Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Kielgasten [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=5223]

clausen 
Jul 01, 2008 Kl. 04:40 PM
Kielgasten

Må nok sige at jeg syntes at man bliv snydt ved at køde Kielgasten, for kvaliteten er næsten den samme som på vhs og det ekstre bonus som er med på er der ikke meget i.

Cd´en som også er en bonus er den samme som man har hvis man har den, forstod ellers at der ville være nogle flere nr medpå som der ikke ville være plads på den gang den blev lavet, men der blev man snydt

Så 2 stjerner herfra.

clausen 
Jul 01, 2008 Kl. 04:45 PM
Re: Kielgasten

Når ja, det glemte jeg lige at skrive.
De har også klippet et par sener ud. Feks Baby Please sunget af Pianomand og om mange år af overen og underen.

Michael Jensen 
Jul 02, 2008 Kl. 12:36 AM

Om mange år med Overen og Underen er da med i selve videoen på VHS.

clausen 
Jul 02, 2008 Kl. 01:00 AM

Ja, men ikke på dvd´en

mille holm 
Jul 02, 2008 Kl. 08:08 AM

er sgu også skuffet over dvd´en... der er mere ekstramateriale på " midt om natten" end på her.... sikke noget ****

Christian 
Jul 02, 2008 Kl. 10:47 AM

Nogen der ved, hvorfor der er "skåret" i forestillingen. Mig bekendt er der da masser af plads på en DVD-skive. Så det kan da ikke være af pladshensyn.

PS: Har ikke selv fået den endnu - i FONA så den unge mand komplet desorienteret ud, da jeg efterlyste den i går

/Christian

Kasper 
Jul 02, 2008 Kl. 03:43 PM

Citér:
Christian wrote:
Nogen der ved, hvorfor der er "skåret" i forestillingen. Mig bekendt er der da masser af plads på en DVD-skive. Så det kan da ikke være af pladshensyn.
Jeg ved det ikke, men da det er sange med andre end Kim Larsen, så kunne et kvalificeret gæt være, at man ønsker at spare på royaltyomkostningerne på DVD-udgaven.

Michael Jensen 
Jul 02, 2008 Kl. 03:53 PM

Det er jo Larsen der har skrevet begge numre. Der skal betales penge til alle medvirkende alligevel vel.

Kasper 
Jul 02, 2008 Kl. 04:14 PM

Citér:
Michael Jensen wrote:
Det er jo Larsen der har skrevet begge numre. Der skal betales penge til alle medvirkende alligevel vel.
Min pointe var, at det nok ikke gør den store forskel, om der er to numre fra eller til af Kim Larsen, men jeg kunne forestille mig, at afregningen ville være anderledes, hvis man sang, end hvis man blot medvirkede som skuespiller. De to numre er jo heller ikke på CDen/LPen. Men stadig, så er det gætteri.

Michael Jensen 
Jul 02, 2008 Kl. 05:11 PM

Baby Please er da på pladen. På cd´en er det nummer 10.

Kasper 
Jul 02, 2008 Kl. 05:35 PM

Citér:
Michael Jensen wrote:
Jaaa, hvis bare man kendte de afregningsregler, så kunne man gennemskue, om det kunne være årsagen. En mindre valid årsag kunne være, at de omtalte klip betragtedes som forældet ved mixningen. Er der ikke nogen her i forummet, som kender nogen fra pladeselskabet?

Baggaardskatten 
Jul 02, 2008 Kl. 07:20 PM

Citér:
Michael Jensen wrote:

Har du nok ret i Michael, men Clausen nævnte at den ikke var med på DVD'en sunget af 'Ann Hjort' som spillede 'Piano Mand'.

Baggaardskatten 
Jul 02, 2008 Kl. 07:25 PM

Efter at observeret de mange kommentarer herinde har jeg selv besluttet IKKE at købe den. Jeg synes simpelhen det er for dårligt at man beskærer i en original optagelse som man genudgiver for at folk skulle kunne få glæde af den på DVD.

