Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Mats Ronander [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=1303]

Palle Iskagemand 
Jan 01, 2005 Kl. 11:09 PM
Mats Ronander

Er der nogen der ved om mats ronander har lavet en version af goer mig lykkelig alene, praecis som kim har?

Brian 
Jan 01, 2005 Kl. 11:56 PM
Re: Mats Ronander

Neej, - det har Mats ikke, -

jesper 
Jan 02, 2005 Kl. 11:05 AM

det mener jeg han har... tager jeg fejl ??

Stougaard 
Jan 02, 2005 Kl. 11:23 AM

Er ikke sikker.
Men kim har jo lavet sangen, og sunget den alene.
Mats ringer til kim og ville gerne synge den sang på sin plade.
Kim siger okay, hvis han må være med.

-men, jeg mener faktisk at ha hørt Mats Ronander synge den uden kim. Men han har jo ikke selv lavet den

Men som tidliger skrevet : Er jeg ikke 100% sikker

jesper 
Jan 02, 2005 Kl. 12:06 PM

Jeg er også 99.9% sikker på at ha hørt sangen kun med mats

Brian 
Jan 02, 2005 Kl. 12:28 PM

Hvis der findes en plade/cd med "Gør mig lycklig nu" / "Gør mig lykkelig" kun med Mats Ronander, -

udover de 4 versioner der findes med Mats og Kim på, - vil jeg betegne det som en diskografisk sensation

KnOrr 
Jan 02, 2005 Kl. 12:29 PM

Mats har (som Brian skriver) ikke lavet/udgivet "Gør mig lykkelig", men om han har sunget den alene på et tidspunkt, kan vel ikke helt afvises

Mvh KnOrr

Daniel 
Jan 02, 2005 Kl. 01:14 PM

Citér:
KnOrr wrote:
Mats har (som Brian skriver) ikke lavet/udgivet "Gør mig lykkelig", men om han har sunget den alene på et tidspunkt, kan vel ikke helt afvises

Mvh KnOrr

Jo, han har udgivet den...

Knaldperlen 
Jan 02, 2005 Kl. 01:20 PM

Jeg mener jeg engang har hørt Mats synge den alene, men er heller ikke helt sikker, der er bare et eller andet der siger mig det.

Daniel 
Jan 02, 2005 Kl. 01:26 PM

I øvrigt...bare for at udvide den diskussion...

Så synger Larsen, foruden "Gör mig lycklig nu", også med på "Only the winner goes to dinner", på Ronanders plade "Himlen gråter för Elmore James".

KnOrr 
Jan 02, 2005 Kl. 01:39 PM

Citér:
Daniel wrote:
Citér:
KnOrr wrote:

Mvh KnOrr

Jo, han har udgivet den...

Ja, men ikke hvor han synger alene

hsanders 
Jan 02, 2005 Kl. 01:55 PM

Mats Ronander synger den alene på en Kim Larsen single, hvor der er 4 versioner!

Om han har udgivet den uden Kim Larsen, ved jeg ikke

Michael Jensen 
Jan 02, 2005 Kl. 02:05 PM

Den sidste funkversion på cd-singlen er uden Larsen.....

Brian 
Jan 02, 2005 Kl. 03:03 PM

Citér:
Michael Jensen wrote:
Den sidste funkversion på cd-singlen er uden Larsen.....

Kim kan høres ved 40 sek. inde i sangen på den version !

så jeg vil ikke mene at det er en "ren" mats ronander version

KnOrr 
Jan 02, 2005 Kl. 03:31 PM

Nemlig nej

hsanders 
Jan 02, 2005 Kl. 05:38 PM

Og den funk-version, hvis vi skal kalde den det, er noget af det mest forfærdelige jeg har hørt

Thorsen 
Jan 02, 2005 Kl. 07:47 PM

Citér:
hsanders wrote:
Og den funk-version, hvis vi skal kalde den det, er noget af det mest forfærdelige jeg har hørt

Men spørgsmålet lød, om der fantes en vation hvor Mats Ronander sang alene. Den "Hus vision" - der som nævnt finden som 4. nummer på denne single med Ronander og Larsen - er kun med Mats Ronander.

[Edited by Thorsen på Jan 02, 2005 Kl. 07:49 PM]

Palle Iskagemand 
Jan 03, 2005 Kl. 12:01 AM

takker mange gange, bare lige for opsumerings skyld saa er det en kim larsen single med 4 versioner man skal lede efter for det bedste bud? hvornaar blev den udgivet og er der nogen der ved hvor den evt kan skaffes fra?

hsanders 
Jan 03, 2005 Kl. 01:21 AM

Thorsen: Hmm..Du synes ikke, at jeg svarede på det oprindelige spørgsmål? Det mener jeg nu nok, hvis du læser tråden igennem Og man har vel ret til at tilføje kommentarer..

Brian 
Jan 03, 2005 Kl. 01:30 AM

Singlen blev udsendt i 1992 og den mest kendte version 1 ligger også på Mats' album "Himlen Gråter För Elmore James"
hvor Only The Winner Goes To Dinner på den er ligeså aktuel med Kim på rytmeguitar, tekst, musik og sang, som også udkom det år.

Udover cd-singlen med de 4 versioner kom der også en 7" vinyl single i hvidt cover med 2 af versionerne,
det der svarer til track 1 og 3 på cd-singlen. Track 2 synger Kim på svensk og på track 3 synger Mats på dansk.

Et godt bud hvor man kan finde ting til sin samling er QXL.dk
ellers hvis nogen læser dit indlæg har én liggende til salg !

