Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
alicce

Status: Seniormedlem
Beskeder: 165
Oprettet: Sep 19, 2005
IP: Gemt
SUPER JACKPOTs Langebro/Lilli-Lilli single [Indlæg #1]

Nu er det anden gang Super Jackpot forsøger at sælge den Langebro/Lilli-Lilli single på QXL som han selv vandt 19/10/2005:
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=20676884
Den tidligere ejer tvivlede i salgsteksten på at de skrevne "autografer" på coveret er ægte... hvor imod Super Jackpot frejdigt hævder de er...!!
Jeg kunne til sidst ikke dy mig for at stille ham et spørgsmål på hans ny auktion der tilbyder en "Køb Nu" på 5000 kr. Læs selv svaret....
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=23011299
HOV - nu er både spørgsmål og svar fjernet fra auktionen, mærkeligt... når jeg bruger linket jeg fik fra QXL, så er spørgsmål og svar der, men bruger jeg det samme som jeg har indkopieret i denne tekst er svaret væk!!??
Men så får i da lige hans svar på mit spørgsmål om "autografernes" ægthed her istedet:
Svar: kim larsens autograf er ægte, det kan jeg se. men da jeg ikke har set de andres autografer andre steder har jeg ikke mulighed for at sammenligne. men jeg tror skam at de andre også er ægte nok, kan forestille mig at stavefejlen er opstået under forviring og tomult efter en koncert i tidernes morgen
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=23011299
Jeg har selv Larsen og Wili's autograf, som ligner ret kraftigt dem som befinder sig på nedenstående billede... og ingen af dem ligner dem på Super Jackpot's cover...!

Ups det blev lidt stort
Den højestbydende bliver jo direkte taget ved næsen!!
Der er jo tale om et cover der er skrevet på!?
Jeg ville egentlig ikke blande mig, men havde lige brug for noget andet end muhammed tegningerne at tænke på
Bør man melde auktionen?
Mvh

_________________________________
Vi bliver flere og fler'
på den kommunale bænk,
med bomber i hovedet
og livet skudt i sænk.

Feb 07, 2006 Kl. 11:13 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: SUPER JACKPOTs Langebro/Lilli-Lilli single [Indlæg #2]

Du kan jo angive auktionen, hvis du føler for det. Du skal dog være opmærksom på, at QXL udfra tidligere erfaringer ikke lukker nogle auktioner før, at de er 100% sikre på, at der er hold i angivelsen, og det vil de næppe aldrig være, når det drejer sig om musikmedier, som ikke er cd-rommer, så det hidtil eneste tiltag på det område er, når Bo Brask for egen regning uden mindstepris sælger originaler for egen regning for at oplyse om forskellene på originalen og kopierne, da QXL også forbyder, at man kommer med kritiske kommentarer til genudgivelser, som fremstår som originaler.

Mht. spørgsmål og svar på auktioner, så vises de kun, hvis sælger ønsker dem vist, og hvis sælger ikke ønsker dette, så vises de kun for køber og sælger, når de er logget ind.

Uden at ville gå ind i den konkrete sag om autograferne, så må jeg nok konstatere, at der er sket en generelt temmelig voldsom prisudvikling på den aktuelle single de seneste par uger, og jeg overvejer da også at hente et par eksemplarer fra mine fjernarkiver af den omtalte single for at sælge dem på QXL.

Feb 07, 2006 Kl. 11:32 PM
Udskriv
Rasmus136

Status: Forumgnom
Beskeder: 421
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: SUPER JACKPOTs Langebro/Lilli-Lilli single [Indlæg #3]

Selv om der skete en "udvikling" af de fires autografer gennem tiden så er det uden for diskussion, at det ikke er deres autografer der er skrevet. Det er et typisk tilfælde af en single-ejer, der i tidernes morgen (1971-72) i sin glæde over bandet skrev deres navne på coveret.

Det er da også derfor at pladen ikke er budt op i mere end den er. Alle kan se at det ikke er autografer.

