Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Outlandish og Kim Larsen [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=511]

Seve 
Jul 16, 2004 Kl. 09:28 AM
Outlandish og Kim Larsen

Jeg har hørt at Outlandish har rettet henvendelse til Kim om at lave noget sammen, men at Kim skulle have afslået det.

Er der nogen der kender noget til den historie ?


Mikkel 
Jul 18, 2004 Kl. 05:30 PM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Det ville sku da kun være fedt.. Bare han holder sig til sin egen stil..


michael71 
Jul 18, 2004 Kl. 08:14 PM
Re: Outlandish og Kim Larsen

har hørt at de ville indspille kvine min ,men fik ikke lov.


Mikkel 
Jul 18, 2004 Kl. 09:23 PM
Re: Outlandish og Kim Larsen

De skal f..... ikke have lov til at ØDELÆGGE den også, som THE LOFT har gjort ved Midt OM Natten

Alle de der Dance/Diskotek/Techno udgaver med en masse bas kan de godt holde væk. De kan lave deres "numre" selv. Bare de ikke ødelægger andres med deres L... bas og deres Dance/diskotek/Techno BULLSHI...

Godt ske Kim laver om og indspiller gamle numre, men han ØDELÆGGER dem i det mindste ikke ad som THE LOFT har gjort med Midt Om Natten..


Michael Jensen 
Jul 19, 2004 Kl. 10:17 PM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Jeg synes ikke The loft har ødelagt Midt Om natten:
1) De spiller ikke midt om natten, men har bare brugt grundstammen i numret. uden at spille et nummer kan man ikke ødelægge det!
2) Det er da fedt at de bruger noget af Larsens materiale, så den nye generation kan få et indblik i det, på samme måde som da Dr Dante lavede Gasolin. Man skal ikke være så bange for nye ting, selvom jeg da til en vis grad giver ret i at der kan være tale om hellige ting.


Kasper 
Jul 19, 2004 Kl. 11:04 PM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Citér:
Michael Jensen wrote:
2) Det er da fedt at de bruger noget af Larsens materiale, så den nye generation kan få et indblik i det, på samme måde som da Dr Dante lavede Gasolin.


1) Er mange af brugerne her på boardet ikke netop "den nye generation", som allerede selv har skabt indblik?

2) Dr. Dante lød elendigt og var en pretty weird forestilling. Mange andre kunstnere har lavet interessante alternative fortolkninger, som i enkelte tilfælde har kunnet måle sig med eller endda overgået originalen.

Bent 
Jul 20, 2004 Kl. 06:36 AM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Og nävn så lige DEM/DET/DEM/HAM/HENDE der har overgået orginalen

Den hoolder ikke vand Kasper .... Sorry - men en orginal er og blvier en orginal. Klart hvis din opfattelse af den/de ting er at andre er bedre til at fremföre dem OK, meeeeeeen
jeg nägter at tro at en kopi kan måle sig med en orginal.

Er HELT enig i at Dr. Dante er noget af det värste der har begivet sig ud i Kim Larsens musik.

Derfor: Gå ALDRIG tilbage til en fuser!!!!


Christian 
Jul 20, 2004 Kl. 07:55 AM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Jeg kender ingen der har kunnet fremføre Larsens numre mere originalt, end ham selv (selvsagt). Men jeg vil alligevel våge det ene øje og påstå, at Pretty Maids udgave af "Det bedste til mig og mine venner" er noget nær det perfekte. DEN ER FED. Men resten af dén tribute er stort set noget tjald:)

/Christian


Kasper 
Jul 20, 2004 Kl. 08:46 AM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Der er ganske betydelig forskel på en kopi og en nyfortolkning. Der er ikke den store ide i at snakke om, om en kopi er bedre end originalen, men der kan til tider være tale om, at kopikunstneren ikke evner at fremføre kopien særligt godt

Dr. Dante var bestemt ikke kopier men nyfortolkninger. Jeg kunne forestille mig, at folk med andre musikgenrepræferencer måske ville synes, at det var rigtigt godt, men tilsyneladende ikke rigtigt nogle af brugerne her i forummet.

