Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum] Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1] Karneval [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=6290] |
|
|
Larsen Maj 26, 2010 Kl. 10:52 AM |
Karneval Er der en der hjælpe med sangen Karneval i MP3 format |
|
|
IrmaGrad Maj 26, 2010 Kl. 11:35 AM |
Re: Karneval
Jeg kan sælge dig LP'en |
|
|
Oles Fjerner Maj 26, 2010 Kl. 01:00 PM |
Re: Karneval HØRT! |
|
|
Hoffa Maj 26, 2010 Kl. 03:37 PM |
Respekt for det, men det er desværre der man ofte ender, når materialet ikke er genudgivet på cd. Hvor mange '5 Eiffel' cd-pirat-kopier mon der ikke ligger ude i de danske hjem? |
|
|
Brian Maj 26, 2010 Kl. 04:24 PM |
Re: Karneval Der er ikke nogen der vil forbyde nogen i at have en 5 eiffel på cd, hvis man ejer vinylen. Det hellere ikke forbudt at sælge en kopi eller en backup cd hvis originalen samtidig følger med i en handel. |
|
|
IrmaGrad Maj 27, 2010 Kl. 08:02 AM |
Brian har jo fuldstændig ret. Jeg vil endda være så venlig at lade LP'en følge af en CD-kopi (så længe de følges ad). |
|
|
Hoffa Jun 05, 2010 Kl. 12:02 AM |
Citér: Ved godt tråden her er ved at være gammel, men jeg har ikke rigtig kunne slippe den. Jeg er ikke helt enig med jer denne gang. Når vi taler om ikke-genudgivne sange fra 30 år gamle LP’er ser jeg det ikke som piratkopiering. LP’en er –selv om der stadig står pladespillere rundt omkring – forældet. De to plader: 5 Eiffel og den med sangen Karneval, har desuden tjent penge både til Larsen og pladeselskabet én gang, og de gider åbenbart ikke at bruge mere krudt på dem. Det bevises jo fint ved, at hverken selskab eller Larsen har haft interesse i en genudgivelse. Så længe de ikke genudgiver dem, må de altså finde sig i, at fans går alternative veje for at lytte til sangene. Man kan ærlig talt ikke forvente, at alle må en tur til antikvar-pladehøkeren og købe de næsten 30 år gamle plader (som altså er et forældet medie) kun for det formål at have lov til at lytte til sangene på cd. Hvis Larsen besluttede at udgive sit næste album kun på kassettebånd, ville I sikkert heller ikke styrte ud og købe en båndoptager, vel? Udgiv dem officielt på cd eller Itunes download eller hvad det nu hedder, og jeg vil se helt anderledes på det. Hvad lovgivningen så siger, er jo en helt anden sag; den kan jeg ikke løbe fra. Det var blot min mening.. |
|
|
Kasper Jun 05, 2010 Kl. 12:34 AM |
Citér:Der er korrekt, at CDen giver visse fordele i et moderne anlæg fremfor LPen. Derimod er det drønforkert, at LPen er et forældet medie, da LPen er et bedre medie en CDen. |
|
|
Hoffa Jun 05, 2010 Kl. 05:39 AM |
Citér: Ikke enig. Der er mere støj fra LP'er. |
|
|
kimzoom Jun 05, 2010 Kl. 06:55 AM |
Re: Karneval Så passer du da ikke godt på dine vinyler og pickups Hoff@ |
|
|
IrmaGrad Jun 05, 2010 Kl. 09:31 AM |
Re: Karneval Kære Hoffa - Nu er jura jo ikke et spørgsmål om hvad DU synes..... |
|
|
Hoffa Jun 05, 2010 Kl. 11:02 AM |
Citér: Jeg har faktisk ikke min pladespiller mere, kun vinylerne. Ved godt mange entusiaster modsiger mig, men hver gang jeg hører en LP synes jeg altså lyden er dårligere end på cd. Jeg savner i hvert fald ikke min pladesafspiller, og den var da ellers dyr nok. IrmaGrad: Nej, mod den store jurabog kommer jeg til kort. Dog synes jeg alligevel det er lidt pjattet, at I mener man SKAL købe lp'en hvis man vil have de gamle sange på cd eller Mp3. Ved ikke om jeg forklarer mig ordentligt, men jeg sammenligner det lidt med Dong, der nogen steder stadig tager leje for gasmålere, selv om de forlængst er afmonteret.. Jeg gentager til både Larsen og pladeselskabet: Genudgiv de sange officielt og jeg køber dem lige på stedet og smider mine 'pirat' udgaver ud. Med glæde endda. |
|
|
kjukkengirl Jun 07, 2010 Kl. 04:28 AM |
Lpen forældet?? |
|
|
Brian Jun 07, 2010 Kl. 03:41 PM |
De første cder der kom ud i 80'erne er allerede gået i opløsning ! |
|
Besøgende