Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Stougaard

Status: Forumgnom
Beskeder: 1334
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Midt om natten. [Indlæg #1]

Det er 100 år og 2-3 madpakker siden jeg har været her... men nu er der altså et spørgsmål der trænger sig på.

Midt om natten kom jo som sagt på LP og som film.
LPen kom før filmen men hvorfor
For som jeg har kunnet læse mig frem til var det vist meningen de to ting skulle udkomme samtidig.
Også et andet spørgsmål, som sikkert er svært at svare på, da vi alle ved Kim har mange sange liggende som demoer i flere pr inden de kommer ud på CD/LP.
Men hvad lavede han egentligt først, sangene eller filmmanuskriptet

_________________________________
Er tiden skør som glas, massiv som beton, datomærket, forladt af gud. -Hvor fa'en er min blå ballon!

Jul 04, 2018 Kl. 11:38 AM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Midt om natten. [Indlæg #2]

Citér:
Stougaard wrote:
Det er 100 år og 2-3 madpakker siden jeg har været her... men nu er der altså et spørgsmål der trænger sig på.

Hej Karina

Jeg kender ikke svarene, men ud fra lidt logik kan jeg formodentligt komme tæt på.

Citér:
Stougaard wrote:
Midt om natten kom jo som sagt på LP og som film.
LPen kom før filmen men hvorfor
For som jeg har kunnet læse mig frem til var det vist meningen de to ting skulle udkomme samtidig.

Hvis LPen er klar til udgivelse, så er der vel ingen grund til at vente med at udsende den, selvom filmen ikke er klar. De to produkter er ikke nært knyttede, så de kan sagtens stå alene. Tiden var også en anden, hvor markedet for salgsfilm knapt var startet, mens markedet for albums var tæt på at peake. Ved at gøre det sådan her, så var der også mulighed for, at albummet salgsmæssigt havde både en release og en ”rerelease”, hvor det da også endte med, at albummet var øverst på salgslisten hver uge i omtrent et halvt år.

Citér:
Stougaard wrote:
Også et andet spørgsmål, som sikkert er svært at svare på, da vi alle ved Kim har mange sange liggende som demoer i flere pr inden de kommer ud på CD/LP.
Men hvad lavede han egentligt først, sangene eller filmmanuskriptet

Det virker usandsynligt, at man skriver sangtekster i øst og vest, som man derefter bygger et velfungerende filmmanuskript op over. Der har helt sikkert som minimum eksisteret et tænkt råmanuskript, førend lyrikken er skrevet. Derimod kan man sagtens ud fra Kims arbejdsmetode forestille sig, at flere af trackene musikalsk har år på bagen uden oprindeligt at være tænkt ind i sammenhæng med filmen.
Jul 05, 2018 Kl. 06:40 PM
Udskriv
Stougaard

Status: Forumgnom
Beskeder: 1334
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Midt om natten. [Indlæg #3]

Tak for dit brugbare svar. 👍🏻

_________________________________
Er tiden skør som glas, massiv som beton, datomærket, forladt af gud. -Hvor fa'en er min blå ballon!

Jul 05, 2018 Kl. 09:45 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)