Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
IrmaGrad

Status: Forumgnom
Beskeder: 739
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Endnu en nyhed til diskografien? [Indlæg #1]

Det kan selvfølgelig være at jeg tager fejl, men jeg kan ikke finde denne CD i Diskografien, den indeholder coverversioner af This is my life og Hvad gør vi nu lille du.

http://my.qxl.dk/accdb/ViewItem.asp?IDI=12743301&VH=1#gag

Hvis linket ikke virker burde en søgning på Triopop gøre det.

:)

_________________________________
-salig er den der tør give den bort

Jul 29, 2004 Kl. 09:38 PM
Udskriv
IrmaGrad

Status: Forumgnom
Beskeder: 739
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Triopop [Indlæg #2]

Opdagede lige at man kan lytte til Triopop der giver Fru Sauterne hvis man klikker ind på www.triopop.dk - det er da en oplevelse!
Sørme om de ikke også har udgivet Papirklip på deres CD: Triopop dansemusik 2003



_________________________________
-salig er den der tør give den bort

Jul 29, 2004 Kl. 09:42 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #3]

Undskyld jeg bander, men hold kæft hvor lyder det ringe.. HA, <Årets underholdning 2003> Dem der har tildelt dem den titel, må da virkelig ha' haft en dårlig dag, eller så er den danske underholdnings branche bare noget HØ... <Årets bedste-ide-til-at-ødelægge-en-fest> vil jeg hellere kalde dem...

Mvh KnOrr

[Edited by KnOrr på Jul 29, 2004 Kl. 10:19 PM]

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den

Jul 29, 2004 Kl. 10:18 PM
Udskriv
oldie

Status: Forumgnom
Beskeder: 374
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #4]

Okay, godt nok kan jeg lide næsten al slags musik - men det der "suppe-steg-og-is musik" det er sgu da ment som en joke ikk'??

_________________________________
gammel nok til at vide bedre... ung nok til at være ligeglad

med venlig hilsen "Oldie" / Jesper

Jul 30, 2004 Kl. 10:17 AM
Udskriv
IrmaGrad

Status: Forumgnom
Beskeder: 739
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #5]

Seriøsiteten skal du ikke atge fejl af!
Under de 3 medlemmers profiler står der at de alle gerne vil leve af musikken! Glem heller ikke at listeprisen for deres 3-dobbelte CD er 200 kr. det er incl. porfto men alligevel!

_________________________________
-salig er den der tør give den bort

Jul 30, 2004 Kl. 11:02 AM
Udskriv
Daniel

Status: Seniormedlem
Beskeder: 145
Oprettet: Jul 27, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #6]

ER I SINDSYGE HVOR DET LYDDER DÅRLIGT!!!

Manden kan jo ikke synge...

Og det der med at de er blevet kåret til årets et-eller-andet...ja så er det sgu da dem selv der har kåret dem...

Jeg vil foreslå et af to ting... Enten er der nogen der skal kontakte den gode Hr. Larsen og informere ham om den hån af hans musik, eller også er der nogen der skal tage direkte kontakt til politiet og melde dem... jeg ved ik' helt for hvad... måske noget med terrorisering af folks øregange...

Aug 01, 2004 Kl. 04:11 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #7]

Citér:
Daniel wrote:
ER I SINDSYGE HVOR DET LYDDER DÅRLIGT!!!

Manden kan jo ikke synge...

Og det der med at de er blevet kåret til årets et-eller-andet...ja så er det sgu da dem selv der har kåret dem...

Jeg vil foreslå et af to ting... Enten er der nogen der skal kontakte den gode Hr. Larsen og informere ham om den hån af hans musik, eller også er der nogen der skal tage direkte kontakt til politiet og melde dem... jeg ved ik' helt for hvad... måske noget med terrorisering af folks øregange...


Unødvendig støj ??

Mvh KnOrr

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den
Aug 01, 2004 Kl. 04:58 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #8]

Citér:
Daniel wrote:
Jeg vil foreslå et af to ting... Enten er der nogen der skal kontakte den gode Hr. Larsen og informere ham om den hån af hans musik, eller også er der nogen der skal tage direkte kontakt til politiet og melde dem... jeg ved ik' helt for hvad... måske noget med terrorisering af folks øregange...


Jeg synes generelt, at det er syndt, at folk altid skal kritisere coverversioner. Det gælder både de coverversioner, hvor dygtige eller knapt så dygtige musikere nyfortolker, såvel som hvor dygtige eller knapt så dygtige musikere gengiver en sang efter bedste evne. Førstnævnte er generelt nyskabende musikalsk og absolut ikke at kimse af, mens sidstnævntes fordele primært er, at det er et prisbilligt livealternativ til originalen.
Aug 01, 2004 Kl. 05:32 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #9]

Citér:
KnOrr wrote:
Unødvendig støj ??



