Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Afstemning: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder?
Ja
Nej
Show Results
Poster
Indlæg    
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [Indlæg #51]

Citér:
kjukkengirl wrote:
Jeg er faktisk også begyndt på det. Man kan hvad man vil. og det gode ved Depositum er jo at man får pengene igen hvis man ikke blir snuppet, de er kun spildt hvis man blir snuppet, og det gør man jo aldrig.


Og derved skider du og restauratøren højt og flot på de mennesker der er kommet på beværtningen i den tro at den var røgfri - FLOT !!

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen
Sep 10, 2007 Kl. 07:30 AM
Udskriv
Joergen
Status: Medlem
Beskeder: 81
Oprettet: Jun 22, 2004
IP: Gemt
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [Indlæg #52]

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Joergen wrote:
Absolut Men det foregår i god ro og orden, med indspark fra en moderator, så mon ikke det går...
Udover mit ovenstående indlæg postet med moderatortitlen, så skal jeg klart gøre opmærksom på, at hvad jeg som privatperson udtaler mig om, det har intet med min moderatorgerning at gøre, såvel som det heller ikke nødvendigvis har noget at gøre med hverken kjukken.dks holdning eller de øvrige moderatorers/administrators holdning.


Kommentaren gik mere på at tråden sikkert var stoppet/flyttet hvis den skulle det, når en moderator i hvert fald havde spottet den
Sep 10, 2007 Kl. 03:02 PM
Udskriv
Joergen
Status: Medlem
Beskeder: 81
Oprettet: Jun 22, 2004
IP: Gemt
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [Indlæg #53]

Citér:
kjukkengirl wrote:
Jeg er faktisk også begyndt på det. Man kan hvad man vil. og det gode ved Depositum er jo at man får pengene igen hvis man ikke blir snuppet, de er kun spildt hvis man blir snuppet, og det gør man jo aldrig.


Så uden en rygelov kan ikke-rygere bare holde sig til steder hvor der ikke må ryges, men som ryger er det helt ok at ryge på steder hvor det er forbudt? Imponerende med en så egoistisk holdning til det. Læs i øvrigt Seve's ganske rammende kommentar.
Sep 10, 2007 Kl. 03:09 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [Indlæg #54]

Citér:
kjukkengirl wrote:
Jeg er faktisk også begyndt på det. Man kan hvad man vil. og det gode ved Depositum er jo at man får pengene igen hvis man ikke blir snuppet, de er kun spildt hvis man blir snuppet, og det gør man jo aldrig.
Du får dem vel først tilbage til din begravelse!?!
Sep 10, 2007 Kl. 04:38 PM
Udskriv
Slaske

Status: Forumgnom
Beskeder: 379
Oprettet: Jun 16, 2005
IP: Gemt
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [Indlæg #55]

Citér:
kjukkengirl wrote:
Jeg er faktisk også begyndt på det. Man kan hvad man vil. og det gode ved Depositum er jo at man får pengene igen hvis man ikke blir snuppet, de er kun spildt hvis man blir snuppet, og det gør man jo aldrig.



Anja skriver et sted i denne tråd "Krukken Kim tror han kan betale sig fra alt" osv...... Kjukkengirl kan jo passende kalde sig KRUKKENgirl
3 x latter nøjagtigt som KRUKKENgirl

Slaske

_________________________________
Fi-Fi Dong, det hele er fjong
Sep 10, 2007 Kl. 05:10 PM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [Indlæg #56]

Citér:
Slaske wrote:
Citér:
kjukkengirl wrote:
Jeg er faktisk også begyndt på det. Man kan hvad man vil. og det gode ved Depositum er jo at man får pengene igen hvis man ikke blir snuppet, de er kun spildt hvis man blir snuppet, og det gør man jo aldrig.



