Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Symmanine
Status: Medlem
Beskeder: 11
Oprettet: Aug 09, 2007
IP: Gemt
Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #1]

http://www.bt.dk/kendte/kim-larsen-lever-i-en-evig-depression

Er Hr. Hyttel måske bare bitter.. eller er der noget om det? Jeg tror mest på det første!

Sep 26, 2011 Kl. 07:44 AM
Udskriv
Symmanine
Status: Medlem
Beskeder: 11
Oprettet: Aug 09, 2007
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #2]

Hyttel* ikke Hytten

Sep 26, 2011 Kl. 07:45 AM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #3]

Kim er jo manden alle elsker at hade og hader at elske..

Det er jo nemt at overfalde folk med succes.

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...

Sep 26, 2011 Kl. 08:05 AM
Udskriv
Oles Fjerner

Status: Forumgnom
Beskeder: 398
Oprettet: Mar 08, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #4]

Kim Hyttel er blot en lille forsmået producer, der var heldig at være der på de rigtige steder i slut 80´erne og start 90´erne. Han burde være taknemlig for, at han overhovedet har fået lov til at arbejde sammen med så store navne i dansk musik.

Nå det så er sagt, så var Hyttel faktisk en fremragende producer. Så det ville bestemt ha´ klædt ham, at holde sine kort tæt til kroppen. Man går ikke ud og dolker sine samarbejdspartnere i ryggen, trods pladeprojektet er et overstået kapitel. Det må siges at være det rene selvmord i musikbranchen, for større er lille Danmark jo heller ikke.

Se Kim Hyttels arbejde her:
http://www.discogs.com/artist/Kim+Hyttel

_________________________________
Da de bar mig ud
med fjorten riffelskud
og tyve kroner åh ja åh ja
og en regning
på en maskinpistol.

Sep 26, 2011 Kl. 03:17 PM
Udskriv
Jeppe

Status: Administrator
Beskeder: 632
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #5]

http://www.bt.dk/kendte/clausen-frygter-private-afsloeringer-i-ny-bog

Sep 26, 2011 Kl. 03:50 PM
Udskriv
sweetsun
Status: Banned bruger
Beskeder: 44
Oprettet: Dec 19, 2010
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #6]

ja jeg havde nu heller ikke troet at i ville være kritisk herinde men måske er der en lille sandhed bag Hyttes bog...

Sep 26, 2011 Kl. 05:36 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #7]

Citér:
sweetsun wrote:
ja jeg havde nu heller ikke troet at i ville være kritisk herinde men måske er der en lille sandhed bag Hyttes bog...
0Ooh, jeg husker noget om, at der har været temmeligt mange lange diskussioner i tråde om setlister, engagement mm. i Kims koncerter, rygelovgivning, Kims politiske holdninger og meget andet, hvor det stort set hver gang endte med, at en eller anden bruger skulle belære de øvrige om, at man ikke skulle kritisere Kim på et fansite for ham. Tro på, at folk er kritiske, når det hele ikke er guld og grønne skove!
Sep 26, 2011 Kl. 06:09 PM
Udskriv
Jeppe

Status: Administrator
Beskeder: 632
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #8]

Citér:
sweetsun wrote:
ja jeg havde nu heller ikke troet at i ville være kritisk herinde men måske er der en lille sandhed bag Hyttes bog...

Muligvis. Jeg er i hvert fald sikker på, at langt størstedelen herinde ikke bør udtale sig om bogens sandfærdighed, da de ikke kender Larsen. Starten af 90'erne har helt sikkert ikke været nogen nem periode for Kim, da der både var skilsmissep og karrieremæssige vanskeligheder med pladesalg, EB-krig og delvist aflyst tourne. En periode hvor hans "musikalske ven" Henning Pold jo røg ud efter rigtig mange års tro tjeneste.

