Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Mere lovende Larsen bog ? [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=6813]

Mille Carterfan 
Okt 03, 2011 Kl. 04:36 PM
Mere lovende Larsen bog ?

http://gaffa.dk/nyhed/53203

Lyder i hvert fald mere positivt.


mikand 
Okt 03, 2011 Kl. 04:41 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Ja den lyder da mere positiv end den anden bog


Jeppe 
Okt 03, 2011 Kl. 04:49 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Det kan I da på ingen måde bedømme ud fra en liste over personer, der medvirker... Og har I overhovedet læst Hyttels bog, eller bedømmer I bogens indhold ud fra sensationspressen? Hyttel har selv sagt, at de fremstiller et forvrænget billede af bogens indhold. Om han har ret i det eller ej, ved jeg ikke, da jeg ikke har læst bogen.
EB's og BT's magt over nogen er skræmmende.


Kasper 
Okt 03, 2011 Kl. 07:42 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
Jeppe wrote:
har I overhovedet læst Hyttels bog, eller bedømmer I bogens indhold ud fra sensationspressen? Hyttel har selv sagt, at de fremstiller et forvrænget billede af bogens indhold. Om han har ret i det eller ej, ved jeg ikke, da jeg ikke har læst bogen.
Jeg har nu nået de første 93 sider. Foreløbigt går det sekundært på Møllers indlogering hos Hyttel men primært på Møllers gengivelse af Hyttels bedrifter udfra diktafonoptagelser. Hidtil har der stort set intet stof været om Larsen.

Mille Carterfan 
Okt 04, 2011 Kl. 09:00 AM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
Jeppe wrote:
Det kan I da på ingen måde bedømme ud fra en liste over personer, der medvirker... Og har I overhovedet læst Hyttels bog, eller bedømmer I bogens indhold ud fra sensationspressen? Hyttel har selv sagt, at de fremstiller et forvrænget billede af bogens indhold. Om han har ret i det eller ej, ved jeg ikke, da jeg ikke har læst bogen.
EB's og BT's magt over nogen er skræmmende.


Træk lige vejret....

chrilep 
Okt 04, 2011 Kl. 09:48 AM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Jeppe wrote:
har I overhovedet læst Hyttels bog, eller bedømmer I bogens indhold ud fra sensationspressen? Hyttel har selv sagt, at de fremstiller et forvrænget billede af bogens indhold. Om han har ret i det eller ej, ved jeg ikke, da jeg ikke har læst bogen.
Jeg har nu nået de første 93 sider. Foreløbigt går det sekundært på Møllers indlogering hos Hyttel men primært på Møllers gengivelse af Hyttels bedrifter udfra diktafonoptagelser. Hidtil har der stort set intet stof været om Larsen.



Høres røvkedelig ut!

Mads2443 
Okt 04, 2011 Kl. 11:38 AM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
Jeppe wrote:
Det kan I da på ingen måde bedømme ud fra en liste over personer, der medvirker... Og har I overhovedet læst Hyttels bog, eller bedømmer I bogens indhold ud fra sensationspressen? Hyttel har selv sagt, at de fremstiller et forvrænget billede af bogens indhold. Om han har ret i det eller ej, ved jeg ikke, da jeg ikke har læst bogen.
EB's og BT's magt over nogen er skræmmende.


Hvordan kan du bedømme, at de ikke kan bedømme, det de bedømmer.?

Jeppe 
Okt 04, 2011 Kl. 02:53 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
Mille Carterfan wrote:
Træk lige vejret....


Det gør jeg skam også
Jeg synes bare, det er en kedelig tendens, at folk ikke giver bogen en chance, bare fordi den ikke lægger op til et idylliseret billede af Larsen. Jeg går ikke ud fra, at du har læst den, siden du ikke svarer.
Så kom nu lige ind i kampen og få den læst, før I udtaler jer! Enhver ved jo, at sensationspressen har det med at blæse ting op til en hel masse, når aviserne skal sælges.

I kan jo selvfølgelig have læst en anmeldelse, men er det ikke bedst at danne sin egen holdning?