Jeg tænkte selv på Pretty Maids fortolkning af Det Bedste Til Mig Og Mine Venner (som Christian nævnte) og i særdeleshed på Psyched Up Janis fortolkning af Kvinde Min, Som jeg sådan set synes overgår originalen, selvom det er en af Gasolin' allerbedste sange.


Bent 
Jul 20, 2004 Kl. 09:25 AM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Psyko Janis Ödelägger den efter min mening, men igen jeg er ikke ret god til Kopier eller "nyfortolkninger"... Synes det er PALT men det lever jo så der må väre en masse "platte" mennesker der stötter den slags, og det er jo deres egen sag....
Jeg er stor tilhänger af orginaler.... Derfor synes jeg også at Kasper er en flink fyr ..


Seve 
Jul 20, 2004 Kl. 10:22 AM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Betyder det så at du fremover vil lyde som Bent Hakala når du spiller og synger, og ikke som en finsk udgave af K. Larsen ?


22 dage..... I mellemtiden kan du prøve at finde ud af hvad en PALThest er ? Og Brian skal IKKE hjælpe dig!
.

[Edited by Seve på Jul 20, 2004 Kl. 10:25 AM]


Kasper 
Jul 20, 2004 Kl. 10:36 AM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Citér:
Bent wrote:
jeg er ikke ret god til Kopier eller "nyfortolkninger"... Synes det er PALT men det lever jo så der må väre en masse "platte" mennesker der stötter den slags, og det er jo deres egen sag....


Med andre ord så er nyfortolkninger ifølge Bent platte:
Jeg Ved En Lærkerede
Den Allersidste Dans
Sange Fra Glemmebogen
Dejlig Er Jorden
682A
Keep On Knocking
med mange flere

Karl Helge 
Jul 20, 2004 Kl. 10:56 AM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Citér:
Christian wrote:
Jeg kender ingen der har kunnet fremføre Larsens numre mere originalt, end ham selv (selvsagt). Men jeg vil alligevel våge det ene øje og påstå, at Pretty Maids udgave af "Det bedste til mig og mine venner" er noget nær det perfekte. DEN ER FED. Men resten af dén tribute er stort set noget tjald:)

/Christian


I det store og det hele kan kopier ALDRI måle seg med originalene!
Men jeg er enig med Christian angående Pretty Maids utgave av Det Bedste...... Jeg synes også at Seigmenns versjon av Dråben er fantastisk god. Men, ikke så god som originalen!!

Bent 
Jul 20, 2004 Kl. 11:00 AM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Citér:
Seve wrote:
Betyder det så at du fremover vil lyde som Bent Hakala når du spiller og synger, og ikke som en finsk udgave af K. Larsen ?


22 dage..... I mellemtiden kan du prøve at finde ud af hvad en PALThest er ? Og Brian skal IKKE hjælpe dig!
.


Også hvad musik angår er jeg helt min EGEN... ikke en Finsk version af Danmarks gennem tiderne bedste sangskriver Kim Larsen.

PALThest = navnet på en liden pandekage (Klatkage), der bages i et pandejern oftest en 6-8 stykker ad gangen.
Serveres med bla. flödeskum og syltetöj....

Var der mere du ville

Bent 
Jul 20, 2004 Kl. 11:11 AM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Bent wrote:
jeg er ikke ret god til Kopier eller "nyfortolkninger"... Synes det er PALT men det lever jo så der må väre en masse "platte" mennesker der stötter den slags, og det er jo deres egen sag....