Når alt kommer til alt, har jeg bare i sinde at kopiere mit gamle VHS bånd til DVD i stedet for, og også selv lave en remarster af lyden så den bliver lidt bedre end omstændighederne på originalen, hvilket jeg normalt også plejer at gøre med diverse bootlegs jeg henter som lyder forfærdeligt.

Hedelin 
Jul 03, 2008 Kl. 07:14 AM

Findes der numre der ikke er udgivet til Kielgasten cd'en ?,
Cd'en er remastered hmm.... lyden er da god, men forsvare
en ny udgivelse.....Dvd'en, synd at alle numre ikke er med.
Cover og hæfte er udmærket, mit gamle vhs bånd må støves af
og overspilles. Den gamle cd udgave kan man få til 50 kr.
vhs båndet er nok svære at få fat i, er man ikke hard core
Kim Larsen fan er den nye udgivelse vel okay, prisen er der
imod alt for høj.

Strengelegen 
Jul 03, 2008 Kl. 12:04 PM

Citér:
clausen wrote:
Må nok sige at jeg syntes at man bliv snydt ved at køde Kielgasten, for kvaliteten er næsten den samme som på vhs og det ekstre bonus som er med på er der ikke meget i.

Cd´en som også er en bonus er den samme som man har hvis man har den, forstod ellers at der ville være nogle flere nr medpå som der ikke ville være plads på den gang den blev lavet, men der blev man snydt

Så 2 stjerner herfra.

Kvaliteten er som på You Tube = Det vil sige slørede billeder + dårlig synkronisering
Eneste forskel er at her må man betale for det

2310450637 
Jul 03, 2008 Kl. 08:33 PM

Hedelin prisen kan da ikke være for høj hvor går du ellers hen og for en film,teater,koncert der aldrig er udgivet på dvd før til 150 kr selve cden er bonus og når cden normalt koster 50kr (stereo studio 40kr) så koster dvden kun 100kr og der er ikke dyrt hvis vhsen brugt koster 50kr

Claus 
Jul 03, 2008 Kl. 11:32 PM

Åndsvag diskussion.
Køb eller lad være.
Hvad brænder man for, hvad vil man bruge sine penge på?

deferimus 
Jul 04, 2008 Kl. 11:06 AM

Citér:
Claus wrote:
Åndsvag diskussion.
Køb eller lad være.

Ja det vil jeg give ret i. Er man samler, så samler man. Ellers så?

Men der er da også et fint lille program med, hvor der er billeder fra forestillingen.

Kasper 
Jul 04, 2008 Kl. 07:25 PM

Citér:
deferimus wrote:
Citér:
Claus wrote:
Åndsvag diskussion.
Køb eller lad være.

Jeg er så ikke enig i, at det er en åndssvag diskussion. Mange af forummets brugere er vel Kim Larsen-nørder, og sådanne betragtninger, informationer, spørgsmål mm., som forsøger at gå i dybden med/afdække/informere om et givent emne (f.eks. som i ovenstående tråd), gør det trods brugerne omfattende viden alligevel muligt at få udvidet deres horisont. Det er i hvert fald en væsentlig årsag til, at jeg følger med her i forummet. At vi så hver især nok har forskellige aspekter omkring Kim Larsen, som vi interesserer os særligt for, gør følgeligt, at hvad nogle finder ganske interessant finder andre tilsvarende ganske uinteressant og vice versa. Alt andet lige, så er mange indlæg i en tråd et fingerpeg om, at det berørte emne interesserer flere/mange af forummets brugere.
Blot stof til eftertanke

Baggaardskatten 
Jul 05, 2008 Kl. 12:39 AM

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
deferimus wrote:
Citér:
Claus wrote:
Åndsvag diskussion.
Køb eller lad være.

