Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
clausen

Status: Forumgnom
Beskeder: 517
Oprettet: Nov 02, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #26]

Citér:
Artemis wrote:
Citér:
Sørland wrote:
http://nyhederne.tv2.dk/video/index.php/nodeId-14483975.html



Frihed til folket... Jeg måtte holde med Kim på arbejdet Han er det hotteste emne i kantinerne disse dage på arbejdspladserne

Ha ha... Jeg sagde, at det måtte stå enhver værtshus ejer eller Restauration ejer frit om han ville have et forbud mod rygning eller ej... Jeg syntes at hvis man absolut vil lave regler, kunne det være, at man stillede krav til en restaurant ikke et værtshus... En Restaurant, hvis de ville have en rygeafdeling måtte de investerer i et passende ventilations anlæg...( Jeg arbejder i et ventilations Firma ) I dag skal man have spiritus bevilling... det skulle være muligt at få en rygebevilling også... Hvis de højthellige ikkeryger så ikke kunne lide duften i bageriet, så må de jo gå et andet sted hen...

Da jeg startede i kantinen med disse argumenter, var der en klog ikkeryger der sagde... ja men man skal også tænke på udgifterne til sundhedsvæsnet... modargument... fra mig Åh hvad så med at starte med giftstoffer.... farver... fedtindhold og andre kemikalier i den mad du køber i butikkerne... Ja så var argumenterne fra den hellige ikkeryger udtømt...

Jeg syntes også at 25-30 % af den danske lovgivning er totalt håbløst... Sååå Jeg støtter Kim...

Frihed til selv at bestemme og bedømme... Egentlig burde grundloven være rigeligt... og så at mennesket lærte hvad næstekærlighed og hensyn betyder... så var alt den lovgivning ikke nødvendigt...

Vi må bede kim om at få lave en (bats) eller hvad den nu hedder den der runde plade med nål i der kan hænges på tøjet

På den skulle der stå

Jeg Støtter Kim
Frihed til Folket

Den ville jeg gå med :-D

På tv2 hjemmeside er meningsmålingen på Kims side 


My-Anne


Er fuldstændig enig

_________________________________
En god cigar blandt venner gi´r luft i begge ender
Aug 21, 2008 Kl. 06:00 PM
Udskriv
Stougaard

Status: Forumgnom
Beskeder: 1334
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #27]

Citér:
Sørland wrote:
http://nyhederne.tv2.dk/video/index.php/nodeId-14483975.html


tak for hjælpen Sørland.

_________________________________
Er tiden skør som glas, massiv som beton, datomærket, forladt af gud. -Hvor fa'en er min blå ballon!
Aug 21, 2008 Kl. 08:17 PM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #28]

Citér:
kjukkengirl wrote:
Lige mine ord Artemis!!
nogen der ved hvor man kan købe plakkenten eller evt. være med til at støtte Kims protest?


Den Plakat jeg har lavet kan du få af mig Den Kim har lavet må du stjæle på stationen

My-anne

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music
Aug 21, 2008 Kl. 10:12 PM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt

Vedhæftet :
frihed_til_folket.doc
156 KB [downloads: 16]
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #29]

Kjukkengirl ja hvordan kan man støtte Kim... vær lidt kreativ søde... jeg har feks. sendt dette til Debaten på JP.. Det gælder jo for alle... Åben munden hvor man kan

My-Anne

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music

Aug 21, 2008 Kl. 10:52 PM
Udskriv
chrilep

Status: Forumgnom
Beskeder: 1114
Oprettet: Maj 18, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #30]

Hvordan er det mulig å støtte noen som røyker?
Røyk er farlig
Røyk er dyrt.
Røyk forpester omgivelsene.
Det er frivillig å røyke, men det er også mulig å bruke sunn fornuft.

