Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Mr. Nice Guy på Bellevue [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=807]

Seve 
Okt 03, 2004 Kl. 06:17 PM
Mr. Nice Guy på Bellevue

Jeg var på Bellevue teatret i går eftermiddag og se forestillingen Mr. Nice Guy.

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige.... Måske var den lidt bedre end forventet, men hvad havde jeg egentlig forventet ?? Jeg ved det ikke rigtigt...

Kim Larsen har lavet musikken til 7 ud af forestillingens 10 numre. Ander og Peter Lund Madsen har skrevet teksten. Så vidt jeg kunne nå at høre, så var der ikke nogen "kendte" Larsen numre i blandt ( eksempelvis Vera Pavlona ). Strengelegen som jeg mødte derinde syntes at "Spejlet " var "lånt" fra Shu Bi Dua's "Lige ud af landevejen". Jeg syntes måske at jeg kan høre en smule "En sønderskudt pingvin" i nummeret "Stille".

Lille Spejl (Madsen/Larsen)
Sang til Grisen (Madsen/Larsen)
Natlampen (Madsen/Balling)
Sydaben (Madsen/Balling)
Neanderthaleren (Madsen/Balling)
Jordudrejsen (Madsen/Larsen)
Sjælesang (Madsen/Larsen)
Kender det så godt (Madsen/Larsen)
Der Bliver Stille i Verden (Madsen/Larsen)
Lille Spejl (Madsen/Larsen)

Der er ingen typiske Larsen baskere imellen.

3 af numrene, "Avenuen", "Spejlet" og "Stille" kan forøvrigt købes på en single CD ved forestilling (CMC C 00099-2) Billede kommer senere, da upload funktionen ikke fungerer pt. ( Se den vedhæftede fil ).

Kim Larsen bliver i foerestillings program præsenteret på en hel side som Mr. Nice Guy Himself med følgende ord:

"Hvis nogen var væltet, og hr. Larsen kom forbi, ville han ikke alene hjælpe vedkommende på benene igen. Han ville tillige spørge , om der mon ellers var noget, man kunne være til tjeneste med ? Kim er OK. Fuldkommen og helt igennem OK". Dette ledsages af det sort hvide billede fra 7-9-13.

tvgas2 
Okt 07, 2004 Kl. 09:47 PM
Re: Mr. Nice Guy på Bellevue

Jeg så forestillingen i aftes og er enig med Seve i, at "Der er ingen typiske Larsen baskere imellen."

Men forestillingen som sådan er ganske enkelt fremragende (for ikke at sige genial) og kan helt klart anbefales, hvis der er flere billetter tilbage. Det sidste ved jeg ikke noget om.

Og så synes jeg, at de 3 numre på cd'en får en ekstra dimension, når man lytter til på afspilleren derhjemme, mens man nyder et glas rødvin - eller måske en kold øl.

[Edited by tvgas2 på Okt 07, 2004 Kl. 09:56 PM]

Strengelegen 
Okt 08, 2004 Kl. 07:42 AM

Citér:
tvgas2 wrote:
Jeg så forestillingen i aftes og er enig med Seve i, at "Der er ingen typiske Larsen baskere imellen."

Men de er bedre end både Sommerregn , Kom tog & Come

Bent 
Okt 08, 2004 Kl. 10:22 AM

ENIG

Denner2 
Okt 08, 2004 Kl. 03:52 PM

Hej Seve og Strengelegen

Jeg var inde og se forestillingen i går. Prøv lige at synge Sjølund imens i lytter til "spejlet"! De to sange er helt klart i "familie" med hinanden! Ikke at det gør noget. Jeg synes faktisk alle tre sange er gode på cd´en.

I øvrigt spillede de en sang i forestillingen der kunne lyde som noget Kim Larsen har haft i overskud fra Usa perioden. Jeg kan desværre ikke huske hvad den hedder og den er ikke på cd´en.

Kunne de da ikke bare ha´lavet en cd med alle sangene!

Strengelegen 
Okt 08, 2004 Kl. 06:47 PM

Citér:
Denner2 wrote:
Hej Seve og Strengelegen

Jeg var inde og se forestillingen i går. Prøv lige at synge Sjølund imens i lytter til "spejlet"! De to sange er helt klart i "familie" med hinanden! Ikke at det gør noget. Jeg synes faktisk alle tre sange er gode på cd´en.

I øvrigt spillede de en sang i forestillingen der kunne lyde som noget Kim Larsen har haft i overskud fra Usa perioden. Jeg kan desværre ikke huske hvad den hedder og den er ikke på cd´en.

Kunne de da ikke bare ha´lavet en cd med alle sangene!

Jo det ville ha´ været bedre / nemmere
Den du tænker på er den om tyskeren - ik´ ?

Sørland 
Okt 08, 2004 Kl. 07:59 PM

Citér:
Bent wrote:
ENIG

Come Tog i Sommerregn ?

Denner2 
Okt 10, 2004 Kl. 01:01 AM

Jo det var muligvis den om tyskeren. Kan ikke rigtig huske det :)Men er det ikke rigtigt at "Spejlet" har en del til fælles med Sjølund eller er det bare mig?

tvgas2 
Mar 13, 2005 Kl. 10:50 PM

Jeg kom lige til at se på denne streng igen.
Denner2 efterlyste en cd med alle sangene - og de kommer jo så formentlig nu på dvd'en.

Men en del af sangene (som ikke er Larsens) findes allerede på cd'en "Hjernesange" med "Verdens farligste dyr" (som de kaldte sig).

Sakset fra Bibliotek.dk: "tekst: Peter Lund Madsen, musik: Henrik Balling, Verdens Farligste Dyr (Henrik Balling, Peter Lund Madsen) med Bjørn Fjæstad, Gorm Ravn-Jonsen m. fl. 2002. 1 cd"

Med jeg glæder mig til en gensyn på dvd.

Mvh.
Ole
Forlag: MusicPeople

SANSSOUCI 
Jan 08, 2010 Kl. 02:42 PM

Citér:
Strengelegen wrote:

Men de er bedre end både Sommerregn , Kom tog & Come

Her er jeg så totalt uenig, jeg syntes at sommerregn er en meget dyb og smuk sang. Og meget typisk for den drømmende Kim. Når han sidder på en bænk et eller andet sted og tænker tilbage. Den er dyb og fyldt med billeder. Den bedste sang på 7-9-13. Den og sæbebobler er to alen ud af samme gemte personlighed.

Besøgende siden 2002

tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)