Thorsen
Status: Forumgnom
Beskeder: 230
Oprettet: Mar 20, 2004
IP: Gemt
|
Citér: Michael Jensen wrote:
Citér: Thorsen wrote:
Citér: hsanders wrote:
Thorsen: Hmm..Du synes ikke, at jeg svarede på det oprindelige spørgsmål? Det mener jeg nu nok, hvis du læser tråden igennem Og man har vel ret til at tilføje kommentarer..
Helt enig, så du må undskylde mig hvis jeg lød "træls".
Vedr. duet mellem Mats Ronander og Kim Larsen (officelt er det vel en Mats Ronander single), så synes/syntes jeg den gang den udkom (og håbede dengang) at det var starten på en udvidet samarbejdt de to imellem. Jeg kunne saktens se Kim Larsen indspille dengang evt. med Ronander som producer også hans band som backing, men sådan blev det ikke. Det blev Rugsted og Krutzfeldt der fik æren at indspille med Larsen.
Det var nu kim Hyttel der producerede Larsens version af "Gør Mig Lykkelig" (1992), og ikke Rugsted/Kreutzfeldt. De kom først på banen da Larsen skulle indspille "Elefantens Vuggevise" til "Åh Abe" pladen i 1993.... Den lyd og det samarbejde, mente Larsen fungerede så godt, at han besluttede sig for at få dem til at producere først albummet "Hvem kan Sige nej Til En Engel", og senere "SpørgeJørgen" til "Papapegøje" pladen... Begge dele i 1994. Til gengæld producerede Mats Ronander sangen "BellStar" i 1993, samt medvirkede på albummet "Kim Larsen & Kjukken", der bl.a. var optaget i hans studie Little Bigroom i 1996.
Det er rigtigt alt det du skriver. Men duetten mellen Mats Ronander og Kim Larsen og nummeret "Gör mig lycklig nu" er indspillet efter originalen, der findes på CDen "Wisdom is Sexy" det ganske rigtigt er produceret af Kim Hyttel og ikke Rugsted og Kruitzfeldt - som jeg iøvrigt aldrig har skrevet. Nummeret hedder i originalen "Gør mig lykkelig".
"Gör mig lycklig nu" er produceret af Max Lorentz. Alt dette forgik i 1992. Tiden derefter var det så at Rugsted og Kruitzfeldt der kom indenfor hos Kim Larsen - altså 1993 og 1994.