Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
IrmaGrad

Status: Forumgnom
Beskeder: 739
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #1]

Er der nogen der tør sætte en pris på et førstetryk af GAS 2, EX/EX

på forhånd tak.

:)

_________________________________
-salig er den der tør give den bort

Okt 13, 2004 Kl. 03:52 PM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #2]

Den er set handlet i Pisserenden for 250 i mint.

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Okt 13, 2004 Kl. 04:20 PM
Udskriv
IrmaGrad

Status: Forumgnom
Beskeder: 739
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #3]

Det synes jeg næsten er i underkanten, men den må ryge på QXL senere så ser jeg hvor den ender.

takker for hjælpen.

:)

_________________________________
-salig er den der tør give den bort

Okt 13, 2004 Kl. 04:28 PM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #4]

Ok, good luck!

[Edited by Michael Jensen på Okt 13, 2004 Kl. 04:28 PM]

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Okt 13, 2004 Kl. 04:28 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #5]

Katalogværdi i mint-stand ca. 600 kr. Salgspris på QXL i hvert fald under det halve.

Okt 13, 2004 Kl. 06:48 PM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #6]

Og HVEM på denne klode har så udfærdiget DET KATALOG ?

Mig bekendt findes det KATALOG IKKE nogen steder overhovedet - så der må være tale om et FIKTIVT katalog uden forfatter...

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel

Okt 13, 2004 Kl. 07:13 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #7]

Citér:
Bent wrote:
Og HVEM på denne klode har så udfærdiget DET KATALOG ?

Mig bekendt findes det KATALOG IKKE nogen steder overhovedet - så der må være tale om et FIKTIVT katalog uden forfatter...


Katalogværdien (du kan da også kalde det listeprisen) er det beløb, som omtalte LP typisk listes til rundt omkring. Jeg har grundet ovenstående prisdifference også generelt opgivet at handle med omtalte LP, da min forventelige indkøbspris typisk vil være højere end min forventelige salgspris.
Okt 13, 2004 Kl. 07:58 PM
Udskriv
IrmaGrad

Status: Forumgnom
Beskeder: 739
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #8]

Nu kan man så danne sig et indtryk af handelsprisen som den ser ud lige nu, for pladen er på auktion på QXL:

GASOLIN 2 QXL

Så håber jeg sq bare at Kasper har ret i de 600, og ikke i det halve.

:)

_________________________________
-salig er den der tør give den bort

Okt 13, 2004 Kl. 09:11 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #9]

Citér:
IrmaGrad wrote:
Så håber jeg sq bare at Kasper har ret i de 600, og ikke i det halve.:)


Jeg tør sq ikke engang sige, at jeg ikke tager fejl, for med alle de nye Gasolin'-samlere på QXL, så kan alt ske :) Held og lykke...
Okt 13, 2004 Kl. 09:19 PM
Udskriv
IrmaGrad

Status: Forumgnom
Beskeder: 739
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #10]

Kasper - med al respekt - jeg håber at du tager alvorligt fejl!

:)

_________________________________
-salig er den der tør give den bort

Okt 13, 2004 Kl. 09:28 PM
Udskriv
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #11]

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Bent wrote:
Og HVEM på denne klode har så udfærdiget DET KATALOG ?

Mig bekendt findes det KATALOG IKKE nogen steder overhovedet - så der må være tale om et FIKTIVT katalog uden forfatter...


Katalogværdien (du kan da også kalde det listeprisen) er det beløb, som omtalte LP typisk listes til rundt omkring. Jeg har grundet ovenstående prisdifference også generelt opgivet at handle med omtalte LP, da min forventelige indkøbspris typisk vil være højere end min forventelige salgspris.


