Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Nytt soloalbum på vei [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=6126]

Norsk Afdeling 
Mar 16, 2010 Kl. 11:55 PM
Nytt soloalbum på vei


Er dette første steg på veien mot en avslutning på samarbeidet med Kjukken?
Hva skjer videre etter sommerkonsertene? Er det noen som har mer info omkring dette og når slippes albumet offisielt i Norge. Må nok bestille fra Danmark for å få dette i tide til sommerkonsertene i Norge. Les mer nedenfor. HENTET DETTE FRA www.kimlarsen.dk


"Nyt solo-studiealbum fra Kim Larsen

"Mine Damer & Herrer” er Kim Larsen, næsten helt alene – for første gang i mange år. Udgives mandag den 3. maj 2010.

Kim Larsen er for første gang i lang tid gået ”alene” i studiet. ”Mine Damer & Herrer” er Kim Larsen helt nede på jorden med en ny samling sange, der spænder fra næsten højskole- og børnesange over stille blues og Bob Dylansk singer/songwriter numre til klassisk Kim Larsen-rock.

Med sig i studiet har han sin ”partner in crime” gennem mere end 40 år, idémanden og produceren Poul Bruun, og som tekniker og multimusiker medvirker Lars Krarup samt percussionisten Rune Olsen. Endvidere optræder enkelte prominente gæstemusikere på udvalgte numre – mere herom på et senere tidspunkt ...

Mange af sangene blev også spillet live med Kjukken i begyndelsen af året, men ideen med at udgive dem som DVD er indtil videre skrinlagt. Studieindspilningerne passede ganske enkelt bedre til den nye håndfuld sange.

”Pladen har været anderledes at lave,” fortæller Poul Bruun fra studiet, hvor sidste hånd er ved at blive lagt på indspilningerne. ”Vi har bygget den op lag for lag, fordi Kim spiller de fleste af instrumenterne selv. Hvert nummer, ja helt ned til hver basgang er gennemarrangeret i studiet, og det giver selvfølgelig en anden arbejdsgang, end hvis man sidder et band omkring en mikrofon og indspiller sammen.”


kjukkengirl 
Mar 17, 2010 Kl. 12:37 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Lyder da intressant, men hvor har du det der fra?


Mille Carterfan 
Mar 17, 2010 Kl. 06:14 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Det står der, kjukkengirl. Www.kimlarsen.dk


chrilep 
Mar 17, 2010 Kl. 07:18 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Dette var svært gode nyheter, og slett ingen overraskelse. Det blir veldig bra å høre Kim solo, mange har jo spekulert i at han vil gå mer og mer solo mot slutten av karrieren. Kanskje dette er første skritt på den nye vei?
Jeg håper samtidig at samarbeidet med Kjukken ikke er slutt, og gleder meg til å høre dem noen ganger i sommer.
Kanskje vi får oppleve Kim på soloturne i høst?


Mille Carterfan 
Mar 17, 2010 Kl. 07:43 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Det er også på forsiden af ekstra sprøjten. Solo og solo, de huserede da alle i Kbh i sidste uge.


Sørland 
Mar 17, 2010 Kl. 12:26 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Spennende!


Sørland 
Mar 17, 2010 Kl. 12:41 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

http://www.kulturplakaten.dk/mine-damer-og-herrer-nyt-album-fra-kim-larsen/

Første single får vi over påske.


chrilep 
Mar 17, 2010 Kl. 12:49 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

med den single musiker Kim Larsen


Mikkel Hansen 
Mar 17, 2010 Kl. 01:01 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Jamen dog...alligevel lidt en overraskelse vil jeg da mene...men spændende bliver det, altid noget at den gamle blive ved med at udfordre sig selv på forskellige måder...at nogle aviser så mener det er første solo-plade i 37år??!! hmm...hvor har de dog det fra...både 231045-0637, 5 Eiffel og "Hvem kan sige nej til en engel" var vel solo-plader?...


Sørland 
Mar 17, 2010 Kl. 01:51 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
chrilep wrote:
med den single musiker Kim Larsen


Bare nesten

Hosper 
Mar 17, 2010 Kl. 03:29 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Det lyder spændende... Gad vide om Kjukken overlever det. De andre gange Larsen har lavet solo plader (bortset fra Værsgo) har han jo efterfølgende fået nyt orkester

Jeg undre mig bare lidt over hvorfor de bruger tid, penge og energi på at optage alle de koncerter, når de alligevel aldrig skal udgives.
Så hvidt jeg ved er der tre koncerter nu der er optaget, men som aldrig er udgivet. Julekoncerten i 2005, Den halv-akkustiske koncert i 2008 og nu Klubturneen. Hvad mon der bliver af alle de optagelser


Arnold 
Mar 17, 2010 Kl. 03:53 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Jeg håber at det er good bye med kjukken, det har jeg ventet på i mange år


SANSSOUCI 
Mar 17, 2010 Kl. 04:49 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Arnold wrote:
Jeg håber at det er good bye med kjukken, det har jeg ventet på i mange år


Og hvad skulle der så ske efter din mening ?

kimzoom 
Mar 17, 2010 Kl. 05:02 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Hosper wrote:
Det lyder spændende... Gad vide om Kjukken overlever det. De andre gange Larsen har lavet solo plader (bortset fra Værsgo) har han jo efterfølgende fået nyt orkester

Jeg undre mig bare lidt over hvorfor de bruger tid, penge og energi på at optage alle de koncerter, når de alligevel aldrig skal udgives.
Så hvidt jeg ved er der tre koncerter nu der er optaget, men som aldrig er udgivet. Julekoncerten i 2005, Den halv-akkustiske koncert i 2008 og nu Klubturneen. Hvad mon der bliver af alle de optagelser


Koncerter er da blevet video optaget siden start 80erne.

Citér:
Arnold wrote:
Jeg håber at det er good bye med kjukken, det har jeg ventet på i mange år



Der er vist mange som har ønsket en ny lyd de sidste 8-9 år.

Tror dog ikke at Larsen solo på pladen, vil lyde meget anderledes end en glemmebogs optagelse.. måske en glemmebog light lyd!

Arnold 
Mar 17, 2010 Kl. 05:16 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
SANSSOUCI wrote:
Citér:
Arnold wrote:
Jeg håber at det er good bye med kjukken, det har jeg ventet på i mange år


Og hvad skulle der så ske efter din mening ?


Bare en nogle tilfældige ting, hvad der nu kunne være sjovt og hyggeligt og noget der lige faldt forbi hans vej.