_________________________________
Du glade verden!

Aug 22, 2008 Kl. 09:30 AM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #31]

Citér:
chrilep wrote:
Hvordan er det mulig å støtte noen som røyker?
Røyk er farlig
Røyk er dyrt.
Røyk forpester omgivelsene.
Det er frivillig å røyke, men det er også mulig å bruke sunn fornuft.


Fedme koster os 14 milliarder årligt

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/mad/article385273.ece

http://ec.europa.eu/research/leaflets/combating_obesity/article_2763_da.html

Stress dræber 1400 danskere om året

http://www.brydkoden.dk/nyheder/artikler/26742/

Fødevare fyldt med E-numre

http://aniston.dk/e-numre.3791.ahtml

http://www.anesmad.dk/artikler/e-numre.html

Se vedlagte rapport... Der er sku da noget galt i verden når man tillader alle disse stoffer i vores mad som skader hele verdens befolkning..

http://www.uk.foedevarestyrelsen.dk/FDir/Publications/2005222/Rapport.pdf



Rygning er en privatsag... Og hvis en ryger er restauratør eller værtshusejer og vil drive et værtshus med røg... så er det også hans valg... Staten giver sku da heller ikke kompentation for alle de penge som branchen har tabt på rygeloven...

Stop det med folkesundhed... Alt er farligt... men valget må sku være frit..

Farlige farvestoffer skal ud af fødevarer
http://politiken.dk/tjek/dagligliv/mad/article518738.ece



Kraftværkerne forurener for milliarder


http://www.windpower.org/composite-1597.htm

20% af alt overfladevand i EU er alvorligt truet af forurening

http://ec.europa.eu/environment/water/water-framework/pdf/tapintoit_da.pdf

Ja livet er farligt... Det jeg vil sige... hvorfor gør man ikke noget ved dette... Det skal jeg sige jer hvorfor... Her rammer indgræb de store strå og profitten... Rygeloven rammer kun de små og værtshusejeren

Loven er et indgræb i den personlige frihed... Nu sidder alle hovederne inde på Christiansborg og er såååå glade for de har gjort noget revolutionerende for folkesundheden... Og Alle i små hoveder der ikke kan forstå noget sidder og klapper i jeres små hænder af fryd... FOR FANDEN DA... DE HAR IKKE GJORT EN SKID... Andet end at indskrænke den personlige frihed... Jeg siger ikke at røg er sundt i guder det er det ikke... men det er jo kun et strå i mængden af ting der ikke er sunde...

Hvis vi skal have en rygelov skal vi også have en lov mod E-numre, en mod fedme, En mod forurening.... Ellers hænger ingenting jo sammen... PYHA SÅÅÅÅ FIK JEG LUFT...

My anne

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music
Aug 22, 2008 Kl. 12:13 PM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #32]

Kim Larsen tirrer på seg krigsofre

http://tv2nyhetene.no/snop/article2155038.ece

_________________________________

Aug 22, 2008 Kl. 04:07 PM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #33]

Kz-offer raser mod Kim Larsen

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1046636.ece

_________________________________

Aug 22, 2008 Kl. 04:09 PM
Udskriv
Arnold

Status: Forumgnom
Beskeder: 2144
Oprettet: Mar 17, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #34]



_________________________________
Besøg facebook gruppen Gasolin' - Kim Larsen & Co. http://www.facebook.com/?sk=welcome#!/groups/389444837748699/

Aug 22, 2008 Kl. 04:23 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #35]

Citér:
Arnold wrote:



Har du endnu engang været kreativ, Arnoldi

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...
Aug 22, 2008 Kl. 05:12 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #36]

Citér:
Artemis wrote:
Ha ha... Jeg sagde, at det måtte stå enhver værtshus ejer eller Restauration ejer frit om han ville have et forbud mod rygning eller ej...
Jeg er principielt enig i, at man selv skulle kunne vælge, og at det som sådan nok burde have været klaret med frivillige ordninger, men da der ikke rigtigt er sket noget på frivillig basis, så har lovgiverne gået ind og bestemt i stedet. Et helt andet aspekt er, at der er tale om arbejdspladser, hvor det er urimeligt, at den ansatte skal udsættes for passiv rygning, og som sådan alene på baggrund af dette aspekt finder jeg et forbud ganske rimeligt.

