Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Kim Larsen & Bellami - Midtfyn 5. juli 1987 [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=700]

Thorsen 
Sep 13, 2004 Kl. 08:19 PM
Kim Larsen & Bellami - Midtfyn 5. juli 1987

Jeg fandt dette foto, fra en uforglemlig dag på Midtfyn.
Henning Pold, Peter Ingemann og Kim Larsen.
Se Vedhæftet

hsanders 
Sep 13, 2004 Kl. 09:08 PM
Re: Kim Larsen & Bellami - Midtfyn 5. juli 1987

Og så på min fødselsdag

Michael Jensen 
Sep 14, 2004 Kl. 01:24 AM

TILLYKKE!, HAVDE SELV FØDSELSDAG IGÅR DEN 13.......

Kasper 
Sep 14, 2004 Kl. 06:24 AM

Citér:
Michael Jensen wrote:
TILLYKKE!, HAVDE SELV FØDSELSDAG IGÅR DEN 13.......

...og så var det ikke engang på en fredag

anyway tlk

Rasmus136 
Sep 14, 2004 Kl. 07:46 AM

Er der nogen der ved om larsens Telecaster nogen sinde dukkede op efter tyveriet?

Mathilde 
Sep 14, 2004 Kl. 07:50 AM

Det gjorde den ikke.

Seve 
Sep 14, 2004 Kl. 09:27 AM

Citér:
Mathilde wrote:
Det gjorde den ikke.

Klart svar ! Ved du også hvor den hænger ?

Bent 
Sep 14, 2004 Kl. 10:04 AM

Enten over eller under Polds 5 strengede bas der blev stjålet med i samme omgang

Mathilde 
Sep 14, 2004 Kl. 10:27 AM

Jep, som Bent Betjent ovenfor ved jeg nemlig alt

Mikkel 
Sep 14, 2004 Kl. 12:52 PM

Det var fandeme tider. Bellami var seriøst de fede år for.. Fy da..

Jeg kunne bedst li' Bellami. Syntes de var fede, lavede rigtig gode tekster med meninger, og så havde han en af de bedste trommeslagere. Hans fagt (Godnat Jesper)

Mathilde 
Sep 14, 2004 Kl. 01:06 PM

Ja det var åbentbart så godt, at Fagt stadig snakker om det... Det kommer sgu an på hvilket Bellami. Det sidste var ikke for godt!! Det kunne selv en Hans Fagt ikke hive op...

Mikkel 
Sep 14, 2004 Kl. 01:25 PM

Nej det ved jeg udemærket, MEN yummi yummi, Forklædt som voksen, Kielgasten var seriøst Så fedt, man skulle tro det var løgn.

Oki, ved godt Hans ikke spiller med på Forlædt, men det var fedt alligevel.

Hans er nok den dygtigste trommeslager Kim har haft, udover Jan Lysdahl. De 2 var guld for ham. Seriøst.

Syntes virkelig ikke Jesper kan følge med der.
Og det kan han ikke. DER er et emne jeg VED noget om. Nemlig trommslagere..

Mathilde 
Sep 14, 2004 Kl. 01:31 PM

Hans Fagt er dygtig ja og en fin fyr. Men Jesper har noget andet og det samme har Kjukken.... Og jeg skal nok lade være med at præke om hvad det er.

Enhver tid er den bedste - bare ikke lige den med det Bellami fra 1991 - 1992

Mikkel 
Sep 14, 2004 Kl. 01:41 PM

Hvad har Jesper?? kom bare med det. Flyver ikke gennem skærmen og bider dig i knæhaserne

Mathilde 
Sep 14, 2004 Kl. 01:45 PM

Nu snakker jeg ikke om Jesper. Jesper indgår i en fin helhed i et orkester der spiller guitarmusik, sådan groft sagt. Så der passer Jesper fint ind i baggrunden. Han spiller stabilt.

Mikkel 
Sep 14, 2004 Kl. 02:00 PM

Arh ikke 100%

Han bliver kedelig at hører på i længden.
Han laver mange af de samme ting igen, og igen..

Det gjorde Hans eller Jan ikke..

Mathilde 
Sep 14, 2004 Kl. 02:02 PM

Nu kommer jeg ikke for at høre Jesper spille, faktisk lægger jeg slet ikke mærke til ham andet end i Marianne.
Er der andre på scenen end.... Larsen .

Hans Fagt er fremragende og hans trommer var mere fremtrædende dengang, men i dag er det noget andet.

Mathilde 
Sep 14, 2004 Kl. 02:07 PM

Bellami var kedelige live, musikken live var lidt for tam. Der er kommet mere rock på efter Kjukken er kommet til. Men hver sin smag. Har desværre aldrig hørt Gasolin, så dem kan jeg ikke udtale mig om.

Men mon ikke alle kan blive enige om, at Huba nok var den ringeste trommeslager Larsen har haft med i sit orkester .

Mikkel 
Sep 14, 2004 Kl. 02:20 PM

Ja- Det kan vi rigtig hurtig. Han var fandeme svag..

Rasmus136 
Sep 14, 2004 Kl. 02:54 PM

Hvor er Lille-Søren henne i denne snak? Hvor Fagten kørte en solo på 3-4 minutter (og han er fed - virkelig!), så tog Charlie en på 8-10 minutter - og det var ikke bare 1-2 og hi-hat.

Det er sagt før, men:

En gammel flamme brænder aldrig ud - Gas for evigt

Sørland 
Sep 14, 2004 Kl. 03:12 PM

Søren Berlev var ett fyrverkeri med stikkene!
Og i likhet med Gasolin - Head and shoulders above the rest.
Sånn er det bare med den saken.

Thorsen 
Sep 14, 2004 Kl. 03:32 PM

Det er lidt skæge at se hvad et billed fra 87 kan udvikle sig til.
Nu er længten af en trommesolo vel ikke helt afgørende for om man er en god trommeslager. Jeg synes Jesper Rosenquist er meget rytmefast, men måske lidt for kedlig i sit spil ifølge min smag. Jeg kan huske, at jeg ikke helt havde de så godt med Hans Fagh i starten han var med i Bellami (det komme sig fra hans tidliger samarbejde med Jacob Groth Band, hvor jeg synes han var alt for grøn og ville for meget), men når jeg lytter til ham nu må jeg indrømme at han er god og er vel sammen Lysdahl den bedste trommeslager Kim Larsen har brugt.
Hvilket band der har været det bedst for Larsen. Jeg synes Bellami var gode i perioden 1986-90 (Skampletten i Bellami var "Klit Per").
Huba der var trommeslager i Belstar var svag/kedelig. Der var alt for meget "suppe, steg og is" over ham. Han er lige til Kandis ol.
Som helhed og over hele Larsens solo karriere er Kjukken, Larsen bedste band.

[Edited by Thorsen på Sep 14, 2004 Kl. 03:35 PM]

Lille Jepper 
Sep 14, 2004 Kl. 04:03 PM

Klit Per var en fremragende guitarist, og kunne virkelig fyre fede guitar rif af. Det skal der ikke herske tvivl om.

Problemet var at Per holdte sig lidt i baggrunden, han var ikke nogen Beckerlee hvad det angik, og derfor ikke stod så meget frem som hans guitarspil ellers berretigede til. Han er nordjyde, og måske derfor var han ikke så frembrusende. Men guitarspillet var fremragende. Efter min mening én af de bedste guitarister Kim har spillet sammen med.