SANSSOUCI 
Mar 17, 2010 Kl. 05:47 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Arnold wrote:
Citér:
SANSSOUCI wrote:
Citér:
Arnold wrote:
Jeg håber at det er good bye med kjukken, det har jeg ventet på i mange år


Og hvad skulle der så ske efter din mening ?


Bare en nogle tilfældige ting, hvad der nu kunne være sjovt og hyggeligt og noget der lige faldt forbi hans vej.


Det var godtnok SORT tale det der... Jeg ved ikke hvad jeg egentligt mener om en version to som solo, Jeg syntes måske at det hele virker lidt sindsforvirret Men det er sikkert godtnok engang i mellem at gå til yderlighederne om ikke for andet så for at afprøve ens og andres grænser. Nu må vi se om der overhovedet kommer noget ud af det... måske bliver det godtnok... Mere har jeg nok ikke at sige i den sag) men jeg kunne da godt tænke mig at hører, hvad der skulle erstatte Kjukken efter din mening Arnold... 3 nye tøser

Mads 
Mar 17, 2010 Kl. 05:49 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Kjukken er jo det ultimate live band. Nej, hold fast i dem Kim! Der findes ikke en bedere (live)cocktail. Og behold for guds skyld Carter!!


gasmen 
Mar 17, 2010 Kl. 07:04 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

http://gaffa.dk/nyhed/37913http://gaffa.dk/nyhed/37913


halvorsen 
Mar 17, 2010 Kl. 07:06 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Det er nok dette det ender med,men jeg håper kjukken holder noen år til,larsens beste gruppe siden gasolin,hvis ikke bedre,det er vel ikke alle enige kanskj.


biplingen 
Mar 17, 2010 Kl. 07:10 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

http://nyhederne.tv2.dk/article/29300263/ er der lidt videoklip fra et interview om pladen TV2 åbenbart har lavet.

Er sgu lidt skuffet over at vi tilsyneladende ikke får lov at se optagelserne fra gasværket og iøvrigt de øvrige liveoptagelser som vi har været til som heller aldrig er kommet ud.


chrilep 
Mar 17, 2010 Kl. 07:27 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
biplingen wrote:
http://nyhederne.tv2.dk/article/29300263/ er der lidt videoklip fra et interview om pladen TV2 åbenbart har lavet.

Er sgu lidt skuffet over at vi tilsyneladende ikke får lov at se optagelserne fra gasværket og iøvrigt de øvrige liveoptagelser som vi har været til som heller aldrig er kommet ud.



De kommer nok ut en dag, når det ikke finnes noe annet å tjene penger på

Arnold 
Mar 17, 2010 Kl. 07:36 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
SANSSOUCI wrote:
hvad der skulle erstatte Kjukken efter din mening Arnold... 3 nye tøser


Haveje-drengende naturlivis

SANSSOUCI 
Mar 17, 2010 Kl. 07:39 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Arnold wrote:
Citér:
SANSSOUCI wrote:
hvad der skulle erstatte Kjukken efter din mening Arnold... 3 nye tøser


Haveje-drengende naturlivis


Ja naturligvis, nu er jeg også dum

Mille Carterfan 
Mar 17, 2010 Kl. 07:39 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Larsen dropper ikke kjukken. Så vidt jeg ved, har jeg billetter til Larsen og Kjukken til sommer.
Larsen skal bare ikke opnå noget mere og laver hvad han lyster.


SANSSOUCI 
Mar 17, 2010 Kl. 07:41 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Mille Carterfan wrote:
Larsen dropper ikke kjukken. Så vidt jeg ved, har jeg billetter til Larsen og Kjukken til sommer.
Larsen skal bare ikke opnå noget mere og laver hvad han lyster.


Skal eller kan det er spørgsmålet

Mille Carterfan 
Mar 17, 2010 Kl. 08:24 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Det er ikke spørgsmålet, for det er død ligegyldigt. Kim skal ikke arbejde for at tjene sine penge mere, folk bliver ikke væk fra koncerterne, han er stadig et navn, som ikke kan væltes. Hvorfor så ikke lave det album man lyster. Folk køber det og koncerterne er udsolgt.


Pingo 
Mar 17, 2010 Kl. 09:40 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
biplingen wrote:
http://nyhederne.tv2.dk/article/29300263/ er der lidt videoklip fra et interview om pladen TV2 åbenbart har lavet.

Er sgu lidt skuffet over at vi tilsyneladende ikke får lov at se optagelserne fra gasværket og iøvrigt de øvrige liveoptagelser som vi har været til som heller aldrig er kommet ud.


Ja, vi har ju väntat ett bra tag på en viss Vega-DVD...

Mads 
Mar 17, 2010 Kl. 09:47 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
biplingen wrote:
http://nyhederne.tv2.dk/article/29300263/ er der lidt videoklip fra et interview om pladen TV2 åbenbart har lavet.

Er sgu lidt skuffet over at vi tilsyneladende ikke får lov at se optagelserne fra gasværket og iøvrigt de øvrige liveoptagelser som vi har været til som heller aldrig er kommet ud.


Fede klip. Det er godt nok et jazzet akkordskift fra F til C# i Larsen-sammenhæng i "Du Er Min" ... Men storslåede song-writer sange ... glæder mig meget til pladen

Arnold 
Mar 17, 2010 Kl. 10:19 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Mille Carterfan wrote:
folk bliver ikke væk fra koncerterne.


Jo jeg bliver altid væk.... Jeg har ikke købt billet til den næste koncert. Jeg er ærlig talt bare træt af at se kjukken...... Men der er jo alligevel udsolgt.

Norsk Afdeling 
Mar 18, 2010 Kl. 12:22 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Det blir spennende å følge med utover. Kim og Kjukken har nok flere av Larsens låter med på turen i sommer i og mad at cd`n kommer ut i mai. Gleder meg til Kim i Langesund, Kongsvinger og Drammen. Kanskje det blir Bergen også?


chrilep 
Mar 18, 2010 Kl. 07:28 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Norsk Afdeling wrote:

Er dette første steg på veien mot en avslutning på samarbeidet med Kjukken?
Hva skjer videre etter sommerkonsertene? Er det noen som har mer info omkring dette og når slippes albumet offisielt i Norge. Må nok bestille fra Danmark for å få dette i tide til sommerkonsertene i Norge. Les mer nedenfor. HENTET DETTE FRA www.kimlarsen.dk


"Nyt solo-studiealbum fra Kim Larsen

"Mine Damer & Herrer” er Kim Larsen, næsten helt alene – for første gang i mange år. Udgives mandag den 3. maj 2010.