Så ville det være sjovt om Jesper lavede et nyt punkt på sitet som oplyste disse listepriser

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen
Okt 14, 2004 Kl. 08:09 AM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #12]

Citér:
Seve wrote:
Så ville det være sjovt om Jesper lavede et nyt punkt på sitet som oplyste disse listepriser


Det kan man ikke bruge til så pokkers meget, for nogle skiver holder (eller ligefrem går over) katalogværdien, mens andre end ikke kan indbringe det halve. Hvis en uerfaren køber henholder sig til listen, så vil vedkommende ved at benytte ét bestemt fastsat procentmæssigt fradrag til samtlige priser komme til at betale "for meget" for nogle skiver, mens man ikke vil få indkøbt andre, da man kontinuerligt vil blive overbudt. Derfor bør man nok i stedet benytte sin sunde fornuft og vurdere, hvor meget man faktisk er villig til at give for en skive og så evt. kombinere det med, hvad man ellers har set den skive handlet til tidligere.
Okt 14, 2004 Kl. 07:25 PM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #13]

Igen Katalog og Liste....

Har sögt flere steder på nettet for at finde disse lister men de er ikke udfärdiget af NOGEN. Der må så her väre tale om enkelt personer der efter eget bedst befindende välger at fastsätte priser på disse objekter.

Köbte i sommers 4 af de förste singler dog ikke (J T Jackpot) de kostede altså KUN DKR 10,00 pr stk... som sälger sagde det lort er der ingen der gider spille mere - nu hedder det jo cd oo dvd... Han var lykkelig ovwer de DKR 40 jeg lagde i hans kasse ....
Samme 4 singler har jeg set LISTET op i forskellige kategorier fra grim til mint (igen SÄLGERS/LISTEFORFATTERS MENING) til over det 20 - 30 ja 40 dobbelt af hvad jeg gav...

Altså disse såkaldte lister /Kataloger har efter min bedste overbevisning ingen berettigelse... Dog ikke glemme udbud /efterspörgsel og er folk "villige" til at betale kassen for "Det gamle lort" som manden jeg handlede mig kaldte det så "fair nok"....

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel

Okt 15, 2004 Kl. 06:49 AM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #14]

Jeg tror nu ikke der kan laves egentlige prisansættelser på Gas/Kim Larsen samleobjekter som sådan -vinylplader, cder og bøger for at tage det med også, de fleste tilfælde er det køberne selv eller samlerne der prissætter det forskellige, hvis det bliver solgt på en auktion, man må sige at denne interesse fastholder fuldt ud og der er masse af samlere, det er kun godt så behøver man ikke tænke på at en samling bliver værdiløst, tværtimod!!
Det plejer at være op til hver enkelte sælgere hvordan de vil sælge til hvilke priser, nogen skønner hvad det kan være værd ud fra hvor mange eksemplarer der muligvis findes eller har set eller hvor mange der er blevet vist solgt år tilbage og så bruger disse priser for at tage et udgangspunkt efter, hvorimod andre bare prissætter et bånd til 1,2 eller 20 kroner og en cd eller en lp plade til 20,30 og 40 kroner, så har det været nogle perioder hvor der ikke har været køber til så daler priserne igen, QXL er et godt sted at både sælge og tjene penge kan man jo kun sige, også for de private der ikke følger med på samme måde, sælgerne får deres findeløn o.s.v. og lige i øjeblikket kan man slet ikke prisansætte noget som helst, alt kan hurtigt ændre sig hvis der bare er to der byder hinanden op, - det er også som Kasper skriver, når der kommer flere samler til, så er det slet ikke til at regne med faste priser, når ”sjældne” cder, plader og bånd tit ryger op i 500-700 kr, eller mere, senest var det et programhæfte der røg op i 1500 kr, og en ny singleCD der lige er blevet udgivet som man kan gå ud og købe for 40 kr. som røg helt op i 260 kr. – der venter nogle store overraskelser ind i mellem

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!

Okt 15, 2004 Kl. 08:44 AM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #15]

Citér:
Bent wrote:
Igen Katalog og Liste....

Har sögt flere steder på nettet for at finde disse lister men de er ikke udfärdiget af NOGEN. Der må så her väre tale om enkelt personer der efter eget bedst befindende välger at fastsätte priser på disse objekter.