Thorsen 
Sep 14, 2004 Kl. 04:46 PM

Der skal selvfølgelig ikke herske nogen tvivl om at Klit Per kan spille guitar. Så var han jo nok slet ikke blevet hyret af Kim Larsen til sit band, men jeg synes bare ikke han passede ind i Bellami. Nu er/var jeg personlig også meget glad for Thomas Grue, der var den første guitarrist i Bellami - ja vel Larsens første guitarrist i det hele taget. Har har desværer mere eller mindre trukket sig tilbage.
Jeg har efterfølgende møde Klit Per et par gange, og han er som menneske en meget bahagelig person, der som vi nordjyder nu er, ikke tager tingene så tungt. Også udenfor rampelyset.

Michael Jensen 
Sep 14, 2004 Kl. 04:47 PM

Jeg tror at man i snakken om trommeslagere, overser to andre: Ole Madsen og Ken Gudman, sidstnævnte var jo helt fantastisk, ikke uden grund blev han kaldt den eneste trommeslager i Danmark, der ikke slog, men spillede på sine trommer, også i hans arbejde med Stig Møller var han enormt god, men det er Hans Fagt og Jan Lysdahl (som jo begge spiller med Stig, Jan vikarierer hvist når Hans ikke kan) da også.
Ang "Kilt" Per, så ja, han var en god gutarist, men fik nok ikke lov til at udfolde sig, som Karsten Skovgaard gør idag, faktisk tror jeg ikke Larsen har givet så meget plads til en guitarist siden Franz Beckerlee (Og Beckerlee fik heller ikke meget plads på de ting han var med på efter Gasolin). Bellami var et fint orkester, men pladerne er væsentlig kedeligere produceret end dem der kom sidenhen, måske pga 1980´er lyden, her synes jeg især "Kielgasten" er kedelig produceret.

Thorsen 
Sep 14, 2004 Kl. 05:16 PM

Ja Ken Gudman havde jeg jo helt glemt. Fantastisk trommeslage. Ligesom Bjørn Uglebjerg som jeg også synes var en spicelt trommeslager, men så er vi vist inde under det der hedder Gasolin-tiden. Og det er jo en helt anden snak.

hsanders 
Sep 14, 2004 Kl. 05:23 PM

hehe, Michael - nu mente jeg at jeg havde fødselsdag den 5. juli

Men tilykke til dig i hvert fald

hsanders 
Sep 14, 2004 Kl. 05:33 PM

Var der ikke gang i bellami? (ren nysgerrighed)

Nu har jeg ikke set dem live, men de havde da ikke udgivet ret mange stille sange uden go/fart i ligesom Kjukken, der efter min mening spiller alt for mange stille sange eller for meget dansk top(Luft under Vingerne)..Men det er jo ige kun udgivelserne..

Alligevel kan jeg følge dig i at der er gang i dem live!

Karl Helge 
Sep 14, 2004 Kl. 07:52 PM

Citér:
Mathilde wrote:
Enhver tid er den bedste

YES!

MEN!
EN GAMMEL FLAMME BRENNER ALDRI UT - GAS FOREVER!!!

Mathilde 
Sep 15, 2004 Kl. 07:13 AM

Larsens superband:

Kim Larsen, Karsten Skovgaard, Jesper Haugaard og nok Hans Fagt

Vil lige gøre opmærksom på, at jeg snakker live....

Gasolin - en flamme som aldrig blev tændt Hos mig

Bent 
Sep 15, 2004 Kl. 07:31 AM

Superband hmm det er der vist en beskeden overdrivelse

Vil nok hellere kalde det
"Larsen ALL Starf****r Band"

Chef: Kim Larsen
Trommer: Hans Fagt
Guitar lead: Karsten Skovgaard
Bas: Wili Jönsson
Guitars: Thomas Grue, Stonefree
Violin: Martin Anderledes
Keyboards: P. Ingemann Support: Dr. Phil

Og ja den har jo tidligere väret oppe og vende men igen igen ....

hsanders 
Sep 15, 2004 Kl. 05:56 PM

Når jeg hører på hendholdvis Stonefrees og Skovgaards guitarspil er jeg ikek 3 sekunde ri tvivl om at Stonefree kunne mere..!

Derfor

Sang og guitar: Kim Larsen
Lead-guitar: Stonefree
Bas: Wili
Trommer: Berlev

Så er det vist på plads

Brian 
Sep 15, 2004 Kl. 06:08 PM

En gammel flamme brænder aldrig ud

GAS FOREVER !!!

Michael Jensen 
Sep 15, 2004 Kl. 06:36 PM

Jeg ved ikke om han kunne mere, han havde ihvertfald mere udstråling og attitude.......

Citér:
hsanders wrote:
Når jeg hører på hendholdvis Stonefrees og Skovgaards guitarspil er jeg ikek 3 sekunde ri tvivl om at Stonefree kunne mere..!

Derfor

Sang og guitar: Kim Larsen
Lead-guitar: Stonefree
Bas: Wili
Trommer: Berlev

Så er det vist på plads

Jakob B 
Sep 15, 2004 Kl. 08:05 PM

Stonefree var jo meget mere visuelt orienteret på en scene, end Skovgaard er... Han gav den jo i bedste rockstar-stil.... det kan man jo så synes om eller la' være. Så ja han havde jo nok mere udstråling og attitude, som du siger Michael. Men at Franz skulle være en teknisk bedre guitarist end Skovgaard, er vist en dårlig vittighed

KnOrr 
Sep 15, 2004 Kl. 09:17 PM

"Mit" band:

Sang og vokal: Mogens Mogensen + damekor
Trompet: Swing Jørgen
Gulvbas: Røde Hugo
Og måske kunne Etta Cameron og Berlev danne en
smuk duét (tenor)! Hvem ved?

Det sparker ...

Mvh KnOrr

hsanders 
Sep 16, 2004 Kl. 09:13 AM

Jakob B: Hvad er det lige der gøtr Skovgaard mere teknisk end Franz? Og havd er joken?

På "Det var en torsdag Aften" spiller Skovgaard noget fantastisk flot guitarspil og i en helt anden stil end Beckerlee, men at det skulle være sværere at spille end nogle af Franz soloer tvivler jeg meget på..!

Michael Jensen 
Sep 16, 2004 Kl. 12:24 PM

Hsanders, jeg tror nu det er rigtigt at Skovgaard er teknisk dygtigere....... Rent teksnisk kunne Beckerlee ikke v;re med.

Mikkel 
Sep 16, 2004 Kl. 02:37 PM

Søren var absolut ikke nogen fed trommeslager. Han spillede okay fedt, men ikke den bedste.

Hans er den fedeste, og dermed basta. Der er seriøst INGEN der kan hamle op med ham i et Kim Larsen band.

MIT band ser sådan ud:

Vokal/guitar: Kim Larsen
Trommer: HANS FAGT
Bas: Henning Pold
Klaver/keyboard: Peter Ingemann
Guitar: Karsten Skovgaard

Mit" band:

Sang og vokal: Mogens Mogensen + damekor
Trompet: Swing Jørgen
Gulvbas: Røde Hugo
Og måske kunne Etta Cameron og Berlev danne en
smuk duét (tenor)! Hvem ved?