Kim Larsen er for første gang i lang tid gået ”alene” i studiet. ”Mine Damer & Herrer” er Kim Larsen helt nede på jorden med en ny samling sange, der spænder fra næsten højskole- og børnesange over stille blues og Bob Dylansk singer/songwriter numre til klassisk Kim Larsen-rock.

Med sig i studiet har han sin ”partner in crime” gennem mere end 40 år, idémanden og produceren Poul Bruun, og som tekniker og multimusiker medvirker Lars Krarup samt percussionisten Rune Olsen. Endvidere optræder enkelte prominente gæstemusikere på udvalgte numre – mere herom på et senere tidspunkt ...

Mange af sangene blev også spillet live med Kjukken i begyndelsen af året, men ideen med at udgive dem som DVD er indtil videre skrinlagt. Studieindspilningerne passede ganske enkelt bedre til den nye håndfuld sange.

”Pladen har været anderledes at lave,” fortæller Poul Bruun fra studiet, hvor sidste hånd er ved at blive lagt på indspilningerne. ”Vi har bygget den op lag for lag, fordi Kim spiller de fleste af instrumenterne selv. Hvert nummer, ja helt ned til hver basgang er gennemarrangeret i studiet, og det giver selvfølgelig en anden arbejdsgang, end hvis man sidder et band omkring en mikrofon og indspiller sammen.”



Det er føyet til én setning på www.kimlarsen.dk etter at den første meldingen ble lagt ut:

Koncertmæssigt vil Kim Larsen stadig optræde med Kjukken.

Bent 
Mar 18, 2010 Kl. 10:01 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Hosper wrote:
Det lyder spændende... Gad vide om Kjukken overlever det. De andre gange Larsen har lavet solo plader (bortset fra Værsgo) har han jo efterfølgende fået nyt orkester

Jeg undre mig bare lidt over hvorfor de bruger tid, penge og energi på at optage alle de koncerter, når de alligevel aldrig skal udgives.
Så hvidt jeg ved er der tre koncerter nu der er optaget, men som aldrig er udgivet. Julekoncerten i 2005, Den halv-akkustiske koncert i 2008 og nu Klubturneen. Hvad mon der bliver af alle de optagelser


De ligger nok i en eller flere skuffer til den dags Larsen ikke er mere og så kan man igen koge suppe på det ben der afkogt utallige gange...

SANSSOUCI 
Mar 18, 2010 Kl. 10:16 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Var lige inde og lytte til den nye version af "Du er min" på tv2´s hjemmeside. Jeg hader at skulle sige dette Men den er bare blevet så dejlig dyb og inderlig i anden version, En rigtig tudekiks ... Jeg tror jeg hellere må droppe at købe den cd


Mille Carterfan 
Mar 18, 2010 Kl. 10:54 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Gaaaab


alicce 
Mar 18, 2010 Kl. 12:16 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Mille Carterfan wrote:
Gaaaab
Det har (desværre) været min mening længe.
Larsen's åbenlyse bitterhed på sin egen præstation for 30-40 år siden forstår jeg bare ikke.
Det han dengang var med til at skabe er jo i dag vokset til noget gigantisk/legendarisk i dansk musikhistorie.
Vær da for pokker stolt i stedet for bitter!
Kjukken holder da hele vejen, ligesom Bellami også gjorde det.
I mine ører mangler der bare den sidste portion magi.

Slaske 
Mar 18, 2010 Kl. 01:44 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
alicce wrote:
Citér:
Mille Carterfan wrote:
Gaaaab
Det har (desværre) været min mening længe.
Larsen's åbenlyse bitterhed på sin egen præstation for 30-40 år siden forstår jeg bare ikke.
Det han dengang var med til at skabe er jo i dag vokset til noget gigantisk/legendarisk i dansk musikhistorie.
Vær da for pokker stolt i stedet for bitter!
Kjukken holder da hele vejen, ligesom Bellami også gjorde det.
I mine ører mangler der bare den sidste portion magi.


Vil du være rar, at uddybe hvad du mener med "åbenlyse bitterhed på sin egen præstation for 30-40 år siden." Jeg mener ikke selv, at have bemærket det på noget tidspunkt!

SANSSOUCI 
Mar 18, 2010 Kl. 02:47 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Slaske wrote:
Citér:
alicce wrote:
Citér:
Mille Carterfan wrote:
Gaaaab
Det har (desværre) været min mening længe.
Larsen's åbenlyse bitterhed på sin egen præstation for 30-40 år siden forstår jeg bare ikke.
Det han dengang var med til at skabe er jo i dag vokset til noget gigantisk/legendarisk i dansk musikhistorie.
Vær da for pokker stolt i stedet for bitter!
Kjukken holder da hele vejen, ligesom Bellami også gjorde det.
I mine ører mangler der bare den sidste portion magi.


Vil du være rar, at uddybe hvad du mener med "åbenlyse bitterhed på sin egen præstation for 30-40 år siden." Jeg mener ikke selv, at have bemærket det på noget tidspunkt!


Mille gaaaaber af mig sådan forstod jeg det Det må hun godt... Jeg er også håbløs trættende... sådan er tåber Jeg har ikke noget at indvende på Kim og alle hans bands, jeg syntes de har gjort det godtnok... og jeg er glad for at Kim ikke dropper Kjukken eller Kjukken ikke dropper Kim, for det er her og nu det er Kjukken tiden, og det ville være synd at begynde at skifte... inden man finder sig til rette i et band og bliver en helhed, formoder jeg at der går et stykke tid... har ingen erfaring fra musikens verden, men jeg tror dog at det må være det sammen som i et hvilket som helst job...

alicce 
Mar 18, 2010 Kl. 04:11 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Slaske wrote:
Citér:
alicce wrote:
Citér:
Mille Carterfan wrote:
Gaaaab
Det har (desværre) været min mening længe.
Larsen's åbenlyse bitterhed på sin egen præstation for 30-40 år siden forstår jeg bare ikke.
Det han dengang var med til at skabe er jo i dag vokset til noget gigantisk/legendarisk i dansk musikhistorie.
Vær da for pokker stolt i stedet for bitter!
Kjukken holder da hele vejen, ligesom Bellami også gjorde det.
I mine ører mangler der bare den sidste portion magi.