Citér:
Mads2443 wrote:
Hvordan kan du bedømme, at de ikke kan bedømme, det de bedømmer.?

Jeg kan bedømme, at de ikke kan bedømme, det de bedømmer fordi jeg har en holdning og indstilling, der simpelt går på, at man ikke skal udtale sig om noget, man ikke aner noget om samt at en liste over interviewpersoner ikke fortæller noget om hverken vinklingen eller sandfærdigheden af en bog.
Hvis du er af en anden holdning, så fint - det er jo trods alt en slags debatforum.

Mille Carterfan 
Okt 04, 2011 Kl. 03:24 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Ha ha hvor du modsiger dig selv.
Du sidder da selv og udtaler dig om noget, du ikke aner en skid om, så drop i første omgang din egen dobbeltmoralske prædiken.


Jeppe 
Okt 04, 2011 Kl. 03:32 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
Mille Carterfan wrote:
Ha ha hvor du modsiger dig selv.
Du sidder da selv og udtaler dig om noget, du ikke aner en skid om, så drop i første omgang din egen dobbeltmoralske prædiken.

Hvor gør jeg det?

Mille Carterfan 
Okt 05, 2011 Kl. 11:38 AM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
Jeppe wrote:
Det kan I da på ingen måde bedømme ud fra en liste over personer, der medvirker... Og har I overhovedet læst Hyttels bog, eller bedømmer I bogens indhold ud fra sensationspressen? Hyttel har selv sagt, at de fremstiller et forvrænget billede af bogens indhold. Om han har ret i det eller ej, ved jeg ikke, da jeg ikke har læst bogen.
EB's og BT's magt over nogen er skræmmende.


"fordi jeg har en holdning og indstilling, der simpelt går på, at man ikke skal udtale sig om noget, man ikke aner noget om".


Jeppe 
Okt 05, 2011 Kl. 02:40 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Mille, jeg kan ikke følge dig... Hvor er det selvmodsigende?


Mille Carterfan 
Okt 05, 2011 Kl. 08:17 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Jeg er også svær at følge. Lukker denne latterlige debat og fortryder jeg postede linket med bogen. Yes....


Jeppe 
Okt 05, 2011 Kl. 08:51 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Fint fint, det var nu heller ikke for at trappe et eller andet vildt op
Men jeg står ved, at jeg synes, folk skal læse Hyttels bog, før de kritiserer den og skaber alle mulige fordomme om den - andet er ikke fair.

Men jeg ser også frem til den næste bog - en af forfatterne har jo været herinde og spørge efter materiale, og jeg har selv sendt noget, så jeg har høje forventninger!


Arnold 
Okt 06, 2011 Kl. 01:05 AM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Hyttel er en lort


sweetsun 
Okt 06, 2011 Kl. 06:37 AM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
Arnold wrote:
Hyttel er en lort


Er det din anmeldelse af bogen altså en udtalelse efter at have læst bogen ! Hvis ja hvad stod der så i den ?

Arnold 
Okt 06, 2011 Kl. 07:32 AM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Nej det bare min mening om Kim Hyttel


sweetsun 
Okt 06, 2011 Kl. 07:37 AM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
Arnold wrote:
Nej det bare min mening om Kim Hyttel


Hm ville ellers gerne hører fra nogen der har læst bogen så vi herinde kan få en dialog om bogen. Jeg har ikke læst den og gør det først når den står på biblioteket men er nysgerrig

Arnold 
Okt 06, 2011 Kl. 03:35 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Her stå der meget, der er også udtagelser fra nogen som har læst bogen.
http://www.torbenbille.dk/journalistik/refrænet-er-alt-for-frit-i-ny-bog/


Hoffa 
Okt 07, 2011 Kl. 09:35 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
Arnold wrote:
http://www.torbenbille.dk/journalistik/refrænet-er-alt-for-frit-i-ny-bog/


Wow.. Hatten af for ham Bille. Han leger sgu med ordene.. Det er en god anmeldelse.

Vil faktisk give Hyttel ret i, at Bundgaards bog om Larsen giver et meget forskønnet billede af ham (eller noget lign, kan ikke lige huske det ordret). Men næsten 500 siders galde er nok for meget. Det kan jo ikke have været helt skidt det hele, så havde han nok afbrudt det samarbejde noget tidligere..