Det sparker ...

Mvh KnOrr

Hvad fanden går der galt for dig?? Latterlig indlæg.
ja ha ha ha. Skide morsomt (NOT)

Flere bud på et Kim Band Freestyle

[Edited by Mikkel på Sep 16, 2004 Kl. 02:42 PM]

Mikkel 
Sep 16, 2004 Kl. 02:40 PM

Citér:
Thorsen wrote:
Det er lidt skæge at se hvad et billed fra 87 kan udvikle sig til.
Nu er længten af en trommesolo vel ikke helt afgørende for om man er en god trommeslager. Jeg synes Jesper Rosenquist er meget rytmefast, men måske lidt for kedlig i sit spil ifølge min smag. Jeg kan huske, at jeg ikke helt havde de så godt med Hans Fagh i starten han var med i Bellami (det komme sig fra hans tidliger samarbejde med Jacob Groth Band, hvor jeg synes han var alt for grøn og ville for meget), men når jeg lytter til ham nu må jeg indrømme at han er god og er vel sammen Lysdahl den bedste trommeslager Kim Larsen har brugt.
Hvilket band der har været det bedst for Larsen. Jeg synes Bellami var gode i perioden 1986-90 (Skampletten i Bellami var "Klit Per").
Huba der var trommeslager i Belstar var svag/kedelig. Der var alt for meget "suppe, steg og is" over ham. Han er lige til Kandis ol.
Som helhed og over hele Larsens solo karriere er Kjukken, Larsen bedste band.

Du læser sku mine tanker Dude..

Jeg kan kun give dig 100% ret.
En mand med et ´ærligt svar i forhold til andre.. Year. FLERE AF DEN SLAGS

[Edited by Mikkel på Sep 16, 2004 Kl. 02:43 PM]

Michael Jensen 
Sep 16, 2004 Kl. 02:45 PM

Vi tager den lige igen:

Lysdahl, er da uden tvivl den bedste der har været med, faktisk en af de bedste i landet, ever! En anden fantastisk trommeslager var Ken Gudman!
Søren berlev er vokset med sit instrument, og er idag en ret stabil trommeslager, det kan høres når han spiller med f.eks. Dream City!

Jeg har selv spillet trommer i 15 år, så kender også lidt til det.....

Mikkel 
Sep 16, 2004 Kl. 03:15 PM

Jeg har spillet i 10 så me to Dude...

KnOrr 
Sep 16, 2004 Kl. 04:47 PM

Citér:

Mikkel, jeg kan jo tydeligvis høre på dig at du ikke bryder dig om dette indlæg, men hvorfor skal du så altid kommentere folks indlæg med dine "Karl-Smart" bemærkninger? Hvis du ikke synes indlægget er passende kan du jo bare holde det for dig selv?

[Edited by KnOrr på Sep 16, 2004 Kl. 07:32 PM]

mhj 
Sep 16, 2004 Kl. 05:20 PM

Mit band.
Sang & guitar: Larsen
2. Guitarist: Beckerlee
Solo guitarist: Skovgaard
Bas: Jønson
Trommer: Rosenqvist
Keyboard: P. Ingeman

Jakob B 
Sep 16, 2004 Kl. 06:43 PM

Jeg mener, at Skovgaard er teknisk bedre end Beckerlee pga at der er langt mere variation i hans spil, hvilket nok skyldes at han har været hele den musikalske skole igennem,og trækker på mange forskellige musikalske traditioner. .... der er ganske enkelt flere farver på paletten.

Men hvis man sammenligner de gamle Gas' live-optagelser...
Franz spillede jo altid de samme soloer, tone for tone, med måske nogle få afvigelser, fra det der er dokumenteret på pladerne...
Skovgaard er derimod meget mere varieret, og kan godt lave nogle tonale krøller, hist og her, hvor det ikke forventes af lytteren.
Noget andet er hans evne for temposkift og rytmisk-forståelse. den er jo helt i top.
Nu bliver "Det var en torsdag aften" nævnt. Hans soloer her er jo et godt eksempel på hans kunden. Det swing han her har over soloerne ku' Beckerlee da ikke ha gjort efter. Hør bare soloen i fx joanna!

...Og nu ved jeg jo godt at Beckerlee, formentlig med vilje, ikke spille "improvisatoins jazz" i gasolin.... Hvilket jo var hans oprindelige skole... Kim Larsen har jo altid, selv i Gas' tiden, skrevet "pop-sange" bygget op efter den gamle sangstruktur, med vers og omkvæd... og det har jo ikke lagt op til så meget "free form".
Men på trods af hans jazz-baggrund, vil jeg vove at påstå, at Beckerlee ikke havde teknikken til at gi' sig ud i de samme stil-øvelser, som Skovgaard mestrer - i selv en "simpel" popsang... Sådan noget tar mildt sagt mange år at lære!

Men altså ikke et ondt ord om Hr. Beckerlee. Han er da en fantastisk guitarist og person. Intet mindre!!! med en utrolig udstråling på en scene.

Han havde/har så mange andre egenskaber, som fx hans utrolige sans for melodi/harmonier... Hvilket er noget der ikke kan læres på skoler.... det er noget man simpelthen bare har i sig.

nå men det blev jo en hel smøre

[Edited by Jakob B på Sep 16, 2004 Kl. 06:49 PM]

Bent 
Sep 16, 2004 Kl. 07:07 PM

hmm hvilken skole er det lige Skovgaard har gået i Musikalsk set??
Manden er autodidakt (hvilket befrier vor Herre for et kæmpe ansvar) - OG manden er SELVLÆRT i kunsten at kunne læse og skrive noder. Altså INGEN skoleform her.....

Michael Jensen 
Sep 16, 2004 Kl. 07:16 PM

Der menes nok, at han har spillet så mange forskellige stilarter (fra jazz til trash), alsidighed! Erfaring=musikalsk skole.

hsanders 
Sep 16, 2004 Kl. 07:32 PM

OKI....Jeg bøjer mig Måske har heg min holdning, fordi jeg ebdre kan lide den rockede lyd

Michael Jensen 
Sep 16, 2004 Kl. 07:37 PM

Jamen kære ven, det kan jeg da også..........

Jakob B 
Sep 16, 2004 Kl. 07:50 PM

Citér:
Michael Jensen wrote:
Der menes nok, at han har spillet så mange forskellige stilarter (fra jazz til trash), alsidighed! Erfaring=musikalsk skole.

Ja lige præcis... når jeg skriver skole, var det ikke ment bogstaveligt men i overført betydning, som Michael skriver

Mht. til musikken så kan jeg da også bedst lide den rockede lyd, men nu var det jo ikke li' det der blev diskuteret...

Thorsen 
Sep 16, 2004 Kl. 09:17 PM

Først vil jeg sige. Tak til dig Mikkel. for din trommeslager kommentar.

Vedr. Beckerlee og Skovgaard, så synes jeg det er lidt svært at sammenligne de to, set ud fra det at Gasolin og Kjukken som band ikke kan sammenlignes, synes jeg.
Gasolin var rock med en masse tråd på, hvor imod Kjukken er mere afdæmpet med måske ikke så meget volume (på CD'erne).
Larsen skriver jo også noget helt andet musik i dag i forhold til det han skrev sammen med Gasolin, så derfor synes jeg ikke helt det er til at sammenligne.

