Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Live Sådan LP 2010 med "der grüne Punkt" [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=6497]

Kasper 
Dec 15, 2010 Kl. 01:22 PM
Live Sådan LP 2010 med "der grüne Punkt"

På mit eksemplar af Live Sådan er der et "DER GRÜNE PUNKT"-mærke på indersiden af forseglingen umiddelbart til venstre for stregkoden.

Er der andre, der har et sådant mærke der eller andetsteds på forseglingen eller i det hele taget på forseglingen på nogle af de andre LPer?

skrid pomfrit 
Dec 15, 2010 Kl. 04:44 PM
Re: Live Sådan LP 2010 med "der grüne Punkt"

En tysk, hemlig kod som troligen betyder:

"Skivan är miljövänlig + man bör dricka Tuborg Grön när man lyssnar på den....!"

Kasper 
Dec 15, 2010 Kl. 05:16 PM

Citér:
skrid pomfrit wrote:
En tysk, hemlig kod som troligen betyder: Skivan är miljövänlig
Hvis man spørger hr. og fru flæskesteg, så vil de hæftigt påstå, at mærket betyder, at de skal have udbetalt pant for deres tomme vinflasker, for de betalte jo også pant, da de købte dem, og det fremgår også af deres bon, som de desværre ikke har mere.

skrid pomfrit 
Dec 15, 2010 Kl. 06:42 PM

Logotypen på förpackningar (f.ex Gasolin lp)

Vissa förpackningslogotyper är inga miljömärken utan symboliserar enbart att företaget i fråga har anslutit sig till den nationella återvinningsorganisation som står bakom märket och att man betalat licensavgift på sitt förpackningsavfall. Den mest kända och använda logotypen inom Europa är "Der Grüne Punkt". Idag är det över 100.000 licenstagare i 30 länder (inklusive Kanada) som använder denna logotyp. Mer än 500 miljarder (!) europäiska förpackningar är märkta med "Der Grüne Punkt".

Kasper 
Dec 15, 2010 Kl. 07:36 PM

Citér:
skrid pomfrit wrote:
Logotypen på förpackningar (f.ex Gasolin lp)

Vissa förpackningslogotyper är inga miljömärken utan symboliserar enbart att företaget i fråga har anslutit sig till den nationella återvinningsorganisation som står bakom märket och att man betalat licensavgift på sitt förpackningsavfall. Den mest kända och använda logotypen inom Europa är "Der Grüne Punkt". Idag är det över 100.000 licenstagare i 30 länder (inklusive Kanada) som använder denna logotyp. Mer än 500 miljarder (!) europäiska förpackningar är märkta med "Der Grüne Punkt".
Men tilbage til spørgsmålet, så virker det forkert, at kun Live Sådan-LPen skulle være tilmeldt ordningen, mens de andre skiver ikke er. Er der nogen, der har set "der grüne Punkt"-mærker på deres folie og i så fald hvor?

alicce 
Dec 15, 2010 Kl. 09:22 PM

Citér:
Kasper wrote:
På mit eksemplar af Live Sådan er der et "DER GRÜNE PUNKT"-mærke på indersiden af forseglingen umiddelbart til venstre for stregkoden.

Er der andre, der har et sådant mærke der eller andetsteds på forseglingen eller i det hele taget på forseglingen på nogle af de andre LPer?

På min står der "Blaupunkt"

Kasper 
Dec 15, 2010 Kl. 09:40 PM

Citér:
alicce wrote:
Citér:
Kasper wrote:

På min står der "Blaupunkt"
Nu hvor jeg kigger rundt, så kan jeg også se regnbuer over det hele indendørs.

Lars 
Dec 17, 2010 Kl. 08:20 PM

Også sådan et mærke på min Live sådan, og ikke på de andre.

Lars

Besøgende siden 2002

tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)