Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
madzz

Status: Medlem
Beskeder: 65
Oprettet: Nov 24, 2005
IP: Gemt
scenelys [Indlæg #1]

nå jeg har vel her i år set kim og kjukken 3-4 gange,men jeg synes jeg er ved at være træt af at se på de der kæmpe "dillere" som står på scenen.Har de efterhånden ikke været brugt et par år nu?Hvad mener i?

_________________________________
hvis din far gi´r dig lov!

Jul 04, 2007 Kl. 05:45 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: scenelys [Indlæg #2]

Citér:
madzz wrote:
nå jeg har vel her i år set kim og kjukken 3-4 gange,men jeg synes jeg er ved at være træt af at se på de der kæmpe "dillere" som står på scenen.Har de efterhånden ikke været brugt et par år nu?Hvad mener i?


At det er total ligegyldigt, bare bandet fyrer den af.

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...
Jul 04, 2007 Kl. 05:47 PM
Udskriv
Mads

Status: Forumgnom
Beskeder: 877
Oprettet: Okt 30, 2004
IP: Gemt
Re: scenelys [Indlæg #3]

De har været på siden 2OO4, ja..

Da jeg selv har spillet mange spillejobs, ved jeg, at lysshow er altså med til at gøre en preformance federe. Det er "lettere" at spille godt hvis rammerne er til det. Jeg tror at en af grundene til at denne sommertour er SÅ fantastisk, er bla. pga en rigtig god lyd, topmotiveret orkester og et rigtig flot lys. At de indførte trappen igen, og puttede lys ind i den, og at de fandt et "brunt" bagtæppe, virker virkelig fedt.

Og jeg synes bestemt ikke at lyskeglerne er distraherende, de har en massee fede efekter. Bla. blitz. Jeg har en fætter som har stillet op for dem, og han siger de ikke er specielt tunge. Så nu hvor de ikke er specielt tunge og har en masse effekter, er det vel meget effektivt de er med. Når bandet har smidt en del penge i dem, så forventes det vel også at de bruger dem :)

Men det lysshow de har kørt hele år 2007 slåt næsten Rammstein og KISS med deres fyrværkeri .... næsten! Vi mangler bare fyrværkeri til Larsen og drengene så har vi prikken over I'et

_________________________________
"Og her kommer en sang der stammer fra den sidste demokratiske gade i København, hvor man både må ryge, kneppe og drikke bajere" - det hele munder ud i Rabalderstræde!

Jul 04, 2007 Kl. 07:03 PM
Udskriv
Claus

Status: Forumgnom
Beskeder: 905
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: scenelys [Indlæg #4]

At det er total ligegyldigt, bare bandet fyrer den af


-Og dog. Synes jeg.
Selvfølgelig kommer man for at høre musikken og se girafferne, men det er trods alt helheden der tæller. Så, jo jeg synes da også de trænger til lidt fornyelse.
-Har jo også lyst til at høre nye sange, ik? -Måske se lidt nyt scene-tøj, lidt anden instrumentering osv.
HVis det kun er musikken det handler om, ka man jo også bare blive hjemme og sætte en plade på.
Claus

_________________________________
Lucille.....do your sister`s will

Jul 04, 2007 Kl. 08:57 PM
Udskriv
Mille Carterfan

Status: Forumgnom
Beskeder: 1787
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: scenelys [Indlæg #5]

Citér:
Claus wrote:
At det er total ligegyldigt, bare bandet fyrer den af


-Og dog. Synes jeg.
Selvfølgelig kommer man for at høre musikken og se girafferne, men det er trods alt helheden der tæller. Så, jo jeg synes da også de trænger til lidt fornyelse.
-Har jo også lyst til at høre nye sange, ik? -Måske se lidt nyt scene-tøj, lidt anden instrumentering osv.
HVis det kun er musikken det handler om, ka man jo også bare blive hjemme og sætte en plade på.
Claus


Bare blive hjemme og sætte en plade på - Sikke da noget sludder, ja undskyld. Bare fordi jeg ikke går total op i lyset, så kan jeg bare sætte en plade på, ahh..
Men jeg har så rost for et flot scenelys i år, da jeg ikke er kritisk overfor 4 lyssøjler, for igen helheden, ja.

_________________________________
Hittebarn, du er fri.
Rejsen den er forbi...
Jul 04, 2007 Kl. 09:02 PM
Udskriv
mille holm

Status: Medlem
Beskeder: 29
Oprettet: Nov 06, 2006
IP: Gemt
Re: scenelys [Indlæg #6]

Måske man bare skulle komme til koncerten og nyde det hele i stedet for?
Det er da meget dejligere at komme og nyde sangene og Hr larsen, i stedet for at tænke på lyset og scenen?