Vil du være rar, at uddybe hvad du mener med "åbenlyse bitterhed på sin egen præstation for 30-40 år siden." Jeg mener ikke selv, at have bemærket det på noget tidspunkt!

Jeg vil da godt prøve at kreere en liste over citater og udtagelser fra Hr. Larsens side, der hentyder at han er mere end træt af at høre om Gasolin'.
Det KAN selvfølgelig også bare være mig der misforstår hans udtalelser.
Hvis jeg er den eneste herinde med den opfattelse, så beklager jeg... indtil da, vil jeg prøve at skrabe lidt 'beviser' sammen til diskussion.

SANSSOUCI 
Mar 18, 2010 Kl. 04:32 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
alicce wrote:

Jeg vil da godt prøve at kreere en liste over citater og udtagelser fra Hr. Larsens side, der hentyder at han er mere end træt af at høre om Gasolin'.
Det KAN selvfølgelig også bare være mig der misforstår hans udtalelser.
Hvis jeg er den eneste herinde med den opfattelse, så beklager jeg... indtil da, vil jeg prøve at skrabe lidt 'beviser' sammen til diskussion.


Jeg tror nu ikke Kim fortryder Gastiden, Men gas tiden er forbi sammen med ungdomsårene. Og jeg er enig i at også jeg har hørt Kim udtale, at Gastiden er over, naturligt syntes jeg også det er, man udvikler sig, hver alders stadie, hver sin stil, sådan er det med alle mennesker, det kan godt være at nogen ønsker sig tilbage til 20 års aderen, men de fleste ville også gerne have den erhvervede erfaring med tilbage til 20 års alderen

SANSSOUCI 
Mar 18, 2010 Kl. 08:11 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Den gamle hankat er tilbage
Onsdag d. 17. mar. 2010; kl. 18:07 af Trine Fisker / Søren Juhler
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 18/3 2010; 13:25) Har man ikke kor kan man da bare selv være kor


SANSSOUCI 
Mar 19, 2010 Kl. 12:56 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Næ Næ Næ var bedre i Kjukken versionen syntes jeg, nu er bedømmelsen slevfølgelig lavet fra klippet på tv2's hjemmeside, det er jo så spørgsmålet om det bliver den samme lyd på Mine Damer og Herre


Slaske 
Mar 19, 2010 Kl. 03:17 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
alicce wrote:
Citér:
Slaske wrote:
Citér:
alicce wrote:
Citér:
Mille Carterfan wrote:
Gaaaab
Det har (desværre) været min mening længe.
Larsen's åbenlyse bitterhed på sin egen præstation for 30-40 år siden forstår jeg bare ikke.
Det han dengang var med til at skabe er jo i dag vokset til noget gigantisk/legendarisk i dansk musikhistorie.
Vær da for pokker stolt i stedet for bitter!
Kjukken holder da hele vejen, ligesom Bellami også gjorde det.
I mine ører mangler der bare den sidste portion magi.


Vil du være rar, at uddybe hvad du mener med "åbenlyse bitterhed på sin egen præstation for 30-40 år siden." Jeg mener ikke selv, at have bemærket det på noget tidspunkt!

Jeg vil da godt prøve at kreere en liste over citater og udtagelser fra Hr. Larsens side, der hentyder at han er mere end træt af at høre om Gasolin'.
Det KAN selvfølgelig også bare være mig der misforstår hans udtalelser.
Hvis jeg er den eneste herinde med den opfattelse, så beklager jeg... indtil da, vil jeg prøve at skrabe lidt 'beviser' sammen til diskussion.


Du skal ikke beklage noget som helst. Dit sidste nye er jo også, at han er TRÆT af at høre om Gasolin'. Det er jo sandelig også noget andet end at være åbenlys bitter over egen præstation for 30-40 år siden......ifølge min overbevisning.
Jeg forstår da godt, at han hellere vil fokusere på det han laver nu og at folket vil gøre det samme. Jeg tror han er stolt af fortiden, det er jo trods alt, det der har gjort ham til det, han er i dag.
Iøvrigt så jeg et eller andet sted Wili sige noget i retning af at, det er lidt af en ære at være kommet på frimærke. Det er ikke sikkert, at alle fire gasser vil indrømme det i offentlighed......men mon ikke de alligevel er lidt stolte allesammen. Det bør de være....det er FJONG!

alicce 
Mar 19, 2010 Kl. 06:25 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Tak for udredningen Slaske
Jeg trækker min formulering tilbage (den med åbenlys bitterhed).
Jeg mente vel noget i retning af at Kim i mine ører længe har været træt af den fokus der er på Gas.
"Snak med Franz" siger han.
Den måde han stillede op til pressekonferrence i anledning af Gasolin' filmen med mørke solbriller på, syntes jeg også virkede provokerende. Det var min opfattelse at han allerhelst ville ha' været et (hvilkent som helst) andet sted.
"Så lad os da få lukket det kapitel én gang for alle!" var hans udtalelse efter han havde sagt OK til at medvirke til Gasolin' filmens tilblivelse.
Som Gasolin' fan er jeg sgu glad for det arbejde især Franz har gjort for at der gennem årene trods alt er blevet udgivet en del.
En masse af det er dog desværre noget man har i forvejen i en eller anden form... man alligevel... selv kan jeg ikke få nok
Jeg køber da også stadig alle Kims albums, for hans stemme er jo nu engang unik og rører et eller andet i en


skrid pomfrit 
Mar 20, 2010 Kl. 12:13 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Gasolin´ kommer alltid att förfölja Herr Larsen och det borde han visa respekt för. Kan dock förstå om han är skit-trött på att höra om det. "Our past is our future" Ingen Gasolin succé - Ingen Larsen succé.

Kul med ny skiva, kul att han vågar prova något nytt! Helt rätt inställning!


Mille Carterfan 
Mar 20, 2010 Kl. 03:29 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
SANSSOUCI wrote:
Citér:
Slaske wrote:
Citér:
alicce wrote:
Citér:
Mille Carterfan wrote:
Gaaaab
Det har (desværre) været min mening længe.
Larsen's åbenlyse bitterhed på sin egen præstation for 30-40 år siden forstår jeg bare ikke.
Det han dengang var med til at skabe er jo i dag vokset til noget gigantisk/legendarisk i dansk musikhistorie.
Vær da for pokker stolt i stedet for bitter!
Kjukken holder da hele vejen, ligesom Bellami også gjorde det.
I mine ører mangler der bare den sidste portion magi.


