarp sans for rigtigt og forkert. Dine ideer løber langs konventionelle strækninger, du hører til den mere konservative gruppe, at tro på velgørenhed i stedet for i revolution. Du er hengiven og sandsynligvis religiøs i en ortodoks forstand, men den søjle af din religion er Gud i dig? der er, etik og integritet? snarere end dogme.

Dette er måske den mest magtfulde enkelt aspekt du kan have i et horoskop. Det giver både ambitioner og evnen til at koncentrere sig om det. Du er seriøs indstillet, til tider at skifte til Moody, deprimeret, og nedslået men efterhånden som du bliver ældre en tidlig tendens til at falde i sorg gradvist forsvinder som dit sind bliver arrangeret i et glat? kører enhed kører altid mod et veldefineret mål. Din mentale og psykiske energi er høj og godt instrueret. Du behøver ikke spilde dig selv i profitless ven? Turer eller meget i nerver, vrede, eller displays af temperament disse tilhørte dine tidlige år. Dit største aktiv er din evne til at lære af erfaringer? Ning, for selv om du har lavet mange, og sandsynligvis stor fejl, din egen viden er din frelse. I bunden af det hul af depression eller fortvivlelse eller fejl, er du i stand til at se dig lige i øjnene og begynde at bygge din vej tilbage til, hvor du ønsker at være. Du har en indre drive og en følelse af dit, eget værd svarende til næsten en neurose, som du er i stand til at udtrykke den konstruktive side. Psykologisk dette markerer du som noget ekstraordinært påvirket af en eller begge forældre. Således, uanset inden du vælger at betjene - forretninger, liberale erhverv, eller kunst - du har en fordel i forhold til konkurrenter, der ikke bistås af den mentale energi og psykologiske drevet af dette aspekt. Selv bestemmes og tilsyneladende glødende i følelsesmæssige forhold, du er i stand til at blive temmelig koldt, når det passer til dit formål. Intet personligt er tilladt at blande sig med den største strøm af dine hensigter, når dit formål er indstillet. Forud for dette, i ungdommen, giver dette aspekt en hektisk følelsesmæssige liv, og du kan være den fortvivlelse for dig selv og dine venner og familie. Gennem overdreven uafhængighed du såre dine forældre, gennem uberegnelig handling, dine elskere. Men som du moden, disse temperamentsfuld kvaliteter falder væk. Hvad er der sket går dybt ind i din bevidsthed og din fond af erfaring, der falder ind under tilsyn af en analytisk mentalitet, bidrager til, at viden om verden, for mennesker, og af dig selv, som bliver en hjørnesten i din succes. Hvis dit horoskop, har en negativ (ikke-udøvende) kombination af Solen og Månen og viser ingen af de andre vigtige aspekter (markeret med *), så dette aspekt kan føre blot en svækkelse af spiritus, modløshed, og en følelse af frustration. Men magt er så stor, at enhver fremme? Ning fra andre aspekter, vil det producere succes langs en linje eller andre. Dens geni varierer overenskomst? Ing til andre indikationer som følger: de retslige og videnskabelig, analytisk;

Du har en hurtig, strålende sind, en kraftig gennemtrængende indsigt og forståelse af matematiske og videnskabelige forviklingerne. Du har også en brat måde at tale på, ikke er præget af diplomati Fakta interesserer dig, ikke spekulationer, du taler dit sind og kan skabe problemer for dig selv ved denne kvalitet. Du er omstridt, kærlige et godt argument. Nem opfattelser? Tion og hurtighed i fatte åbne dørene til viden for dig let, men din læring kan være blot overfladisk. Dit sind udvikler flydende og med meget løfte, vil du komme langt.

Dette steadies af følelsesmæssig karakter, og hvis der ikke er nogen aspekt mellem Venus og Mars, Venus og Neptun, Venus og Uranus, eller Venus og Solen, gør dig kold, reserveret og temmelig selvforsynende Du har ekstraordinære forretning dom og gennem konservativ og god taktik som regel bygges dig en formue, hvis du ikke har en tilbage til dig - for det er en af de holdninger arvelige sikkerhed og med andre indikationer, rigdom. Hvis Venus ikke er med Mars, Uranus eller Neptun, du er meget traditionelle. Du er så selfcontrolled selv, at du ikke forstår, hvorfor andre mennesker er nødt til at være anderledes. Du er peaceloving og ønsker noget bedre end at leve i harmoni med dine medmennesker, selvom du ikke er særlig tolerante over for dem. Du har ikke haft den følelsesmæssige sort til dit liv til at gøre dig forståelse af menneskelig svaghed. Hvis Venus er med Mars, Neptun eller Uranus, kan denne betingelse ændres. Der vil være følelsesmæssige sort, og dette aspekt (207) vil gøre dig i stand til konstant "dit liv og komme til hægterne fra op-og nedture. Et filosofisk roligt vil ligge til grund for din største uro og giver dig grundlaget for at genopbygge enten din følelsesmæssige stabilitet eller dit materiale formuer. Dette er en af de bedste af de passive støtte til lykke, står klar til at give dig selv? tillid og sund fornuft.

i kvaliteten af den følelsesmæssige liv. Læs dette stykke Ud over de karakteristika, der forekommer her, vil dette medføre en yderligere Mørke og ædruelighed til dit syn på menneskelige relationer og vil medføre, at du på et tidspunkt nogle betydelige DIS? Udnævnelse gennem malplacerede eller frustreret kærlighed. Du har tendens til kraftigt til den ukonventionelle i kærlighed spørgsmål, gør en fetich for uafhængighed i dit kærligheds liv. En række stramninger tillægger dig, og du kan være ganske ubøjelig, på hvilket tidspunkt din udstationering og objektivitet kan beløbe sig til grusomhed. Men på andre tidspunkter ser ud til impuls og temperament, for dette er en uberegnelig og upålidelige stilling og gør, at man kan periodiske destruktive impulser.