Thorsen 
Jan 03, 2005 Kl. 03:17 PM

Citér:
hsanders wrote:
Thorsen: Hmm..Du synes ikke, at jeg svarede på det oprindelige spørgsmål? Det mener jeg nu nok, hvis du læser tråden igennem Og man har vel ret til at tilføje kommentarer..

Helt enig, så du må undskylde mig hvis jeg lød "træls".

Vedr. duet mellem Mats Ronander og Kim Larsen (officelt er det vel en Mats Ronander single), så synes/syntes jeg den gang den udkom (og håbede dengang) at det var starten på en udvidet samarbejdt de to imellem. Jeg kunne saktens se Kim Larsen indspille dengang evt. med Ronander som producer også hans band som backing, men sådan blev det ikke. Det blev Rugsted og Krutzfeldt der fik æren at indspille med Larsen.

hsanders 
Jan 03, 2005 Kl. 11:19 PM

Thorsen: Bare helt fint

Blev Ronander ikke gift med Salonumsen i 88? Kan være det har været problemet til et evt. samarbejde..

KnOrr 
Jan 03, 2005 Kl. 11:30 PM

Citér:
hsanders wrote:
Salonumsen

Mon ikk du mener "Salomonsen"

Mvh KnOrr

Michael Jensen 
Jan 09, 2005 Kl. 08:13 PM

Citér:
Thorsen wrote:
Citér:
hsanders wrote:

Vedr. duet mellem Mats Ronander og Kim Larsen (officelt er det vel en Mats Ronander single), så synes/syntes jeg den gang den udkom (og håbede dengang) at det var starten på en udvidet samarbejdt de to imellem. Jeg kunne saktens se Kim Larsen indspille dengang evt. med Ronander som producer også hans band som backing, men sådan blev det ikke. Det blev Rugsted og Krutzfeldt der fik æren at indspille med Larsen.

Det var nu kim Hyttel der producerede Larsens version af "Gør Mig Lykkelig" (1992), og ikke Rugsted/Kreutzfeldt. De kom først på banen da Larsen skulle indspille "Elefantens Vuggevise" til "Åh Abe" pladen i 1993.... Den lyd og det samarbejde, mente Larsen fungerede så godt, at han besluttede sig for at få dem til at producere først albummet "Hvem kan Sige nej Til En Engel", og senere "SpørgeJørgen" til "Papapegøje" pladen... Begge dele i 1994. Til gengæld producerede Mats Ronander sangen "BellStar" i 1993, samt medvirkede på albummet "Kim Larsen & Kjukken", der bl.a. var optaget i hans studie Little Bigroom i 1996.

[Edited by Michael Jensen på Jan 09, 2005 Kl. 08:22 PM]

Daniel 
Jan 09, 2005 Kl. 09:48 PM

Citér:
KnOrr wrote:
Citér:
hsanders wrote:
Salonumsen

Mvh KnOrr

Jeg tror faktisk Anders mente Solonumsen...

Seve 
Jan 09, 2005 Kl. 09:59 PM

Citér:
Daniel wrote:
Citér:
KnOrr wrote:
Citér:
hsanders wrote:
Salonumsen

Mvh KnOrr

Jeg tror faktisk Anders mente Solonumsen...

Off topic !!

KnOrr 
Jan 09, 2005 Kl. 10:14 PM

LoL

Thorsen 
Jan 09, 2005 Kl. 10:50 PM

Citér:
Michael Jensen wrote:
Citér:
Thorsen wrote:
Citér:
hsanders wrote:

Det var nu kim Hyttel der producerede Larsens version af "Gør Mig Lykkelig" (1992), og ikke Rugsted/Kreutzfeldt. De kom først på banen da Larsen skulle indspille "Elefantens Vuggevise" til "Åh Abe" pladen i 1993.... Den lyd og det samarbejde, mente Larsen fungerede så godt, at han besluttede sig for at få dem til at producere først albummet "Hvem kan Sige nej Til En Engel", og senere "SpørgeJørgen" til "Papapegøje" pladen... Begge dele i 1994. Til gengæld producerede Mats Ronander sangen "BellStar" i 1993, samt medvirkede på albummet "Kim Larsen & Kjukken", der bl.a. var optaget i hans studie Little Bigroom i 1996.

Det er rigtigt alt det du skriver. Men duetten mellen Mats Ronander og Kim Larsen og nummeret "Gör mig lycklig nu" er indspillet efter originalen, der findes på CDen "Wisdom is Sexy" det ganske rigtigt er produceret af Kim Hyttel og ikke Rugsted og Kruitzfeldt - som jeg iøvrigt aldrig har skrevet. Nummeret hedder i originalen "Gør mig lykkelig".
"Gör mig lycklig nu" er produceret af Max Lorentz. Alt dette forgik i 1992. Tiden derefter var det så at Rugsted og Kruitzfeldt der kom indenfor hos Kim Larsen - altså 1993 og 1994.

Bent 
Jan 10, 2005 Kl. 06:33 AM

originalt hedder den faktisk heller ikke "Gör mig Lykkelig" men bare "lykkelig"....
og den er med en anden tekst til lige med....

Thorsen 
Jan 10, 2005 Kl. 09:33 PM

Citér:
Bent wrote:
originalt hedder den faktisk heller ikke "Gör mig Lykkelig" men bare "lykkelig"....
og den er med en anden tekst til lige med....

- det har jeg aldrig hørt om, hvornår er den fra?

Sørland 
Jan 10, 2005 Kl. 09:47 PM

Er der noen som vet om Mats er lykkelig?

Michael Jensen 
Jan 10, 2005 Kl. 09:58 PM

Det er han sikkert tjek evt www.ronander.nu

Besøgende siden 2002

tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)