Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Pirat optagelse [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=4922]

Rasmushc 
Feb 07, 2008 Kl. 07:12 AM
Pirat optagelse

Hejsa.
Jeg er kommet i besiddelse af en optagelse med Kim Larsen og en der hedder Svend Dahlgaard, Det lyder som om de sidder på et lille spillested. de spiller en 10-12 sange ala Starfuckers. Er der nogle der ved hvor det er optaget?

Michael Jensen 
Feb 07, 2008 Kl. 10:41 AM
Re: Pirat optagelse

Det er fra 1979-1980, og det er Thomas Grue og Kim der spiller. De kaldte sig "Lonely Lovers". Kim spillede nylonstrenge guitar, og Thomas dopro, mens sidstnævnte samtidig holdte takten med en stortromme. Frits Antik var roadie og chaufør. Jeg ved der findes en optagelse fra Frederiksværk, som jeg ved en fejl lovede at kopiere til en eller anden svensker, der så siden har givet det ud til mhøjre og venstre, selvom betingelsen var at dette netop IKKE skulle ske... Ak ja, man skal aldrig stole på folk.

Jeppe 
Feb 07, 2008 Kl. 01:45 PM

Er det bare mig, der har den holdning, at disse optagelser skal ud til så mange fans som muligt?
Selvfølgelig skal man ikke dele videre, hvis man er blevet bedt om at lade være, men hvorfor ikke dele glæden med andre fans?

Bent 
Feb 15, 2008 Kl. 09:50 AM

Citér:
Jeppe wrote:
Er det bare mig, der har den holdning, at disse optagelser skal ud til så mange fans som muligt?
Selvfølgelig skal man ikke dele videre, hvis man er blevet bedt om at lade være, men hvorfor ikke dele glæden med andre fans?

I og med at man har fået det og lovet at behandle det FORTROLIGT så skal det da ikke ud til gud og hver mand....
Samtidig kan der være tale om ting der er beskyttede af rettigheder...

Michael Jensen 
Feb 15, 2008 Kl. 11:50 AM

Lige akkurat.

Jeppe 
Feb 15, 2008 Kl. 10:08 PM

Citér:
Bent wrote:
I og med at man har fået det og lovet at behandle det FORTROLIGT så skal det da ikke ud til gud og hver mand....

Nej, selvfølgelig skal man ikke sprede det, hvis man har fået besked på at lade være - som jeg også skrev.
Men hvorfor ikke i første omgang dele det med fans, som har mindst lige så meget ret til materialet som en selv?

Citér:
Bent wrote:
Samtidig kan der være tale om ting der er beskyttede af rettigheder...

Ergo er det kun rettighedsindehaveren, der bør have det - ikke os fans.
Der er selvfølgelig eksempler på, at Kim selv har delt egne optagelser, og hvis der så blive bedt om fortrolighed, er det selvfølgelig helt fair, ifølge mit synspunkt, at beholde det for sig selv.

Seve 
Feb 16, 2008 Kl. 02:21 PM

Citér:
Jeppe wrote:
Men hvorfor ikke i første omgang dele det med fans, som har mindst lige så meget ret til materialet som en selv?

Hvordan får man denne "ret" til materialet ?

Jeppe 
Feb 16, 2008 Kl. 02:46 PM

Citér:
Seve wrote:
Hvordan får man denne "ret" til materialet ?

Jeg mener bare, at folk, der ligger inde med disse optagelser da må tro, at de har mere ret til materialet end andre fans, siden de ikke vil dele det med dem?
Det er i hvert fald min opfattelse af, hvordan det fungerer.

Arnold 
Feb 16, 2008 Kl. 04:23 PM

Ja selvfølgelig har de mest ret til deres egne samleobjekter, det er jo deres egne ting og sager, du vil sikkert også synes at det var underligt hvis jeg havde samme ret til at bruge alle de ting som du selv har, hvis ikke, så vil jeg gerne have lov til at bruge af alle dine penge og hvad du elles har der er noget værd, vi kan aftale et møde, så kan jeg komme og kigge hos dig om der måske var nogle af dine ting som jeg også har ret til få og bruge frit

Jeppe 
Feb 16, 2008 Kl. 10:42 PM

Citér:
Arnold wrote:
Ja selvfølgelig har de mest ret til deres egne samleobjekter, det er jo deres egne ting og sager, du vil sikkert også synes at det var underligt hvis jeg havde samme ret til at bruge alle de ting som du selv har, hvis ikke, så vil jeg gerne have lov til at bruge af alle dine penge og hvad du elles har der er noget værd, vi kan aftale et møde, så kan jeg komme og kigge hos dig om der måske var nogle af dine ting som jeg også har ret til få og bruge frit

Tja, jeg mener nu ikke, at det kan sammenlignes, men jeg er selvfølgelig heller ikke den ultimative bootleg-samler
Jeg ved bare, at hvis jeg på et tidspunkt får muligheden for at opstøve noget exceptionelt, vil jeg da straks sende det i omløb, da jeg stadig er af den opfattelse, at sådanne ting skal deles med "ligeværdige" fans :)

kjukkengirl 
Feb 17, 2008 Kl. 11:05 AM

Meninger tæller ikke, men alligevel vil jeg nu lufte min personlige mening om denne sag.
Alle vil jo gerne have fat i de såkaldte bootlegs, men om man vil dele dem er jo op til ejeren af martrialet, da tingene jo ikke kan købes i forretninger osv. Men nogen har jo fået fat på dem et sted, fuldstændig ligesom nogen har den første gas single, eller last jim pladen, og de ting er også svære at få fat i, og de må jo faktisk ikke kopieres, så man må jo bare lede til man en dag finder også betale prisen.
Hvis nogen har fået en bootleg i fortrolighed, kan man IKKE bare kopiere den ud til alle andre, og har man en som kan kopieres ud til alle andre er det jo op til en selv om man vil eller om man vil beholde den som noget helt specielt.
Vil man have må man søge, og måske finder man en dag.

pdj1961 
Feb 19, 2008 Kl. 02:45 PM

Øv, da også. Jeg kunne beep godt have tænkt mig en kopi!

Besøgende siden 2002

tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)