Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Killin´Time album på Dansk [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=6473]

Oles Fjerner 
Nov 25, 2010 Kl. 12:45 PM
Killin´Time album på Dansk

Jeg har gået og tænkt lidt over, at hvis man nu tog grundbåndet fra Killin´Time indspilningerne, og indspillede nye vokal tracks til med nye danske tekster. Så havde man faktisk et helt nyt Gasolin´album. Det er jo et ret okay album, det skulle bare have været på dansk.

Desværre kommer dette nok aldrig til at ske, da Larsen nok vil sige nej til idéen med det samme.

Hvad siger i andre til det? Vil det kunne holde?

AVTB 
Nov 25, 2010 Kl. 02:33 PM
Re: Killin´Time album på Dansk

Det synes jeg ville være en trist idé. Jeg har altid syntes, at Killin´time var det bedste Gas-album på engelsk. Vel nok, fordi det ikke som de andre, bare var en forhastet genindspilning af de danske albums.

Eller skulle vi også have Larsens egne engelsk sprogede albums på dansk ?? Tror det hurtigt ville blive "Larsen - Nej tak!"

Bob Shi Bam 
Nov 25, 2010 Kl. 09:05 PM

Som ickedansk så betydde inte språket så mycket för mig som er danskar när plattan kom. Jag har alltid tyckt att Killin Time är en kanonplatta och om den hade varit på danska från början hade den inte sågats i Danmark.
Så gör som jag njut av Killin Time på dangelska

Sørland 
Nov 26, 2010 Kl. 01:11 AM

La "Killin Time'" være hvile i fred

Mikkel Hansen 
Nov 29, 2010 Kl. 11:38 AM

Og endelig så indeholder pladen jo også en hel del numre som allerede findes i danske versioner...men tanken er nu meget sjov...har også altid godt ku tænke mig at høre en dansk version af sangen "In The Wings" som er et af mine yndlings gas numre

Rasmus 
Nov 29, 2010 Kl. 01:30 PM

HVordan kan det egentlig være at Killing Time aldrig er blevet anset som et reelt album?

Brian 
Nov 29, 2010 Kl. 04:25 PM

Solgte den ikke flere plader i Sverige end i Danmark ?

De havde stakke af dem på vinyl i Göteborg til ingen pris da jeg var der en tur, og fandt også et par næsten nye eksemplarer.
I Danmark ligger kursen nogen højere og man skal være heldig for at finde et flot eksemplar.

Charlie 
Nov 29, 2010 Kl. 04:26 PM

Ja den er blitt meget undervurdert fordi den var på engelsk. Men "Killin time" er en meget god plade både i musikk og tekst.
Enig i at "In the wings" er en meget god melodi. Har også tenkt tanken at flere av sangene på "Killin time" hadde også fortjent en dansk tekst.Sangen "Kilin time" kan jeg også tenke meg hadde vært fed med dansk tekst.
Dette vil nok aldri skje, men tanken er besnærende

Mikkel Hansen 
Nov 30, 2010 Kl. 11:10 AM

Rasmus: Jeg går ud fra at det aldrig er blevet anset for et regulært album netop fordi der er en del oprindelig danske numre på...

Rasmus 
Nov 30, 2010 Kl. 12:19 PM

Det undre mig dog stadig, når nu fx. både Live Sådan og Live I Skandinavien bliver betragtet som regulære albums.

Sørland 
Nov 30, 2010 Kl. 04:46 PM

"Killin Time" var en storselger i Norge.

Sørland 
Nov 30, 2010 Kl. 07:43 PM

Snødronningen....

Mads 
Dec 01, 2010 Kl. 04:51 PM

Citér:
Sørland wrote:
Snødronningen....

Dejlig sang - og Berlev har fundet sine brushes frem! COOL! ;)

Hoffa 
Dec 21, 2010 Kl. 10:09 PM

Det var pudsigt.. Hørte lige albummet i bilen i dag.

Jeg har altid synes rigtig godt om de 'nye' sange, altså dem der ikke bare er oversat fra dansk, specielt titelnummeret flyder bare derudaf'. Så skal der skråles med.. "Just killin' tiiiime.."

Det bedste engelske album med Gasolin'.

En dansk genindspildning? Tja, hvis man ikke polerede lyden for meget op, kunne det sikkert gå hen og blive meget godt.

Sørland 
Dec 22, 2010 Kl. 12:58 AM

Citér:
Hoffa wrote:
Det var pudsigt.. Hørte lige albummet i bilen i dag.

Jeg har altid synes rigtig godt om de 'nye' sange, altså dem der ikke bare er oversat fra dansk, specielt titelnummeret flyder bare derudaf'. Så skal der skråles med.. "Just killin' tiiiime.."

Det bedste engelske album med Gasolin'.

En dansk genindspildning? Tja, hvis man ikke polerede lyden for meget op, kunne det sikkert gå hen og blive meget godt.

Niks - La Killin' Time være den perle den rent faktisk er. Lytt til "In The Wings"....bedre blir det ikke. Dette var tiden dette var lyden.

Besøgende siden 2002

tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)