Nu har jeg ikke læst bogen, men det virker som om, at bogen kommer til at være meget udleverende, men det er stadig forfatterens egen personlige analyse og fortolkning, der ligger bag, og dette faktum er helt fint at forholde sig kritisk til. Det lugter dog meget af sladderblad og et håb om hurtige penge på bankbogen på Kims og Eriks bekostning. Hvad en psykologisk karakteristik af Kim har med forholdet mellem kunstner, plademænd osv. at gøre, kan jeg altså ikke se. Den må vente til den en dag står på bibliotektet. Jeg ser dog frem til den næste bog om Kim, der udforsker lidt mere end Bundgaards "Larsen" gjorde og kommer engang her i efteråret.
Sep 26, 2011 Kl. 06:38 PM
Udskriv
Kent

Status: Nyt medlem
Beskeder: 7
Oprettet: Jul 10, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Hyttel og Michael Frank Møller langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #9]

Kim Hyttel måtte efter en masse svære nederlag og bristede illusioner, herunder et forlist ægteskab flygte til en lille Italiensk Ø, hvor han ifølge BT stadig bor. Pludselig dukker han efter 20 år op i ledtog med Michael Frank Møller, journalisten der iøvrigt var dybt involveret i en af Hyttels værste medieeskapader tilbage i 80'erne...... Hallo !!
Var der nogen der sagde mediestunt ?? Hyttel ved godt han er færdig i den branche....ellers havde han aldrig nedværdiget sig til at slå plat på andres bekostning for ussel mammon. Iøvrigt får Nanna, Sten Jørgensen, Johhny Madsen, Niels Torp, Poul Bruun, Alex Nyborg Madsen, Blachmann, Thomas Helmig blandt andre også en ordentlig tur med grovfilen ved samme lejlighed....De har allesammen STORE STORE problemer med både det ene og det andet På den anden side; det fik mig da til at købe avisen idag... Og imorgen pakker jeg fisk ind i den

_________________________________
En go´cigar blandt venner - gir´luft i begge ender....

Sep 26, 2011 Kl. 07:39 PM
Udskriv
chrilep

Status: Forumgnom
Beskeder: 1114
Oprettet: Maj 18, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #10]

Kim og alle andre kunstnere lever av ytringsfrihet. Da får de finne seg i at også andre bruker sin ytringsfrihet.

Hva som er sant og ikke i boken er vel svært subjektivt.

Forfatterne kan ha sine oppfatninger av hva som har skjedd og ikke.

Det fine med bøker og all annen trykt skrift er at det er opp til oss lesere å bruke vår kritiske sans. Jeg vil tro at den kommende bok er full av påstander, uten noen særlig dokumentasjon.

Akkurat som Kim slenger rundt seg med påstander om det ene og det andre.

Dette må han altså tåle, og jeg tror ærlig talt ikke han bryr seg så mye heller

_________________________________
Du glade verden!

Sep 26, 2011 Kl. 07:49 PM
Udskriv
IrmaGrad

Status: Forumgnom
Beskeder: 739
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #11]

Måske vil det være mere relevant at diskutere bogen når og hvis man engang har læst den? ja, ja, det er bare en tanke ....

_________________________________
-salig er den der tør give den bort

Sep 26, 2011 Kl. 08:58 PM
Udskriv
sweetsun
Status: Banned bruger
Beskeder: 44
Oprettet: Dec 19, 2010
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #12]

Chrilp jeg er helt enig vær kritisk men ikke døv. Og ja jeg tror nu også at Kim kan tage det. Trods alt har han selv været en medspiller og har måske såret Hytte. Jeg tror nemlig ikke at han har skrevet den bog for pengenes skyld. Man bliver nemlig ikke rig på at skriv bøger i dag heller ikke om Kim

Sep 26, 2011 Kl. 09:10 PM
Udskriv
sweetsun
Status: Banned bruger
Beskeder: 44
Oprettet: Dec 19, 2010
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #13]

Citér:
IrmaGrad wrote:
Måske vil det være mere relevant at diskutere bogen når og hvis man engang har læst den? ja, ja, det er bare en tanke ....


jamen tror du da at du får meget mere end det der allerede er skrevet Det tror jeg nemlig ikke
Sep 26, 2011 Kl. 09:12 PM
Udskriv
sweetsun
Status: Banned bruger
Beskeder: 44
Oprettet: Dec 19, 2010
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #14]

Citér:
sweetsun wrote:
Citér:
IrmaGrad wrote:
Måske vil det være mere relevant at diskutere bogen når og hvis man engang har læst den? ja, ja, det er bare en tanke ....