Beckerlee havde en dejlig rå guitar lyd - perfekt i Gasolin sammenhæng. Skovgaard spiller meget melodiøst - perfekt til Kim Larsen og Kjukken. Og angående Karsten Skovgaard, så har han gjort Kim Larsens guitar bedre.

Ja det synes jeg altså.

Bent 
Sep 17, 2004 Kl. 06:26 AM

Der skal ikke herske tvivl om, at Gas var/er stort.. men det afholder mig ikke fra at mene, at Franz IKKE når Skovgaard til anklerne....

OG JO Skovgaard KAN spille rock (Tråd) så det basker det har han også bevist i Kim Larnse sammenhäng....

Rasmus136 
Sep 17, 2004 Kl. 10:36 AM

Har du drukket for meget Korskenkorva, Bent? Svigter du de gamle?

Seføli kan ma sammenligne selv om der er store musikalske forskelle på Gas og Kjukken. Jeg skal ikke seriøst gøre mig klog på tekniske finesser, men Lille-Sørens raffinerede og udholdende soloer, Jönners helt overbevisende back lean og fede 2. stemme (Er Skovgaard kommet i puberteten med den stemme?), og goe gamle Frans' vildskab og spilleglæde formåede sammen med larsens langt federe sang den gang at skabe de største hits. Seriøst tror jeg sgu ikke at Bondemand Petersen, Golf eller Moster huskes af andre end os om 20 år - mens alle selv til den tid traller med på Lille du og alle de andre big size loads.

Gas var spileglæde og derudaf - Kjukken er, når alt kommer til alt, et bonderøvsorkester, teknisk kunnen eller ej.

Gas Forever - og tak for den norske support...

Men muligvis er det fordi man er blevet ældre, og muligvis er det også fordi sangene den gang var bedre. Det er sgu da pudsigt at der skal en Stonefree til at skrive Kjukkens bedste sang - Solsortevej

Mathilde 
Sep 17, 2004 Kl. 10:56 AM

Ikke for noget, men hvad f.... bilder du dig ind at kalde Kjukken for et bonderøvsorkester!!!!! .

Hver sin mening helt klart for og imod de forskellige musikere.

Jeg synes Gasolin er en omgang larm og dårlig indspilning af pladerne (hvad sikkert hører den tid til). Men derfor kunne jeg aldrig drømme om at kalde dem for et snobbet københavnerband.

Mikkel 
Sep 17, 2004 Kl. 11:10 AM

Citér:
KnOrr wrote:
Citér:

Mikkel, jeg kan jo tydeligvis høre på dig at du ikke bryder dig om dette indlæg, men hvorfor skal du så altid kommentere folks indlæg med dine "Karl-Smart" bemærkninger? Hvis du ikke synes indlægget er passende kan du jo bare holde det for dig selv?

Øhh (tænke) Nej det tror jeg sku egentlig ikke jeg vil.

Kan du hører det?? Flot, men sådan er det ikke du.
Det blev bedt om seriøst svar, og sku da ikke idiodiske. Det er da tydeligt at du åbenbart ikke har forstand på dette emne, så måske du skulle tage en slapper
Klart kan jeg lide det her indlæg, da det er noget jeg ved om. TROMMER/trommeslagere/spil osv, så, jo det gør jeg nok liige kammerat (eller hvad jeg nu skal kalde dig)

Mathilde skrev:
Jeg synes Gasolin er en omgang larm og dårlig indspilning af pladerne (hvad sikkert hører den tid til). Men derfor kunne jeg aldrig drømme om at kalde dem for et snobbet københavnerband.

Hmm. Mathilde, nu skal du tænke på at de ikke var så pisse gode til at rediger musik dengang. Derfor var indspilningerne dårlige. Hvis vi fik Gasolin' samlet idag, ville det lyde ligeså godt som hvis det havde være Kjukken der havde været i studiet.

Seriøst så syntes også at Kjukken er lidt snobbet i forhold til andre bands sorry girl..

Hvis du tager Lars Lilholt, er han ikke rej for at gå en tur bland sit publikum, snakke, hygge, SKRIVE AUTOGRAFER, ovs. Det er Kjukken til gengæld.
Jeg har ALDRIG oplevet Lars sige "Hold kæft i klapper dårligt" Det har jeg desværre hørt med Kim. Så jo de er meget snobbet i forhold til andre bands.. Sorry

Mathilde 
Sep 17, 2004 Kl. 11:13 AM

Det har Kjukken nu også gjort, så sent som i Næstved sidste år.... Inkl. Larsen...

Jeg ville gerne kalde Lars Lilholt for en bonderøv, det gør jeg ikke for jeg kender ham ikke!!

bonderøve... det er for personligt for folk som ikke ikke kender til orkestret andet end på scenen, og der er de lige så coole som ethvert andet band.

Mikkel 
Sep 17, 2004 Kl. 11:15 AM

Okay. Jamen så tager jeg de ord til mig igen. Men sytes Kim er meget snobbet. Min mening. Men sådan er det jo.

Ang Gasolin, vil du så give mig ret nu, eller holder du stadig på din mening??

Mathilde 
Sep 17, 2004 Kl. 11:19 AM

Jeg hører ikke Gasolin, har solgt deres plader fordi de var dårlige og det er mange år siden.

Mikkel 
Sep 17, 2004 Kl. 11:22 AM

Ej det syntes jeg er synd, men igen min mening.

Er total vild med Gasolin, og spiller selv meget Gas. Det er tidens BEDSTE ROCKBAND. Der er INGEN der har slået Gasolin. Ikke engang Tv-2 eller Gnags..

Mathilde 
Sep 17, 2004 Kl. 11:39 AM

Jeg synes Kjukken er det fedeste fordi de kan spille fantastisk live. Det er der musikerne skal stå sin prøve og sangene de laver. Enhver i dag kan lave nogle gode plader. Se bare på EyeQ. De lavede en plade med god lyd, men kunne overhovedet ikke leve op til den live.

Gasolins plader er produceret for "rå" efter min smag, og da jeg aldrig har hørt dem spille live, så har jeg kun den betragtning at gå ud fra. Der findes ganske vist en VHS med en livekoncert med Gasolin, men det er ikke nok. Og jeg får dem aldrig hørt live. Har dog hørt dem spille hver for sig, og også Jønsson med Larsen i 1991.

Havde Gasolin lavet deres plader i dag havde jeg måske syntes anderledes.

Om man synes Kim er snob er også en smagssag. Dem som har fået "har ikke tid lige nu", hvis de ville have en autograf eks. er nok dem som synes han er en snob? For rent livsstilsmæssigt er han det ikke. 2 CV, cykel osv.

Bent 
Sep 17, 2004 Kl. 11:56 AM

Citér:
Rasmus136 wrote:
Har du drukket for meget Korskenkorva, Bent? Svigter du de gamle?

