Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Auning 1976

Status: Medlem
Beskeder: 11
Oprettet: Sep 15, 2004
IP: Gemt
Berlev gør det ikke... Men måske er der kroner i det... [Indlæg #1]

Af ren nysgerrighed og med smule nostalgi, med tanker tilbage til gaskoncerterne i Auning Hallen 76 og Vejlby Riskovhallen 1978, tog jeg ind til Krøyers Have i Svendborg og så Berlevs Gasshow d. 9. august 07. Men det blev ikke til mere end fem numre, så var jeg nødt til at forlade koncerten, for selvom det bringer minder at se Søren Berlev bag sit kæmpe trommesæt, så var det simpelthen for lavt at høre de coverversioner af gamle fede gasnumre som de præsenterede. Jeg mindes at Peter og Kopierne leverede en tæt på real (a la Pink Floyd Project gør i deres shows), men her var der en forsanger der endda var nød til at støtte sig til et teksthæfte. Berlev bag trommerne gør det desværre ikke...

Jeg har fuld respekt for håndværket at fyre den af som musiker og tjene til det daglige brød, men ærgeligt talt, det var altså lidt for patetisk og nærmest som at tage energien af de gode oplevelser fra 70'erne.

Med håb om lidt opfindsomhed for bandet, og kommende sætlister.

Formodentlig vil bandet og setuppet gør sig bedre på en lille klubscene hvor man samtidig har tanket godt op med fadøl og små skarpe.

Var det bare en dårlig aften for Gasshowet - eller er det hvad man kan få i dag...
Jeg gik for at bevare minderne intakte og gud hvor var det en uforglemlig oplevelse dengang i Auning Hallen, hvor folk besvimede da gasserne gik på scenen og startede med Pilli Willi og det hele endte med en stor kædedans på gulvet og bedsteforældre og unger på siderne.

Keep the good gas-spirit up - men rør ikke ved arvesølvet!

L.

Aug 11, 2007 Kl. 02:58 PM
Udskriv
zakkmahorny
Status: Nyt medlem
Beskeder: 1
Oprettet: Aug 18, 2007
IP: Gemt
Re: Berlev gør det ikke... Men måske er der kroner i det... [Indlæg #2]

HI der

Nu var jeg selv i Svendborg og havde en anden opfattelse af Berlev´s Gasshow. Det var en superfed aften og det publikum der var der hyggede sig, det var min opfattelse. Mig bekendt er det vist ikke tanken at dette show skal lyde som de gjorde i 70érne. Søren meldte selv ud, at det er hans måde at fortolke Gas sangene på. Desuden syntes jeg selv at de har fået et vist punch. Tiden har også ændret sig...og hvis du har været i Krøyers have for at høre Gasolin som en hvis Hr. Larsen gør det, så kan jeg godt forstå din skuffelse. Han når ikke det her til sokkeholderne, han spiller pop og Søren rock!!!

Aug 18, 2007 Kl. 10:25 AM
Udskriv
dennis307sw
Status: Seniormedlem
Beskeder: 130
Oprettet: Maj 08, 2005
IP: Gemt
Re: Berlev gør det ikke... Men måske er der kroner i det... [Indlæg #3]

......"Desuden syntes jeg selv at de har fået et vist punch"

Hvorfor skriver du SYNTES!.... Dette er jo datid af SYNES, hvilket jo betyder at du ikke synes det mere!!

Aug 18, 2007 Kl. 10:31 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)