Med andre ord så er nyfortolkninger ifølge Bent platte:
Jeg Ved En Lærkerede
Den Allersidste Dans
Sange Fra Glemmebogen
Dejlig Er Jorden
682A
Keep On Knocking
med mange flere


Til de ovennävnte sange er der ikke mange der findes på plade med "den orginale" komponist etc. "Keep on Knocking" undtaget...
Det jeg mener med Platte er, når nutidens musikere tager hinandens sange op, og udgiver den i EGEN version, det finder jeg plat. En Thomas Helmig der har taget Gasolin etc op og udgivet det. Hvorfor
Måske fordi så er der 100 Kim LArsen fanatikere der kunne finde på at köbe den til samlingen, da en KL sang ikke må mangle i nogen samling. MEn det er da for meget sorry det er MIN mening.
De ovennävnte sange er jo salmer og börnesange, som ikke har fundet vej til hverken lak, vinyl, cd, eller "rekyl" - med ophavsfolkene......

Seve 
Jul 20, 2004 Kl. 11:50 AM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Citér:
Bent wrote:
Citér:
Seve wrote:
Betyder det så at du fremover vil lyde som Bent Hakala når du spiller og synger, og ikke som en finsk udgave af K. Larsen ?


22 dage..... I mellemtiden kan du prøve at finde ud af hvad en PALThest er ? Og Brian skal IKKE hjælpe dig!
.


Også hvad musik angår er jeg helt min EGEN... ikke en Finsk version af Danmarks gennem tiderne bedste sangskriver Kim Larsen.

PALThest = navnet på en liden pandekage (Klatkage), der bages i et pandejern oftest en 6-8 stykker ad gangen.
Serveres med bla. flödeskum og syltetöj....

Var der mere du ville


RESPEKT !!! Det er næsten korrekt. Paltheste er en lille klatkage der laves af rester af "Grøden" fra dagen før. Jeg tror ikke man har spist flødeskum til, da det typisk var fattigmad..... Du skal nok slipe for paltheste når du kommer til øen. Jeg mener forøvrigt at Monrad og Rislund taler om paltheste på en af deres udgivelser ?

Bent 
Jul 20, 2004 Kl. 12:13 PM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Vores "Paltheste" blev altid spist med Flödeskum etc vi var nemlig ikke fattige


Strengelegen 
Jul 20, 2004 Kl. 07:23 PM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Citér:
Michael Jensen wrote:

2) Det er da fedt at de bruger noget af Larsens materiale, så den nye generation kan få et indblik i det, på samme måde som da Dr Dante lavede Gasolin.


Hvilken generation ramte Dr. Dante ?

Det var ihvertfald en MEGET LILLE generation - måske den mindste der har været.Måske det er den generation der skal sørge for at jeg kan få efterløn

Kasper 
Jul 20, 2004 Kl. 08:47 PM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:

2) Det er da fedt at de bruger noget af Larsens materiale, så den nye generation kan få et indblik i det, på samme måde som da Dr Dante lavede Gasolin.


Hvilken generation ramte Dr. Dante ?

Det var ihvertfald en MEGET LILLE generation - måske den mindste der har været.Måske det er den generation der skal sørge for at jeg kan få efterløn


Var Dr. Dante ikke en enkelt årgang af unge utilpassede venstreorienterede gymnasiesøgende Allerød-borgere, som boede for langt fra København til at besætte huse? Målgruppen kan måske beskrives ligeså præcist og vil vel så kun omfatte 20-30 mennesker, som sikkert har lige så venstreorienterede intentioner med det fremtidige samfund. God fornøjelse med din efterløn, Henning.

kimzoom 
Jul 21, 2004 Kl. 10:03 AM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Citér:
Karl Helge wrote:
Jeg synes også at Seigmenns versjon av Dråben er fantastisk god. Men, ikke så god som originalen!!


Enig, men det er tæt på. Klart det bedste nr på den cd.

Bent 
Jul 21, 2004 Kl. 10:48 AM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Hvad Faaaen Zoom hvor har du gået og emt dig i Festival mudder henne ??


Stougaard 
Jul 21, 2004 Kl. 03:04 PM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Citér:
Bent wrote:
Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Bent wrote:
jeg er ikke ret god til Kopier eller "nyfortolkninger"... Synes det er PALT men det lever jo så der må väre en masse "platte" mennesker der stötter den slags, og det er jo deres egen sag....