Ups det var ikke meningen at der skulle være djævle smily på det er denne ipad hvor det hele er så småt
Sep 26, 2011 Kl. 09:14 PM
Udskriv
IrmaGrad

Status: Forumgnom
Beskeder: 739
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #15]

@sweetsun - måske er det netop det der er min pointe :9

_________________________________
-salig er den der tør give den bort

Sep 26, 2011 Kl. 09:36 PM
Udskriv
michael71

Status: Medlem
Beskeder: 51
Oprettet: Jun 13, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #16]

http://www.b.dk/kultur/karaktermord-paa-larsen-og-clausen

Sep 27, 2011 Kl. 11:28 AM
Udskriv
Oles Fjerner

Status: Forumgnom
Beskeder: 398
Oprettet: Mar 08, 2005
IP: Gemt

Vedhæftet :
1555738t137.jpg
16 KB [downloads: 14]
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #17]

Nu har jeg haft bogen i hånden i dag, men valgte ikke at købe den. Har ikke løst til at støtte bogens ophavsmænd. Stereo Studie havde den allerede på hylden i dag, hvis der er nogen der har det anderledes end jeg?

Men jeg må sige at det er det mest talentløse "værk" jeg længe har set. Bogen springer mellem Times New Roman og Helvetica skrifttyperne, hvilket får bogen til at fremstå som meget splittet. Det er tydeligt at der har været for mange kokke ind over, og man derved ikke er nået frem til en rød tråd for opsætningen af bogen.

Selve coveret er med "smudsbind", hvilket jeg personligt aldrig rigtig har været til. Men det grafiske udtryk, altså selve forsiden på bogen, ligner mest af alt et dårligt plagiat af coveret til filmen "Midt om Natten".

Bogen koster 249 kr.

Et godt råd - Spar de penge og brug dem på Larsen & Kjukkens kommende plade, som er under indspilning lige nu!

_________________________________
Da de bar mig ud
med fjorten riffelskud
og tyve kroner åh ja åh ja
og en regning
på en maskinpistol.

Sep 27, 2011 Kl. 02:19 PM
Udskriv
Oles Fjerner

Status: Forumgnom
Beskeder: 398
Oprettet: Mar 08, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #18]

Der skulle naturligvis stå "Lyst" i stedet for "Løst"...



Citér:
Oles Fjerner wrote:
Nu har jeg haft bogen i hånden i dag, men valgte ikke at købe den. Har ikke løst til at støtte bogens ophavsmænd. Stereo Studie havde den allerede på hylden i dag, hvis der er nogen der har det anderledes end jeg?

Men jeg må sige at det er det mest talentløse "værk" jeg længe har set. Bogen springer mellem Times New Roman og Helvetica skrifttyperne, hvilket får bogen til at fremstå som meget splittet. Det er tydeligt at der har været for mange kokke ind over, og man derved ikke er nået frem til en rød tråd for opsætningen af bogen.

Selve coveret er med "smudsbind", hvilket jeg personligt aldrig rigtig har været til. Men det grafiske udtryk, altså selve forsiden på bogen, ligner mest af alt et dårligt plagiat af coveret til filmen "Midt om Natten".

Bogen koster 249 kr.

Et godt råd - Spar de penge og brug dem på Larsen & Kjukkens kommende plade, som er under indspilning lige nu!


_________________________________
Da de bar mig ud
med fjorten riffelskud
og tyve kroner åh ja åh ja
og en regning
på en maskinpistol.
Sep 27, 2011 Kl. 02:21 PM
Udskriv
Jeppe

Status: Administrator
Beskeder: 632
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #19]

Citér:
Oles Fjerner wrote:
Nu har jeg haft bogen i hånden i dag, men valgte ikke at købe den. Har ikke løst til at støtte bogens ophavsmænd. Stereo Studie havde den allerede på hylden i dag, hvis der er nogen der har det anderledes end jeg?

Men jeg må sige at det er det mest talentløse "værk" jeg længe har set. Bogen springer mellem Times New Roman og Helvetica skrifttyperne, hvilket får bogen til at fremstå som meget splittet. Det er tydeligt at der har været for mange kokke ind over, og man derved ikke er nået frem til en rød tråd for opsætningen af bogen.

Selve coveret er med "smudsbind", hvilket jeg personligt aldrig rigtig har været til. Men det grafiske udtryk, altså selve forsiden på bogen, ligner mest af alt et dårligt plagiat af coveret til filmen "Midt om Natten".

Bogen koster 249 kr.

