Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Yde
Status: Nyt medlem
Beskeder: 3
Oprettet: Apr 11, 2015
IP: Gemt
Møg anmdelse. [Indlæg #1]

Jeg er, som sædvanlig, ikke enig med verdens dårligste musikanmelder; Thomas Treo. Han har nok fået en dårlig fadøl, og så skal det jo gå ud over en eller anden.

Jeg så Larsens koncert i Fåborg i lørdags, og der var tale om en kunstner i topform, på trods af rygskader og en efterhånden god alder. Stemmen og humøret fejlede intet, og stemningen var i top. Og lyden var kanon!

Lad jer ikke narre af den sure id..t fra Ekstra Bladet. Larsen kan endnu!

http://ekstrabladet.dk/musik/koncert_anmeldelser/kim-larsen-stadig-forstokket/5578068

Maj 25, 2015 Kl. 07:34 AM
Udskriv
seadog
Status: Medlem
Beskeder: 39
Oprettet: Dec 16, 2005
IP: Gemt
Re: Møg anmdelse. [Indlæg #2]

Ja se bare hvad BT skriver:
Anmeldelse i BT

Maj 26, 2015 Kl. 05:47 AM
Udskriv
Trond
Status: Medlem
Beskeder: 12
Oprettet: Okt 03, 2008
IP: Gemt
Re: Møg anmdelse. [Indlæg #3]

Noen som har sætlisten på sommerkoncertene?

Jun 02, 2015 Kl. 07:14 AM
Udskriv
normann
Status: Medlem
Beskeder: 43
Oprettet: Dec 12, 2005
IP: Gemt
Re: Møg anmdelse. [Indlæg #4]

Jeg var ikke i Jelling, så kan jeg ikke be- eller afkræfte Treos oplevelse. Jeg var dog i Tivoli Friheden her til aften, og det var en tam affære. Det var uden tvivl den kedeligste koncertoplevelse, jeg har haft med Larsen & co. Et for mig at se ikke særligt veloplagt orkester, en halvkedelig sætliste og en energi, der var brændt af efter fire numre. Kun lejlighedsvis blev det andet end endnu en dag på kontoret. Den nye trommeslager, Langhorn, leverede det nok mest anonyme trommespil, jeg har hørt længe, og Larsen var småsur og råbte ting til sin monitormand i pauserne mellem numrene i den første halvdel af koncerten og prøvede så at smile til publikum bagefter og lade som om han var glad. Han havde vist ikke den bedste dag. Der blev spillet stort set fejlfrit, men det svingede sjældent. Jørgen "Ørn" gjorde det fint som supplement på rytmespade, hvilket gav mange af sangene noget mere fylde, og det tre- og måske firestemmige kor på især Langebro lød rigtigt godt. Men energi ud over scenekanten var der for mig at se ikke meget af. Det var kun de nye sange fra "Du glade verden", der var noget reel drive i, men den nye single "Ind i mørket" slukkede enhver form for begejstring, hvis der var nogen. Den må de simpelthen spille tidligere i sættet, hvis de insisterer på at have den med, men for min skyld kan de stryge den. Jeg lagde mærke til, at flere af sangene var flyttet i toneart, hvilket fik dem til at lyde mærkeligt. "Forklædt som voksen", som jeg personligt havde set frem til som aftenens store højdepunkt, var flyttet fra F ned i D, og det tog fuldstændig livet af den. Jutlandia var flyttet ned i Dm, og det kunne den kun lige bære. Publikum var ikke specielt meget med i aften, i hvert fald ikke hvor jeg stod (midt foran scenen). Jeg lagde kun mærke til, at publikum sang rigtigt med på "1910", "Jutlandia" og så de sidste fire travere, og derudover blev publikum spist af med ét kun ekstranummer i en halvflad fortolkning. Det kan kun blive til to stjerner for den levering.

Sætliste (muligvis ukomplet og ikke rigtig rækkefølge):

Langebro
Natten er blid
Christianshavns Kanal
Blot for at gøre en forskel
Forklædt som voksen
Masser af succes
De smukke unge mennesker
Sød symfoni
Mig og Molly
Her står jeg
1910
Jyllingevej
Jutlandia
Sjagge
Ind i mørket
Køb bananer
This is my life
Rabalderstræde

Ekstranummer:
Midt om natten

Jul 03, 2015 Kl. 10:42 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)