Vil du være rar, at uddybe hvad du mener med "åbenlyse bitterhed på sin egen præstation for 30-40 år siden." Jeg mener ikke selv, at have bemærket det på noget tidspunkt!


Mille gaaaaber af mig sådan forstod jeg det Det må hun godt... Jeg er også håbløs trættende... sådan er tåber Jeg har ikke noget at indvende på Kim og alle hans bands, jeg syntes de har gjort det godtnok... og jeg er glad for at Kim ikke dropper Kjukken eller Kjukken ikke dropper Kim, for det er her og nu det er Kjukken tiden, og det ville være synd at begynde at skifte... inden man finder sig til rette i et band og bliver en helhed, formoder jeg at der går et stykke tid... har ingen erfaring fra musikens verden, men jeg tror dog at det må være det sammen som i et hvilket som helst job...


Jaa, jeg gaaaber af al den negative energi der bare er for tiden. Kim kan ikke tage et skridt uden at folk øffer op, om det så er turné, nye sange eller album.
Det er sgu da til at falde i søvn, når der kun er brok brok og brok hele tiden. Og ikke engang konstruktiv brok.
Jeg er glad for at Kim stadig laver noget nyt og jeg køber sgu også den nye cd (hvilket alle brokkehovederne jo også gør). Og jeg forventer ikke en ny cd med Langebro, Hvis din far gir dig lov eller Mig og Molly igen, så havde det sgu da været dybt godnat.

Så prøv dog at være lidt, bare lidt glad for at vores favorit musiker stadig er aktiv i en alder, hvor mange andre fandeme kalder sig pensionist eller efterlønner eller hvad fanden de hedder.

Jeg glæder mig til 3. maj OG til Larsen og Kjukken turné til sommer.

SANSSOUCI 
Mar 20, 2010 Kl. 04:58 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Du har helt ret Mulle Han er fandeme stadig skide god. Og han ved det også... Der er ingen det har så fyldig en stemme uanset hvad fanden han synger... Jeg er også glad for at han valgte musiken i stedet for at være lærer... Vi tager hvad der kommer... Til helvede med det hele, nu er det snart sommer...


Arnold 
Mar 20, 2010 Kl. 05:55 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Jeg glæder mig også til den 3. maj det bliver spændende at høre hvad det er han har gået og tumlet med og skal da også ud købe det kommende album med det samme og endelig en ny cd uden kjukken(rigtig fedt). jeg er meget spændt på hvad fremtiden byder på, det er jo lidt anderledes end det plejer at være.

Ser at han har taget ørering i øret igen, men hvorfor dælen sidder den i højre øre Det synes jeg så lige at han skal lave om på.

Bæ bæ bæ, du kan godt slappe af, kom igen en anden dag.


SANSSOUCI 
Mar 20, 2010 Kl. 07:41 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Arnold wrote:
Jeg glæder mig også til den 3. maj det bliver spændende at høre hvad det er han har gået og tumlet med og skal da også ud købe det kommende album med det samme og endelig en ny cd uden kjukken(rigtig fedt). jeg er meget spændt på hvad fremtiden byder på, det er jo lidt anderledes end det plejer at være.

Ser at han har taget ørering i øret igen, men hvorfor dælen sidder den i højre øre Det synes jeg så lige at han skal lave om på.

Bæ bæ bæ, du kan godt slappe af, kom igen en anden dag.


http://www.youtube.com/watch?v=0yrG4IdKTLo&feature=player_embedded

Fordi han godt kan lide at bære den i højre side

kimzoom 
Mar 20, 2010 Kl. 09:05 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Håber den kommer på vinyl


Claus 
Mar 21, 2010 Kl. 11:17 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Der er jo åbenbart filmet en del der med Kim og Poul Bruun. Mon det bliver vist på et tidspunkt i fuld længde?


kjukkengirl 
Mar 22, 2010 Kl. 01:34 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Er fedt med det nye album, men virkelig ærgerligt at vi alligevel ikke får dvden. Jeg håber de ombestemmer dem og udsender cden først også laver en dvd case med alle de der optagelser vi aldrig skulle have set, men det er nok desværre utopi. Jeg ville ellers give hvad som helst for det, men det er jo heller ikke penge der driver værket, så hvordan får man så fat i alle de der optagelser? Nogen ideer?


skrid pomfrit 
Mar 22, 2010 Kl. 09:10 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Money talks!

I maj kommer den "vanliga" cd:n. Lagom till jul kommer samma skiva men i "deluxe" förpackning dvs DVD från Öste Gasvaerk ingår (och en poster med en rökande Kim....)

En oförstående Kim säger "det här ligger utanför min kontroll...."


Christian 
Mar 22, 2010 Kl. 10:21 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Hejsa,
Det med deluxeudgaven senere på året, er det en joke, eller er det noget der kan bekræftet
Christian


kimzoom 
Mar 22, 2010 Kl. 11:04 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
skrid pomfrit wrote:
Money talks!

I maj kommer den "vanliga" cd:n. Lagom till jul kommer samma skiva men i "deluxe" förpackning dvs DVD från Öste Gasvaerk ingår (och en poster med en rökande Kim....)

En oförstående Kim säger "det här ligger utanför min kontroll...."


Jeg er helt enig...

Hvis ikke den, så noget andet på dvd. Money talks!!

"never in it for the money", men Beckerlee ville jo alligevel lige minde EB på, at xfaktor skulle huske koda pengene.

skrid pomfrit 
Mar 22, 2010 Kl. 11:52 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Enbart en gissning... Skulle inte bli det minsta förvånad...


Sørland 
Mar 22, 2010 Kl. 01:17 PM
Re: Nytt soloalbum på vei


Pingo 
Mar 22, 2010 Kl. 03:29 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
skrid pomfrit wrote:
Money talks!

I maj kommer den "vanliga" cd:n. Lagom till jul kommer samma skiva men i "deluxe" förpackning dvs DVD från Öste Gasvaerk ingår (och en poster med en rökande Kim....)

En oförstående Kim säger "det här ligger utanför min kontroll...."


Haha, där slog du huvudet på spiken...

2310450637 
Mar 22, 2010 Kl. 07:20 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

http://www.youtube.com/watch?v=OKkDX9lluHc


2310450637 
Mar 22, 2010 Kl. 07:23 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

http://www.youtube.com/watch?v=WMI0YnypSwE


2310450637 
Mar 22, 2010 Kl. 07:27 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

http://www.youtube.com/watch?v=ObP2h-PDr8s


Hoffa 
Mar 22, 2010 Kl. 09:39 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Tjaa. Det første jeg tænkte, da jeg modtog en sms fra min ven med beskeden: 'BT skriver at Kim Larsen går solo' var: Endelig! Dejligt!