Med andre ord så er nyfortolkninger ifølge Bent platte:
Jeg Ved En Lærkerede
Den Allersidste Dans
Sange Fra Glemmebogen
Dejlig Er Jorden
682A
Keep On Knocking
med mange flere


Til de ovennävnte sange er der ikke mange der findes på plade med "den orginale" komponist etc. "Keep on Knocking" undtaget...
Det jeg mener med Platte er, når nutidens musikere tager hinandens sange op, og udgiver den i EGEN version, det finder jeg plat. En Thomas Helmig der har taget Gasolin etc op og udgivet det. Hvorfor
Måske fordi så er der 100 Kim LArsen fanatikere der kunne finde på at köbe den til samlingen, da en KL sang ikke må mangle i nogen samling. MEn det er da for meget sorry det er MIN mening.
De ovennävnte sange er jo salmer og börnesange, som ikke har fundet vej til hverken lak, vinyl, cd, eller "rekyl" - med ophavsfolkene......



Mener da at Liva weel har udgivet i dit korte liv på vinyl.
Oswald Helmuth har udgivet Sonny boy.
-og jeg har da hørt i et af Sørens Rye programmer Mandalay med orginalen.Så de findes da med orginalerne på vinyl.

Jeg tror da helt sikkert at hvis man spørg vores(nogle af os) bedsteforældres generation, så er der helt sikkert at finde, nogle som ikke syntes at ham den flabede Kim Larsen synger disse gamle sange godt nok, at de hellere foretrækker orginalen....

Sådan er det jo.

Nu er det sådan at jeg er vokset op med nogle af disse orginale gamle sange hjemme på mine forældres gramofon spiller, -men jeg syntes at Larsen gør det godt og er tro mod orginalen.

Men summer sumarum: Aller har deres smag!
Og Larsen syntes jo åbentbart det er ok at nogle musiker gerne vil genindspille nogle af han/gasolins sange, eller samble dem eller hvad det nu hedder.
Folk der ikke syntes om det kan jo bare lade være med at købe det og lytte til det.

KnOrr 
Jul 21, 2004 Kl. 07:00 PM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Apropos Søren Ryge...
Er der nogen der har det klip hvor Larsen gæstede Søren Ryges have? Det var omkring "Glemmebogs" tiden.. Var det ikke? Desuden var jeg millimeter fra at spørge Søren Ryge om Larsens visit, da jeg stødte ind i ham på Color Line færgen i forbindelse med min vinterferie '03...
Mvh KnOrr


Strengelegen 
Jul 21, 2004 Kl. 07:11 PM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Citér:
KnOrr wrote:
Apropos Søren Ryge...
Er der nogen der har det klip hvor Larsen gæstede Søren Ryges have? Det var omkring "Glemmebogs" tiden.. Var det ikke? Desuden var jeg millimeter fra at spørge Søren Ryge om Larsens visit, da jeg stødte ind i ham på Color Line færgen i forbindelse med min vinterferie '03...
Mvh KnOrr


Klip ? - Det var en hel udsendelse

Michael Jensen 
Jul 21, 2004 Kl. 10:34 PM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:
2) Det er da fedt at de bruger noget af Larsens materiale, så den nye generation kan få et indblik i det, på samme måde som da Dr Dante lavede Gasolin.


1) Er mange af brugerne her på boardet ikke netop "den nye generation", som allerede selv har skabt indblik?

Nej, men nu sendes P3 jo heller ikke kun for brugere på dette board.

KnOrr 
Jul 22, 2004 Kl. 08:18 PM
Re: Outlandish og Kim Larsen

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
KnOrr wrote:
Apropos Søren Ryge...
Er der nogen der har det klip hvor Larsen gæstede Søren Ryges have? Det var omkring "Glemmebogs" tiden.. Var det ikke? Desuden var jeg millimeter fra at spørge Søren Ryge om Larsens visit, da jeg stødte ind i ham på Color Line færgen i forbindelse med min vinterferie '03...
Mvh KnOrr



Jo... Sorry
Klip ? - Det var en hel udsendelse



Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)