Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #1]

Jaa.. Hvilken radiokanal udover P3 ville selvfølgelig som de første, gøre grin med Larsen og Kjukken, pga deres holdning til Rock'n'Royal.. Klokken kvart i 12 spilllede P3 så en udgave af Joanna med diverse tåber fra P3.. Teksten var lavet af medarbejdere på P3, og nogle af versene var fra lyttere.. Kapitalisme og "Vi gider ikke arbejde fra ni til fem"- var gentagne ord... TYPISK P3 !!!

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den

Apr 10, 2004 Kl. 11:13 AM
Udskriv
anja

Status: Seniormedlem
Beskeder: 149
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #2]

Det er bare så typisk P3, og derfor jeg aldrig lytter til dem. Jeg var faret i flint, hvis jeg havde hørt den omtalte sang. Føj, hvor skulle de skamme sig. Kim & Kjukken er fandme nogen af de eneste der tør stå frem og sige hvad de mener og også holde fast i deres meninger - hvorfor skal der gøres grin med det

_________________________________
Kønne Anja blandt venner

Apr 10, 2004 Kl. 04:53 PM
Udskriv
lone

Status: Seniormedlem
Beskeder: 132
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #3]

:)
Nej jeg var også blevet meget gal og sur hvis jeg havede hørt dem svine Kim/Kjukken til,men heldigvis høre jeg aldrig
p3,og forøvrigt tror jeg de er pisseligeglade gutterne!Men forstår dem godt (alså gutterne).

_________________________________
Hvem fan`er du?Jeg er sgu Kim-fan!

Apr 10, 2004 Kl. 06:39 PM
Udskriv
Sille

Status: Medlem
Beskeder: 22
Oprettet: Mar 17, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #4]

Jeg har ikke mulighed for at høre radio i dagtimene, så jeg har ikke hørt den omtalte sang.
Men pas på ikke at blive alt for selvhøjtidelige på Larsen og Kjukkens vegne. Efter min forståelse har det bare været en radiosatire, tænk på hvor grænseoverskridende det er for nogle mennesker at Larsen og Kjukken tager afstand til sådan et show, dem der skiller sig ud fra mængden er ofte "ofre" for satire.
Når man har en holdning og har taget stilling til et emne, som andre "blindt" har sagt ja til, vil man altid få nogle "hug" for det, men samtidig vil man også opnå stor respekt fra andre.
Mvh. Sille

Apr 12, 2004 Kl. 08:24 AM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #5]

Citér:
Sille wrote:
Jeg har ikke mulighed for at høre radio i dagtimene, så jeg har ikke hørt den omtalte sang.
Men pas på ikke at blive alt for selvhøjtidelige på Larsen og Kjukkens vegne. Efter min forståelse har det bare været en radiosatire, tænk på hvor grænseoverskridende det er for nogle mennesker at Larsen og Kjukken tager afstand til sådan et show, dem der skiller sig ud fra mængden er ofte "ofre" for satire.
Når man har en holdning og har taget stilling til et emne, som andre "blindt" har sagt ja til, vil man altid få nogle "hug" for det, men samtidig vil man også opnå stor respekt fra andre.
Mvh. Sille


Egentligt også, hvad jeg havde overvejet at skrive, da snævertsynetheden tydeligvis blev for stor, men så skriver du i tråd 223:

Citér:
Og så lige Søs Fenger, Søren Poppe og Christian som alle i forvejen burde proppes i sorte sække og kastes ud på dybt vand. Tag jer lige sammen det kan da kun blive et flop.


Det er da også snævertsynethed at gå imod andre kunstnere fortolkninger, som du gør i flere indlæg i den tråd. Som fans af Gasolin' og Kim Larsen kan vi nok være enige om, at de fleste af de andre kunstneres versioner ikke kan nå originalerne til sokkeholderne, men dermed ikke været givet, at der ikke vil være glimrende fortolkninger på skiven... Når jeg blot tænker på "Fi-Fi Dong" fra 1995, så vil jeg da sige, at en af Gasolin's allerbedste hits "Kvinde Min" fremføres bedre af Psyched Up Janis, end Gasolin' selv præsterede i sin tid, og at Pretty Maids fremfører en eminent fortolkning af Det Bedste Til Mig Og Mine Venner. Det er fucking trist, når man lægger sig for tæt op af originalen, mens fortolkninger altid er spændende, f.eks. Love Shops af Langebro, selvom den ikke kan overgå den progressive original (vel, Sørland!?!).

Vær /altid/ objektiv i vurderingen.
Apr 18, 2004 Kl. 09:06 PM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #6]

Jeg kan bare si meg enig Kasper.
Fortolkninger er bestandig fun
Men orginalene er og blir ORGINALENE
Langebro-versjonen er meget god.
St. Emitri og Norske Abel's Strengelegen
er også ett par høydare.