Noget lignende i kraft til ovenstående afsnit, med et strejf af mere abstrakte idealisme og mindre hårdhed til kærlighed-karakter. Du er sårbare end klar i dine følelser og har svært ved at sige nej til en appel til dine følelser

Dette er blot en medvirkende aspekt og har lidt kraft af sine egne. Det tilføjer stabilitet i karakter og i en vis grad til de formuer, som giver et element of_ og lykke til den økonomiske situation og udvidelse af udsigter. Hvis CREA? Tiv effekt er vist, vil dette give den store bredde, omfang, og sociale humanitære appel. Hvis en virksomhed karriere er angivet dette bygger formuer og gør elskede ledere og ledere. Hvis aspekt er at bidrage til et offentligt liv, dette TIGNES formålet med en bred social udsigter, der kan nå frem til et konstruktivt radikale og skabe forandring.

Du er en god del af en visionær, idealistisk i sager om filosofi og religion, med en slags tåget og usund tilgang til abstrakte spørgsmål. Du er i stand til at tro på ting, som aldrig blev på land eller hav. Et lag af mystik ligger til grund for dine tanker, en tåge af uvirkelighed bliver mellem dine øjne og den ydre verden. Konkrete beviser bør være din konstante mål, og du bør glemme Pauline definition af tro som "bevis på ting usynlige ', for du er alt for tilbøjelige til at tro, og de skal dyrke skepsis. I materielle og personlige anliggender dette gør dig smuk godtroende, og, medmindre andre indikationer viser en markant grad af mistænksomhed og Klogskab, vil dette få dig i problemer og forårsage tab. Selv med det mest konkrete angivelser du vil have regelmæssige anfald af at spille fornemmelser eller inspirationer, som vil være dyrt Hold dig væk fra seancer, spiritisme, og ideer af transcendens, og pin din tankegang strengt ned på jorden.

Dette aspekt er mere nyttigt om det rent kreative og kunstneriske side, og hvis du er i gang med dette arbejde din praktiske idealisme viser frem i det at give verdslig betydning for et strejf af otherworldliness. De konkrete endnu fantastiske Art of Arthur Rackham er symbolsk for den slags udtryk, at dette aspekt gør det muligt? Jorden magi, der låner en flygtig, men evig støtte til alle dine væsentlige aktiviteter.

Du er en pioner og på en vis måde en excentrisk, uafhængig i tanke og handling. Deres uafhængighed ikke virker meget stærkt for din succes, og du er nødt til at lære samarbejde, takt og diplomati. I et horoskop, der viser opfindsomhed, originalitet, og den udøvende magt, dette øger disse træk, at tilføje en note af quarrelsomeness, men ikke desto mindre gør dig en stærk og indflydelsesrig karakter. Du er stærk i en elektrisk slags måde og imponere folk, selv når de ikke kan lide din måde eller dine metoder. I et ikke-udøvende horoskop fordelene ved denne holdning vil ikke kunne mærkes. Du har en særligt ødelæggende temperament ødelæggende for dig selv først og fremmest, og skal vogte det temperament, der ligger til grund for din disposition.

Deres ønske om at leve livet fuldt ud, hjælper dig med at lære og let at foretage de nødvendige ændringer for at nå dine ender, som kan bringe fremgang til både dig og dem omkring dig. Din magnetisme bidrager til at tiltrække de mennesker og omstændigheder, som du har brug for at lykkes, at opbygge din selvtillid og sikre, at du vil gøre et personligt præg på alt, hvad du røre eller gøre. Deres ønske er at gøre indtryk gennem dit erhverv, som bør nyde godt af din stærke lederevner. Du kan blive en brobygger, forenende andre til at foretage væsentlige ændringer i deres miljø

Jan 06, 2010 Kl. 01:47 PM
Udskriv
SANSSOUCI

Status: Banned bruger
Beskeder: 412
Oprettet: Jul 24, 2009
IP: Gemt
Re: Mogens Mogensen [Indlæg #17]

hmm den blev kopieret to gange er der en der gidder slette fra teksten Foreslå en bedre oversættelse og nedefter... Takker

Jan 06, 2010 Kl. 02:20 PM
Udskriv
SANSSOUCI

Status: Banned bruger
Beskeder: 412
Oprettet: Jul 24, 2009
IP: Gemt
Re: Mogens Mogensen [Indlæg #18]

SCT. EMETRI
Larsen - Jönsson / Gasolin' - M. Mogensen

I et sælsomt øjeblik
midt i midnatstimen
tænker du på dagene der gik
og forsvandt i stimen.

Hva vil der komme
og hvor ska vi hen
ja undskyld jeg spørgermen hvornår,
ja hvornår kommer vi hjem?

Åh Sct. Emetri
sig mig din hemmelighed
nej, dril mig ikke
fortæl mig kun lidt af det du ved.


Åh Sct. Emetri
klokkerne ringer for mig
så kære Fader
hjælp mig et stykke på vej.


Er vi fødte dilletanter
er vi skæbnenens ironi
og fanger vi toget
eller triller det bare forbi?


Åh Sct. Emetri
sig mig din hemmelighed .....

Hvor er Mogensens linier, er der nogen der tør byde ind, jeg prøver ved at highlighte de linier som jeg tror Mogensen er mester for

Jan 06, 2010 Kl. 03:31 PM
Udskriv
SANSSOUCI

Status: Banned bruger
Beskeder: 412
Oprettet: Jul 24, 2009
IP: Gemt
Re: Mogens Mogensen [Indlæg #19]

http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=5682&page=0#1042286

Jan 13, 2010 Kl. 11:14 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)