Seføli kan ma sammenligne selv om der er store musikalske forskelle på Gas og Kjukken. Jeg skal ikke seriøst gøre mig klog på tekniske finesser, men Lille-Sørens raffinerede og udholdende soloer, Jönners helt overbevisende back lean og fede 2. stemme (Er Skovgaard kommet i puberteten med den stemme?), og goe gamle Frans' vildskab og spilleglæde formåede sammen med larsens langt federe sang den gang at skabe de største hits. Seriøst tror jeg sgu ikke at Bondemand Petersen, Golf eller Moster huskes af andre end os om 20 år - mens alle selv til den tid traller med på Lille du og alle de andre big size loads.

Gas var spileglæde og derudaf - Kjukken er, når alt kommer til alt, et bonderøvsorkester, teknisk kunnen eller ej.

Gas Forever - og tak for den norske support...

Men muligvis er det fordi man er blevet ældre, og muligvis er det også fordi sangene den gang var bedre. Det er sgu da pudsigt at der skal en Stonefree til at skrive Kjukkens bedste sang - Solsortevej

Nej Henrik

Bestemt ikke hverken eller.. - MEN ret skal väre ret... Gas VAR/ER STORT...Og ja der er sikkert MANGE der om 30 år kan "kvinde min" "Lille du" etc. Men at kalde "Solsortevej" for Kjukkens bedste.. det lugter sgu lidt af nepotisme. Og ligefrem at kalde Kjukken et bonderövsorkester... hmmm den holder sgu ikke. Der fandtes ikke större bonderöve end Gasolin selv i deres bedste tid. Forgudede eller ej... De kom fra rendesten og fattigdom - via kondemnerede lejligheder etc. men var det ikke for Kims totale engagemanet/(läs TALENT for frenmstilling af sange i 3 akkorders billigpop) i musikken, så var ALLE 4 (+ Rocco) de selvsamme fattige Bonderöve som för de dannede Gas, og IKKE de millionärer de blev på "The Black Box".
Var det IKKE for Peter Pengemand - så tror jeg heller ikke at Larsen idag ville have SÅ meget styr på sine stakater. Det er jo FÖR set at de (Gas og venner) havde mere forstand på dur og mol end de havde på Kr. og örer...
Gasolin´ havde deres tid - at den så¨igen er storblomstrende - jamen det er da fordi at Onkel Sony har luret folket, og indset at de igen kan score kassen på den gamle frikadelle i ny Brugsen Folie.

Så lad os lige gå ind over de enkelte som musikere- er ENIG i at Jönsson vel nok har Danmarks gennem tidernes BEDSTE andenstemme.
Men at kalde en 8-10 min. trommesolo for både raffineret ig TEKNISK - det er sgu ikke helt OK. Det er ved at väre RET länge siden, at så at sige alle band (borset fra Phil Collins) er gået väk fra trommesolier og i stedet bruger tiden fornuftigt - ved at give publikum 3 numre MUSIK i stedet.
En trommesolo er da en OK måde at vise sin tromemslager at han også kan/må/bör folde sig ud, men det kunne "han" sgu ligeså godt göre i överen istedet. Det er totalt spild af entré kroner og TID, at se/höre på en trommesolo. også selvom den er spillet af Mr. Charlie Bum Bum Berlev, på hhv. trommer og Jönners Blå Bas.

Idag ser man heller ikke Kjukken fyre et nummer af som på pladen varer 3.56 min i extended live version på 10-12 min som Gas jo i perioder gjorde det....

Syntes PERSONLIGT at man skal läne sig op af Larsens EGNE ord og forholde sig til dem - Uenig som Enig at,
"ENHVER TID ER DEN BEDSTE". Det er velsagtens også derfor at Larsen IKKE har gendannet det nu heden gangne Band
GASOLIN´

Men läg lige märke til, at TRODS alting mht Gas så mödes de i dag STADIG som venner, og har en hyggelig stund.
OG sidst Henrik deffiner venligst ordet spillegläde !!!!!!

Og til Mikkel!!!

Se du lå jo ikke engang i din fars NOSSER da vi andre trykkede den med Gasolin LIVE - og hvad indspilningers kvalitet angår - så skal det lige pointeres, at Gasolin altså fik deres plader mixet i de bedste studier og med de på davärende tidspinkt bedste engineers...Felix Pappaladi Roy Thomas Baker osv. Det var jo dem der "lärte" Stonefree at dreje på knapperne... Selv Charlie fik de det lärt - han blev så god at hans drejen gjorde, at coveret til GAS 5 blev lavet af lyset i Freddy Hanssons mixer....

Den tid vi lever i idag rent optagelsesmässigt ligger jo meget langt foran den tids. Jeg husker at man dengang optog med en MONO Phillips kassette båndoptager der blev stillet foran en höjtaler eller fjernsynet... DET i sig selv var stort men det var FÖR video OPTAGEREN kom....
'Idag kommer alt ud rent og poleret i digital CLEAN sound - dengang var det vinyl plader med stöv og stöj på.... Efter MIN mening er det et stykke nostalgi der er forsvundet...

Stougaard 
Sep 17, 2004 Kl. 12:18 PM

Citér:
KnOrr wrote:
Citér:

HØRT, HØRT!!!!

KnOrr 
Sep 17, 2004 Kl. 12:38 PM

Citér:
Og til Mikkel!!!

Se du lå jo ikke engang i din fars NOSSER da vi andre trykkede den med Gasolin LIVE - og hvad indspilningers kvalitet angår - så skal det lige pointeres, at Gasolin altså fik deres plader mixet i de bedste studier og med de på davärende tidspinkt bedste engineers..

Hehe Bent.. Men det er rigtigt at Gasolin' havde noget af det bedste hvad angår redigering af lyd og mix af deres sange! Og faktisk synes jeg at kvaliteten er OK, hvis man sammenligner pladerne med andre fra den gyldne tid!
Men jeg vil da lige pointere, at det eneste nummer som jeg synes der skiller sig ud fra flokken, er "Kina Rock" - Det er som om der er gået noget galt i redigeringen eller at den simpelthen mangler.. Men det kan måske også skyldes den infernalske "larm" af en guitar(er) som bliver tæsket af?

Mvh KnOrr

[Edited by KnOrr på Sep 17, 2004 Kl. 12:41 PM]

Jakob B 
Sep 17, 2004 Kl. 04:41 PM

Kina Rock er da for fed!!!! en rigtig punk-rock sang

KnOrr 
Sep 17, 2004 Kl. 06:09 PM

Kina Rock er MEGET fed, enig

Kasper 
Sep 17, 2004 Kl. 09:05 PM

Citér:
Bent wrote:
dengang var det vinyl plader med stöv og stöj på.... Efter MIN mening er det et stykke nostalgi der er forsvundet...

Sådan noget vrøvl; vinylen forsvinder aldrig, mens CDen er på vej til at blive et periferert outfaced produkt. Se blot nedenstående billede, hvor de få hundrede minoritetsCDer er placeret forneden, hvor man alligevel ikke kan komme til for maven (det problem kender man vel ikke til i Finland, da den forholdsvist faste føde Koskenkorva og Lapin Kulta ikke sætter sig på sidebenene(?))