Skovgaard, der i mine øjne er den eneste i Kjukken der kan noget bortset fra ex-bassist Bo Gryholt, er faldet kraftigt af på den de senere år. Hans kedelige performance sidst jeg så dem her i januar, fik mig til at indse at Larsen & Kjukken har opbrugt den energi de måtte have sammen.
Nuvel, der var da et par perler på de første to albums, og Det Var En Torsdag Aften er en fremragende liveplade, men for mig er Kjukken simpelthen for kedeligt selskab til hr. Larsens sange.
Jeg savner lidt Bellami anno 1986.
Jeg har en bootleg live med Starfuckers, det var fandme et fedt liveband! Der var smæk på..

Nå, glæder mig faktisk til solo-skiven..


Mikkel Hansen 
Mar 22, 2010 Kl. 10:07 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Hmm det kan jeg godt nok ik helt følge dig i Hoffa...mener da at bandet KUN er begyndt at spille bedre og bedre sammen...og at de netop ikke spiller så fedt igen på de to første plader. Jeg synes f.eks. at de spiller helt eminent på Gammel Hankat -som i øvrigt hat den bedste lyd fra Kim i MANGE år og på Glemmebogen-pladerne leverer bandet da også præcis det der skal til. synes jeg...


SANSSOUCI 
Mar 22, 2010 Kl. 10:15 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Mikkel Hansen wrote:
Hmm det kan jeg godt nok ik helt følge dig i Hoffa...mener da at bandet KUN er begyndt at spille bedre og bedre sammen...og at de netop ikke spiller så fedt igen på de to første plader. Jeg synes f.eks. at de spiller helt eminent på Gammel Hankat -som i øvrigt hat den bedste lyd fra Kim i MANGE år og på Glemmebogen-pladerne leverer bandet da også præcis det der skal til. synes jeg...


Gammel Hankat er en god skive...Det syntes jeg også...Kjukken fejler heller ikke noget syntes jeg, måske bare en lille pause pusterum...Bare de ikke går tilbage til at lave sætlister der går igen år efter år...Men jeg kan også godt se en eller to nye instrumenter i bandet. Ikke guitar

Hoffa 
Mar 23, 2010 Kl. 02:58 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Mikkel Hansen wrote:
Hmm det kan jeg godt nok ik helt følge dig i Hoffa...mener da at bandet KUN er begyndt at spille bedre og bedre sammen...og at de netop ikke spiller så fedt igen på de to første plader. Jeg synes f.eks. at de spiller helt eminent på Gammel Hankat -som i øvrigt hat den bedste lyd fra Kim i MANGE år og på Glemmebogen-pladerne leverer bandet da også præcis det der skal til. synes jeg...

Den første glemmebog er da udemærket, men de to andre viser da ikke tænder på nogen måde synes jeg. Specielt ikke julepladen. Nu er julesange normalt ikke rockmateriale, men Kjukken er decideret gab-kedelige på den skive.jeg havde nok forventet for meget..

Sørland 
Mar 23, 2010 Kl. 03:32 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Hoffa wrote:
Citér:
Mikkel Hansen wrote:
Hmm det kan jeg godt nok ik helt følge dig i Hoffa...mener da at bandet KUN er begyndt at spille bedre og bedre sammen...og at de netop ikke spiller så fedt igen på de to første plader. Jeg synes f.eks. at de spiller helt eminent på Gammel Hankat -som i øvrigt hat den bedste lyd fra Kim i MANGE år og på Glemmebogen-pladerne leverer bandet da også præcis det der skal til. synes jeg...

Den første glemmebog er da udemærket, men de to andre viser da ikke tænder på nogen måde synes jeg. Specielt ikke julepladen. Nu er julesange normalt ikke rockmateriale, men Kjukken er decideret gab-kedelige på den skive.jeg havde nok forventet for meget..


Juleplaten var FOR MEG en gigantisk nedtur.
Lite som minnet omm jul der....men fine til sneøl på en sliten pub innerst i hjørnet. Sånn er det med den saken.

Sørland 
Mar 23, 2010 Kl. 05:16 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Måske en kontrakt der utløp etter glemmebogs-trilogien....(?)
Jeg tror det nye soloalbum kommer på det rette tidspunkt...hvis det er noe som heter det

Akkurat som den første Glemmebog gav "Larsen nytt liv...."

Her snakker vi timing..
Og Bruun har jo en nese for det....


chrilep 
Mar 23, 2010 Kl. 05:39 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Sørland wrote:
Citér:
Hoffa wrote:
Citér:
Mikkel Hansen wrote:
Hmm det kan jeg godt nok ik helt følge dig i Hoffa...mener da at bandet KUN er begyndt at spille bedre og bedre sammen...og at de netop ikke spiller så fedt igen på de to første plader. Jeg synes f.eks. at de spiller helt eminent på Gammel Hankat -som i øvrigt hat den bedste lyd fra Kim i MANGE år og på Glemmebogen-pladerne leverer bandet da også præcis det der skal til. synes jeg...

Den første glemmebog er da udemærket, men de to andre viser da ikke tænder på nogen måde synes jeg. Specielt ikke julepladen. Nu er julesange normalt ikke rockmateriale, men Kjukken er decideret gab-kedelige på den skive.jeg havde nok forventet for meget..


Juleplaten var FOR MEG en gigantisk nedtur.
Lite som minnet omm jul der....men fine til sneøl på en sliten pub innerst i hjørnet. Sånn er det med den saken.



Juleplaten med Kim & Kjukken er den eneste juleplaten jeg spiller.

Sørland 
Mar 23, 2010 Kl. 05:40 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
chrilep wrote:
Citér:
Sørland wrote:
Citér:
Hoffa wrote:
Citér:
Mikkel Hansen wrote:
Hmm det kan jeg godt nok ik helt følge dig i Hoffa...mener da at bandet KUN er begyndt at spille bedre og bedre sammen...og at de netop ikke spiller så fedt igen på de to første plader. Jeg synes f.eks. at de spiller helt eminent på Gammel Hankat -som i øvrigt hat den bedste lyd fra Kim i MANGE år og på Glemmebogen-pladerne leverer bandet da også præcis det der skal til. synes jeg...