Citér:
Artemis wrote:
Jeg syntes at hvis man absolut vil lave regler, kunne det være, at man stillede krav til en restaurant ikke et værtshus... En Restaurant, hvis de ville have en rygeafdeling måtte de investerer i et passende ventilations anlæg...( Jeg arbejder i et ventilations Firma )
Du har vist ikke fået angivet argumentet for, at der bør være forskel på en restaurant og et værtshus.

Citér:
Artemis wrote:
I dag skal man have spiritus bevilling... det skulle være muligt at få en rygebevilling også...
En spiritusbevilling udstedes for, at der er ordnede forhold der, hvor der udskænkes spiritus, så folk ikke bliver for berusede. Det er vist ganske usædvanligt at blive opstemt af lovligt tobak, så en rygerbevilling er sådan set unødvendig. En helt anden skelnen er, at man på udskænkningssteder (som hovedregel) ikke selv må medtage alkoholiske drikke til nydelse på stedet, hvor bevillingen netop regulerer lovligheden af at sælge en given varegruppe til konsumption i de tilknyttede faciliteter.

Citér:
Artemis wrote:
Hvis de højthellige ikkeryger
Har du noget belæg for, at ikkerygere er mere religiøse (hvis det er det, som du mener(?)), eller er det blot endnu en floskel, som du har "grebet ud af den blå luft"?

Citér:
Artemis wrote:
Hvis de højthellige ikkeryger så ikke kunne lide duften i bageriet, så må de jo gå et andet sted hen...
Hvis man ikke kan lide duften i bageriet, så kan man jo tage på værtshus, for der er ingen røg Spøg til side. Her i Helsinge ryges der fortsat på alle værtshuse, selvom de er over 40 kvadratmeter, for loven håndhæves ikke. Men "for at vende bøtten på hovedet", så har ikke-rygerne, som udgør flertallet af befolkningen, i årtier været diskrimineret af mindretallet af rygere. Indtil ca. 1982/83 var det tilladt at ryge i HT-busser, så man som påvirkelig ikke-ryger ikke kunne benytte de offentlige transportmidler. Da jeg gik i gymnasiet fra 1994-97 var det ikke muligt at bevæge sig fra det ene undervisningslokale til det andet uden at skulle igennem røgskyer - kan det være meningen, at man skal blive syg af at tage en uddannelse(?). Det samme gjorde sig gældende på Handelshøjskolen i København, som først omkring 2001 indførte et røgforbud, som alligevel ikke blev efterlevet. Et sted som Amagercentret blev først røgfrit omkring 2005 - ikke et sted jeg kunne drømme om at købe tøj - bare tanken om at trække en tilrøget trøje over hovedet for at prøve den, når man lige har det så godt...

Citér:
Artemis wrote:
en klog ikkeryger
Der har du fat i noget af det rigtige. Ikkerygerne har gennemsnitligt en intelligenskvotient 3 procentpoint højere end rygerne. Det er ikke fordi, at man bliver mindre intelligent af at ryge, men fordi, at de folk, som lader sig lokke til at ryge, ikke er i stand til at overskue langtidskonsekvenserne af rygning. Intelligensgabet mellem rygere og ikkerygere ville have været væsentligt større, hvis ikke det var fordi, at en del højtintelligente folk bruger rygning som afstressningsmiddel, selvom de kan overskue konsekvensen.