[Edited by Kasper på Sep 17, 2004 Kl. 09:07 PM]

jesper 
Sep 17, 2004 Kl. 09:34 PM

hehe... er det 1:1 ??

som den bruger der har lavet flest indlæg burde du kunne ændre størrelsen på billedet ;)

Kasper 
Sep 17, 2004 Kl. 09:56 PM

Citér:
jesper wrote:
hehe... er det 1:1 ??

som den bruger der har lavet flest indlæg burde du kunne ændre størrelsen på billedet ;)

Desværre, Jesper. Min pladesamling fylder en hel megabyte i cyberspace. Det er noget andet, hvis det blot var et enkelt cover i diskografien, for så kan jeg få det ned på omkring 15 kilobyte.

mamma 
Sep 17, 2004 Kl. 10:38 PM

Jeg undrer mig lidt over, at ingen har nævnt Mikkel (Ørva) ?

Thorsen 
Sep 18, 2004 Kl. 12:15 AM

Ja her kan man virkelig se, hvor meget folk går op i tingene. Man har sin mening, man holder på sit. Man har sine favoritter og holder med dem. Nøjagtig ligesom i fodbold. Det er dejligt at høre folks mening om Gasolin, Larsen, Kjukken og alt hvad der rør sig der omkring.

Efter min mening og i øvrigt efter mange års tilstedeværelse i dansk rockmusik, SÅ var Gasolin de første. De var de største og de vil aldrig nej aldrig bliver overgået af nogen. Nu tænker jeg ikke på tekniske muligheder i studiet. Tekniske færdigheder på instrumenterne. Nej helheder, sammenholdet og hele livet omkring gruppen. Og bare det at de aldrig er gået på krompromi med deres egne idealer. Ja selv mange år efter gruppens opløsning. Musik brangsens forsøg på at gendanne Gasolin er aldrig lykkes. Den tid er forbi. Penge er og har aldrig været for Gasolin drivkraften. Derfor får vi aldrig set Gasolin gendannet og derfor er de de største.

Når det er sagt, betyder det ikke at f.eks. at Kjukken er dårlige, sådan som jeg her på siden nogle gange kan opleve praktiseret. Sort og hvid.
Jeg vælger at se mere nuanceret på det. Kim Larsen, er for mig at se et fantastisk menneske, der ikke går på kompromiser med sig selv. Han spiller den musik han har lyst til, så kan folk springe til at fra alt efter behag. Det rager ham en bønde hvad folk synes. Han spiller det der ligger ham på hjertet. Live gør han lige nøjagtig hvad han har lyst til. Det er fedt. På den måde får vi den ægte Kim Larsen.

Forleden genså jeg koncerten ”Det var en torsdag aften” og jeg synes virkelig det er stort. Kim Larsen virker bare så god i selskabet med Kjukken. Har oplevet ham live en 3-4 gange i løbet af det sidste år og oplever klart en musiker tilbage på toppen. Der hvor han har været et par gange eller tre i han karriere. Jeg se frem til han nye cd der kommer til jul. Jeg fornemmer klart af vi får en flok julesange i Larsens fortolkning.

FEDT!!!!!!!

jesper 
Sep 18, 2004 Kl. 10:51 AM

så må vi bare håbe at de ikke er nærrige og smider sølle 10-12 numre på.... en jule cd skal indeholde mindst 20 numre.... eller skal det være en dobbelt album :)

jeg synes det er svært at sige hvilket af larsens band og musikere der er bedst.... der er så utroligt meget forskel på dem alle, eneste lighed er larsen himself...

Brian 
Sep 18, 2004 Kl. 12:07 PM

Bliver sikkert kun til en jule single med 3-4 numre på

Jeg har hørt at der skulle komme et helt nyt kjukken album også inden jul foruden julecden .....

såå den står nok helt sikkert på Kim Larsen igen i år under juletræet !!

KnOrr 
Sep 18, 2004 Kl. 12:21 PM

Citér:
Jeg har hørt at der skulle komme et helt nyt kjukken album også inden jul foruden julecden .....

Hvor har du det fra?

Mvh KnOrr

Brian 
Sep 18, 2004 Kl. 12:32 PM

Citér:
KnOrr wrote:
Citér:

Hvor har du det fra?

Mvh KnOrr

Nede fra musikexpert pladeBent den lokale pladebiks og billetsælger !

KnOrr 
Sep 18, 2004 Kl. 12:46 PM

Super fedt... Nu har vi jo også ventet et HELT år på et nyt!
Det glæder jeg mig mere til, end et Julealbum! Eller, dvs. begge albums bliver da enormt spændende, fordi vi jo aldrig har fået et julealbum med Larsen før!

Mvh KnOrr

Mathilde 
Sep 18, 2004 Kl. 06:55 PM

Måske fordi han ikke er værd at nævne

Thorsen 
Sep 18, 2004 Kl. 07:14 PM

Citér:
Mathilde wrote:

Jeg havde det på sammen måde inden Glemmebogen skulle ud komme. Jeg tænkte: Gamle sange med Kim Larsen, nej nu holder det ikke længere. Men jeg synes at Glemmebogen er en rigtig god CD, så mon ikke også en JuleCD med Larsen kan blive rigtig god?

Mathilde 
Sep 18, 2004 Kl. 07:28 PM

Citér:
Brian wrote:

Brian mon ikke din pladebent har snakket med rosemanden

Brian 
Sep 18, 2004 Kl. 08:03 PM

Citér:
Mathilde wrote:
Citér:
Brian wrote:

Brian mon ikke din pladeBent "betjent"har snakket med rosemanden

Måske !? det kan jeg ikke sige, jeg har ikke selv snakket med PladeBent om det -

det var bare hvad jeg fik at vide af min kammerat igår, han går oftere i MusikExperten

jesper 
Sep 19, 2004 Kl. 06:16 PM

Citér:
Thorsen wrote:
Citér:
Mathilde wrote:

Jeg havde det på sammen måde inden Glemmebogen skulle ud komme. Jeg tænkte: Gamle sange med Kim Larsen, nej nu holder det ikke længere. Men jeg synes at Glemmebogen er en rigtig god CD, så mon ikke også en JuleCD med Larsen kan blive rigtig god?

Jeg glæder mig utroligt meget til en jule cd fra larsen, han har bare at smide "Børn og voksne i kærlig kræns" på pladen... den omtalte nye plade, skulle den komme inden eller efter jule pladen ?

hsanders 
Sep 19, 2004 Kl. 07:07 PM

Hehe Mathilde - Eye-Q De levede sgu' fint op til deres CD: Elendig musik og elendig optræden! Ganske enkelt..!

hsanders 
Sep 19, 2004 Kl. 07:13 PM

"Kina Rock er da for fed!!!! en rigtig punk-rock sang"
hehe- det kan diskuteres..! Melodien er da meget poppet/folkelig..men det er rigtigt at der er en larmend eguitar og et højt tempo på sangen..Tror nu ikke jeg vil kalde den andet end en enkel folkesang med en larmende guitar..

jesper 
Sep 20, 2004 Kl. 01:43 PM

Der har aldrig været noget galt med kina rock, det er da et godt nummer !!

Jakob B 
Sep 20, 2004 Kl. 04:10 PM

Hvis man kan kalde Blink 182's sange for punk. Vil jeg nu også ta' mig den frihed at kalde Kina Rock for en punk sang!!

det er vel heller ingen hemmelighed at Gas' omkring "Gør det noget" pladen var meget oppe på den nye lyd - Punken!!

jesper 
Sep 20, 2004 Kl. 04:22 PM

jeg forstår mig ikke så meget på musik genre... kun det almindelige

men kinarock er vist det nummer med gas, der er mest gang i men om det er punk... hehe... aner det ikke

Jakob B 
Sep 20, 2004 Kl. 05:42 PM

Inden jeg nu får høvl for at sige Gas' var et punk band He he! vil jeg så li' indskyde en bemærkning....