Jul 05, 2007 Kl. 09:00 AM
Udskriv
Oles Fjerner

Status: Forumgnom
Beskeder: 398
Oprettet: Mar 08, 2005
IP: Gemt
Re: scenelys [Indlæg #7]

Det skal jo forstille, at de står inde i en gamle Vox AC30 forstærker. De 4 lysrør er så de rør der er i forstærkeren. Bagtæppet er det kendte stof, som Vox benytter på deres forstærkere. Altså frontstoffet, der gemmer højtaleren.

(Beckerlee spillede også selv på en Vox AC30 i noget af Gasolin tiden.)

_________________________________
Da de bar mig ud
med fjorten riffelskud
og tyve kroner åh ja åh ja
og en regning
på en maskinpistol.

Jul 05, 2007 Kl. 12:18 PM
Udskriv
Oles Fjerner

Status: Forumgnom
Beskeder: 398
Oprettet: Mar 08, 2005
IP: Gemt

Vedhæftet :
ac30.jpg
38 KB [downloads: 41]
Re: scenelys [Indlæg #8]

Citér:
Oles Fjerner wrote:
Det skal jo forstille, at de står inde i en gamle Vox AC30 forstærker. De 4 lysrør er så de rør der er i forstærkeren. Bagtæppet er det kendte stof, som Vox benytter på deres forstærkere. Altså frontstoffet, der gemmer højtaleren.

(Beckerlee spillede også selv på en Vox AC30 i noget af Gasolin tiden.)


SE FORSTÆRKEREN I VEDHÆFTET FIL!

_________________________________
Da de bar mig ud
med fjorten riffelskud
og tyve kroner åh ja åh ja
og en regning
på en maskinpistol.
Jul 05, 2007 Kl. 12:23 PM
Udskriv
Claus

Status: Forumgnom
Beskeder: 905
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: scenelys [Indlæg #9]

Tænk sig. Det anede jeg ikke at det var hvad det sku forestille. Det er da genialt.
Claus

_________________________________
Lucille.....do your sister`s will

Jul 05, 2007 Kl. 02:01 PM
Udskriv
Slaske

Status: Forumgnom
Beskeder: 379
Oprettet: Jun 16, 2005
IP: Gemt
Re: scenelys [Indlæg #10]

Citér:
Oles Fjerner wrote:
Det skal jo forstille, at de står inde i en gamle Vox AC30 forstærker. De 4 lysrør er så de rør der er i forstærkeren. Bagtæppet er det kendte stof, som Vox benytter på deres forstærkere. Altså frontstoffet, der gemmer højtaleren.

(Beckerlee spillede også selv på en Vox AC30 i noget af Gasolin tiden.)


Jamen hvor er det da genalt set!! - har du selv været så vågen og dermed tager æren, eller har nogen "hjulpet"?
Uanset hvad.....det er genialt.
Tak for den sjove oplysning og historie O.Fjerner.

Slaske

_________________________________
Fi-Fi Dong, det hele er fjong
Jul 05, 2007 Kl. 03:07 PM
Udskriv
Oles Fjerner

Status: Forumgnom
Beskeder: 398
Oprettet: Mar 08, 2005
IP: Gemt
Re: scenelys [Indlæg #11]

Citér:
Slaske wrote:
Citér:
Oles Fjerner wrote:
Det skal jo forstille, at de står inde i en gamle Vox AC30 forstærker. De 4 lysrør er så de rør der er i forstærkeren. Bagtæppet er det kendte stof, som Vox benytter på deres forstærkere. Altså frontstoffet, der gemmer højtaleren.

(Beckerlee spillede også selv på en Vox AC30 i noget af Gasolin tiden.)


Jamen hvor er det da genalt set!! - har du selv været så vågen og dermed tager æren, eller har nogen "hjulpet"?
Uanset hvad.....det er genialt.
Tak for den sjove oplysning og historie O.Fjerner.

Slaske


Kan jeg ikke lige huske, men har sikkert fået det fortalt af en eller anden sød person herinde

Men jeg har nu kunne se det helt fra starten af selv, da jeg arbejder med at sælge musikudstyr i det daglige - altså også Vox AC30´er.

_________________________________
Da de bar mig ud
med fjorten riffelskud
og tyve kroner åh ja åh ja
og en regning
på en maskinpistol.
Jul 06, 2007 Kl. 01:12 PM
Udskriv
Claus

Status: Forumgnom
Beskeder: 905
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: scenelys [Indlæg #12]

Men jeg har nu kunne se det helt fra starten af selv, da jeg arbejder med at sælge musikudstyr i det daglige - altså også Vox AC30´er.




Det vil så sige at det er dig der kan sælge sådan en fætter til halv pris? melder mig på banen..
Claus

_________________________________
Lucille.....do your sister`s will
Jul 06, 2007 Kl. 02:02 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)