Udskiv dette emne    Marker denne som ulæst 

Poster
Indlæg    
norman

Status: Medlem
Beskeder: 82
Oprettet: Nov 10, 2004
IP: Gemt
Kim til Norge [Indlæg #1]

Vil bare komme med et inderlig ønske. For noen år siden var Kim Larsen & Kjukken i Kristiansand i Norge og spilte for 5000 mennesker. De to siste somre har Larsen desverre ikke lagt turen om Norge.
Larsen har mange norske fan, så håber inderlig han legger om Norge når han skal ud på sin neste turne. Jeg så reklame for 7-9-13 senest i mai på norsk TV, så Larsen har forhåpentlig ikke gitt op det norske marked.
Har også bestilt Jul og nytår, men måtte købe den på nett da den ikke er kommet i butikkene enda. Håber den kommer i posten i dag

_________________________________
På en sommerdag og i silende regn, listet en prest med sin degn...

Nov 10, 2004 Kl. 02:16 PM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #2]

Citér:
norman wrote:
Vil bare komme med et inderlig ønske. For noen år siden var Kim Larsen & Kjukken i Kristiansand i Norge og spilte for 5000 mennesker. De to siste somre har Larsen desverre ikke lagt turen om Norge.
Larsen har mange norske fan, så håber inderlig han legger om Norge når han skal ud på sin neste turne. )




_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Nov 10, 2004 Kl. 02:37 PM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #3]

Så skal altså Larsen's trofaste publikummere lide pga en gjeng håpløse politikere.
Det kan altså IKKE VÆRE RIKTIG!!!!

[Edited by Sørland på Nov 10, 2004 Kl. 02:46 PM]

_________________________________

Nov 10, 2004 Kl. 02:44 PM
Udskriv
norman

Status: Medlem
Beskeder: 82
Oprettet: Nov 10, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #4]

Hvis Kim Larsen kommer til Norge om sommeren kan jeg opplyse at det stadigvæk er tillat at ryge udendørs også her oppe i det konservative nord. Så en udendørskonsert burde la seg gøre. Dessuden spiller jo Kim Larsen for nordmænd når han er i Norge, så de strenge norske regler bør ikke by på problemer.
Og der er stadigvæk lov at servere øl i Norge, så dermed er også det siste hinder ryddet av vejen.
Så håber Kim Larsen og hans musikalske legekamerater kan se gennem fingrene angående de puritanske regler vi har i det prestestyrte Norge.

_________________________________
På en sommerdag og i silende regn, listet en prest med sin degn...

Nov 10, 2004 Kl. 02:49 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #5]

Citér:
Sørland wrote:
Så skal altså Larsen's trofaste publikummere lide pga en gjeng håpløse politikere.
Det kan altså IKKE VÆRE RIKTIG!!!!


Det vil jeg godt give dig ret i Sørland.. Jeg kan godt se fordelene for Larsen at tage til Island, men trods alt er der flere fans i Norge, som ikke har set for meget til ham på det sidste!!
Kim plejer ikke at lade sig gå på, hvad angår politikeres mening(er)..

Mvh KnOrr

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den
Nov 10, 2004 Kl. 03:45 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #6]

Citér:
KnOrr wrote:
Citér:
Sørland wrote:
Så skal altså Larsen's trofaste publikummere lide pga en gjeng håpløse politikere.
Det kan altså IKKE VÆRE RIKTIG!!!!



Kim plejer ikke at lade sig gå på, hvad angår politikeres mening(er)..

Mvh KnOrr


Tror jeg ikke det er helt rigtigt, - Kim er vist meget i mod at spille, -

der hvor der er forbud mod rygning, - og der hvor der ikke må/kan serveres øl og Kim nægter at spille hvor der er opsat reklamer .

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!
Nov 10, 2004 Kl. 04:08 PM
Udskriv
norman

Status: Medlem
Beskeder: 82
Oprettet: Nov 10, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #7]

Hør her Sørland: Man kan både ryge og drikke tuborg-pilsner i Norge, og mange av og kan lige Kim Larsens musik. De strenge norske regler og høye avgifter på tobakk og alkohol kan umulig være årsagen til at Larsen ikke har besøkt landet på over to år.

_________________________________
På en sommerdag og i silende regn, listet en prest med sin degn...

Nov 10, 2004 Kl. 04:15 PM
Udskriv
hsanders

Status: Forumgnom
Beskeder: 810
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #8]

Det kan Larsen da heller ikke tillade sig overfor sine fans - At han kan ryge en smøg på scenen betyder åbenbart mere for ham end alle dem som gerne vil høre ham live..Ringe..