Ellers så må jeg si at en som roper så høyt
- i så mange sammenhenger (ikke bare på scenen)
må nesten regne med å bli parodiert
Men det er da også kun fun
Selvhøytidlighet er derimot ikke fun.

Funny Hilsen Fra Sørland.

_________________________________

Apr 20, 2004 Kl. 02:22 PM
Udskriv
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #7]

Sort Sol's fantastiske liveudgave af Langebro hører til blandt det der absolut burde være udkommet på CD.

Mvh
Seve

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen

Apr 20, 2004 Kl. 02:39 PM
Udskriv
Jakob B

Status: Forumgnom
Beskeder: 287
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #8]

Ja Sort Sol er for fede, og så gør det jo heller ikke noget, at de har Wili med på bas. Så dem bla. i 2001 på Magasinet i Odense. Her var både wili og Sune Wagner (Raveonettes, Psyched up Janis m.fl.) med på henholdsvis bas og guitar.... Fed koncert, og desuden en af de første gange de spillede coverversionen af Langebro....Selv samme koncert blev optaget af DR, som sendte den i fuld længde på P3 nogle måneder efter. Desværre fik jeg ikke optaget den. Mig store idiot. Øv

[Edited by Jakob B på Apr 20, 2004 Kl. 04:38 PM]

_________________________________
Gennem skovene's mørke sale...

Apr 20, 2004 Kl. 04:37 PM
Udskriv
Karl Helge

Status: Forumgnom
Beskeder: 749
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #9]

Sort Sol som spiller Langebro!!! Det høres fett ut!!!
Sort Sol er bare et SJEF band!

_________________________________
Havene tar dem, de sorte seilere...

Apr 20, 2004 Kl. 06:48 PM
Udskriv
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #10]

Citér:
Jakob B wrote:
Ja Sort Sol er for fede, og så gør det jo heller ikke noget, at de har Wili med på bas. Så dem bla. i 2001 på Magasinet i Odense. Her var både wili og Sune Wagner (Raveonettes, Psyched up Janis m.fl.) med på henholdsvis bas og guitar.... Fed koncert, og desuden en af de første gange de spillede coverversionen af Langebro....Selv samme koncert blev optaget af DR, som sendte den i fuld længde på P3 nogle måneder efter. Desværre fik jeg ikke optaget den. Mig store idiot. Øv


Måske er der nogen her på boardet som har optaget koncerten på P3. I givet fald er jeg interesseret i en kopi.

Mvh
Seve

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen
Apr 20, 2004 Kl. 07:07 PM
Udskriv
Karl Helge

Status: Forumgnom
Beskeder: 749
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #11]

Ja, da er vi to som er meget interessert i den konserten!

_________________________________
Havene tar dem, de sorte seilere...

Apr 20, 2004 Kl. 08:35 PM
Udskriv
Jakob B

Status: Forumgnom
Beskeder: 287
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #12]

Ja.... vi må alle holde øje med denne koncert. Jeg kan ellers nævne at de udover Langebro, spillede en coverversion af rolling stones' Gimme' shelter. Også et Velvet underground nummer blev der plads til... mener det var sweet jane. , eller faktisk var det en medley, da de spillede Tatlin Tower umildbart bagefter. Derudover sang Sune Wagner lead på det gamle Psyched up janis nummer "I died in my teens". Virkelig fed koncert!! ....så det ville da ikke gøre noget hvis den ku' opspores

_________________________________
Gennem skovene's mørke sale...

Apr 20, 2004 Kl. 10:59 PM
Udskriv
Mikkel Hansen
Status: Medlem
Beskeder: 64
Oprettet: Mar 22, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #13]

Jeg synes også man skal passe meget på ikke at blive for "overbeskyttende" over for Kim Larsen, Gasolin' o gco. - altså jeg synes kun det er spændende når andre folk fortolker deres musik - og nu vi lige snakkede om "the fi-fi-dong tribute" vil jeg da også lige nævne Kashmir's dejligt skæve fortolkning af Pas på svinget - det er virkelig klasse - desuden er ruby fruit jungles masser og succes og især Pscyhed up janis's kvinde min - også numre ofte hører

Apr 21, 2004 Kl. 05:12 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #14]

Citér:
Seve wrote:
Citér:
Jakob B wrote:
Ja Sort Sol er for fede, og så gør det jo heller ikke noget, at de har Wili med på bas. Så dem bla. i 2001 på Magasinet i Odense. Her var både wili og Sune Wagner (Raveonettes, Psyched up Janis m.fl.) med på henholdsvis bas og guitar.... Fed koncert, og desuden en af de første gange de spillede coverversionen af Langebro....Selv samme koncert blev optaget af DR, som sendte den i fuld længde på P3 nogle måneder efter. Desværre fik jeg ikke optaget den. Mig store idiot. Øv


Måske er der nogen her på boardet som har optaget koncerten på P3. I givet fald er jeg interesseret i en kopi.

