Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
KENDER DU KIM LARSEN? [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=5064]

Oles Fjerner 
Apr 14, 2008 Kl. 09:50 AM
KENDER DU KIM LARSEN?

Danmarks Radios portræt af Kim Larsen fra 1973 "Kender du Kim Larsen", kan nu ses i fuld længde på deres nettjeneste BONANZA.

Klippet er her:
http://www.dr.dk/Bonanza/Bio/Portraetter

Desuden er er Lørdagshjørnet med TV værten Erling Bundgaard også at se nu.

God Fornøjelse ;.)

Artemis 
Apr 14, 2008 Kl. 07:41 PM
Re: KENDER DU KIM LARSEN?

Hvem er Kim Larsen

Ham der har stået i nødsporet på en hovedvej
Sunget sange for Danmark du og jeg
Ham der levede sit liv på en endeløs drøm
Kogte suppe på et rustent søm

Mens kuglerne klinger når de falder i kassen
Uden at han tog plads i over klassen
Ham der stadig triller rundt i sin 2 cv
Med vinduet og kalechen slået ned

Hvis han ikke får sig en enkelt kold
Sammen med byens bums og bondeknold
På det grønne værtshus torv
Hvor man kan få stillet sine behov

Ud på natten er han den ensomme vandre
Når han sniger sig væk fra alle andre
Ud for at møde drømmene der aldrig kom
En sjæl så blød, dyb og eftertænskom

Kim Larsen vores sommers sidste vise
Ham vil Bonanza og jeg gerne prise
Dengang var han en dejlig dreng
Tiden står ikke stille den går i ring

Han er stadig en dejlig dreng
Dog er der kommet rynker på hans kind
Men sangene strømmer stadig ud
Når han får sangene sendt med et stjerneskud

Tak for kikket Oles fjerner

Undskyld... kunne ikke lade være Ditte er kommet igen... men jeg skal nok holde hende i stramme tøjler

kimzoom 
Apr 14, 2008 Kl. 07:47 PM

tak for kigget

Ditte... provo

Artemis 
Apr 14, 2008 Kl. 08:04 PM

Citér:
kimzoom wrote:
tak for kigget

Ditte... provo

Mys mys min dreng

Kasper 
Apr 14, 2008 Kl. 08:07 PM

Citér:
Artemis wrote:
kunne ikke lade være Ditte er kommet igen... men jeg skal nok holde hende i stramme tøjler
Lad endelig IKKE dette være en opfordring til at fortsætte i dette regi, men de fire første vers var faktisk OK, mens de to sidste blot bærer præg af, at du skulle have stoppet der.

Artemis 
Apr 14, 2008 Kl. 08:10 PM

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Artemis wrote:
kunne ikke lade være Ditte er kommet igen... men jeg skal nok holde hende i stramme tøjler
Lad endelig IKKE dette være en opfordring til at fortsætte i dette regi, men de fire første vers var faktisk OK, mens de to sidste blot bærer præg af, at du skulle have stoppet der.

Jamen tak... Nej du får ikke flere de sidste vers er det der sker når du er gået hjem

Sørland 
Apr 14, 2008 Kl. 10:22 PM

Ditte....hun elsker å zoome inn på ord....mellom linjene ligger de i fruktbar jord....ja du kan banne på det blir meter med skrifter når hun Ditte setter seg ned å dikter...toleransen eller romansen...men kender hun egentlig Kimpansen.

Artemis 
Apr 15, 2008 Kl. 07:24 PM

Citér:
Sørland wrote:
Ditte....hun elsker å zoome inn på ord....mellom linjene ligger de i fruktbar jord....ja du kan banne på det blir meter med skrifter når hun Ditte setter seg ned å dikter...toleransen eller romansen...men kender hun egentlig Kimpansen.

Der er nok ingen der kender Kim udover ham selv... for man er jo sig selv nærmest… Men jeg har gået og tænkt en del i dag på de interview som var på Bonanza… og en tanke slog ned som et lyn fra en klar himmel… Kim har alle midler til at opfylde alle sine drømme… Men så vidt jeg ved har han da aldrig proppet familien ind i en campingvogn ”Rugbrød” og kørt Europa tynd… eller er det bare mig der er uvidden om det…

Det er dog tankevækkende at en mand der har økonomien til det aldrig har ladet sit inderste ønske blive til virkelighed…

Er der nogen der ved om han rent faktisk har kørt Europa tynd med familien i en campingvogn

Måske kom der børn i vejen… måske ville konen ikke !!! Hvad gjorde at han ikke levede sin drøm ud for han har sku da penge til at købe både tid… campingvogn… o.s.v !!!!

