Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
per

Status: Medlem
Beskeder: 36
Oprettet: Aug 05, 2004
IP: Gemt
Fup eller fakta! [Indlæg #1]

Er det fup eller fakta,at der er blevet optaget en koncert med Gasolin i USA ,og hvad med idrætsparken 1976.?

Jan 30, 2008 Kl. 07:01 PM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #2]

Fakta.

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Jan 30, 2008 Kl. 10:17 PM
Udskriv
Bob Shi Bam

Status: Forumgnom
Beskeder: 293
Oprettet: Jan 08, 2008
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #3]

Ljudoptagelser eller bildoptagelser?

_________________________________
Bob-shi-bam
åh bob-shi-bam
om bob-shi-bam ka synge
åh ja ja

Jan 31, 2008 Kl. 08:56 AM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #4]

Billed.

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Jan 31, 2008 Kl. 10:02 AM
Udskriv
Rasmus136

Status: Forumgnom
Beskeder: 421
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #5]

Der er klip fra den i filmen. Om det er en hel koncert ved jeg ikke. DR var jo med derovre....

Jan 31, 2008 Kl. 12:53 PM
Udskriv
pdj1961

Status: Seniormedlem
Beskeder: 132
Oprettet: Nov 07, 2007
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #6]

Jørgen mylius har vist et klip med Gasolin´ i hvide smokings med kvinde min. Det var i et af hans quiz programmer og efterfølgende musik videoer. Om det er fra Idræts Parken dengang, ved jeg ikke?

Jan 31, 2008 Kl. 02:02 PM
Udskriv
per

Status: Medlem
Beskeder: 36
Oprettet: Aug 05, 2004
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #7]

Så forstår jeg bare ikke hvorfor de aldrig er sendt på tv,eller udkommet på video/dvd. Der må da være end del penge at tjene for DR.

Jan 31, 2008 Kl. 02:12 PM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #8]

Lyden fra Idrætsparken, er så dårlig at det ikek ville yde bandet retfærdighed. Mht. optagelserne fra USA, har en del af det været vist i tv. jeg husker blandt andet både "What A Lemon" og "It's all the same to an American Dane" er blevet vist i det hedengangne TV2 program "Puls". Så vidt jeg er informeret, er der tale om en minikoncert de gav til ære for pressen og specielt inviterede folk.

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Jan 31, 2008 Kl. 02:33 PM
Udskriv
pdj1961

Status: Seniormedlem
Beskeder: 132
Oprettet: Nov 07, 2007
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #9]

Der er også en anden optagelse som Jarl har vist i et af hans AHA programmer. Hvor Kim får en appelsin i munden af Franz under This is my life, hvor de har byttet instrumenter og sangrolle.
Så gå til dem på Bonanza med seer ønsker. Det kan være hvis vi er mange nok!!!!

Jan 31, 2008 Kl. 02:49 PM
Udskriv
pdj1961

Status: Seniormedlem
Beskeder: 132
Oprettet: Nov 07, 2007
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #10]

Twilight birds er vist i samme program med Jørgen de Mylius, hvor de står foran dannebrogs flaget med Gasolin´ henover. Ligesom i what a lemon videoen.

Jan 31, 2008 Kl. 02:54 PM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #11]

"Twilight birds" var vist slet ikke lavet, da bandet spillede i USA. Klippet med "This IS My Life" er vist fra et program der hed "Musikhjørnet", og altså ikke en koncertoptagelse.

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Jan 31, 2008 Kl. 04:18 PM
Udskriv
Bob Shi Bam

Status: Forumgnom
Beskeder: 293
Oprettet: Jan 08, 2008
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #12]

Men det är konstigt att det inte finns någon live-DVD/Video med Gasolin'. Det finns ju material på SVT från rock på Hovet från 1978. Är det gasserne själva som inte vill eller är allt med dåligt ljud?