Mvh
Seve


Kunne man måske kontakte DR, og høre om de har noget liggende?!? Jeg ville også meget gerne høre Koncerten.. Men jeg skal ihvertfald nok prøve at undersøge, om det skulle være muligt at få noget med Sort Sol.. Det ville da være dejligt

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den
Apr 21, 2004 Kl. 09:04 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #15]

Citér:
KnOrr wrote:
Kunne man måske kontakte DR, og høre om de har noget liggende?!?


Som Chrisian flere gange gennem årene har skrevet, så sælger DR glædeligt ud af arkiverne, men det koster som minimum 2500 kr. for en videokopi.
Apr 21, 2004 Kl. 11:09 PM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #16]

Ja med mindre at du kan påvise at du har medvirket i optagelsen. Enten som artist eller som ophavsmand.... Så er det GRATIS... Selv i DR....

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel

Apr 22, 2004 Kl. 07:10 AM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #17]

Nej det kan man ikke Bent....

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Okt 18, 2005 Kl. 08:16 PM
Udskriv
Ditte

Status: Banned bruger
Beskeder: 532
Oprettet: Mar 17, 2005
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #18]

Jeg er nu også sikker på at Larsen og Co, bare tager sig en griner af det program...Simon Spies (den gamle gris )sagde altid dårlig reklame er bedre end ingen og så er den helt gratis...Jeg har ikke hørt programmet, men det har da sikkert fået folk til at grine, det gør satire som regel, og så er det i hvert tilfælde slået fast, hvad Larsen og Co mener om Rock'n'Royal. Hvis i graver dybt, er i så ikke enig i ordene "Vi gider ikke arbejde fra ni til fem" Hvis jeg kunne blive fri, så lavede jeg også noget andet end at arbejde for andre......

Kh

Ditte

Kh Ditte

_________________________________
[Edited by Ditte på Okt 03, 2005 Kl. 09:30 PM]

Okt 19, 2005 Kl. 06:14 AM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #19]

Citér:
Michael Jensen wrote:
Nej det kan man ikke Bent....


Jo Michael - blot dit navn er nævnt som medvirkende ELLER ophavsmand, så er det DRs poltik, at du til enhver tid kan henvende dig og vederlagsfrit få en kopi på SUPER VHS.
Knivskarp optagelse kan jeg hilse og sige.

Har SELV modtaget det

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel
Okt 19, 2005 Kl. 07:07 AM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #20]

Hmmmm TC prøvede på et tidspunkt at få et program hvor han spillede med Skousen/Ingemann, det blev purre afvist.....

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Okt 19, 2005 Kl. 11:45 AM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #21]

Citér:
Michael Jensen wrote:
Hmmmm TC prøvede på et tidspunkt at få et program hvor han spillede med Skousen/Ingemann, det blev purre afvist.....


Vel muligt og ikke mindst SØRGELIGT - men han skal IKKE give op men forsøge sig videre. Det gjorde jeg og fik det så efter en del tovtrækning i telefonen (om man kan det der)

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel
Okt 19, 2005 Kl. 11:51 AM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #22]

Citér:
Bent wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:
Hmmmm TC prøvede på et tidspunkt at få et program hvor han spillede med Skousen/Ingemann, det blev purre afvist.....

Det gjorde jeg og fik det så efter en del tovtrækning i telefonen (om man kan det der)

Jeg har også snakket i telefon med dig, Bent, så jeg forstår egentligt godt, at da de havde hørt på dig i halvanden time, at de så bare gav dig det
Okt 19, 2005 Kl. 07:04 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #23]

Citér:
Michael Jensen wrote:
Hmmmm TC prøvede på et tidspunkt at få et program hvor han spillede med Skousen/Ingemann, det blev purre afvist.....

Vel muligvis fordi TC ville udgive det, og der også er nogle rettigheder på (?)
Okt 19, 2005 Kl. 07:05 PM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #24]

Nej det var bare et gammelt tv-program fra 1967.

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Okt 19, 2005 Kl. 11:33 PM
Udskriv
Bent

Status: Moderator
Beskeder: 1282
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Parodi af Larsen på P3 ! [Indlæg #25]

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Bent wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:
Hmmmm TC prøvede på et tidspunkt at få et program hvor han spillede med Skousen/Ingemann, det blev purre afvist.....

Det gjorde jeg og fik det så efter en del tovtrækning i telefonen (om man kan det der)

Jeg har også snakket i telefon med dig, Bent, så jeg forstår egentligt godt, at da de havde hørt på dig i halvanden time, at de så bare gav dig det


*GAAAAAAAAAAAAAAAB*

_________________________________
Hellere en god trekant frem for en ond cirkel
Okt 20, 2005 Kl. 06:01 AM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)