I øvrigt er Se & Hør også ude med riven denne uge, har jeg hørt. Nogen der har et scan?

Arnold 
Okt 08, 2011 Kl. 12:35 AM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Der ligger et link til SE & HØR her, et lille stykke ned af siden
http://www.facebook.com/pages/Kim-Larsen-Fanklub/197024697004548?ref=ts


sweetsun 
Okt 08, 2011 Kl. 01:36 AM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
Hoffa wrote:
Citér:
Arnold wrote:
http://www.torbenbille.dk/journalistik/refrænet-er-alt-for-frit-i-ny-bog/


Wow.. Hatten af for ham Bille. Han leger sgu med ordene.. Det er en god anmeldelse.

Vil faktisk give Hyttel ret i, at Bundgaards bog om Larsen giver et meget forskønnet billede af ham (eller noget lign, kan ikke lige huske det ordret). Men næsten 500 siders galde er nok for meget. Det kan jo ikke have været helt skidt det hele, så havde han nok afbrudt det samarbejde noget tidligere..

I øvrigt er Se & Hør også ude med riven denne uge, har jeg hørt. Nogen der har et scan?


Så fik hytte lagt ble på om det er sandt ved jeg ikke for tænker aldrig jeg gider åbne den bog... Jeg venter til Kim M Larsens erindringer Håber den kommer en dag... Han kan ikke tillade sig at forlade dette liv uden at skrive den hvis i spørger mig...

Hoffa 
Okt 09, 2011 Kl. 08:43 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
sweetsun wrote:om det er sandt ved jeg ikke for tænker aldrig jeg gider åbne den bog... Jeg venter til Kim M Larsens erindringer Håber den kommer en dag... Han kan ikke tillade sig at forlade dette liv uden at skrive den hvis i spørger mig...


Jeg venter i hvert fald til jeg kan låne den på bilbioteket ,-)

sweetsun 
Okt 09, 2011 Kl. 08:51 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
Hoffa wrote:
Citér:
sweetsun wrote:om det er sandt ved jeg ikke for tænker aldrig jeg gider åbne den bog... Jeg venter til Kim M Larsens erindringer Håber den kommer en dag... Han kan ikke tillade sig at forlade dette liv uden at skrive den hvis i spørger mig...


Jeg venter i hvert fald til jeg kan låne den på bilbioteket ,-)


Ja hvis jeg en dag får tid så kan set også være jeg låner den på bibliotekt. Lige nu har jeg rigeligt at læse på uni, så der er ikke tid til sladder litteratur. Men om 5 år er jeg faldet ned fra de græske guders himmel Og får måske tid til at kikke lidt i den bog.

Hoffa 
Okt 09, 2011 Kl. 09:09 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
Men om 5 år er jeg faldet ned fra de græske guders himmel Og får måske tid til at kikke lidt i den bog.


Hæhæ.. Måske er der en bruger der vil forbarme sig og komme med en anmeldelse her inden..

sweetsun 
Okt 10, 2011 Kl. 09:38 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
Hoffa wrote:
Citér:
Men om 5 år er jeg faldet ned fra de græske guders himmel Og får måske tid til at kikke lidt i den bog.


Hæhæ.. Måske er der en bruger der vil forbarme sig og komme med en anmeldelse her inden..


Ja man har jo lov til at håbe... siden den 1 september har jeg lagt 3 hele fagbøger godt 1000 sider bag mig de fleste fagbogs engelsk og ca 800 sider i bøger vi ikke er færdige med endnu. Med den fart kan jeg godt dy mig for at anskaffe andre bøger ellers ender det med at øjnene triller ud af hovedet på mig

Kasper 
Okt 14, 2011 Kl. 05:37 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
Hoffa wrote:
Måske er der en bruger der vil forbarme sig og komme med en anmeldelse her
Jeg har nu læst bogens første halvdel svarende til 250 sider. Anden halvdel har jeg skimmet igennem og læst visse passager, og jeg har ikke tænkt mig at læse mere.