[Edited by hsanders på Nov 10, 2004 Kl. 05:25 PM]

Nov 10, 2004 Kl. 05:25 PM
Udskriv
Brian

Status: Moderator
Beskeder: 2853
Oprettet: Mar 14, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #9]

Tja, synes også det er for dårligt, - måske fordi hans succes lige skal op og vende først, og når der er så stor efterspørgsel på hans koncerter bare alene herhjemme som der har været i år, og hvis alle deres dage er blevet afsat på deres kalender m.h.t. efter deres sikkert tids pressede planer på koncert bestillinger o.s.v. og samtidig skal nå i studiet for at indspille nye sange og også skal holde lidt frihed har de sikkert valgt at holde Sverige og Norge udenfor, der er sikkert flere spillesteder i Danmark de ikke har kunnet nå på deres lange tourné, Bornholm kom kun med på listen bagefter end planlagt, og cd’erne sælger sig selv i udlandet, - er bange for at I må vente, og at de først gider at rykke koncerterne til Norge og Sverige når det kniber med at fange fulde huse herhjemme i Danmark.

_________________________________
En gammel flamme brænder aldrig ud - Gasolin' for evigt!

Nov 10, 2004 Kl. 06:21 PM
Udskriv
KnOrr

Status: Forumgnom
Beskeder: 1288
Oprettet: Mar 16, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #10]

Citér:
Brian wrote: når det kniber med at fange fulde huse herhjemme i Danmark.


Så dvs. der går meget lang tid!

Mvh KnOrr

_________________________________
Der ser jeg stjernen foran mig og sigter efter den
Nov 10, 2004 Kl. 06:37 PM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #11]

Citér:
hsanders wrote:
Det kan Larsen da heller ikke tillade sig overfor sine fans - At han kan ryge en smøg på scenen betyder åbenbart mere for ham end alle dem som gerne vil høre ham live..Ringe..


Der kan jo også være et par Larsen fans i USA + et par stykker i Frankrig der har han heller ikke spillet i mange år

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Nov 10, 2004 Kl. 07:36 PM
Udskriv
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #12]

Og lad os ikke glemme Finland.....

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen

Nov 10, 2004 Kl. 07:49 PM
Udskriv
hsanders

Status: Forumgnom
Beskeder: 810
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #13]

Strengelegen: Måske - tvivler..I hvert fald på at der er mere end 10 samlet i de 2 lande tilsammen..! Desuden tager han jo heller ikke til de lande, fordi han ikke må ryge - der gør han åbenbart i Norge..

Men i Norge kunne han sikkert nok få fyldt et sted op..Hvis han kan få nogle tusinde til at komme, så er det sgu' for ringe at han ikke kan vente til pausen g efetr koncerten med en smøg..

Nov 10, 2004 Kl. 07:50 PM
Udskriv
Seve

Status: Moderator
Beskeder: 1612
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #14]

På forårs turneen røg han kun kl. 22.00.... Men hvem siger forøvrigt at det havde været på tale at tage til Norge hvis der ikke havde været forbud ?

_________________________________
Nok frygter jeg fremtiden, men fremtiden, det er jo også i morgen og den glæder jeg mig faktisk til!

Citat Kim Larsen

Nov 10, 2004 Kl. 07:55 PM
Udskriv
norman

Status: Medlem
Beskeder: 82
Oprettet: Nov 10, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #15]

Angående Norge og rygning: så lenge Kim Larsen kommer om sommeren og holder en udendørs-koncert kan Larsen ryge så meget han måtte ønske under hele koncerten.
Larsen ved at han selger plader i Norge, og alle landets store aviser anmelder Larsens nye plader når de kommer, det eneste vi savner her oppe er at Larsen selv dukker opp og spiller en 3 - 4 koncerter, mer krever vi ikke.
For selv om Danmark er et lille land, så ved jeg godt at Larsen har mange koncerter som skal spiller der nede hver år, og at Norge derfor ikke stiller først i køen. Men 3 små koncerter burda da la seg gøre, i det minste en i Oslo. Der ville garantert komme flere tusen mennesker.

_________________________________
På en sommerdag og i silende regn, listet en prest med sin degn...

Nov 10, 2004 Kl. 08:00 PM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #16]

Citér:
Seve wrote:
Og lad os ikke glemme Finland.....



Ja - der jo en hel familie ... men de ta´r bare til Danmark og høre Larsen

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Nov 10, 2004 Kl. 08:01 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #17]

Citér:
hsanders wrote:
Strengelegen: Måske - tvivler..I hvert fald på at der er mere end 10 samlet i de 2 lande tilsammen..! Desuden tager han jo heller ikke til de lande, fordi han ikke må ryge - der gør han åbenbart i Norge..