Et godt råd - Spar de penge og brug dem på Larsen & Kjukkens kommende plade, som er under indspilning lige nu!


Tak for tippet! Jeg holder mig fra den ind til videre så. Måske ender den på biblioteket en dag.
Sep 27, 2011 Kl. 02:35 PM
Udskriv
sweetsun
Status: Banned bruger
Beskeder: 44
Oprettet: Dec 19, 2010
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #20]

Citér:
IrmaGrad wrote:
@sweetsun - måske er det netop det der er min pointe :9


Jep tænkte det nok...
Sep 27, 2011 Kl. 03:14 PM
Udskriv
sweetsun
Status: Banned bruger
Beskeder: 44
Oprettet: Dec 19, 2010
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #21]

Citér:
Jeppe wrote:
Citér:
Oles Fjerner wrote:
Nu har jeg haft bogen i hånden i dag, men valgte ikke at købe den. Har ikke løst til at støtte bogens ophavsmænd. Stereo Studie havde den allerede på hylden i dag, hvis der er nogen der har det anderledes end jeg?

Men jeg må sige at det er det mest talentløse "værk" jeg længe har set. Bogen springer mellem Times New Roman og Helvetica skrifttyperne, hvilket får bogen til at fremstå som meget splittet. Det er tydeligt at der har været for mange kokke ind over, og man derved ikke er nået frem til en rød tråd for opsætningen af bogen.

Selve coveret er med "smudsbind", hvilket jeg personligt aldrig rigtig har været til. Men det grafiske udtryk, altså selve forsiden på bogen, ligner mest af alt et dårligt plagiat af coveret til filmen "Midt om Natten".

Bogen koster 249 kr.

Et godt råd - Spar de penge og brug dem på Larsen & Kjukkens kommende plade, som er under indspilning lige nu!


Tak for tippet! Jeg holder mig fra den ind til videre så. Måske ender den på biblioteket en dag.


yep også jeg... biblioteket skal nok købe den hjem om kort tid så kan man ikke i den der...
Sep 27, 2011 Kl. 03:17 PM
Udskriv
Christian
Status: Forumgnom
Beskeder: 394
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #22]

Ole skriver om Larsen og Kjukkens kommende plade, som er under indspilning nu......er det noget der kan bekræftes? Synes ikke jeg har læst noget om det nogetsteds

Christian

Sep 27, 2011 Kl. 09:29 PM
Udskriv
Oles Fjerner

Status: Forumgnom
Beskeder: 398
Oprettet: Mar 08, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #23]

Christian jeg har det herfra:
http://www.facebook.com/Kim.Larsen.Fanklub

Det blev postet på gruppens væg d 23. september kl. 22:14

Citér:
Christian wrote:
Ole skriver om Larsen og Kjukkens kommende plade, som er under indspilning nu......er det noget der kan bekræftes? Synes ikke jeg har læst noget om det nogetsteds

Christian


_________________________________
Da de bar mig ud
med fjorten riffelskud
og tyve kroner åh ja åh ja
og en regning
på en maskinpistol.
Sep 27, 2011 Kl. 09:49 PM
Udskriv
Christian
Status: Forumgnom
Beskeder: 394
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #24]

Tak for det - Ja, Hr. Rosenkvist må jo vide det. Men er det ikke mærkeligt, at det ikke har været omtalt i pressen hvis de ligefrem er klar til indspilning i Malmø?

Christian

Sep 28, 2011 Kl. 11:05 AM
Udskriv
Oles Fjerner

Status: Forumgnom
Beskeder: 398
Oprettet: Mar 08, 2005
IP: Gemt
Re: Kim Hytten langer ud efter Larsen i ny bog [Indlæg #25]

Der er ikke så meget nyhedsværdi i den historie for pressen, da det jo "bare" er en indspilning i Malmø. Det er jo ikke det der skaber overskrifterne i denne tid.

Citér:
Christian wrote:
Tak for det - Ja, Hr. Rosenkvist må jo vide det. Men er det ikke mærkeligt, at det ikke har været omtalt i pressen hvis de ligefrem er klar til indspilning i Malmø?

Christian


_________________________________
Da de bar mig ud
med fjorten riffelskud
og tyve kroner åh ja åh ja
og en regning
på en maskinpistol.
Sep 28, 2011 Kl. 12:01 PM
Udskriv
Sider: [1] 2

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)