Jeg er så ikke enig i, at det er en åndssvag diskussion. Mange af forummets brugere er vel Kim Larsen-nørder, og sådanne betragtninger, informationer, spørgsmål mm., som forsøger at gå i dybden med/afdække/informere om et givent emne (f.eks. som i ovenstående tråd), gør det trods brugerne omfattende viden alligevel muligt at få udvidet deres horisont. Det er i hvert fald en væsentlig årsag til, at jeg følger med her i forummet. At vi så hver især nok har forskellige aspekter omkring Kim Larsen, som vi interesserer os særligt for, gør følgeligt, at hvad nogle finder ganske interessant finder andre tilsvarende ganske uinteressant og vice versa. Alt andet lige, så er mange indlæg i en tråd et fingerpeg om, at det berørte emne interesserer flere/mange af forummets brugere.
Blot stof til eftertanke

Har ikke så meget at sige andet end jeg er helt enig med dig Kasper. De eneste omstændigheder til at jeg skriver her på boardet, er for at give luft for mine observeringer som betragtninger, og for at fortælle hvad jeg mener i en given sag. Og om den her debat er åndsvag, tja, lad mig sige det sådan: Vi har da vel alle en mening som vi da gerne vil dele med andre fans, og så gør det da vel ikke noget at man er lidt bramfri en gang imellem, vel?!? Der skal efter min mening da være plads til alle, og selvom jeg har min mening, er det altså ikke ens betydende med at den skal være det afgørende og sidste ord i den her debat. Når jeg siger jeg er skuffet over en sådan gen-udgivelse, så mener jeg ikke at det er en opfordring til at folk skal lade være med at købe den nye DVD.

Jeg er en lidt mere nørdet fan af Kim Larsen, og har den mening at man ikke bare må beskære i en original udgivelse. Det vil da efter mit synspunkt svare til at man fjerner en vigtig ingrediens fra en god ret... Havde det været mit eget produkt som skulle genudgives til mange fans glæde, så ville jeg allerede på forhånd tage i betragtning at mange af de hardcore nok ville blive skuffede over at én til to sange som fandtes på originalen, ikke var kommet med i den nye udgave, og jeg ville, hvis jeg da havde indflydelsen på det, sørge for at det hele ville komme med... Nu ved jeg jo ikke om Kim Larsen selv har haft nogen som helst indflydelse på denne her gen-udgivelse, og det skal jeg heller ikke gøre mig klog på. Jeg har som sagt bare taget mit standpunkt, jeg skal absolut indtil videre ikke købe den efter det jeg har observeret! Og så skal det som sagt på ingen måde forstås som en opfordring til at folk skal lade være med at købe DVD'en.

Love and peace,
Baggaardskatten - Rune

Christian 
Jul 05, 2008 Kl. 10:47 PM

Må indrømme, at Kielgasten på DVD er en kæmpe skuffelse. Elendig lyd som på VHS, og bonusmaterialet havde jeg altsammen set før. Og hvorfor i alverden har man ikke benyttet lejligheden til at udgive "Sønderskudt pingvin" og "fagre nye verden" som bonusnumre? De to numre er jo i forvejen kun udkommet på single tidligere. Endelig er jeg også enig i, at det er utrolig tyndt at beskære et originalt værk. Endelig er det noget sludder at påstå, at bonusmaterialet aldrig har været vist før. Det sort-hvide klip med Larsen og akustisk guitar har tidligere været splittet op i små-bidder og vist som intro til tv-serien "Som et strejf" (tv-serien er jo også bare en opdeling af rockfilmen "Som et strejf" i 4 afsnit, så vidt jeg husker).
Et enkelt plus....der er kanon lyd på CD´en som følger med, men den havde jeg jo også i forvejen

/Christian

Claus 
Jul 06, 2008 Kl. 10:34 AM

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
deferimus wrote:
Citér:
Claus wrote:
Åndsvag diskussion.
Køb eller lad være.

Blot stof til eftertanke

Det har du såmænd nok ret i.

Michael Jensen 
Jul 06, 2008 Kl. 02:17 PM

Grunden til at de to numre ikke er med, er nok at de blev udsendt på Sony på single i 1992, og ikke på Medley/EMI. Altså et rettighedsspørgsmål.

Besøgende siden 2002

tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)