Citér:
Artemis wrote:
Da jeg startede i kantinen med disse argumenter, var der en klog ikkeryger der sagde... ja men man skal også tænke på udgifterne til sundhedsvæsnet... modargument... fra mig Åh hvad så med at starte med giftstoffer.... farver... fedtindhold og andre kemikalier i den mad du køber i butikkerne... Ja så var argumenterne fra den hellige ikkeryger udtømt...
Jeg har ikke nogle tal umiddelbart at henholde mig til, men jeg formoder kraftigt, at antallet af folk, som dør af rygning er større end antallet af folk, som dør af alle de andre nævnte årsager tilsammen. Jeg kan se af senere indlæg fra dig, at du har travlt med at argumentere for, at der ikke lovgives og forbydes mod andre årsager. Jeg kan forsikre dig om, at der findes masser af lovgivning omkring E-numre, forurening, mærkning af fødevarer, spildevandsudledning, arbejdspladsmiljøer osv. osv., og dette er bestemt heller ikke af nyere dato. Så "bare klap hesten".

Citér:
Artemis wrote:
Jeg syntes også at 25-30 % af den danske lovgivning er totalt håbløst...
Du er jo heller ikke lægmand, så det forventes ikke, at du skulle kunne forstå, at alle sager kan ses fra flere sider. Lovgivningen skal som udgangspunkt forsøge at regulere forholdet imellem parter, så alle bliver tilgodeset på rimelig vis, hvor man både har sine pligter og rettigheder.

Citér:
Artemis wrote:
Sååå Jeg støtter Kim...
Fordi du ikke kan forstå logikken i lovgivningen?!?

Citér:
Artemis wrote:
Frihed til selv at bestemme og bedømme... Egentlig burde grundloven være rigeligt...
Heldigvis har vi ikke ret mange anarkister, for så ville alt blive kaos.

Citér:
Artemis wrote:
og så at mennesket lærte hvad næstekærlighed og hensyn betyder... så var alt den lovgivning ikke nødvendigt...
Det er jo utopi. Hvis blot ét individ satte sig udenfor, så ville systemet ikke fungere. Derfor er love ikke af nyere dato...f.eks. derfor Jyske Lov fra 1241, og før den tid havde man råd og forsamlinger af f.eks. oldermænd. Det er jo en menneskelig og dyrisk drift at rage til sig for at overleve og give sine gener videre (survival of the fittest).

Citér:
Artemis wrote:
My-Anne
Jeg "krummer ofte tæer", når du skriver. Du er skidehyggelig at besøge og for dens sags skyld også at snakke med, men dine tanker om samfundet er bindegale. Jeg ville helst lade være at kommentere, da dine skriverier burde stå for sig selv, men det er godt nok svært for mig at lade være.
Aug 22, 2008 Kl. 05:44 PM
Udskriv
Rita
Status: Forumgnom
Beskeder: 242
Oprettet: Feb 29, 2008
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #37]

Nyheden eller hvad det er, er også kommet til Grønland, undlader at linke til den grønlandske version:

http://www.knr.gl/index.php?id=183&tx_ttnews[tt_news]=37036&tx_ttnews[backPid]=143&cHash=d9748ff988

Aug 22, 2008 Kl. 05:51 PM
Udskriv
Kim for president
Status: Medlem
Beskeder: 12
Oprettet: Mar 20, 2008
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #38]

I Sverige är det totalt förbjudet men i Danmark kan dom
fortfarande improvisera.
Var på restaurang i Frederikshavn 5 juli och efter mat ,kaffe & avec så öppna hovmästaren fönstret och man fick röka inomhus.

Aug 22, 2008 Kl. 06:38 PM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #39]

Citér:
Kim for president wrote:
I Sverige är det totalt förbjudet men i Danmark kan dom
fortfarande improvisera.
Var på restaurang i Frederikshavn 5 juli och efter mat ,kaffe & avec så öppna hovmästaren fönstret och man fick röka inomhus.


Hvor vil du at Kim skal bli president?