Bogens titel finder jeg lidt misvisende, da det ikke er en bog om Larsen og Clausen, men derimod en bog om Hyttel og hans erindringer, meninger og vurderinger. Larsen og Clausen indgår dog i en ikke ubetydelig del af bogen. Det kan på ingen måde kaldes en biografi, da det kun drejer sig om de perioder, hvor Hyttel har arbejdet sammen med dem, samt de reflektioner Hyttel kan gøre sig om dem ud fra de tilgængelige informationer - egentligt mest om Clausen, da der står en del om ham i hans egen biografi, som Hyttel har kunnet fortolke på.

Første del består af en nogenlunde kronologisk beskrivelse af Hyttels arbejde med Johnny Madsen, Henning Stærk, Sort Sol og Kim Larsen. Andel del er lidt mere svævende, da der er brudstykker af handling bl.a. om Erik Clausen, men også masser af personanalyse af bl.a. Larsen og Clausen.

Jeg husker fra min skoletid, at vi altid blev indprintet, at man aldrig måtte skrive noget om skriveprocessen i dansk stil. Der findes forfattere, der kan håndtere det, men her bliver det noget miskmask - bl.a. fordi at Hyttels nuværende levested og -vis er ganske irrelevant for bogens indhold i øvrigt.

Specielt distraherende er det, at Hyttel konstant skal fortælle om sine egne fortræffeligheder, men at det blot er alle andre, der ikke forstår dem. Han egner sig helt klart ikke til at få det gengivet på skrift. Bemærkelsesværdigt er det, at han ikke når til en erkendelse af selvransagelse, når han konstant gennem sin karriere løber sur i sine bekendtskaber. Derimod har jeg lidt på fornemmelsen, at han for nogle kunne være en ganske hyggelig herre at sludre med på tomandshånd.

Som sådan vil jeg ikke anbefale bogen, men den har dog et interessant aspekt i beskrivelsen af arbejdet med Wisdom Is Sexy, der ikke tidligere har været beskrevet så indgående. Processen omkring pressedækningen specielt fra EB får en ny dimension, da den beskrives fra begge parters side. Ligeledes får man et indblik i, hvordan man arbejdede dengang på EB, hvilket man formodentligt til en vis grad også gør den dag i dag.

Oles Fjerner 
Okt 15, 2011 Kl. 04:51 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Stereo Studio i Ryesgade, Aarhus, har den allerede på hylden, trods den først kommer på gaden d. 21. oktober 2011.

Hvem kommer først?


Jeppe 
Okt 15, 2011 Kl. 06:13 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
Oles Fjerner wrote:
Stereo Studio i Ryesgade, Aarhus, har den allerede på hylden, trods den først kommer på gaden d. 21. oktober 2011.

Hvem kommer først?


Tak for tippet!

Jeppe 
Okt 17, 2011 Kl. 05:12 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
Oles Fjerner wrote:
Stereo Studio i Ryesgade, Aarhus, har den allerede på hylden, trods den først kommer på gaden d. 21. oktober 2011.

Hvem kommer først?


Til alle håbefulde sjæle: De ville ikke af med den før på fredag.

Larsen 
Okt 17, 2011 Kl. 05:37 PM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Citér:
Jeppe wrote:
Citér:
Oles Fjerner wrote:
Stereo Studio i Ryesgade, Aarhus, har den allerede på hylden, trods den først kommer på gaden d. 21. oktober 2011.

Hvem kommer først?


Til alle håbefulde sjæle: De ville ikke af med den før på fredag.


Jeg købet bogen i dag i København i Stereo Studio uden problemer.

Symmanine 
Okt 18, 2011 Kl. 09:58 AM
Re: Mere lovende Larsen bog ?

Jeg gik også forgæves i Århus i går. Jeg har nu bestilt den over nettet, da jeg formentlig ikke når omkring en butik inden den kan nå at komme. Håber at finde den i postkassen allerede lørdag :)
Til dem som også overvejer at bestille online, står den til 200 kr på stereostudios hjemmeside - andre sider står den til helt op til 300 kr.!




Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)