Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum] Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1] Kim Larsen og Kjukken endelig til Finland [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=5036] |
|
|
Seve Apr 01, 2008 Kl. 07:40 AM |
Kim Larsen og Kjukken endelig til Finland
Så kommer Kim Larsen og Kjukken endelig til Finland. |
|
|
gas3 Apr 01, 2008 Kl. 07:54 AM |
Re: Kim Larsen og Kjukken endelig til Finland spiller på Rønne torv først ca. kl 15,00....så vender han kajaken.....mod finland |
|
|
Jeppe Apr 01, 2008 Kl. 08:11 AM |
Re: Kim Larsen og Kjukken endelig til Finland Hehe, og så var der Kaspers Gasolin' gendannes-artikler på EB |
|
|
norman Apr 02, 2008 Kl. 04:18 PM |
Re: Kim Larsen og Kjukken endelig til Finland Hva er det egentlig med Finland, de er liksom ikke riktig med i Norden. Muligens er det p.g.a. dere uforståelige språk... |
|
|
Seve Apr 02, 2008 Kl. 04:36 PM |
Re: Kim Larsen og Kjukken endelig til Finland
Citér: Svensk og norsk er da også underligt .... |
|
|
Kasper Apr 02, 2008 Kl. 04:49 PM |
Citér:Måske for en bornholmer - eller plejer vi fint at forstå hinanden i Norden |
|
|
norman Apr 02, 2008 Kl. 05:21 PM |
Dansk, norsk og svensk kan nok av og til være litt vanskelig å forstå oss skandinaver i mellom. Men finske er i mot er totalt uforståelig. |
|
|
gas3 Apr 02, 2008 Kl. 05:25 PM |
Re: Kim Larsen og Kjukken endelig til Finland det kræver bare en masse vodka.... |
|
|
Bent Apr 02, 2008 Kl. 06:23 PM |
Citér: Nu hører ISland vel også med til de nordiske lande og hvis du som norsk normand i Norge vil påstå,det modsatte så skulle du måske have blevet min. 3 år mere i grundskolen. I Finland taler man faktsik 2 sprog (finskl og Svensk) i Norge er der KUN dialekter |
|
|
Artemis Apr 02, 2008 Kl. 07:29 PM |
I Danmark har vi 4 hoveddialekter østjysk, vestjysk, sønderjysk og ødansk. Dansk er en del af den nordgermanske/nordiske gruppe inden for germanske sprog. Germansk hører under de indoeuropæiske sprogstammer. Finsk hører under de uralske sprogstammer - derfor fatter vi danskere sjældent en brik af hvad de siger, men kan oftest forstå nordmænd, svenskere og tyskere. |
|
|
norman Apr 02, 2008 Kl. 09:00 PM |
Takk for en meget god leksjon i språk arkemedis, og da særlig i det danske. |
|
|
Kasper Apr 02, 2008 Kl. 09:03 PM |
Citér:Vi snakker ganske rigtigt to forskellige sprog...germansk og fynsk-ugrisk... |
|
|
Kasper Apr 02, 2008 Kl. 09:19 PM |
Re: Kim Larsen og Kjukken endelig til Finland En hel generel opfordring: lyt til Danmarks første "punk"LP Staldfræs med Kalemaris fra 1974. Musikalsk er det nok den bedste aktuelle musikalske "visualiserende" beskrivelse af dialektproblematikken. |
|
|
Seve Apr 03, 2008 Kl. 05:27 PM |
Citér: ?? Jeg skrev ikke noget om at forstå. Jeg skrev "underligt". Det er noget helt andet.. . |
|
|
Kasper Apr 03, 2008 Kl. 07:08 PM |
Citér:JEG IKKE FORSTÅ |
|
|
norman Apr 04, 2008 Kl. 08:22 AM |
Re: Kim Larsen og Kjukken endelig til Finland Svensk og norsk er da også underligt Måske for en bornholmer - eller plejer vi fint at forstå hinanden i Norden ?? Jeg skrev ikke noget om at forstå. Jeg skrev "underligt". Det er noget helt andet.. . Du har rett Seve, det er forskjell på "underligt" og "uforståelig". Jeg kan til dels være enig i at svensk er noget underligt, men norsk er da helt normalt Og dansk er fornøyelig og gøy å høre på |
|
|
Artemis Apr 04, 2008 Kl. 03:32 PM |
Citér: Jamen den fikser du da lige på Youtube... så vi andre kan være med... venter i spænding... når den findes derude... Keeeeemmmm fra Tibirkse |
|
|
Artemis Apr 04, 2008 Kl. 03:36 PM |
Citér: Mille og jeg Elsker det ord ikke også Sørland |
|
|
Kasper Apr 26, 2008 Kl. 10:53 PM |
Citér:Der var et program om dansk glamrock på DR2 i dag fra 21:20 til 21:45 med Mabels, Walkers og Kalemaris med mange lydprøver. |
|
|
Artemis Apr 27, 2008 Kl. 01:09 AM |
Citér: Jo jeg så også det program... Tema lørdag er faktisk et fint program... når jeg ikke kan finde på andet, som dog sker ganske sjældent... |
|
Besøgende
siden 2002 tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam) |