_________________________________
Aug 22, 2008 Kl. 07:18 PM
Udskriv
Kim for president
Status: Medlem
Beskeder: 12
Oprettet: Mar 20, 2008
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #40]

Hej Sörland
Hette nåt annat förut men det namnet försvann och det var det det enda jag kunde hitta på just i det ögonblicket.
Kim har ju prövat att bli president med både Gasolin´ och jungledreams.
Som sagt så var det bara ett brugernavn som det heter på dansk.

Aug 22, 2008 Kl. 07:32 PM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #41]

Citér:
Kasper wrote:
Jeg "krummer ofte tæer", når du skriver. Du er skidehyggelig at besøge og for dens sags skyld også at snakke med, men dine tanker om samfundet er bindegale. Jeg ville helst lade være at kommentere, da dine skriverier burde stå for sig selv, men det er godt nok svært for mig at lade være.


Hvis der ikke var nogen der råbte op engang i mellem så ville livet ku da blive kedeligt søde... Om jeg er bindegal, ja det er jo en påstand som må stå for din regning søde... Debat er godt og jeg er da glad for at få dig til tasterne sød Knus og god weekend... Tøm nu ikke en kasse OM´mer i aften... for så kunne det jo ske at det var dig der blev bindegal

My-anne

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music
Aug 23, 2008 Kl. 11:31 AM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #42]

Citér:
Artemis wrote:
Citér:
Kasper wrote:
Jeg "krummer ofte tæer", når du skriver. Du er skidehyggelig at besøge og for dens sags skyld også at snakke med, men dine tanker om samfundet er bindegale. Jeg ville helst lade være at kommentere, da dine skriverier burde stå for sig selv, men det er godt nok svært for mig at lade være.


Hvis der ikke var nogen der råbte op engang i mellem så ville livet ku da blive kedeligt søde... Om jeg er bindegal, ja det er jo en påstand som må stå for din regning søde... Debat er godt og jeg er da glad for at få dig til tasterne sød Knus og god weekend... Tøm nu ikke en kasse OM´mer i aften... for så kunne det jo ske at det var dig der blev bindegal

My-anne


Det var tre gange søde i et indlæg.
Damn du må være sød Kasper

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...
Aug 23, 2008 Kl. 11:48 AM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #43]

Citér:
Mille Carterfan wrote:
Det var tre gange søde i et indlæg.
Damn du må være sød Kasper
Og jeg som troede, at det kun var KimZoom, der var sød
Aug 23, 2008 Kl. 11:55 AM
Udskriv
Karl Helge

Status: Forumgnom
Beskeder: 749
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #44]

Citér:
chrilep wrote:
Hvordan er det mulig å støtte noen som røyker?
Røyk er farlig
Røyk er dyrt.
Røyk forpester omgivelsene.
Det er frivillig å røyke, men det er også mulig å bruke sunn fornuft.


Drikker du alkohol chrilep?

Alkohol er farlig
Alkohol er dyrt
alkohol forpester omgivelsene.

spiser du fettete mat chrilep?

Fettede mat er farlig

osv. osv.......
Skal jeg fortsette...?

Det er sikkert mulig for deg også å bruke sunn fornuft....men begynner måske at tvile....

Mvh.

_________________________________
Havene tar dem, de sorte seilere...
Aug 23, 2008 Kl. 06:15 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #45]

Citér:
Karl Helge wrote:
Citér:
chrilep wrote:
Hvordan er det mulig å støtte noen som røyker?
Røyk er farlig
Røyk er dyrt.
Røyk forpester omgivelsene.
Det er frivillig å røyke, men det er også mulig å bruke sunn fornuft.


Drikker du alkohol chrilep?

Alkohol er farlig
Alkohol er dyrt
alkohol forpester omgivelsene.

spiser du fettete mat chrilep?

Fettede mat er farlig

osv. osv.......
Skal jeg fortsette...?

Det er sikkert mulig for deg også å bruke sunn fornuft....men begynner måske at tvile....

