Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Killing Time

Status: Medlem
Beskeder: 77
Oprettet: Okt 22, 2004
IP: Gemt
den nye cd er MAGET fed [Indlæg #1]

jeg har lige fået den og kan du sige at til dem der ikke har den endnu at de godt kan glæde sig den er super. Men der er langt til på Mandag vis man bare venter på den.

[Edited by Killing Time på Nov 05, 2004 Kl. 07:26 PM]

Nov 05, 2004 Kl. 07:26 PM
Udskriv
Mads

Status: Forumgnom
Beskeder: 877
Oprettet: Okt 30, 2004
IP: Gemt
Re: den nye cd er MAGET fed [Indlæg #2]

Hvordan kan du have fået den allerede ?

_________________________________
"Og her kommer en sang der stammer fra den sidste demokratiske gade i København, hvor man både må ryge, kneppe og drikke bajere" - det hele munder ud i Rabalderstræde!

Nov 05, 2004 Kl. 09:02 PM
Udskriv
Thorsen

Status: Forumgnom
Beskeder: 230
Oprettet: Mar 20, 2004
IP: Gemt
Re: den nye cd er MAGET fed [Indlæg #3]

Jeg får den i morgen tidlig med morgenposten. Fra cdskiven.

_________________________________
Vogt dig for efterligninger....

Nov 05, 2004 Kl. 09:37 PM
Udskriv
Karl Helge

Status: Forumgnom
Beskeder: 749
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: den nye cd er MAGET fed [Indlæg #4]

Citér:
Thorsen wrote:
Jeg får den i morgen tidlig med morgenposten. Fra cdskiven.


Forhåpentligvis meg også!

_________________________________
Havene tar dem, de sorte seilere...
Nov 05, 2004 Kl. 11:25 PM
Udskriv
Denner2

Status: Seniormedlem
Beskeder: 109
Oprettet: Mar 18, 2004
IP: Gemt
Re: den nye cd er MAGET fed [Indlæg #5]

Jeg vidste ikke man kune få cd´en før udgivelsesdatoen, ved at bestille den ce cd-skiven. Hvordan hænger det lige sammen? Er det normalt?

Nov 06, 2004 Kl. 09:01 AM
Udskriv
Yasi
Status: Medlem
Beskeder: 67
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: den nye cd er MAGET fed [Indlæg #6]

Heey lad lige os andre få muligheden til at lytte med før I går helt i selvsving over den nye (og sikkert fremragende) cd. Det er sgu lidt træls at sidder og læse om noget man ikke har muligheden for at vurdere (endnu)

Nov 06, 2004 Kl. 10:17 AM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: den nye cd er MAGET fed [Indlæg #7]

Så var den også fremme i Norge
Jeg kommer tilbake med en personlig vurdering senere. Jeg har kun rukket en enkelt gjennomlyttning.
Men den høres jo helt ok ut



_________________________________

Nov 06, 2004 Kl. 12:38 PM
Udskriv
kimzoom

Status: Ustabil
Beskeder: 2082
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: den nye cd er MAGET fed [Indlæg #8]

Kanon god cd, har den dog ikke fysisk, men som 1 taller og 0er og. (nørde sprog)

_________________________________
ɐnpıqnɥs ǝʌol ı

Nov 06, 2004 Kl. 12:54 PM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: den nye cd er MAGET fed [Indlæg #9]

Jeg vil si det er en trivelig cd.
Kjukken har laget noen fine versjoner, det er det ingen som helst tvil om. Men for dem - og vi er sikkert mange - som så det fantastiske Juleshowet sist år, vil nok kanskje enkelte av sangene føles litt primitive (hvis det er det rette ord).

Jeg syntes "Børn og Voksne" og "Kimer i klokker" aldri når de storslagne høydepunkter som da symfonien var innblandet. Naturlig nok. Men bevares de er fine på sin helt egne måte...men jeg mener bestemt at Kjukken nok kunne være tjent med å hente inn noen flere musikere/instrumenter når disse sangene skulle fortolkes. Og på den måte oppnådd mer variasjon. Jeg savner rett og slett litt mer variasjon. Men det er jo bare min mening...og sikkert mange der ser det helt annerledes.

Men for å feie all tvil til side;
CD'en er GOD og jeg gir den 4 stjerner.
"En rose så jeg skyde" er fabelaktig i en Kjukke-verson! Og Kims nye sang "Så' det jul" er også blant cd'ens høydepunkter og fortjener absolutt en plass blant de gode gamle.

Det bli årets julegave i Danmark

Takk til Kim Larsen.
Takk til Kjukken.
For ett nytt flott produkt.

_________________________________

Nov 06, 2004 Kl. 01:43 PM
Udskriv
Karl Helge

Status: Forumgnom
Beskeder: 749
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: den nye cd er MAGET fed [Indlæg #10]

Citér:
Sørland wrote:
Jeg vil si det er en trivelig cd.
Kjukken har laget noen fine versjoner, det er det ingen som helst tvil om. Men for dem - og vi er sikkert mange - som så det fantastiske Juleshowet sist år, vil nok kanskje enkelte av sangene føles litt primitive (hvis det er det rette ord).

Jeg syntes "Børn og Voksne" og "Kimer i klokker" aldri når de storslagne høydepunkter som da symfonien var innblandet. Naturlig nok. Men bevares de er fine på sin helt egne måte...men jeg mener bestemt at Kjukken nok kunne være tjent med å hente inn noen flere musikere/instrumenter når disse sangene skulle fortolkes. Og på den måte oppnådd mer variasjon. Jeg savner rett og slett litt mer variasjon. Men det er jo bare min mening...og sikkert mange der ser det helt annerledes.