Læs hvad jeg skrev Katalogværdien (du kan da også kalde det listeprisen) er det beløb, som omtalte LP typisk listes til rundt omkring. Med "rundt omkring" mener jeg de steder, hvor sælger ved, hvad "den rigtige samler" vil give for skiven. Det er korrekt, at de trykte kataloger, som medtager danske udgaver, ikke er ret meget bevendt, da de ikke er lavet med udgangspunkt i, hvad danskere (og andre) er villige til at give på det danske (eller internationale) marked for danske udgivelser.

Citér:
Bent wrote:
Köbte i sommers 4 af de förste singler dog ikke (J T Jackpot) de kostede altså KUN DKR 10,00 pr stk... som sälger sagde det kokage er der ingen der gider spille mere - nu hedder det jo cd oo dvd... Han var lykkelig ovwer de DKR 40 jeg lagde i hans kasse ....
Samme 4 singler har jeg set LISTET op i forskellige kategorier fra grim til mint (igen SÄLGERS/LISTEFORFATTERS MENING) til over det 20 - 30 ja 40 dobbelt af hvad jeg gav...


Jamen så smid de singler på QXL med en "slå til"-pris på 20 kroner, og husk at fortælle mig starttidspunktet. Så har du jo gjort en rigtig god handel, Bent, når du nu synes, at singlerne kun er ti kroner værd stykket.

Citér:
Bent wrote:
Altså disse såkaldte lister /Kataloger har efter min bedste overbevisning ingen berettigelse... Dog ikke glemme udbud /efterspörgsel og er folk "villige" til at betale kassen for "Det gamle kokage" som manden jeg handlede mig kaldte det så "fair nok"....


Selvfølgelig har en sådan "liste" en berettigelse, for den bruges som udgangspunkt til at fastsætte priser ud fra, såvel som købere kan overveje tilbud ud fra den.
Okt 15, 2004 Kl. 07:06 PM
Udskriv
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #16]

A sentimentalist is a man who sees an absurd value in everything and does not know the market price of any single thing.

Oscar Wilde

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen

Okt 16, 2004 Kl. 03:16 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #17]

Citér:
Seve wrote:
a man who [klip] does not know the market price of any single thing.


Det er jo klart, når du ikke kender prisen på noget som helst, at du kun én gang har haft held til at vinde en auktion, som jeg bød på mhp at få noget nyt til min samling. Anyway så var det dig vel undt at betale 440 kroner for et MM-magasin, fordi der var en artikel i, som bl.a. omhandlende Max Larsen :0)

Anyway, så lover jeg ikke at byde på denne "Bad For Business"-single: http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=13827526&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=41&Catg=10023
Okt 16, 2004 Kl. 06:57 PM
Udskriv
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #18]

? Jeg syntes ofte at du skriver at folk skal lære at citere ordentligt. Er det sådan du lige har gjort ?

Med hensyn til Cityboy singlen, så ved jeg hvad du hentyder til, men det har intet med gruppen at gøre. Det vedrører privatlivet som ikke r.... dig en bønne..... Så byd du bare løs hvis du vil have noget nyt til din samling !

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen

Okt 17, 2004 Kl. 12:06 AM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #19]

Citér:
Seve wrote:
? Jeg syntes ofte at du skriver at folk skal lære at citere ordentligt. Er det sådan du lige har gjort ?



