Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Thorsen

Status: Forumgnom
Beskeder: 230
Oprettet: Mar 20, 2004
IP: Gemt
Endelig Jul [Indlæg #1]

Jeg hørte forleden dag i P4, Sascha Dupont spille det gamle Gasolin jul-hit "Endelig Jul". Er der nogle der ved fra hvilken CD denne indspildning stammer fra?

_________________________________
Vogt dig for efterligninger....

Dec 18, 2004 Kl. 11:06 AM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Endelig Jul [Indlæg #2]

Citér:
Thorsen wrote:
Jeg hørte forleden dag i P4, Sascha Dupont spille det gamle Gasolin jul-hit "Endelig Jul". Er der nogle der ved fra hvilken CD denne indspildning stammer fra?

Den er kun udsendt på en promoCDsingle.
Dec 18, 2004 Kl. 11:18 AM
Udskriv
Christensen

Status: Seniormedlem
Beskeder: 170
Oprettet: Mar 28, 2004
IP: Gemt
Re: Endelig Jul [Indlæg #3]

Den findes på LPen Masser af succes'er fra 1986.
På CD findes den på Most Wanted Julehits: Julebryggede Rock og Pop Hits, fra 1995

_________________________________
This is My Life

Dec 18, 2004 Kl. 11:24 AM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Endelig Jul [Indlæg #4]

... vel ikke med Sascha Dupont

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!

Dec 18, 2004 Kl. 11:26 AM
Udskriv
gas 3
Status: Gæst
Beskeder: N/A
Oprettet: N/A
IP: Gemt
Re: Endelig Jul [Indlæg #5]


demoen er til salg på qxl...
søg på gasolin... ups

Dec 18, 2004 Kl. 11:41 AM
Udskriv
Thorsen

Status: Forumgnom
Beskeder: 230
Oprettet: Mar 20, 2004
IP: Gemt
Re: Endelig Jul [Indlæg #6]

Så pt. er den ikke officel til salg?

_________________________________
Vogt dig for efterligninger....

Dec 18, 2004 Kl. 11:58 AM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Endelig Jul [Indlæg #7]

Neej, - ikke promotion udgivelser, - det plejer gerne være radio stationer og DJ's der modtager dem og findes ofte kun i nogle få hundrede eksemplarer, - hvor af nogle af dem havner ude hos samlerne eller specialforretninger og derefter nogle bliver videre solgt, - de fleste til flere hundrede kroner .

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!

Dec 18, 2004 Kl. 12:08 PM
Udskriv
mb82

Status: Medlem
Beskeder: 44
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Endelig Jul [Indlæg #8]

Nu skal jeg ikke gøre mig klog i, om det var første gang at den blev udsendt... men den findes på en "Fra alle os til alle jer" LP.. hvor også numret "Dejlig er jorden" optræder...

"Endelig jul" er nummer 1 på pladen og "Dejlig er jorden" er den sidste på side 2... Jeg ved ikke om nogen kender til den.... pladen er fra 1986

Jeg har prøvet på at finde den her på siden, men uden held...

mb

Dec 19, 2004 Kl. 10:55 AM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Endelig Jul [Indlæg #9]

Citér:
mb82 wrote:
Nu skal jeg ikke gøre mig klog i, om det var første gang at den blev udsendt... men den findes på en "Fra alle os til alle jer" LP.. hvor også numret "Dejlig er jorden" optræder...

"Endelig jul" er nummer 1 på pladen og "Dejlig er jorden" er den sidste på side 2... Jeg ved ikke om nogen kender til den.... pladen er fra 1986

Jeg har prøvet på at finde den her på siden, men uden held...


Endelig Jul Igen med Gasolin' blev udsendt første gang på vinylsingle i 1977.

Fra Alle Os Til Alle Jer er en af de mest solgte danske samplere fra 80'erne, og den kan findes i stortset ethvert antikvariat og loppemarked.
Dec 19, 2004 Kl. 11:21 AM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Endelig Jul [Indlæg #10]

Spørgsmålet der blev stillet var på hvilken CD, - Sascha Dupont spillede det gamle julehit "Endelig jul".

Svar: Den findes kun på en promo single og dermed ikke udgivet på nogen officiel CD .

................

Du har ret at begge julesange findes med Gasolin' på vinylpladen "Fra alle os til alle jer". - og findes også på flere opsamlings-cd'er. Se i diskografien

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!

Dec 19, 2004 Kl. 11:26 AM
Udskriv
IrmaGrad

Status: Forumgnom
Beskeder: 739
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Endelig Jul [Indlæg #11]

med al denne snakken frem og tilbage om på hvilke LP/MC/CD et nummer findes på er der kun et godt spørgsmål, og også kun et svar Relationsdatabase......hvem kan noget SQL?

hvis hele Kaspers fremragende diskografi lå i en SQL base ville alle denne slags spørgsmål være besvaret næsten lige så hurtigt som de blev stillet....

på hvilke udgaver medvirker Thomas Grue?

findes Endelig jul på MC?

er der en 7" flexi med Kim Larsen?

