Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
Sirius

Status: Forumgnom
Beskeder: 252
Oprettet: Dec 15, 2006
IP: Gemt
Mandalay [Indlæg #1]

En god ting ved snemasserne, er at det giver tid til kjukken.dk....
På DR2 så jeg i går aftes et kort glimt af et program med Kim og Rifbjerg.
Her fremførte Kim den evigtgrønne "Mandalay", og på trods af at jeg er Larsen-fanatiker om en hals, synes jeg nu at den er bedre med John Mogensen. Hvad mener folket??

_________________________________
2011: 22. januar, Kim Larsen & Kjukken, Tinghallen Viborg
2011: 26. marts, TV2, Tinghallen Viborg

Due to the worldwide financial crisis, I can no longer afford to pay attention...

Feb 22, 2007 Kl. 01:30 PM
Udskriv
Artemis
Status: Banned bruger
Beskeder: 942
Oprettet: Sep 20, 2006
IP: Gemt
Re: Mandalay [Indlæg #2]

Hej Sirius

Nu er der jo intet som originalerne... også dem fra dengang hvor musik var et og tekst noget andet... Der er nu ingen som kan fremfører Mandalay som Mogens Wieth (1919-62).. Han har så meget følelse i sin fremføring.. Det ville Kim nok også kunne gøre, hvis der ikke var så meget baggrundsstøj Af kukkerne...

Men i kan jo dømme selv... hent den på nedenstående hjemmeside... Så kan i også læse hvad sangen handler om


http://www.ponty.dk/mandalay.htm

My

_________________________________
http://www.dailymotion.com/video/x191yz_wilson-phillips-release-me_music

Feb 22, 2007 Kl. 05:50 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Mandalay [Indlæg #3]

Jeg synes også vældigt godt om Mogens Wieths udgave, selvom det ikke lige er den slags musik, jeg plejer at høre. Den er vel også på en eller anden måde indforstået af dansk kulturarv.

Jeg ved slet ikke, om det er rimeligt at sammenligne Mogens Wieths udgave med Larsens og Mogensens fortolkninger, som er fra en anden tid og i en anden musikalsk genre. Jeg synes godt om Larsens fortolkning men nu engang bedre om John Mogensens.

Feb 22, 2007 Kl. 06:52 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)