Mvh.


Hørt !!

Rygeloven er dobbelt moral.

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...
Aug 23, 2008 Kl. 06:35 PM
Udskriv
kimzoom

Status: Ustabil
Beskeder: 2082
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #46]

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Mille Carterfan wrote:
Det var tre gange søde i et indlæg.
Damn du må være sød Kasper
Og jeg som troede, at det kun var KimZoom, der var sød


Hov hov, bland lige mig udenfor tak!

_________________________________
ɐnpıqnɥs ǝʌol ı
Aug 24, 2008 Kl. 07:45 AM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #47]

Citér:
kimzoom wrote:
Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Mille Carterfan wrote:
Det var tre gange søde i et indlæg.
Damn du må være sød Kasper
Og jeg som troede, at det kun var KimZoom, der var sød


Hov hov, bland lige mig udenfor tak!


Jaman i er da alle søde Er i ikke

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music
Aug 24, 2008 Kl. 03:30 PM
Udskriv
chrilep

Status: Forumgnom
Beskeder: 1114
Oprettet: Maj 18, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #48]

Citér:
Artemis wrote:
Citér:
chrilep wrote:
Hvordan er det mulig å støtte noen som røyker?
Røyk er farlig
Røyk er dyrt.
Røyk forpester omgivelsene.
Det er frivillig å røyke, men det er også mulig å bruke sunn fornuft.


Fedme koster os 14 milliarder årligt

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/mad/article385273.ece

http://ec.europa.eu/research/leaflets/combating_obesity/article_2763_da.html

Stress dræber 1400 danskere om året

http://www.brydkoden.dk/nyheder/artikler/26742/

Fødevare fyldt med E-numre

http://aniston.dk/e-numre.3791.ahtml

http://www.anesmad.dk/artikler/e-numre.html

Se vedlagte rapport... Der er sku da noget galt i verden når man tillader alle disse stoffer i vores mad som skader hele verdens befolkning..

http://www.uk.foedevarestyrelsen.dk/FDir/Publications/2005222/Rapport.pdf



Rygning er en privatsag... Og hvis en ryger er restauratør eller værtshusejer og vil drive et værtshus med røg... så er det også hans valg... Staten giver sku da heller ikke kompentation for alle de penge som branchen har tabt på rygeloven...

Stop det med folkesundhed... Alt er farligt... men valget må sku være frit..

Farlige farvestoffer skal ud af fødevarer
http://politiken.dk/tjek/dagligliv/mad/article518738.ece



Kraftværkerne forurener for milliarder


http://www.windpower.org/composite-1597.htm

20% af alt overfladevand i EU er alvorligt truet af forurening

http://ec.europa.eu/environment/water/water-framework/pdf/tapintoit_da.pdf

Ja livet er farligt... Det jeg vil sige... hvorfor gør man ikke noget ved dette... Det skal jeg sige jer hvorfor... Her rammer indgræb de store strå og profitten... Rygeloven rammer kun de små og værtshusejeren

Loven er et indgræb i den personlige frihed... Nu sidder alle hovederne inde på Christiansborg og er såååå glade for de har gjort noget revolutionerende for folkesundheden... Og Alle i små hoveder der ikke kan forstå noget sidder og klapper i jeres små hænder af fryd... FOR FANDEN DA... DE HAR IKKE GJORT EN SKID... Andet end at indskrænke den personlige frihed... Jeg siger ikke at røg er sundt i guder det er det ikke... men det er jo kun et strå i mængden af ting der ikke er sunde...

Hvis vi skal have en rygelov skal vi også have en lov mod E-numre, en mod fedme, En mod forurening.... Ellers hænger ingenting jo sammen... PYHA SÅÅÅÅ FIK JEG LUFT...