:)

[Edited by IrmaGrad på Dec 19, 2004 Kl. 11:53 AM]

_________________________________
-salig er den der tør give den bort

Dec 19, 2004 Kl. 11:45 AM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Endelig Jul [Indlæg #12]

Jeg har hellere ikke forstand på at bruge My SQL databaser, men havde været en allertiders idé.

Diskografien er meget opfattende, - og man skal helst kende den ret godt hvis man skal kunne søge efter titler, og gør det samtidig endnu mere besværligt hvis man sidder med et 56K modem, med alle de hundrede billeder der er på én side, jeg synes sådan som siden med alle båndalternativerne er ikke speciel god, når man klikker sig ind på cover mc og bånd alternativer og skal vente på at hele siden bliver læst ind, så er en 2 Mbit linje ved at være for langsom, ikke for at kritisere noget med har ikke selv noget bud på at gøre det anderledes

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!

Dec 19, 2004 Kl. 12:54 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Endelig Jul [Indlæg #13]

Citér:
Brian wrote:
Jeg har hellere ikke forstand på at bruge My SQL databaser, men havde været en allertiders idé.

Diskografien er meget opfattende, - og man skal helst kende den ret godt hvis man skal kunne søge efter titler, og gør det samtidig endnu mere besværligt hvis man sidder med et 56K modem, med alle de hundrede billeder der er på én side, jeg synes sådan som siden med alle båndalternativerne er ikke speciel god, når man klikker sig ind på cover mc og bånd alternativer og skal vente på at hele siden bliver læst ind, så er en 2 Mbit linje ved at være for langsom, ikke for at kritisere noget med har ikke selv noget bud på at gøre det anderledes


Jeg plejer som regelt bare at (hvis jeg skal finde en eller anden ting) bruge Ctrl-B og så søge! Har foreslået Kasper engang at oprette en decideret søge funktion, men som han selv sagde, så var dette et kæmpe arbejde..

Mvh KnOrr

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den
Dec 19, 2004 Kl. 03:36 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Endelig Jul [Indlæg #14]

Citér:
Brian wrote:
Jeg har hellere ikke forstand på at bruge My SQL databaser, men havde været en allertiders idé.

Diskografien er meget opfattende, - og man skal helst kende den ret godt hvis man skal kunne søge efter titler, og gør det samtidig endnu mere besværligt hvis man sidder med et 56K modem, med alle de hundrede billeder der er på én side, jeg synes sådan som siden med alle båndalternativerne er ikke speciel god, når man klikker sig ind på cover mc og bånd alternativer og skal vente på at hele siden bliver læst ind, så er en 2 Mbit linje ved at være for langsom, ikke for at kritisere noget med har ikke selv noget bud på at gøre det anderledes


Jeg ville hellere end gerne præsentere diskografien i en MySQL-database. Jeg ved ikke, hvordan det fungerer, men det er vel til at lære. Det er straks værre, at jeg ikke har tiden. Diskografiens fire ben med "egentlig", "sample", "gæste/solo" og "cover" er alle opbygget på et tidspunkt, hvor jeg studerede otte timer og arbejdede tyve timer om ugen og dermed havde masser af fritid. I dag er der blot tale om vedligeholdelse af sitet.

Hvis nogen har lyst til at begynde at indtaste oplysninger, så vil jeg meget gerne indgå et samarbejde. I første omgang må arbejdet være, at der skal indtastes oplysninger om "egentlig" og "sample". Det kræver dels, at samarbejdspartnerne har meget tid og dels, at de også har et ganske betydeligt antal af pladerne stående selv i samlingen. Allerførst skal der dog findes et passende program til at håndtere databasen. Det er min klare opfattelse, at så skal de forskellige versioner af f.eks. Hvad Gør Vi Nu Lille Du også være søgbare hver for sig i databasen.

Jeg er fuldstændig enig med Brian i, at den båndalternativside er noget crab pga. datamængden. Jeg har som sagt ikke opdateret den side i omkring fem måneder, men ville da gerne hive en dag ud af kalenderen for at få gjort noget ved det på en anderledes måde. En løsning kunne være, at der udfor de relevante bånd på diverse bånd-sider i diskografien linkedes til de enkelte billeder eller samlinger af billeder af alternativerne. Hvis nogen har forslag til andre løsninger, så vil jeg meget gerne høre dem, da jeg ikke føler for at gøre mere ved båndalternativsiden i dens nuværende form af de årsager, som Brian ganske rigtigt angiver.
Dec 19, 2004 Kl. 05:27 PM
Udskriv
Thorsen

Status: Forumgnom
Beskeder: 230
Oprettet: Mar 20, 2004
IP: Gemt
Re: Endelig Jul [Indlæg #15]

Jeg vil sige Tak for alle de fine svar.
Engelig Jul igen med Gasolin blev udsendt 1. gang som single i 1977 med "Gen on the Train" som B-side.
Omslaget er Kim Larsen med to øl kapsler som øjne.

_________________________________
Vogt dig for efterligninger....

Dec 19, 2004 Kl. 10:23 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)