Den første glemmebog er da udemærket, men de to andre viser da ikke tænder på nogen måde synes jeg. Specielt ikke julepladen. Nu er julesange normalt ikke rockmateriale, men Kjukken er decideret gab-kedelige på den skive.jeg havde nok forventet for meget..


Juleplaten var FOR MEG en gigantisk nedtur.
Lite som minnet omm jul der....men fine til sneøl på en sliten pub innerst i hjørnet. Sånn er det med den saken.



Juleplaten med Kim & Kjukken er den eneste juleplaten jeg spiller.


Det er ikke mitt problem

chrilep 
Mar 23, 2010 Kl. 05:40 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Sørland wrote:
Citér:
chrilep wrote:
Citér:
Sørland wrote:
Citér:
Hoffa wrote:
Citér:
Mikkel Hansen wrote:
Hmm det kan jeg godt nok ik helt følge dig i Hoffa...mener da at bandet KUN er begyndt at spille bedre og bedre sammen...og at de netop ikke spiller så fedt igen på de to første plader. Jeg synes f.eks. at de spiller helt eminent på Gammel Hankat -som i øvrigt hat den bedste lyd fra Kim i MANGE år og på Glemmebogen-pladerne leverer bandet da også præcis det der skal til. synes jeg...

Den første glemmebog er da udemærket, men de to andre viser da ikke tænder på nogen måde synes jeg. Specielt ikke julepladen. Nu er julesange normalt ikke rockmateriale, men Kjukken er decideret gab-kedelige på den skive.jeg havde nok forventet for meget..


Juleplaten var FOR MEG en gigantisk nedtur.
Lite som minnet omm jul der....men fine til sneøl på en sliten pub innerst i hjørnet. Sånn er det med den saken.



Juleplaten med Kim & Kjukken er den eneste juleplaten jeg spiller.


Det er ikke mitt problem



Nei, den dagen vi feirer jul sammen kommer nok ei...

Sørland 
Mar 23, 2010 Kl. 05:45 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
chrilep wrote:
Citér:
Sørland wrote:
Citér:
chrilep wrote:
Citér:
Sørland wrote:
Citér:
Hoffa wrote:
Citér:
Mikkel Hansen wrote:
Hmm det kan jeg godt nok ik helt følge dig i Hoffa...mener da at bandet KUN er begyndt at spille bedre og bedre sammen...og at de netop ikke spiller så fedt igen på de to første plader. Jeg synes f.eks. at de spiller helt eminent på Gammel Hankat -som i øvrigt hat den bedste lyd fra Kim i MANGE år og på Glemmebogen-pladerne leverer bandet da også præcis det der skal til. synes jeg...

Den første glemmebog er da udemærket, men de to andre viser da ikke tænder på nogen måde synes jeg. Specielt ikke julepladen. Nu er julesange normalt ikke rockmateriale, men Kjukken er decideret gab-kedelige på den skive.jeg havde nok forventet for meget..


Juleplaten var FOR MEG en gigantisk nedtur.
Lite som minnet omm jul der....men fine til sneøl på en sliten pub innerst i hjørnet. Sånn er det med den saken.



Juleplaten med Kim & Kjukken er den eneste juleplaten jeg spiller.


Det er ikke mitt problem



Nei, den dagen vi feirer jul sammen kommer nok ei...


Skal aldri si aldri - Larsen live den 24 des 2020 i Grieghallen........med playback

Nei lite julestemning i den. Glad vi fikk juleshowet på TV med klokkespill og det som hører julen til....det var saker det!

chrilep 
Mar 23, 2010 Kl. 05:48 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Sørland wrote:
Citér:
chrilep wrote:
Citér:
Sørland wrote:
Citér:
chrilep wrote:
Citér:
Sørland wrote:
Citér:
Hoffa wrote:
Citér:
Mikkel Hansen wrote:
Hmm det kan jeg godt nok ik helt følge dig i Hoffa...mener da at bandet KUN er begyndt at spille bedre og bedre sammen...og at de netop ikke spiller så fedt igen på de to første plader. Jeg synes f.eks. at de spiller helt eminent på Gammel Hankat -som i øvrigt hat den bedste lyd fra Kim i MANGE år og på Glemmebogen-pladerne leverer bandet da også præcis det der skal til. synes jeg...

Den første glemmebog er da udemærket, men de to andre viser da ikke tænder på nogen måde synes jeg. Specielt ikke julepladen. Nu er julesange normalt ikke rockmateriale, men Kjukken er decideret gab-kedelige på den skive.jeg havde nok forventet for meget..


Juleplaten var FOR MEG en gigantisk nedtur.
Lite som minnet omm jul der....men fine til sneøl på en sliten pub innerst i hjørnet. Sånn er det med den saken.



Juleplaten med Kim & Kjukken er den eneste juleplaten jeg spiller.


Det er ikke mitt problem



Nei, den dagen vi feirer jul sammen kommer nok ei...


Skal aldri si aldri - Larsen live den 24 des 2020 i Grieghallen........med playback

Nei lite julestemning i den. Glad vi fikk juleshowet på TV med klokkespill og det som hører julen til....det var saker det!


Jepp, juleshowet med Kimer i Klokker og Et Barn er født... er den eneste DVD'en jeg spiller i desember.

Hvis jeg forøvrig visste at du og Larsen feiret jul sammen, ville jeg nok kledd meg ut som nisse og klatret ned gjennom pipen!

Sørland 
Mar 23, 2010 Kl. 05:54 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Må du ned pipa for å komme inn i Grieghallen?

Nei juleshowet er fantastisk! Glemmebogscd'en er fra en jul jeg ikke kjenner så godt....

Men back to topic:

Måske en kontrakt der utløp etter glemmebogs-trilogien....(?)
Jeg tror det nye soloalbum kommer på det rette tidspunkt...hvis det er noe som heter det

Akkurat som den første Glemmebog gav "Larsen nytt liv...."

Her snakker vi timing..
Og Bruun har jo en nese for det....


chrilep 
Mar 23, 2010 Kl. 06:28 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Sørland wrote:
Må du ned pipa for å komme inn i Grieghallen?

Nei juleshowet er fantastisk! Glemmebogscd'en er fra en jul jeg ikke kjenner så godt....

Men back to topic:

Måske en kontrakt der utløp etter glemmebogs-trilogien....(?)
Jeg tror det nye soloalbum kommer på det rette tidspunkt...hvis det er noe som heter det

Akkurat som den første Glemmebog gav "Larsen nytt liv...."