My anne





Jeg har ikke sagt noe om røykeloven. Og ja; røyking er en privatsak, det har du helt rett i.
Og ja, la oss få en lov mot forurensning, og E-stoffer.Fedme henger ofte sammen med sykdom og er vanskeligere å forby...

_________________________________
Du glade verden!
Aug 24, 2008 Kl. 06:30 PM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #49]

Citér:
chrilep wrote:
Citér:
Artemis wrote:


Fedme koster os 14 milliarder årligt

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/mad/article385273.ece

http://ec.europa.eu/research/leaflets/combating_obesity/article_2763_da.html

Stress dræber 1400 danskere om året

http://www.brydkoden.dk/nyheder/artikler/26742/

Fødevare fyldt med E-numre

http://aniston.dk/e-numre.3791.ahtml

http://www.anesmad.dk/artikler/e-numre.html


http://www.uk.foedevarestyrelsen.dk/FDir/Publications/2005222/Rapport.pdf


Farlige farvestoffer skal ud af fødevarer
http://politiken.dk/tjek/dagligliv/mad/article518738.ece



Kraftværkerne forurener for milliarder


http://www.windpower.org/composite-1597.htm

20% af alt overfladevand i EU er alvorligt truet af forurening

http://ec.europa.eu/environment/water/water-framework/pdf/tapintoit_da.pdf


My anne


Jeg har ikke sagt noe om røykeloven. Og ja; røyking er en privatsak, det har du helt rett i.
Og ja, la oss få en lov mot forurensning, og E-stoffer.Fedme henger ofte sammen med sykdom og er vanskeligere å forby...


Det var godt chrilep jeg var bange for at du ville give rygerne skylden for alt forurening i verden for tilsyneladende er det kun dem der skal lovgives så kraftigt imod... altså totalt forbud...

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music
Aug 25, 2008 Kl. 09:19 AM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Larsen igen til kamp imod rygeloven (www.bt.dk) [Indlæg #50]

Citér:
Artemis wrote:
for tilsyneladende er det kun dem der skal lovgives så kraftigt imod
Hvad er det lige, som er så svært at forstå?
Der findes naturligvis lovgivning om stort set alt fra a-z f.eks. OVERORDNEDE regler fødevaremærkning, arbejdsmiljø, forurening, grønne afgifter, vandindvinding osv. osv. og selvsagt også om tobaksafgifter, mærkning af tobak, begrænsning af giftstoffer i tobak, aldersbegrænsning for køb af tobak mm.
DERUDOVER findes der så den famøse rygelov, som på et mere individuelt plan tydeligt går ind og regulerer den enkelte person, hvor man i hverdagen nok ikke spekulerer så meget over, at det er blevet dyrere, når man åbner for vandhanen (du får jo først regningen på et senere tidspunkt), at der står mere om indholdet på den indkøbte pakke pølser (du læser det jo alligevel ikke, men fylder blot de farlige ting i munden - og i morgen brokker du dig sikkert over, at det ikke var tydeligt nok), eller at der er sat en ekstra skærm op foran en farlig maskine på arbejdspladsen (du har jo altid passet på! - og så var det jo kun på sin plads, at staten lovgav for din sikkerheds skyld!!!) Jeg har ikke hørt så mange brokke sig over, at man får bedre information om fødevarer eller bedre beskyttelse på arbejdspladsen.
Rygeforbudet skal også snarere ses med henblik på, at lige netop de personer, som findes omkring dig i hverdagen bliver direkte påvirket af din tobaksrygning. Derimod bliver din søn og dine kollegaer ikke direkte påvirket af, at du kører i en 30 år gammel stærkt forurenende Volvo eller at du går og prutter lidt rigeligt, så ozonlaget bliver nedbrudt lige der, hvor dine kollegaer er

[Edited by Kasper på Aug 25, 2008 Kl. 09:51 AM]
Aug 25, 2008 Kl. 09:50 AM
Udskriv
Sider: 1 [2] 3 4 5

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)