Det skulle jeg mene. På skrift plejer man at bruge gåseøjne omkring det citerede. Klip i sætninger, så man mangler starten eller slutningen, eller hvis man fjerner noget fra midten (dog sådan at betydningen ikke ændres), markeres med tre punktummer udenfor gåseøjnene. Ligeledes ved henførende stedord og andre tilfælde, som ikke umiddelbart virker klart i sammenhængen, kan forklares ved at tilføje en startparentes med forklaring, derefter et komma, så betegnelsen "red." og endelig en slutparentes. Skal man være formel i citeringen kan benyttes betegnelserne "citat" og "citat slut" ved start og slut på citatet.
Internettet har dog skabt andre behov for citatmuligheder grundet teknikken. I nyhedsgrupper citerer man ved at skrive et ">" foran hver citeret linje, hvilket dog som oftest klares ved at opsætte newsreaderen til det. Gåseøjne bruges i praksis ikke på internettet, og dermed falder brugsmuligheden for de tre punktummer også væk, hvis man vil undgå misforståelser. Udklip af hele sætninger kan markeres med "[klip]", mens udklip midt i sætninger skal markeres med "[klip]" (eller "[cut]" eller på anden ikke misforståelig vis). Læseren vil derfor kunne se, at der er foretaget en form for tilpasning, og der vil som oftest være mulighed for at gå tilbage for at se det oprindelige indlæg. Jeg kan godt se det problematiske i at skrive "[klip]" i dette forum udfra den måde, som forummet er sat op til at citere, men alternativt skulle citatet sættes op i to citatblokke, hvilket både er "besværligt" (der skal bruges tF-koder) og det besværliggør også læsningen og dermed sammenhængen at bryde sætninger op på den måde. Det, jeg i særdeleshed har været ude efter, er, når folk skriver deres citater inde i tF-kode-omgrænsede områder, så læseren dels skal lede efter skribentens svar/kommentar, og dels værre endnu, at dette svar/kommentar på skærmen bliver tillagt en tidligere skribent i tråden.
Det er min opfattelse, at de få gange hvor jeg har fejlciteret, så er det sket så tydeligt, at der ikke kan herske tvivl om, at der er tale om bevidst fejlcitering mhp at påpege visse finurligheder uden på nogen måde at manipulere skribentens mening. Hvis du eller andre mod forventning kan finde meningsforstyrrende citering fra min side, så vil jeg meget gerne orienteres om det, så jeg kan tage højde for det fremover.

[Edited by Kasper på Okt 17, 2004 Kl. 07:47 AM]
Okt 17, 2004 Kl. 07:46 AM
Udskriv
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #20]

Tak for svaret. Hvor er du dog dygtig og klog..... Jeg havde været fuldt ud tilfreds hvis du bare havde svaret ja eller nej på det spørgsmål.

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen

Okt 17, 2004 Kl. 09:40 AM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #21]

Citér:
Seve wrote:
Tak for svaret. Hvor er du dog dygtig og klog..... Jeg havde været fuldt ud tilfreds hvis du bare havde svaret ja eller nej på det spørgsmål.


Øhhh...når du stillede spørgsmålet sådan, som du gjorde, så havde du også implicit givet svaret "nej", hvilket ville være i konflikt med mit svar "ja", så jeg mente, at det måske var mest hensigtmæssigt at give min vurdering af, hvorfor jeg kunne svare "ja" (ok, der var så også en masse overflødigt), så du evt. kunne forholde dig til, hvor du var uenig med mig.
Okt 17, 2004 Kl. 12:47 PM
Udskriv
IrmaGrad

Status: Forumgnom
Beskeder: 739
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #22]

Det ser ud til at den helt rigtige pris er 160 kr!

det er i hvert fald havd den er budt op i nu og der er under 2 timer tilbage på qxl.

Gasolin 2 engelsk tryk

:)

_________________________________
-salig er den der tør give den bort

Okt 18, 2004 Kl. 05:39 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #23]

http://www.recordeli.dk/html/rare%20lp/rarelpcat%20g.html

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den

Nov 03, 2004 Kl. 10:15 PM
Udskriv
IrmaGrad

Status: Forumgnom
Beskeder: 739
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: V: Gas 2 Engelsk 1. tryk hvad er den værd? [Indlæg #24]

Ak ja:

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=14085244

det er vel ca. en trediedel.....men min er solgt det er recordeli's ikke.

:)

_________________________________
-salig er den der tør give den bort

Nov 04, 2004 Kl. 06:00 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)