Der tror jeg godtnok at du tager fejl. Kim havde et kæmpehit i Frankrig i 1981 (på størrelse med Aches Shadow Of A Gipsy i 1970, og vistnok (?) ikke set i den størrelsesorden siden fra en dansk gruppe). Der udgives jævnligt nye franske samplere med Donnez-Moi Du Feu. At de så nok ikke gider gå til hans koncerter, hvis setlisten er senere udgivede danske sange, er så noget andet. Jeg solgte f.eks. På Stranden-promoen til en gut i Paris.
I USA blev What A Lemon (i USA: Gasolin') trykt i 25000 eksemplarer, men de husker ham næppe i dag. Jeg har dog solgt dansksprogede Gasolin'-plader flere gange til både canadiere og amerikanere, som ikke forstår dansk.
Nov 10, 2004 Kl. 08:05 PM
Udskriv
Strengelegen

Status: Forumgnom
Beskeder: 1247
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #18]

Citér:
hsanders wrote:
Strengelegen: Måske - tvivler..I hvert fald på at der er mere end 10 samlet i de 2 lande tilsammen..!


I 1981 fik Danmark kun 6 koncerter - fordi han tournerede i USA - Frankrig - Tyskland - Sverige - Norge

_________________________________
Det´det bedste swingorkester
som jeg nogen tid har set
Nov 10, 2004 Kl. 08:13 PM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #19]

Uansett så er dette en elendig grunn til ikke å reise til nabolandet hvor han rent faktisk har solgt over 30000 eksemplarer av sin siste cd. Som jeg har sagt før....Larsen kommer når interessen blir dalene hjemme i Danmark....da tror jeg ikke røykeloven eller noe annet stopper han. Egentlig er det ett alldeles håpløst utsagn av Kim og hans management...næææ...han har det nok f o r godt for tiden...

_________________________________

Nov 10, 2004 Kl. 08:14 PM
Udskriv
norman

Status: Medlem
Beskeder: 82
Oprettet: Nov 10, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #20]

100% enig med Sørland. Det at Kim Larsen hadde en hit i Frankrig i 1981, og at enkelte har solgt danskspråklige cder til americanere er også helt uvesentlig. Larsen har gjennom tyve år solgt flere hundre-tusen plater i Norge. Normen forstår dansk nesten like godt som danskene selv (etter 400 år i union).
Så Larsen kommer nok etter hvert, får bare håpe det ikke blir så lenge til. Han er nemlig hjertelig velkommen, her i Nordahl Griegs fødeland, den norske Spit Fire-piloten som skrev en sang som er meget smuk: Kringsatt av fiender.

_________________________________
På en sommerdag og i silende regn, listet en prest med sin degn...

Nov 10, 2004 Kl. 08:28 PM
Udskriv
Kasper

Status: Moderator
Beskeder: 3922
Oprettet: Mar 12, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #21]

Citér:
norman wrote:
100% enig med Sørland. Det at Kim Larsen hadde en hit i Frankrig i 1981, og at enkelte har solgt danskspråklige cder til americanere er også helt uvesentlig. Larsen har gjennom tyve år solgt flere hundre-tusen plater i Norge. Normen forstår dansk nesten like godt som danskene selv (etter 400 år i union).


Så misforstår du mig. Jeg tror ikke, at der er basis for koncerter i Frankrig og USA, men at der bestemt er det i Norge. Mit indlæg var for at dokumentere, at der også er en ikke helt ubetydelig interesse for Kim Larsen i Frankrig og USA. Det er jo almindeligt kendt, at Larsen er højere skattet i Norge end i Sverige.

Union? Norge var vist en dansk koloni (ligesom flere gange tidligere) fra 1387 til 1814. At Margrethe den Første aka Rigets Fuldmægtige Husbond aka Valdemarsdatter aka Kindhest fik udlagt det som en union i Kalmar er så en anden side af historien.
Nov 10, 2004 Kl. 08:50 PM
Udskriv
hsanders

Status: Forumgnom
Beskeder: 810
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #22]

Jeg tvivler på Larsen har specielt mange fans i Frakrig, og det selvom han havde et stort hit i Frankrig..

Og ligegyldgt om han har mange fanskre fans eller ej, kunne han nu stadig godt tage til Norge..

Nov 11, 2004 Kl. 03:24 PM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #23]

Citér:
hsanders wrote:
Det kan Larsen da heller ikke tillade sig overfor sine fans - At han kan ryge en smøg på scenen betyder åbenbart mere for ham end alle dem som gerne vil høre ham live..Ringe..


Veldig enig.

_________________________________
Nov 12, 2004 Kl. 01:18 AM
Udskriv
Sørland

Status: Forumgnom
Beskeder: 3946
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #24]

Og for Kim's del så er det jo bare å håpe at DK ikke følger i Norges fotspor og innfører nye rygelover som han åpenbart ikke kan leve med......da blir det jo KUN Island i fremtiden.

_________________________________

Nov 12, 2004 Kl. 02:10 AM
Udskriv
hsanders

Status: Forumgnom
Beskeder: 810
Oprettet: Mar 15, 2004
IP: Gemt
Re: Kim til Norge [Indlæg #25]

HAHA JA Sørland..Så spiller Kim kun udenfor i fremtiden

Nov 12, 2004 Kl. 03:50 PM
Udskriv

Spring til:
Brugernavn: kode: Mistet din kode?

Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)