|
Mads
Jun 05, 2009 Kl. 01:47 PM
|
Larsen brager videre i Silkeborg
Når man snakker om at Kim Larsen er den største danske kunstner til dato, bliver det helt sikker bekræftet når Kim og hans yderst velspillende band, Kjukken, giver et brag af en koncert! Selvom Kvinde Min ikke bliver klinget af, på en grå-sort, men dog tør, sommeraften i juni, så spiller han da bare et hav af hans andre HITS. Ballet åbner med "Vi Er Dem" hvilket rigtig sætter gang i løjerne, og den går lige ind hos folket. Derefter kommer den gamle Bellami klasikker Soldaterkammerat, som helt sikkert vil bringe nostaligien frem i selv den mest hårdføre +40 publikummer.
Kim Larsen må siges at være en klasse for sig selv, han kan røre noget i alle og det kan tydeligt ses når man kigger rundt på publikums bestandelen. Min nabo på højre side, er en ung dame på 20-25, mens min nabo på venstre side er en knægt på 7-8 år. Bag ved mig står en dame på 45-50 år. Alle aldre bliver repræsenteret en sådan aften!
Og de mange 'fans' bliver da heller ikke skuffet, når Larsen klinger hit, efter hit, efter hit af...
Selvom det siddende publikum, nød godt af koncerten, glædede de sig nok lige så meget til at komme hjem og holde en god fridag med familien...
De få der stod op, var dog meget fremme i skoene, og vil helt sikkert ha en tudse eller to i halsen i dag til morgen, hvilket undertegnede heller ikke helt kan skrive sig fri for...
Lydbilledet der spillede udover Indelukket i Silkeborg denne torsdag aften, var noget for sig. En helt fantastisk koncert, sagt i korte træk, med et veloplagt band og et godt sangvalg. Man kunne dog have ønske nogle flere numre, med lidt mere gang i, men manden er jo også i overgangsalderen, og skal passe på. For meget motion (bevægelse) har jo aldrig gavnet nogen ...
Selvom Larsen's nye Taylor guitar faldt ud af og til i De Smukke Unge Mennesker, at Skovgaards 12-strengede Jerry Jones guitar ikke virkede i slutnigen af Tutta og at hans Korg klaver ikke virekede i Hjerter Dame, så opvejes det hele alligevel efter en stor præstation af drengene!
Larsen må endnu engang tilskrives navnet som DEN STØRSTE i Danmark, og når man har fantasi nok til at sige: "2 millioner biler, 20 millioner svin - rygeloven er til grin" til at lukke en koncert af med, så må man sige at herren nok selv har bemærket det....
6/6 stjerner!
Mads Hovgaard d. 5. juni
Setlisten var som følger:
Vi Er Dem De Andre Ikke Må Lege Med
Soldaterkammerat
Fremmed
Tutta
Spindevisen
Uma Na Na
Den Første Guitar
Mit Et Og Alt
Køb Bananer
Sømand Ombord
Kattemor
De Smukke Unge Mennesker
Hjerter Dame
"PAUSE"
Blaffersangen
Svinget i Solrød
Flyvere i Natten
De 14 Astronauter
Pianomand
Gwendolina
Vend Kajakken
Venter På Dig
Dagen Før
Masser Af Succes
Jutlandia
Åh At Være En Høne
Ekstra:
Rabalderstræde
Om lidt
... og konge billedet (Masser Af Succes)
|
|
Sirius
Jun 05, 2009 Kl. 03:30 PM
|
Re: Larsen brager videre i Silkeborg
Tak for kigget, Mads - Super billeder
|
|
Jeppe
Jun 05, 2009 Kl. 03:41 PM
|
Tak for kigget
|
|
Claus
Jun 05, 2009 Kl. 05:57 PM
|
Tak for rigtig gode billeder.
Jeg overværede lydprøven og var ikke begejstret for lyden i hans nye guitar, men Kim og lydmanden var enige om at den lød godt... Dem om det.
Ka se "den gamle" havde fået en jakke på til om aftenen. Det var vist tiltrængt. Han gik og frøs om eftermiddagen, ja så meget at han "ikke havde tid til at snakke", men måtte ind i bussen efter sin jakke. Ærgeligt.
Hilsen Claus
ps. Synes i grunden at "Mit et og alt" er et udemærket nummer alligevel.
|
|
Stougaard
Jun 05, 2009 Kl. 06:55 PM
|
Tak for kigget af de gode billeder.
Hvor herligt Claus at du har mulighed for at se dem til lydprøven, det er jo en anden oplevelse end når de spiller for et publikum.
|
|
Karl Helge
Jun 05, 2009 Kl. 07:39 PM
|
Takk for kikket, Mads!
Gode billeder og FED omtalelse av konserten!!!
|
|
Seve
Jun 05, 2009 Kl. 07:47 PM
|
Tak for kigget. Fine billeder og gos beskrivelse af koncerten...
Fra en der snart nærmer sig de 45..... !!
|
|
Mads
Jun 05, 2009 Kl. 08:08 PM
|
Tak for de fine ord alle sammen!
Til Claus: Hvad tid lavede de lydprøve, og ved du hvad det er for en guitar Kim har fået sig? Jeg synes den lød meget som Fenderen...
|
|
Claus
Jun 05, 2009 Kl. 10:55 PM
|
Citér: Mads wrote:
Tak for de fine ord alle sammen!
Til Claus: Hvad tid lavede de lydprøve, og ved du hvad det er for en guitar Kim har fået sig? Jeg synes den lød meget som Fenderen...
Hej Mads
I silkeborg havde de lydprøve kl 18.00 men det er vist forskelligt fra sted til sted. Ja, jeg tror også hans nye guitar er en Taylor. Normalt en dejlig guitar.
Claus
|
|
Hosper
Jun 06, 2009 Kl. 07:41 PM
|
Gode billeder, Mads... tak for kigget
|
|
Sørland
Jun 07, 2009 Kl. 01:15 AM