_________________________________
Bob-shi-bam
åh bob-shi-bam
om bob-shi-bam ka synge
åh ja ja

Jan 31, 2008 Kl. 04:26 PM
Udskriv
pdj1961

Status: Seniormedlem
Beskeder: 132
Oprettet: Nov 07, 2007
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #13]

Tja, jeg har da twilight birds på video taget fra jørn mylius quiz programmerne. Det er akkurat samme opsætning som fra what a lemon. Altså en slags musikvideo.
This is my life stammer fra en koncert i ålborg, hvor DR kiggede ind. Franz mimer til sangen og gasserne har byttet instrumenter. Er som sagt vist i klip i AHA en gang. Har plakat med Kim med appelsin i munden. Kan desværre ikke finde uf af at lægge den ud på nettet.

Jan 31, 2008 Kl. 05:33 PM
Udskriv
pdj1961

Status: Seniormedlem
Beskeder: 132
Oprettet: Nov 07, 2007
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #14]

Det er ikke sikkert at DR havde udstyret til at fotografere og bånde en koncert samtidig? Der er (radio)koncerten fra Tivoli. Den kunne ligeså godt være optaget video så.
De gange de har været i studiet har de "mimet" til numrene.
Der var også et klip fra Bornholm med dem engang. Brædegårdshaven, mener jeg. Her spillede de strengelegen og (ululalu vist nok)?
Så har de været med i et klip fra Christiania med sangen fifi-dong brugt i danmarks krøniken.
Engang i et ungdomsprogram med endelig jul igen.
Det kan være at vi skal lave en blog om Gasolin´i tv? Hvad vi hver især kan huske og har på optagelser? (VEd ikke om der er en her på)?
Så kan vi sammen gå til DR og få trumfet nogle ønsker igennem på Bonanza!

Jan 31, 2008 Kl. 06:15 PM
Udskriv
Larsen

Status: Seniormedlem
Beskeder: 118
Oprettet: Apr 04, 2004
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #15]

Citér:
pdj1961 wrote:
Der er også en anden optagelse som Jarl har vist i et af hans AHA programmer. Hvor Kim får en appelsin i munden af Franz under This is my life, hvor de har byttet instrumenter og sangrolle.
Så gå til dem på Bonanza med seer ønsker. Det kan være hvis vi er mange nok!!!!


Er fra programmet Musikhjørnet 1977 Med This Is My Life – Pas På Svinget I Solrød – Girl You Got Me Lonely Med Felix Pappalardi På Keyboard, har det selv på vhs

_________________________________
På Lørdag Tager Vi Til Leningrad - В Субботу Поедем Мы в Ленинград
Feb 01, 2008 Kl. 04:15 AM
Udskriv
pdj1961

Status: Seniormedlem
Beskeder: 132
Oprettet: Nov 07, 2007
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #16]

Skide godt, så blev det da opklaret. Kan man få en kopi? Please!

Feb 01, 2008 Kl. 07:25 AM
Udskriv
pdj1961

Status: Seniormedlem
Beskeder: 132
Oprettet: Nov 07, 2007
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #17]

Kan du så ikke også hjælpe med opklaring på det, jeg tror jeg har set fra Ålborg og Bornholm. Det var i forbindelse med at DR havde udsendelser rundt omkring i landet fra forskellige byer/steder. Lidt ligesom tv fra teltet. Her stillede de så over til en hal, hvor Gasolin tilfældigvis havde koncert i samme by.
Kan godt være jeg husker forkert. Det var fra de tidlige teenager år, så lidt sløret af billig æblesnaps og kirsebærvin til en 20ér.
Du ligger ikke også inde med Østre gasværk udsendelserne?

Feb 01, 2008 Kl. 07:49 AM
Udskriv
Rasmus136

Status: Forumgnom
Beskeder: 421
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #18]

Citér:
pdj1961 wrote:
Kan du så ikke også hjælpe med opklaring på det, jeg tror jeg har set fra Ålborg og Bornholm. Det var i forbindelse med at DR havde udsendelser rundt omkring i landet fra forskellige byer/steder. Lidt ligesom tv fra teltet. Her stillede de så over til en hal, hvor Gasolin tilfældigvis havde koncert i samme by.
Kan godt være jeg husker forkert. Det var fra de tidlige teenager år, så lidt sløret af billig æblesnaps og kirsebærvin til en 20ér.
Du ligger ikke også inde med Østre gasværk udsendelserne?