Men for å feie all tvil til side;
CD'en er GOD og jeg gir den 4 stjerner.
"En rose så jeg skyde" er fabelaktig i en Kjukke-verson! Og Kims nye sang "Så' det jul" er også blant cd'ens høydepunkter og fortjener absolutt en plass blant de gode gamle.

Det bli årets julegave i Danmark

Takk til Kim Larsen.
Takk til Kjukken.
For ett nytt flott produkt.


Etter kun en gjennomlytting, så må jeg si meg fullstendig enig med deg, Ole! Du skriver presis det jeg tenkte etter å ha hørt gjennom cd'en første gang.

_________________________________
Havene tar dem, de sorte seilere...
Nov 06, 2004 Kl. 06:00 PM
Udskriv
Karl Helge

Status: Forumgnom
Beskeder: 749
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: den nye cd er MAGET fed [Indlæg #11]

Etter x-antall gjennomlyttinger, så synes jeg cd'en vokser for hver gang!
Jeg gir den 5,5 av 6 stjerner.
Sig Nærmer Tiden, Kimer I Klokker og En Rose Så Jeg Skyde er de absolutte højdepunkter!

_________________________________
Havene tar dem, de sorte seilere...

Nov 08, 2004 Kl. 07:46 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: den nye cd er MAGET fed [Indlæg #12]

Jeg synes rigtigt godt om Et Barn Er født (fed fortolkning). Jeg havde håbet på en rocket fortolkning af Kimer I Klokker, men det holdt ikke. Jeg var skuffet efter CD-skivens smagsprøve på En Rose Så Jeg Skyde, men efter at have hørt hele sangen, så er den ganske udemærket.

Larsen formår igen at vise, at han kan alt fra salmer over folkeviser, ballader, pop og rock (jaja måske ikke lige det hele her) (hvem sagde Værsgo?), men hvorfor er der ikke noget mere rock Jaja, jeg ved godt, at jeg lever i en gammel Gasolin'-frase (En flamme brænder aldrig ud).

Trods alt... et fedt album alene fordi Kim synger... (når jeg tænker tilbage, så finder jeg umiddelbart kun Eik Skaløe mere markant som dansk vokal.) (Dissing, Møller og Aarskov bestemt ikke glemt)

Men men men Kim...jeg vil hellere have, at dit næste album er med dine egne tekster i stedet for børnesange. Og så skal det være rock!!!

Nov 08, 2004 Kl. 08:26 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: den nye cd er MAGET fed [Indlæg #13]

Citér:
Kasper wrote:
Men men men Kim...jeg vil hellere have, at dit næste album er med dine egne tekster i stedet for børnesange. Og så skal det være rock!!!


100% Enig

Mvh KnOrr

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den
Nov 08, 2004 Kl. 08:59 PM
Udskriv
Karl Helge

Status: Forumgnom
Beskeder: 749
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: den nye cd er MAGET fed [Indlæg #14]

Citér:
Kasper wrote:


Men men men Kim...jeg vil hellere have, at dit næste album er med dine egne tekster i stedet for børnesange. Og så skal det være rock!!!


Enig, enig, Kasper!

_________________________________
Havene tar dem, de sorte seilere...
Nov 08, 2004 Kl. 10:11 PM
Udskriv
Thorsen

Status: Forumgnom
Beskeder: 230
Oprettet: Mar 20, 2004
IP: Gemt
Re: den nye cd er MAGET fed [Indlæg #15]

Jeg har det lidt sådan. Det var fedt da Kim Larsen og Kjukken kom med "Sange fra Glemmebogen". det var gammelt men nyt. Så kom "7-9-13". Fedt med nye Larsen sange, som virkelig holder. Nu er "Glemmebogen Jul & Nytår" så udkommet. Den er SÅ fed. Og jeg tænker: Hold da kæft han er god og sikket et band, der i mine ører spiller på denne her CD spiller noget af det bedst de har lavet på CD.
Her bliver jeg nød til at sige at det er fantastisk at høre Jesper Haugaards basspil. Han virker som om han nu har fundet sin plads i Kjukken. Og ja han må nu være optaget i gruppen. Med på opslaget. Med på TV klip hvor Kjukken er samlet. Haugaard er optaget.
Jeg har sagt det før og jeg siger det igen. Jesper Haugaard, Larsens bedste bassist siden Jönsson.

Appropo næste udgivelse med Larsen sagde han forleden i et interview med Jyllands-postens Niels Pedersen:
"Der kommer en glemmebogsplade mere på et tidspunkt. med børnesange. Men det næste album bliver en originalplade. At lave glemmebog er som at spise slik. En kærlighedsaffære. Sangene skal bare plukkes ned af hylden. Det andet er "the work"

_________________________________
Vogt dig for efterligninger....

Nov 08, 2004 Kl. 10:41 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: den nye cd er MAGET fed [Indlæg #16]

Citér:
Kasper wrote:
Men men men Kim...jeg vil hellere have, at dit næste album er med dine egne tekster i stedet for børnesange. Og så skal det være rock!!!


Også helt enig, en ældre mand på 60 år synge de her sange eller hvad det nu bliver

Oles nye autobil
Se, min kjole
Der bor en bager
Ole sad på en knold og sang
Sørens far har penge
Den lille Ole med paraplyen
Hør den lille stær
Jeg en gård mig bygge vil
Lille Peter Edderkop
Jeg ved en lærkerede
Se den lille kattekilling
Ti små cyklister
Lille Lise
Sur, sur, sur

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Nov 08, 2004 Kl. 10:42 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)