Anja skriver et sted i denne tråd "Krukken Kim tror han kan betale sig fra alt" osv...... Kjukkengirl kan jo passende kalde sig KRUKKENgirl
3 x latter nøjagtigt som KRUKKENgirl

Slaske


Ja så var freden også brudt, og hvorfor skulle vi ikke kunne bruge denne side til en debat... Den er jo startet på en eller anden måde af Kim Larsen... Godt gået herinde... i har lavet en tråd, hvor man først på side 3 begynder at genere hinanden

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music
Sep 10, 2007 Kl. 09:51 PM
Udskriv
kjukkengirl

Status: Forumgnom
Beskeder: 414
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [Indlæg #57]

Jeg genere ingen, og ja uden rygelov kunne ikke rygerne bare holde sig til de steder hvor ejeren havde bestemt der var røgforbud, dette ville jeg respektere 100%. Grunden til at jeg ikke respektere rygeloven er at det netop ikke er ejeren der har bestemt det, men staten, og samtidig har de fjernet min ret til at ryge på SAMTLIGE resturationer, og se der er en grads forskel. Ikke rygerne klager over at vi ikke vil respektere det forbud der er på alle resturationer, og påstår at rygerne genere dem ved at skide højt og flot på loven, men har i hellige overhovedet tænkt på at i faktisk genere mig ved at lave forbudet ALLE steder, istedet for at være demokratiske og sige ok vi bryder os ikke om den røg, lad os lave vores eget sted hvor hun enten ikke må komme eller ihvertfald skal respektere vores ikke ryger regel, der ville jeg respektere reglen, og de få der ikke ville respektere den ville ihvertfald ikke kunne betale sig fra det, for hvis ikke ejeren vil modtage depositumet kan man jo heller ikke få lov. Så måske kan det med at ejerne godt vil modtage depositumet opfattes lidt i retningen af at ejeren også er utilfreds med loven som jo ellers er lavet for at beskytte ham og hans ansatte mod min røg, og det kan måske også opfattes derhen at ejeren også mener at de hellige ikke rygere kan gå et andet sted hen hvor man ikke kan betale depositum, hvis de synes røgen er så generende.
Der er faktisk et gammelt ordsprog i Danmark (som nogen åbenbart har glemt) "kan du ikke lide lugten i bageriet må du finde et andet" det betyder altså IKKE at man kan pålægge bageren at skabe en bedre lugt, ved at lave en ny lov, men skal snare tolkes derhen at det er bagerens forretning og der er nu engang den lugt der er, og er man utilfreds med den kan man jo gå til en anden bager eller selv åbne et bageri med bedre lugt. Synes det ordsprog er bevis på min påstand om ejendomsret osv.

Sep 11, 2007 Kl. 01:02 AM
Udskriv
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [Indlæg #58]

Citér:
kjukkengirl wrote:
Jeg genere ingen, og ja uden rygelov kunne ikke rygerne bare holde sig til de steder hvor ejeren havde bestemt der var røgforbud, dette ville jeg respektere 100%. Grunden til at jeg ikke respektere rygeloven er at det netop ikke er ejeren der har bestemt det, men staten, og samtidig har de fjernet min ret til at ryge på SAMTLIGE resturationer, og se der er en grads forskel. Ikke rygerne klager over at vi ikke vil respektere det forbud der er på alle resturationer, og påstår at rygerne genere dem ved at skide højt og flot på loven, men har i hellige overhovedet tænkt på at i faktisk genere mig ved at lave forbudet ALLE steder, istedet for at være demokratiske og sige ok vi bryder os ikke om den røg, lad os lave vores eget sted hvor hun enten ikke må komme eller ihvertfald skal respektere vores ikke ryger regel, der ville jeg respektere reglen, og de få der ikke ville respektere den ville ihvertfald ikke kunne betale sig fra det, for hvis ikke ejeren vil modtage depositumet kan man jo heller ikke få lov. Så måske kan det med at ejerne godt vil modtage depositumet opfattes lidt i retningen af at ejeren også er utilfreds med loven som jo ellers er lavet for at beskytte ham og hans ansatte mod min røg, og det kan måske også opfattes derhen at ejeren også mener at de hellige ikke rygere kan gå et andet sted hen hvor man ikke kan betale depositum, hvis de synes røgen er så generende.
Der er faktisk et gammelt ordsprog i Danmark (som nogen åbenbart har glemt) "kan du ikke lide lugten i bageriet må du finde et andet" det betyder altså IKKE at man kan pålægge bageren at skabe en bedre lugt, ved at lave en ny lov, men skal snare tolkes derhen at det er bagerens forretning og der er nu engang den lugt der er, og er man utilfreds med den kan man jo gå til en anden bager eller selv åbne et bageri med bedre lugt. Synes det ordsprog er bevis på min påstand om ejendomsret osv.


Nu bruger vi jo ikke gamle ordsprog som lov tekst i Danmark....

Du skriver hele tiden om din ret ? Andre har vel også en ret ?