Det lyder som Os Imellan fra svensk tv. Jeg har ingen erindring om koncerter fra Ålborg, men omvendt er der jo i Gas-filmen nogle (vist nok) privatoptagelser fra en koncert som jeg har hørt skulle være fra Ålborg.

Mht. numrene med dannebrog i baggrunden var der mig bekendt tale om 5 numre, der blev indspillet som en slags promo-video uden publikum og som play back. Flere af dem har været vist i tv.

Den med appelsinen er 100% fra Falkoner i marts 1977. Jeg har den på dvd og husker udsendelsen som en skuffelse, netop fordi det var play back. Eneste glæde var Girl you got me lonely som jeg på daværende tidspunkt ikke havde hørt - singlen kom senere på året.

Den Fifi-dong der skrives om er bare en af flere optagelser, DR har liggende. Der er også bl.a. Derudaf fra en (måske samme?) koncert...
Feb 01, 2008 Kl. 08:42 AM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #19]

Hvis du tænker på det klip hvor Søren spiller solo, er det vidst fra Svendborg.

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Feb 01, 2008 Kl. 12:07 PM
Udskriv
Rasmus136

Status: Forumgnom
Beskeder: 421
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #20]

Det er det klip jeg tænker på. Jeg ved ikke hvorfor jeg forbinder det med Ålborg. Har hørt det et eller andet sted fra.
Du ved ikke tilfældigvis hvem der har optaget det?

Feb 01, 2008 Kl. 01:08 PM
Udskriv
Rasmus136

Status: Forumgnom
Beskeder: 421
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #21]

Citér:
per wrote:
Er det fup eller fakta,at der er blevet optaget en koncert med Gasolin i USA ,og hvad med idrætsparken 1976.?


Idrætsparken-filmen blev fundet i researchen til Gas-filmen. Det havde længe været væk, men dukkede op efter at Anders Ø havde været gennem 6-7 personer. Som Michael skriver er kvaliteten ret dårlig, men der må cirkulere et par kopier rundt omkring, for de klip jeg har set fra koncerten har været i udmærket kvalitet (måske ikke til et biograflærred, men da rigeligt til at der f.eks. har været vist flere klip i tv i midt-80'erne - herunder blandt andet Kvinde min og Lille du)
Feb 01, 2008 Kl. 01:12 PM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #22]

Du forbinder det med Ålborg fordi Berlev taler om Ålborg da det bliver vist i filmen.

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Feb 02, 2008 Kl. 01:59 AM
Udskriv
per

Status: Medlem
Beskeder: 36
Oprettet: Aug 05, 2004
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #23]

http://kjukken.dk/forum/misc.php?action=gotomsg&MsgID=1035979

What a lemon og its all the same...er det ikke musik videoer og ikke live optagelser.
Det eneste live jeg har set fra USA,er det klip der er på gasolin dokumentar videoen.

Feb 02, 2008 Kl. 02:50 PM
Udskriv
sareusse
Status: Medlem
Beskeder: 34
Oprettet: Maj 11, 2007
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #24]

Er dette klippet fra USA?

http://klipps.no/what_a_lemon_gasolin/

Feb 02, 2008 Kl. 03:36 PM
Udskriv
Michael Jensen
Status: Forumgnom
Beskeder: 1432
Oprettet: Mar 31, 2004
IP: Gemt
Re: Fup eller fakta! [Indlæg #25]

Yes. Det er vist sådan, at bandet spillede live, men at man så dubbede pladeindspilningerne indover senere.

_________________________________
Giv dog alle dyr i denne skov en chance...

Feb 02, 2008 Kl. 03:54 PM
Udskriv
Sider: [1] 2

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)