Her snakker vi timing..
Og Bruun har jo en nese for det....




Hvis jeg husker rett, hadde de en kontrakt på tre glemmebog-plater.
Men det betyr jo ikke at de aldri skal i studio sammen igjen, nye kontrakter kan skrives.
Samtidig er det spennende at Bruun er så sentral her, han har jo god nese, som du helt korrekt skriver, Ole!

Mikkel Hansen 
Mar 23, 2010 Kl. 11:10 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Hoffa wrote:
Citér:
Mikkel Hansen wrote:
Hmm det kan jeg godt nok ik helt følge dig i Hoffa...mener da at bandet KUN er begyndt at spille bedre og bedre sammen...og at de netop ikke spiller så fedt igen på de to første plader. Jeg synes f.eks. at de spiller helt eminent på Gammel Hankat -som i øvrigt hat den bedste lyd fra Kim i MANGE år og på Glemmebogen-pladerne leverer bandet da også præcis det der skal til. synes jeg...

Den første glemmebog er da udemærket, men de to andre viser da ikke tænder på nogen måde synes jeg. Specielt ikke julepladen. Nu er julesange normalt ikke rockmateriale, men Kjukken er decideret gab-kedelige på den skive.jeg havde nok forventet for meget..


Hmm ja børnepladen var i hvert fald et skridt tilbage rent lydmæssigt...og julepladen er vel som den er...(med en del gode rocknumre men også med et par inderligt ligegyldige højtidssange - et par gange i december kan man da godt høre den) - nåh men det jeg ville frem med, var vel egentlig også bare, at jeg synes Gammel Hankat er den bedste Larsen plade i MANGE år, og at jeg derfor ik helt forstod dit udsagn...

Sørland 
Mar 24, 2010 Kl. 03:22 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
chrilep wrote:
Citér:
Sørland wrote:
Må du ned pipa for å komme inn i Grieghallen?

Nei juleshowet er fantastisk! Glemmebogscd'en er fra en jul jeg ikke kjenner så godt....

Men back to topic:

Måske en kontrakt der utløp etter glemmebogs-trilogien....(?)
Jeg tror det nye soloalbum kommer på det rette tidspunkt...hvis det er noe som heter det

Akkurat som den første Glemmebog gav "Larsen nytt liv...."

Her snakker vi timing..
Og Bruun har jo en nese for det....




Hvis jeg husker rett, hadde de en kontrakt på tre glemmebog-plater.
Men det betyr jo ikke at de aldri skal i studio sammen igjen, nye kontrakter kan skrives.
Samtidig er det spennende at Bruun er så sentral her, han har jo god nese, som du helt korrekt skriver, Ole!


Dette blir bra Christian!
Vær sikker!
Hils Kate

chrilep 
Mar 25, 2010 Kl. 07:47 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Citér:
Norsk Afdeling wrote:

Er dette første steg på veien mot en avslutning på samarbeidet med Kjukken?
Hva skjer videre etter sommerkonsertene? Er det noen som har mer info omkring dette og når slippes albumet offisielt i Norge. Må nok bestille fra Danmark for å få dette i tide til sommerkonsertene i Norge. Les mer nedenfor. HENTET DETTE FRA www.kimlarsen.dk


"Nyt solo-studiealbum fra Kim Larsen

"Mine Damer & Herrer” er Kim Larsen, næsten helt alene – for første gang i mange år. Udgives mandag den 3. maj 2010.

Kim Larsen er for første gang i lang tid gået ”alene” i studiet. ”Mine Damer & Herrer” er Kim Larsen helt nede på jorden med en ny samling sange, der spænder fra næsten højskole- og børnesange over stille blues og Bob Dylansk singer/songwriter numre til klassisk Kim Larsen-rock.

Med sig i studiet har han sin ”partner in crime” gennem mere end 40 år, idémanden og produceren Poul Bruun, og som tekniker og multimusiker medvirker Lars Krarup samt percussionisten Rune Olsen. Endvidere optræder enkelte prominente gæstemusikere på udvalgte numre – mere herom på et senere tidspunkt ...

Mange af sangene blev også spillet live med Kjukken i begyndelsen af året, men ideen med at udgive dem som DVD er indtil videre skrinlagt. Studieindspilningerne passede ganske enkelt bedre til den nye håndfuld sange.

”Pladen har været anderledes at lave,” fortæller Poul Bruun fra studiet, hvor sidste hånd er ved at blive lagt på indspilningerne. ”Vi har bygget den op lag for lag, fordi Kim spiller de fleste af instrumenterne selv. Hvert nummer, ja helt ned til hver basgang er gennemarrangeret i studiet, og det giver selvfølgelig en anden arbejdsgang, end hvis man sidder et band omkring en mikrofon og indspiller sammen.”



Det er nå mulig å reservere "Mine damer & herrer" på cdon.no! De peier å levere i postkassen på utgivelsesdato, noen ganger en dag før.

SANSSOUCI 
Mar 25, 2010 Kl. 08:10 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Nu er en Juleplade vel en Juleplade den spilles i december og kommer ned i kassen med julepynt, Jeg holder meget af julepladen, den spiller jeg flere gange i julen sammen med Celine Dions, Smokies, Gustav Winckler og Enyas juleplader. En Juleplade er vel også en december plade eller hvad Hvem gider lytte til cool jul i juni måned


Mads 
Apr 09, 2010 Kl. 03:58 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Nogen der ved hvornår den der single udkommer?


Mads 
Apr 24, 2010 Kl. 08:11 PM
Re: Nytt soloalbum på vei

Hjemmesiden har fået et ansigtsløft.. tjek selv!

www.kimlarsen.dk

De ønsker virkelig at få smidt nogle eksemplarer ud til den danske befolkning, virker det til !


Sørland 
Apr 26, 2010 Kl. 05:20 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Ukens album

http://www.dr.dk/P4/Programmer/Madsen/UgensAlbum/2010/04/25210150.htm


seadog 
Apr 26, 2010 Kl. 07:22 AM
Re: Nytt soloalbum på vei

Lidl sælger cd´en fra den 3 maj til 129 kr:
http://www.lidl.dk/dk/home.nsf/pages/c.o.20100503.p.Kim_Larsen_Mine_damer_og_herrer

Og de ældre cd´er til 49 kr:
http://www.lidl.dk/dk/home.nsf/pages/c.o.20100503.p.Kim_Larsen_CDer




Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)