(I øvrigt: Sirenesangen-autograferne er nok fra Illum i 1976. Her kan jeg huske at der var en del der stod med "det sidste nye", dvs. enten Gasolin-bogen, Sirenesangen eller Efter endnu en dag, hvorfor der givet eksisterer en del af disse endnu. Med de priser der er på det materiale kan alle sige sig selv, at 1971-plader med autografer ville gå til den 5-10-dobbelte pris. Mine ældste autografer er fra 1974, og de er kostbare.

I øvrigt (og nu ingen dumme kommentarer!) Uanset hvor stiv jeg har været har jeg aldrig "i tumult efter en koncert" skrevet mit navn forkert.

Feb 08, 2006 Kl. 10:23 AM
Udskriv
Knaldperlen

Status: Forumgnom
Beskeder: 241
Oprettet: Dec 01, 2004
IP: Gemt
Re: SUPER JACKPOTs Langebro/Lilli-Lilli single [Indlæg #4]

Ja det ligne hvert fald ikke Kims autograf, men nu ved jeg jo heller ikke hvordan han lavede den i 1971 - 72

_________________________________
Tab - Længsel - Lyst - Lykke - Fest og ballade - Er bare nogle af ingredienserne i dunken - Gasolin er selve livet... - levet.

Feb 08, 2006 Kl. 03:05 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: SUPER JACKPOTs Langebro/Lilli-Lilli single [Indlæg #5]

Citér:
Rasmus136 wrote:
Uanset hvor stiv jeg har været har jeg aldrig "i tumult efter en koncert" skrevet mit navn forkert.


Tænkte på nøjagtigt det samme
Tror mest af alt, det er en dårlig undskyldning for at tildække det faktum, at det ikke er Jönssons "kradser"..

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den
Feb 08, 2006 Kl. 07:40 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: SUPER JACKPOTs Langebro/Lilli-Lilli single [Indlæg #6]

Jens sendte mig d. 10. oktober 2003 dette billede fra 1973-singlen: Autografen er godt nok lidt anderledes end vanligt, men jeg foranlediges til at tro, at den er ægte.

Feb 08, 2006 Kl. 07:45 PM
Udskriv
IrmaGrad

Status: Forumgnom
Beskeder: 739
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: SUPER JACKPOTs Langebro/Lilli-Lilli single [Indlæg #7]

Lad mig lige indskyde at jeg lod det være usagt hvorvidt der var tale om en ægte Kim Larsen autograf, men at jeg blot skrev at det var den efter min overbevisning. Jeg havde lejlighed til at sammenligne med en BB venligt stillede til rådighed.


_________________________________
-salig er den der tør give den bort

Feb 08, 2006 Kl. 09:22 PM
Udskriv
kimzoom

Status: Ustabil
Beskeder: 2082
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: SUPER JACKPOTs Langebro/Lilli-Lilli single [Indlæg #8]

Autografen på det øverste billede ligner meget godt.

Den anden ligner mere fake, men hvilket underlag har han haft da han skrev... det betyder jo også noget for hvordan den kom til at se ud på coveret.
zoom

_________________________________
ɐnpıqnɥs ǝʌol ı

Feb 11, 2006 Kl. 03:46 AM
Udskriv
pavon
Status: Nyt medlem
Beskeder: 4
Oprettet: Jun 01, 2005
IP: Gemt
Re: SUPER JACKPOTs Langebro/Lilli-Lilli single [Indlæg #9]

Er den har mon så ægte?




Det er forside og bagside af et postkort.

/Pavon

Feb 15, 2006 Kl. 11:06 AM
Udskriv
Rasmus136

Status: Forumgnom
Beskeder: 421
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: SUPER JACKPOTs Langebro/Lilli-Lilli single [Indlæg #10]

Det er de ægte. Der er få varianter i disse autografer fra 1974 - nemlig et hjerte over Sørens autograf, og den her ballonmand hos Larsen - hvis tiden er til det. Frans har alle dage brugt stjernen.

Feb 15, 2006 Kl. 12:34 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)