Selvfølgelig er den umildbare definition af Gasolins' musik ikke punk.
Men... det jeg siger, er bare, at jeg godt synes man kan kalde "Kina Rock", og for den sags skyld enkelte af de andre numre fra "Gør det noget", punkede i deres stil!!

Der er noget kompromisløst over sangen, hvilket vel passer meget godt ind i den filosofi!

Det er vel ikke for ingenting Sort sol har spillet nummeret live!

[Edited by Jakob B på Sep 20, 2004 Kl. 05:44 PM]

Michael Jensen 
Sep 20, 2004 Kl. 06:15 PM

De har nu også spillet "Langebro" live, endda med Jönsson på bas.....
jeg vil godt give dig lidt ret, der er også punktræk over "Killin´ Time", f.eks. er et nummer som "Girl You Got Me Lonely" temlig punket, og efter sigende var en del af inspirationen hentet hos punkbandet The Ramones, som Gasolin havde spillet opvarmning for i Atlanta i 1976.....

P:S: Ved godt det måske ikke er relevant, men: Efter min mening er det nu også begrænset hvor meget punk der er tilbage over Sort Sol, eller for den sags skyld, hvad der er tilbage af Sort Sol!

[Edited by Michael Jensen på Sep 20, 2004 Kl. 06:17 PM]

KnOrr 
Sep 20, 2004 Kl. 07:06 PM

Citér:
Michael Jensen wrote:
jeg vil godt give dig lidt ret, der er også punktræk over "Killin´ Time", f.eks. er et nummer som "Girl You Got Me Lonely" temlig punket, og efter sigende var en del af inspirationen hentet hos punkbandet The Ramones, som Gasolin havde spillet opvarmning for i Atlanta i 1976.....

P:S: Ved godt det måske ikke er relevant, men: Efter min mening er det nu også begrænset hvor meget punk der er tilbage over Sort Sol, eller for den sags skyld, hvad der er tilbage af Sort Sol!

... Apropos forsangeren for det legendariske band "The Ramones" (Johnny Ramone) er desuden også lige død - 55 år gammel! Men hvad jeg ikke vidste, var at Gasolin' havde opvarmet for dem?!?! Det må jeg nok sige.. De var jo pionerer i punk-musikkens verden

Mvh KnOrr

[Edited by KnOrr på Sep 20, 2004 Kl. 07:07 PM]

Michael Jensen 
Sep 20, 2004 Kl. 07:15 PM

Citér:
KnOrr wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:

... Apropos forsangeren for det legendariske band "The Ramones" (Johnny Ramone) er desuden også lige død - 55 år gammel! Men hvad jeg ikke vidste, var at Gasolin' havde opvarmet for dem?!?! Det må jeg nok sige.. De var jo pionerer i punk-musikkens verden

Mvh KnOrr

Er det ikke et godt stykke tid siden han døde....DEE DEE Ramone er jo også død. Johnny har fået sin egen plads (eller er det en gade?) I New York. Jo, Gas opvarmede for dem, og der findes også et billede af dem sammen (Søren og Kim + Ramones), det billede er at finde i "A Foreign Affair 2" bookleten.

Jakob B 
Sep 20, 2004 Kl. 08:58 PM

Citér:
Michael Jensen wrote:

Rigtigt... Solen er død! der har ikke været punk tilbage i Sort Sol i mange år. Det smed de overbord engang i slutfirserne... Sad but true!

Og ja Sort Sol spillede også Langebro i en udemærket version.

Mht. til Johnny Ramone så var han altså ikke forsanger men guitarist!

[Edited by Jakob B på Sep 20, 2004 Kl. 08:58 PM]

Michael Jensen 
Sep 20, 2004 Kl. 09:18 PM

Jamen all right....

jesper 
Sep 20, 2004 Kl. 09:36 PM

argh !!

stopper denne tråd aldrig

Strengelegen 
Sep 20, 2004 Kl. 09:44 PM

Citér:
jesper wrote:
argh !!

Du kan bare stoppe den . Den handler jo ikke mere om 5/7-1987

Thorsen 
Sep 20, 2004 Kl. 10:02 PM

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
jesper wrote:
argh !!

Nej, jeg kan vist bare konstatere at 5/7 1987 blev startskuddet til en omfattende debat om musik, med udspring i Kim Larsen og Gasolin og alt den musik der omkring.
Næste 100 indslag – fantastisk!
Dejligt med en godt musikdebat. Lad os få nogle flere af den slags.

KnOrr 
Sep 20, 2004 Kl. 10:03 PM

Citér:
Michael Jensen wrote:
Citér:
KnOrr wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:

Mvh KnOrr

Er det ikke et godt stykke tid siden han døde....DEE DEE Ramone er jo også død. Johnny har fået sin egen plads (eller er det en gade?) I New York. Jo, Gas opvarmede for dem, og der findes også et billede af dem sammen (Søren og Kim + Ramones), det billede er at finde i "A Foreign Affair 2" bookleten.

Han døde d. 16 september! Og, ja, han var jo guitarist og ikke forsanger - det var Joey der var forsanger.. Og eneste nulevende er trommeslageren (Tommy Ramone)! Dee Dee døde i 2002 af en overdosis- vel nok en af de hyppigste årsager til en tidlig død hos populære musikerer..

Mvh KnOrr

Michael Jensen 
Sep 20, 2004 Kl. 10:06 PM

Citér:
KnOrr wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:
Citér:
KnOrr wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:

Mvh KnOrr

Han døde d. 16 september! Og, ja, han var jo guitarist og ikke forsanger - det var Joey der var forsanger.. Og eneste nulevende er trommeslageren (Tommy Ramone)! Dee Dee døde i 2002 af en overdosis- vel nok en af de hyppigste årsager til en tidlig død hos populære musikerer..

Mvh KnOrr

Så er det Joey Ramone der har fået opkaldt en gade eller plads i New York efter sig...... Har godt nok Ramones 2 første skiver, men er mere til Clash og Sex Pistols, hvis det skal være punk..... Heldigvis har vi de fire gassere endnu.....(desværre ikke Bjørn uglebjerg, RIP).

[Edited by Michael Jensen på Sep 20, 2004 Kl. 10:07 PM]

Mikkel 
Sep 20, 2004 Kl. 10:07 PM

Citér:
mamma wrote:
Jeg undrer mig lidt over, at ingen har nævnt Mikkel (Ørva) ?

Hvorfor??

Hmm, kan ikke lige placer ham nogen steder..

Michael Jensen 
Sep 20, 2004 Kl. 10:07 PM

Citér:
Thorsen wrote:
Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
jesper wrote:
argh !!

Nej, jeg kan vist bare konstatere at 5/7 1987 blev startskuddet til en omfattende debat om musik, med udspring i Kim Larsen og Gasolin og alt den musik der omkring.

Helkt enig Thorsen. En frisk musikdebat er altid god!