Husk lige at når der er rygerne så er vil ikke rygerne blive udsat for passiv rygning. Hvad udsætter ikke rygerne rygerne for ? I hvert fald ikke passiv rygning.

Du snakker om at være demokratisk og beder folk acceptere at du ryger. Hvad med om du i stedet accepterede at det er dig der er skadevolderen, og at du gik udenfor for at tage den smøg. Så havde alle mulighed for at være sammen og hygge sig.

Din "ret" til at ryge restaurationer er IKKE fjernet. Der må ryges overalt. Der skal blot være rygerum, kabiner, eller stedet skal være under 40 m2.

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen
Sep 11, 2007 Kl. 08:18 AM
Udskriv
kjukkengirl

Status: Forumgnom
Beskeder: 414
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [Indlæg #59]

Og du kan slet ikke se (uanset om man er ryger eller ikke ryger) det ville være mere demokratisk og retfærdigt hvis man lod ejeren selv bestemme?

Sep 11, 2007 Kl. 01:45 PM
Udskriv
Joergen
Status: Medlem
Beskeder: 81
Oprettet: Jun 22, 2004
IP: Gemt
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [Indlæg #60]

Tror jeg vil starte med det positive Seve, helt enig med dig i dine betragtninger. Kjukkengirl, jeg gider næææsten ikke, men der er faktisk ret mange ting værtshusejere ikke selv må bestemme. De må ikke servere for unge under 18 år. De må ikke tillade hash-rygning (heller ikke steder under 40 m2 ). De skal faktisk også medvirke aktivt til at der ikke handles med hash og andet "godt". Som det før er nævnt, på private veje må du ikke køre spritkørsel. Der er masser af eksempler på at "det offentlige" sætter grænser og krav til ejere (meget generel betegnelse), uanset om det er dit eget hus, dit værtshus, din vej, din butik og så videre. Sådan er vores samfund bare indrettet. Hvis du er i mod det, så må du gøre noget ved det, på demokratisk vis. Og det er vel ikke at bryde de love man er modstander af? Og jeg synes du springer let og elegant henover de fleste argumenter der smidt på bordet her og holder fast i ejendomsret og din ret som ryger, og der er som understreget af flere i denne tråd, ret mange andre ting der gør sig gældende i det danske (demokratiske!) samfund.

Og slutter jeg lige af med at give Seve ret igen Artemis kan jeg kun give delvist ret

Sep 11, 2007 Kl. 07:14 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [Indlæg #61]

Citér:
kjukkengirl wrote:
Og du kan slet ikke se (uanset om man er ryger eller ikke ryger) det ville være mere demokratisk og retfærdigt hvis man lod ejeren selv bestemme?
Som Jørgen skrev, så må værtshusejeren heller ikke sælge hash eller lade det blive røget på stedet, såvel som han ikke må servere alkohol over 2,8% for personer under 18 år. Han må heller ikke:
- Køre fuld hjem fra arbejdet i sin bil
- Drive rufferi i baglokalet, selvom nogle af kunderne måtte ønske det
- Veksle spillepoletter uden at følge særlige retningslinjer
- Lade være med at holde rent
- Hælde varm fløde i kaffen
- Sælge chips med overskredet holdbarhedsdato
- Spille høj musik for åbne døre og vinduer
- lade hunde gæste værtshuset (gælder kun nogle politikredse)
- opbevare potteplanter i nærheden af toasts til opvarmning, hvis han da sælger det
- sælge alkohol til synlig berusede personer
- have gæster til mere end et kvarter efter hvad bevillingen lyder på
- selv lave små grå ved at knuse bolcherne
- lade folk danse nøgne rundt på bordene
- tillade at billardkøerne bruges som slagvåben

Vi må se at få gjort op med disse udemokratiske regler, og det starter med, at du indsamler omkring 20000 underskrifter (det lader til uden for kjukken.dk), så du kan opstille Anarkistisk Folkeparti til næste folketingsvalg.
Sep 11, 2007 Kl. 07:34 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [Indlæg #62]

Citér:
kjukkengirl wrote:
"kan du ikke lide lugten i bageriet må du finde et andet"
Jeg kan et par stykker mere:

Lige børn leger bedst

og

Tomme tønder buldrer mest
Sep 11, 2007 Kl. 07:42 PM
Udskriv
kjukkengirl

Status: Forumgnom
Beskeder: 414
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [Indlæg #63]

