Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Pingo

Status: Forumgnom
Beskeder: 357
Oprettet: Nov 24, 2007
IP: Gemt
Konserten i Halmstad. [Indlæg #1]

Jag har varit Kim Larsen Fan i många år, och sett Kim Larsen i Danmark och Sverige ett flertal gånger, och varenda konsert har varit ren magi. Jag trodde aldrig att Kim & Kjukken skulle kunna toppa sin Gilleleje spelning från 2005, men jag hade fel. Trots att konserten i Halmstad (min hemstad) var en så kallad sittande spelning, så har jag aldrig varit med om en sådan energi och spelglädje hos Kim & Co. Det var helt fantastiskt. Eftersom jag satt längst fram så var det som att ha grabbarna spelande hemma i sitt vardagsrum, och det var en underbar känsla. Det enda misstaget dom gjorde var att inte ha någon paus, vilket jag tycker verkar underligt, eftersom dom spelade på teatern, och där brukar det alltid vara paus. Men i gengäld så gav Kim & Kjukken järnet i nästan 2 timmar, och då kan man inte klaga. Jag hoppas verkligen att Kim har fått mersmak för att spela i Halmstad, för jag har verkligen fått mersmak för att se honom på hemmaplan igen...

_________________________________
Kringsat af fjender, gå
ind i den tid!
Under en blodig storm -
vi dig til strid!
Kanske du spør' i angst,
udækket, åben:
Hvad skal jeg kæmpe med,
hvad er mit våben?

Nov 24, 2007 Kl. 02:08 PM
Udskriv
Pingo

Status: Forumgnom
Beskeder: 357
Oprettet: Nov 24, 2007
IP: Gemt
Re: Konserten i Halmstad. [Indlæg #2]

Ojdå, jag skrev visst fel: Jag menar naturligtvis Gilleleje 2004. Sorry.

_________________________________
Kringsat af fjender, gå
ind i den tid!
Under en blodig storm -
vi dig til strid!
Kanske du spør' i angst,
udækket, åben:
Hvad skal jeg kæmpe med,
hvad er mit våben?

Dec 01, 2007 Kl. 03:21 PM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Konserten i Halmstad. [Indlæg #3]

Pingo jeg syntes da at det er dejligt, at du har nydt din aften i Halmstad. Jeg er også sikker på at Kim og Kukkerne har nydt at spille for jer... jeg kan forstå at lyden var rigtig god... det er dejligt når det er tilfældet.. Jeg håber da også for dig og alle jer i Halmstad at Kim og Kukkerne når at komme igen... Kim har jo en alder nu der gør livet usikkert... så vi kan jo bare håbe på at han har mange år endnu..

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music

Dec 02, 2007 Kl. 09:53 AM
Udskriv
Berth
Status: Medlem
Beskeder: 21
Oprettet: Jul 04, 2007
IP: Gemt
Re: Konserten i Halmstad. [Indlæg #4]

Vi satt längst bak å energin var där också.
Efter en natt på Scandic så hade Jag önskat att Kim hade kommit å sjungt Jag har min häst å lasso på tåget hem , men hem kom vi till en Lille pose stoj,

_________________________________
så kom og ta mig,hvis du vil ha mig

Dec 02, 2007 Kl. 11:01 AM
Udskriv
Pingo

Status: Forumgnom
Beskeder: 357
Oprettet: Nov 24, 2007
IP: Gemt
Re: Konserten i Halmstad. [Indlæg #5]

Ja, vi får hoppas att du har rätt Artemis.
Kim börjar ju närma sig folkpensions-åldern, men det går absolut inte att se eller höra på honom. Tvärtom så tycker jag att Kim går från klarhet till klarhet, han blir faktiskt bara bättre och bättre. Jag hoppas och tror att han har krafter kvar att leverera musik i absolut toppklass i många år till... och kommer inte Larsen & Kjukken mer till Sverige, så kommer Sverige mer till Danmark.

_________________________________
Kringsat af fjender, gå
ind i den tid!
Under en blodig storm -
vi dig til strid!
Kanske du spør' i angst,
udækket, åben:
Hvad skal jeg kæmpe med,
hvad er mit våben?

Dec 02, 2007 Kl. 03:55 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)