Mikkel 
Sep 20, 2004 Kl. 10:08 PM

Citér:
Thorsen wrote:
Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
jesper wrote:
argh !!

Ej lad tråden blive lidt endnu..

Den er rigtig fed.. JUHUUUUUU

KnOrr 
Sep 20, 2004 Kl. 10:08 PM

Jeg mener faktisk Joey både har en gade og en plads opkaldt efter sig..

Mvh KnOrr

[Edited by KnOrr på Sep 20, 2004 Kl. 10:09 PM]

KnOrr 
Sep 20, 2004 Kl. 10:11 PM

Citér:
Thorsen wrote:
Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
jesper wrote:
argh !!

Ja, og vi skal lige over 100 indlæg

Jakob B 

Citér:
Thorsen wrote:
Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
jesper wrote:
argh !!

Ja utroligt så vidt omkring vi er kommet i denne tråd. fra jorden til himmellegemet

Michael Jensen 

Fuldt fortjent! Lissom Eik Skaløes Plads ude på Holmen......

KnOrr 

Så er vi over 100 - Er det ikke en rekord?

Mvh KnOrr

Jakob B 
Sep 20, 2004 Kl. 10:17 PM

Vi har alle kæmpet en brag kamp!!! he he.

Michael Jensen 
Sep 20, 2004 Kl. 10:18 PM

Ja, lige nu er der sgu gang i den.....

Jakob B 
Sep 20, 2004 Kl. 10:19 PM

Det må man sige. hvis man skal sætte rekord. Så skal det være en monolit, der ikke er til at rokke ved

jesper 
Sep 21, 2004 Kl. 02:06 AM

der er næsten dobblet så mange besvarelser i dette indlæg, som den med næstflest besvarelser :)

200 - Here we come !! ;)

Arnold 
Feb 17, 2005 Kl. 07:45 PM

Og der kom lige et indlæg mere, sikkert ikke det sidste!

jesper 
Feb 17, 2005 Kl. 09:26 PM

okay... det var også nær et halvt års tid du skulle bruge på at formulere det indlæg

KnOrr 
Feb 17, 2005 Kl. 09:40 PM

Nu skal du ikke komme for godt igang Jesper
Du brugte 9 måneder på at finde ud af, at Sille havde fødselsdag d. 24 April '04

Mvh KnOrr

Arnold 
Feb 17, 2005 Kl. 09:41 PM

Ja... men det er værre at tænke på om 2 år er det 20år siden, at billedet fra midtfyn blev taget... tiden går sgu alligevel stærkt, selvom en arbejdesdag føles uendelig..

jesper 
Feb 17, 2005 Kl. 10:22 PM

Citér:
KnOrr wrote:
Nu skal du ikke komme for godt igang Jesper
Du brugte 9 måneder på at finde ud af, at Sille havde fødselsdag d. 24 April '04

Mvh KnOrr

hehe.... øv

Thorsen 
Feb 17, 2005 Kl. 10:24 PM

Citér:
Arnold wrote:
Ja... men det er værre at tænke på om 2 år er det 20år siden, at billedet fra midtfyn blev taget... tiden går sgu alligevel stærkt, selvom en arbejdesdag føles uendelig..

Endnu være er det vist, at det er mig der tog det foto (24 år gammel)

jesper 
Feb 18, 2005 Kl. 09:47 AM

24 år gammel nu, eller dengang ;)

Kasper 
Feb 18, 2005 Kl. 07:34 PM

Citér:
jesper wrote:

Hej admin

Hvis du kigger i medlemslisten, så kan du se, at Thorsen er født 25. januar 1963. Da jeg er bekendt med, at jyder ikke regner så godt, når de krejler, så skal du bare sige til, hvis du skal have yderligere hjælp til at regne ud, om det er nu eller for tyve år siden, at Thorsen var 24 år.

Michael Jensen 
Feb 18, 2005 Kl. 07:42 PM

Kasper 
Feb 18, 2005 Kl. 07:55 PM

Citér:
KnOrr wrote:

Lad nu være med at mobbe Jesper...alting går åbenbart over hovedet på ham F.eks. var der heller ingen, som mindede Jesper om, at han slettede Silles profil primo maj måned sidste år på anmodning fra hende selv, så at ingen forummedlemmer kunne se hendes fødselsdag i kalenderen og dermed ønske hende tillykke...

Thorsen 
Feb 20, 2005 Kl. 12:42 AM

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
jesper wrote:

Hej admin

Hvis du kigger i medlemslisten, så kan du se, at Thorsen er født 25. januar 1963. Da jeg er bekendt med, at jyder ikke regner så godt, når de krejler, så skal du bare sige til, hvis du skal have yderligere hjælp til at regne ud, om det er nu eller for tyve år siden, at Thorsen var 24 år.

Hvis der var nu - ja så ville jeg kun havet været 6 år den sommer på Midtfyn. Det havde jeg sikkert ikke fået lov til alene.
Nej jeg må konstater at jeg er ved at være en "gamel" dreng på 42 år.

jesper 
Nov 14, 2005 Kl. 11:19 AM

42 er ingen alder... bare se på bent... han er ung og frisk trods han nærmer sig de 60

Ditte 
Nov 14, 2005 Kl. 11:29 AM

Citér:
jesper wrote:
42 er ingen alder... bare se på bent... han er ung og frisk trods han nærmer sig de 60

Hvorfor overhovedet tænke på leve år, så tæl hellere smil og gode minder... Alderen har ingen betydning.... Kun hvis man lader den have en betydning... Jeg er i 40érne, men har en livserfaring som en 150 årig eller mere, hvad så... Det er vel et spørgsmål om, om mennesket vælger at stå stille, eller være i evig fremdrift, jeg er helt sikker det sidste

Ditte

Thorsen 
Nov 15, 2005 Kl. 09:57 AM

Citér:
jesper wrote:

- og Larsen. 60 år også stadig på toppen.

jesper 
Nov 15, 2005 Kl. 03:37 PM

Citér:
Thorsen wrote:
Citér:
jesper wrote:

- og Larsen. 60 år også stadig på toppen.

Det var nu også mest ment i sjov

Der er en hel menneske alder til at Bent fylder 60

Arnold 
Okt 23, 2007 Kl. 08:23 PM

Tillykke Kim

Oles Fjerner 
Okt 23, 2007 Kl. 09:41 PM

Citér:
Rasmus136 wrote:
Er der nogen der ved om larsens Telecaster nogen sinde dukkede op efter tyveriet?

Hørte engang at der var en der prøvede at afpresse Larsen, ved at tilbyde Larsen at han kunne købe sin egen Telecaster tilbage.

Dette afslog Larson naturligvis, da han ikke ønskede at lave en sådan deal med en svindler!

Andre der kan be- eller afkræfte denne historie

Bent 
Okt 24, 2007 Kl. 08:15 AM

Citér:
Oles Fjerner wrote:
Citér:
Rasmus136 wrote:

Hørte engang at der var en der prøvede at afpresse Larsen, ved at tilbyde Larsen at han kunne købe sin egen Telecaster tilbage.

Dette afslog Larson naturligvis, da han ikke ønskede at lave en sådan deal med en svindler!

Andre der kan be- eller afkræfte denne historie

Mener faktisk at det er/var Vilis spade.. Kim havde kun "lånt" den...

Besøgende siden 2002

tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)