Ja ja i kan mene hvad i vil, det er ikke mit problem, ligesom det ikke er jeres problem hvad jeg mener.
Men jeg gad nok vide hvornår i vågner op, er bange for i ikke vågner før det er for sent, Hitler fik også sine velmagts dage pga. et folk der ikke kunne se det forkerte i det han gjorde før det var for sent, dog tror jeg ikke det er en ny Hitler vi har på vej, men jeg er 100% sikker på at vi er på vej mod et MEGET kontrolleret samfund hvor du hverken kan slå en skid eller bande uden at løbe ind i en bøde, inden længe er alt hvad vi foretager os overvåget, og alle vores rettigheder er taget fra os. Jeg håber bare ikke det sker inden jeg kan trække mig tilbage og leve i et andet land.

Sep 12, 2007 Kl. 04:47 AM
Udskriv
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [Indlæg #64]

Citér:
kjukkengirl wrote:
Og du kan slet ikke se (uanset om man er ryger eller ikke ryger) det ville være mere demokratisk og retfærdigt hvis man lod ejeren selv bestemme?


Det har jeg vel egentlig ikke forholdt mig til ?

Men hvis du vil høre min mening om lige det, så syntes jeg faktisk at der skal være rygning forbudt i offentlige bygninger. I private restauranter m.m. syntes jeg det skulle være op til den enkelte ejer at selv afgøre om han ville det ene eller det andet. Så skulle det vist være sat på plads

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen
Sep 12, 2007 Kl. 08:17 AM
Udskriv
Joergen
Status: Medlem
Beskeder: 81
Oprettet: Jun 22, 2004
IP: Gemt
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [Indlæg #65]

Kjukkengirl, du hopper stadig let og elegant henover alle de eksempler/argumenter der er blevet fremført her. Eksempler/argumenter der prøver at illustrere hvorfor det efter manges mening er nødvendigt med kontrol, selvom der som du helt rigtigt har fundet ud af er noget der hedder ejendomsret. Og det er demokrati, så Kaspers forslag til et partinavn rammer nok ikke helt ved siden af. Bruger man dybt seriøst et rygeforbud (faktisk kun et delvist rygeforbud eftersom der stadig er steder hvor der må ryges) til at sammenligne med Hitlers Tyskland, så er man efter min ydmyge mening langt ude. Så, hvis diskussionen fortsætter på det niveau er det vist på tide at jeg melder mig ud

Jeg tror forresten ikke jeg vil skrive under for at opstille Anarkistisk Folkeparti.

Sep 12, 2007 Kl. 08:05 PM
Udskriv
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [Indlæg #66]

Citér:
Joergen wrote:
Kjukkengirl, du hopper stadig let og elegant henover alle de eksempler/argumenter der er blevet fremført her. Eksempler/argumenter der prøver at illustrere hvorfor det efter manges mening er nødvendigt med kontrol, selvom der som du helt rigtigt har fundet ud af er noget der hedder ejendomsret. Og det er demokrati, så Kaspers forslag til et partinavn rammer nok ikke helt ved siden af. Bruger man dybt seriøst et rygeforbud (faktisk kun et delvist rygeforbud eftersom der stadig er steder hvor der må ryges) til at sammenligne med Hitlers Tyskland, så er man efter min ydmyge mening langt ude. Så, hvis diskussionen fortsætter på det niveau er det vist på tide at jeg melder mig ud

Jeg tror forresten ikke jeg vil skrive under for at opstille Anarkistisk Folkeparti.


Nu er det så min tur til at være fuldstændig enig med dig Det er simpelthen for langt ude....

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen
Sep 12, 2007 Kl. 09:46 PM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [Indlæg #67]

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
kjukkengirl wrote:
"kan du ikke lide lugten i bageriet må du finde et andet"
Jeg kan et par stykker mere:

Lige børn leger bedst


Derfor havde skæve Thowald heller ingen venner

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel
Sep 13, 2007 Kl. 07:12 AM
Udskriv
Jonas123

Status: Medlem
Beskeder: 60
Oprettet: Feb 18, 2006
IP: Gemt
Re: Syntes du det er i orden at Larsen betaler rygebøder? [Indlæg #68]

Synes det er helt i orden. Den lov er helt hen i vejret. Er berøvelse af ens frihed.

Sep 19, 2007 Kl. 09:37 AM
Udskriv
Sider: 1 2 [3]

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)