Oles Fjerner 
Apr 16, 2008 Kl. 11:10 AM

Citér:
Artemis wrote:
Citér:
Sørland wrote:

Der er nok ingen der kender Kim udover ham selv... for man er jo sig selv nærmest… Men jeg har gået og tænkt en del i dag på de interview som var på Bonanza… og en tanke slog ned som et lyn fra en klar himmel… Kim har alle midler til at opfylde alle sine drømme… Men så vidt jeg ved har han da aldrig proppet familien ind i en campingvogn ”Rugbrød” og kørt Europa tynd… eller er det bare mig der er uvidden om det…

Det er dog tankevækkende at en mand der har økonomien til det aldrig har ladet sit inderste ønske blive til virkelighed…

Er der nogen der ved om han rent faktisk har kørt Europa tynd med familien i en campingvogn

Måske kom der børn i vejen… måske ville konen ikke !!! Hvad gjorde at han ikke levede sin drøm ud for han har sku da penge til at købe både tid… campingvogn… o.s.v !!!!

Det nu snakker om er fra Lørdagshjørnet med Gasolin fra 1976, da han senere sidder i Lørdagshjørnet med Erling Bundgaard, så er han jo faktisk igang med at udleve denne drøm, dog i en lidt anden form. Drømmen er blevet til "Cirkus Himmelblå" Altså synes jeg det passer ret godt på sine drømme 9 år forinden.

Desuden mener jeg da at Larsen tager til Rom en gang om året med sin familie, men om det er i en campingvogn tror jeg ikke. Men det var det i Cirkus Himmelblå.

Tænk at have gennemlevet alle sine drømme...!!!

Artemis 
Apr 16, 2008 Kl. 06:25 PM

Citér:
Oles Fjerner wrote:

Det nu snakker om er fra Lørdagshjørnet med Gasolin fra 1976, da han senere sidder i Lørdagshjørnet med Erling Bundgaard, så er han jo faktisk i gang med at udleve denne drøm, dog i en lidt anden form. Drømmen er blevet til "Cirkus Himmelblå" Altså synes jeg det passer ret godt på sine drømme 9 år forinden.

Desuden mener jeg da at Larsen tager til Rom en gang om året med sin familie, men om det er i en campingvogn tror jeg ikke. Men det var det i Cirkus Himmelblå.

Tænk at have gennemlevet alle sine drømme...!!!

Ja ja hvis Europa kan erstattes af en cirkus tur rundt i Danmark så har jeg sku da også udlevet alle mine drømme Men jeg har faktisk en drøm og den kan ikke erstattes af det andet bedste... Jeg drømmer om at komme på UNI... og selvom jeg tager et kursus eller en gang aftenskole så vil det aldrig blive min drøm for den går først i opfyldelse når den går i opfyldelse...

Men nu kan det jo være at Kim kan tage til takke med en gang Cirkus Himmelblå ... tur de Danmark... Vi er jo ikke alle ens

Stougaard 
Apr 16, 2008 Kl. 08:12 PM

Som en afdød mand, som jeg beundre, har sagt: Man har et syandpunkt, indtil man tager et nyt. (J.O. K)

Måske er det ligesådan med nogle drømme, som ung havde jeg da også urealistiske/realistiske drømme, men nu formede mit liv sig nu engang som det er er i dag, og dermed har jeg truffet nogel valg/fravalg og dermed, er det ikke alle mine drømme der har kunnet muliggøre sig pt.

Måske Det er ligesådan Kim har det, måske har hans koner, ikke haft den udlængsel som han havde dengang han sagde det med at rejse ud. og i et parforhold må man jo gå på kompromi nogle gange, hvad enten man har penge eller ej, for den ægte kærlighed, kan jo ikke købes for penge, mig bekendt.

Artemis 
Apr 17, 2008 Kl. 07:08 PM

Ja Stou, det er jo nok det jeg i bund og grund prøver at sige… Selvom man har pengene, så har man måske ikke mulighederne… eller rettere er man to om at bestemme vinder Kvinden nej spøg til side, så er der to stærke kræfter, der måske trækker i hver sin retning… og mange gange ender situationer som dem med at man ender med at stå stille… Så ja nogen har gået på kompromis med sine drømme… Turen gennem Europas mangfoldighed blev erstattet med en Cirkus tur gennem Danmark… Faktisk har jeg også en drøm om at rejse gennem Europa i en mobil- home… Min tur ville se sådan ud Vedhæftet… det skulle kunne klares på et par måneder, så kan jeg bruge resten af tiden med at studerer

Stougaard 
Apr 17, 2008 Kl. 10:50 PM

Citér:
Artemis wrote:
Ja Stou, det er jo nok det jeg i bund og grund prøver at sige… Selvom man har pengene, så har man måske ikke mulighederne… eller rettere er man to om at bestemme vinder Kvinden nej spøg til side, så er der to stærke kræfter, der måske trækker i hver sin retning… og mange gange ender situationer som dem med at man ender med at stå stille… Så ja nogen har gået på kompromis med sine drømme… Turen gennem Europas mangfoldighed blev erstattet med en Cirkus tur gennem Danmark… Faktisk har jeg også en drøm om at rejse gennem Europa i en mobil- home… Min tur ville se sådan ud Vedhæftet… det skulle kunne klares på et par måneder, så kan jeg bruge resten af tiden med at studerer

Lyder spændende. Det er jo bare med at gå efter drømmene mens man kan.

Besøgende siden 2002

tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)