|
jepske
Apr 10, 2009 Kl. 10:11 PM
|
Den første kærlighed - betydning?
Hej Alle,
Jeg er som I kan se ny her på siden:)
Jeg har et spørgsmål, som I måske kan hjælpe mig med. Min kone og jeg venter vores første barn. Og i forbindelsen med graviditeten, har vi hørt at man ved at spille den samme sang, kan vænne et kommende barn til sangen, og dermed få det til at slappe af når det hører det igen. Jeg ved ikke helt om jeg tror på det, men vi er blevet enige om at prøve.
Jeg har foreslået Kim Larsens "Den første Kærlighed" som en mulig sang. Dette er min kone dog ikke helt enig i. Hun mener det er en rigtig fin sang, men at den bliver lidt ødelagt af linjerne:
"Når han banker den op, og siger Mamma nu kommer jeg - Og hun smiler gennem tårer, siger jeg kender jo slet ikke dig".
Vi har snakket lidt frem og tilbage om betydningen af disse linjer - og nu kan jeg simpelthen ikke få det ud af mit hovede. Er der nogen af jer der kan hjælpe? Jeg opfatter dem positivt, og lidt som glædestårer, mens min kone opfatter dem meget negativt, og som nævnt mener at de ødelægger sangen.
Så spørgsmålet er: Ved nogen hvad Kim har ment med disse linjer?
Håber I kan hjælpe mig
VH
Jeppe
|
|
madzz
Apr 11, 2009 Kl. 10:15 AM
|
Re: Den første kærlighed - betydning?
Hvis i ved om det bliver en knægt, så prøv med Rabalderstræde, han kan ligeså godt lære det fra starten
|
|
Kasper
Apr 11, 2009 Kl. 12:26 PM
|
Hvis vi antager, at din påstand om, at barnet vil slappe af ved at høre den samme sang igen og igen, er et faktum, så vil jeg supplerede med den yderligere påstand, at barnet i den alder ikke forstår teksten, og teksten derfor ikke bør have nogen betydning for, om det ønskede resultat opnås eller ej.
|
|
jepske
Apr 11, 2009 Kl. 02:10 PM
|
Jo - din påstand er såmænd rigtig nok. Barnet opdager det nok ikke...
Det store problem er i bund og grund også moderen:) Det er hende der mener det er en sørgelig sang, mens jeg er af den modsatte opfattelse:)
|
|
Mille Carterfan
Apr 12, 2009 Kl. 04:56 PM
|
Jeg brugte Baggårdskatten
|
|
Baggaardskatten
Apr 13, 2009 Kl. 02:19 AM
|
Citér: Mille Carterfan wrote:
Jeg brugte Baggårdskatten 
'Baggårdskatten' er også én af mine favoritsange. Men det er 'Den Første Kærlighed' bestemt også, elsker bare den sang. Jeg har endda hørt den lige siden jeg var lille, og dengang forstod jeg selvfølgelig ikke så meget af teksten.
Jeg har tænkt over de linjer, men aldrig rigtig fået dem analyseret. Så kan pt desværre ikke rigtig hjælpe.
|
|