Det er beskrevet i politivedtægten §9, men vedrører den der afspiller musikmediet og ikke kunstneren.
Aug 01, 2004 Kl. 05:38 PM
Udskriv
enjoymh
Status: Nyt medlem
Beskeder: 3
Oprettet: Aug 01, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #10]

Jeg vil som medlem af TrioPop komme med et par bemærkninger.

Vores versioner af Kim Larsens numre (og alle andre) er ikke ment som covernumre. De er ment som "vores" version som vi har lavet fuldstændig som vi vil have dem, så det passer til de spillejobs vi har. Selvfølgelig prøver vi ikke at synge som Kim Larsen og som det også fremgår af vores hjemmeside er vi ikke noget jamband, men et danseband.
Desuden spiller vi til almindelige privat fester og altså er vores versioner af sangene lavet til dette formål!

Ang. vores CD'er er det fuldt lovlige og reelle udgivelser som er registreret hos KODA og NCB. Så Kim Larsen har skam fået sin del af det. Istedet for blot at komme med forhastede konklusioner burde man måske bare have spurgt os, TrioPop, først.

Ang vores pris er det folk fra bryllupsforum's der har oplevet os live og stemt på os som årets underholdning. Dette betyder ganske enkelt at vi har kunne tilpasse sangene bedst muligt til dette formål og at folk har været tilfredse.

...Tilbage er der vel så blot de personlige holdninger omkring TrioPop. Alle har jo hver deres mening og den skal man have lov til at have.
Det er umuligt at lave noget som alle synes om, men de 50 personer vi spiller for hver weekend er mere end tilfredse og det er jo det vi spiller for.

Mvh
Michael Henriksen
TrioPop

Aug 01, 2004 Kl. 06:45 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #11]



_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den

Aug 01, 2004 Kl. 07:52 PM
Udskriv
Stougaard

Status: Forumgnom
Beskeder: 1334
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #12]

hmmmm.....


_________________________________
Er tiden skør som glas, massiv som beton, datomærket, forladt af gud. -Hvor fa'en er min blå ballon!

Aug 01, 2004 Kl. 07:55 PM
Udskriv
Stougaard

Status: Forumgnom
Beskeder: 1334
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #13]

mon nogle kender medlemmerne af triopop,
og har fortalt om deres omtale her inde?

Pudsigt ik!

_________________________________
Er tiden skør som glas, massiv som beton, datomærket, forladt af gud. -Hvor fa'en er min blå ballon!

Aug 01, 2004 Kl. 07:58 PM
Udskriv
Daniel

Status: Seniormedlem
Beskeder: 145
Oprettet: Jul 27, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #14]

Prøv lige og hør her Kasper...
(Og jeg er i øvrigt ked af at måtte ytre dette foran Michael Henriksen, men det er altså sådan det nu engang bliver nødt til at være)

Kasper du skriver at Triopop's version af Fru Sauterne er ...nyskabende musikalsk og absolut ikke at kimse af,...... Hvis jeg skal være helt ærlig,og det er jeg altså nu engang, så synes jeg altså at det eneste der er nyskabende ved det nummer i forhold til Larsens version er at de har valgt at synge falsk...

Aug 01, 2004 Kl. 09:50 PM
Udskriv
Daniel

Status: Seniormedlem
Beskeder: 145
Oprettet: Jul 27, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #15]

Og i øvrigt Kasper... ( for lige at tilbyde dig en metaforisk tudekiks )

Så vil jeg skam ikke kritiserer alle coverversioner... for eksempel synes jeg at Kjukkens cover af Mandalay er he lt forrygende...

Aug 01, 2004 Kl. 09:55 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #16]

Citér:
Daniel wrote:
Prøv lige og hør her Kasper...
(Og jeg er i øvrigt ked af at måtte ytre dette foran Michael Henriksen, men det er altså sådan det nu engang bliver nødt til at være)

Kasper du skriver at Triopop's version af Fru Sauterne er ...nyskabende musikalsk og absolut ikke at kimse af,...... Hvis jeg skal være helt ærlig,og det er jeg altså nu engang, så synes jeg altså at det eneste der er nyskabende ved det nummer i forhold til Larsens version er at de har valgt at synge falsk...


Jeg ytrede ikke noget om, om der var tale om en nyfortolkning eller blot en efterligning i det konkrete tilfælde. Dette har jeg sgu glemt efter, at jeg lyttede til filen for nogle dage siden. At Michael Henriksen så selv skriver, at de fortolker sangene, kommer som en overraskelse for mig, da jeg forbinder Triopops sangliste med "suppe, steg og is"-musik, som absolut ikke plejer at være fortolkende, men typisk blot gengivende som oftest som "enmandsorkester".
Aug 01, 2004 Kl. 10:59 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #17]

Citér:
Daniel wrote:
Og i øvrigt Kasper... ( for lige at tilbyde dig en metaforisk tudekiks )

Så vil jeg skam ikke kritiserer alle coverversioner... for eksempel synes jeg at Kjukkens cover af Mandalay er he lt forrygende...


Jeg skal beklage, at mit indlæg lige kom som en reaktion på dit indlæg, men emnet har været oppe at vende flere gange for nyligt, og dit indlæg var altså dråben, som fik bægeret til at flyde over. Helt generelt synes jeg, at folk har en unødvendig negativ indgangsvinkel til coverversioner.

http://tudekiks.frac.dk/
Aug 01, 2004 Kl. 11:04 PM
Udskriv
Daniel

Status: Seniormedlem
Beskeder: 145
Oprettet: Jul 27, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #18]

OK Kasper- Beklager mit lidt offensive come back...
Fedt link....

Aug 02, 2004 Kl. 09:24 AM
Udskriv
hsanders

Status: Forumgnom
Beskeder: 810
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #19]

Jeg kan ikke se hvad folk har imod dem. Det er da fedt at flere småbands tunerer rundt med dansk musik for at skabe feststeming. For eksempel på Langelandsfestivalen er der sat telte op for en masse små band der spiller en masse blandet musik, hvilket jeg finder helt i orden!

Jeg bliver straks mere irriteret hvis en eller anden pop-stjerne hugger en melodi/tekst og gør den verdenskendt så folk tror, at det er den originale..!

Aug 02, 2004 Kl. 07:57 PM
Udskriv
Stougaard

Status: Forumgnom
Beskeder: 1334
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
cover-versioner [Indlæg #20]

Så skulle du jo også blive sur og ikke bryde dig om Kim Larsen....
For han har da sunget mange sange skrevet af andre kunstner,
som er blevet meget kendte,
f.eks kringsat af fjender, Den aller sidste dans osv...

Så er det ikke bare en smags sag!

_________________________________
Er tiden skør som glas, massiv som beton, datomærket, forladt af gud. -Hvor fa'en er min blå ballon!

Aug 02, 2004 Kl. 09:14 PM
Udskriv
Stougaard

Status: Forumgnom
Beskeder: 1334
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: cover-versioner [Indlæg #21]

denne besked skulle nu altså ha' stået inde under Triopop tråden.
som følge af hvad hsanders skrev.

-håber det er til at forstå.

_________________________________
Er tiden skør som glas, massiv som beton, datomærket, forladt af gud. -Hvor fa'en er min blå ballon!

Aug 02, 2004 Kl. 09:17 PM
Udskriv
Claus

Status: Forumgnom
Beskeder: 905
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #22]

Kære Michael Henriksen
I gør det I har lyst til. I spiller og synger fordi det er det I brænder for, og I gør det så godt I kan, og vær stolte af det. Ligegyldigt hvad andre de så siger.
Det er fedt at spille musik, man yder selvfølgelig sit bedste, og hvis folk er tilfredse de steder man kommer så kan det jo ikke være bedre.
Man skal være til for musikken....... Ikke sandt.
Så respekt for jer, som for alle andre.
Venlig hilsen
Claus Grønkjær

_________________________________
Lucille.....do your sister`s will

Aug 02, 2004 Kl. 09:29 PM
Udskriv
enjoymh
Status: Nyt medlem
Beskeder: 3
Oprettet: Aug 01, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #23]

Tusind tak Claus

..Og du kan tror vi har det sjovt hver weekend
Det er der heldigvis ingen der kan spolere..

Mange hilsner
Michael Henriksen
TrioPop

Aug 02, 2004 Kl. 09:48 PM
Udskriv
hsanders

Status: Forumgnom
Beskeder: 810
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #24]

Det har du helt ret i Stougaard, men jeg synes at Larsen oftest gør opmærksomhed på hvilke sange han har stjålet i modsætning til de mange MTV-band.

Det skal siges at jeg synes det er helt fint at The Loft har brugt beatet til Midt om Natten..! At det ikke er min genre er en anden sag!

Men jeg kan ikke klare når ham der Puff Daddy synger Missing You(Watching you) Ligesom techno-versionen af heaven..! Jeg synes det ødelægger de oprindelige sange, men det er måske ikke anderledes end det Kim Larsen gør..

Aug 03, 2004 Kl. 10:21 AM
Udskriv
Daniel

Status: Seniormedlem
Beskeder: 145
Oprettet: Jul 27, 2004
IP: Gemt
Re: Triopop [Indlæg #25]

Citér:
hsanders wrote:
Jeg kan ikke se hvad folk har imod dem. Det er da fedt at flere småbands tunerer rundt med dansk musik for at skabe feststeming. For eksempel på Langelandsfestivalen er der sat telte op for en masse små band der spiller en masse blandet musik, hvilket jeg finder helt i orden!

Jeg bliver straks mere irriteret hvis en eller anden pop-stjerne hugger en melodi/tekst og gør den verdenskendt så folk tror, at det er den originale..!


Du Anders...
Du har ikke været inde på deres hjemmeside og hørt "smagsprøven" af deres version af Fru Sauterne...vel?
Aug 03, 2004 Kl. 10:47 AM
Udskriv
Sider: [1] 2

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)