Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Gammel Hankat som LP [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=4162]

Kasper 
Feb 14, 2007 Kl. 04:38 PM
Gammel Hankat som LP

Jeg er i dag blevet tilbudt Gammel Hankat på LP (hvilket flere af jer andre sikkert også er). Jeg kan forstå, at den enten er udsendt eller i hvert fald bliver det senest på mandag i 500 eksemplarer.

Jeg har surfet lidt rundt på nettet, men har ikke kunnet finde nogle oplysninger overhovedet. Jeg har derfor et par spørgsmål, som nogle måske ved noget nærmere om:

1) Hvorfor kun udsende den i 500 eksemplarer? Det kan der da ikke være den store økonomi i CD-salget taget i betragtning?

2) Hvem er målgruppen? Jeg mener ikke umiddelbart, at det er denne type dansk musik, som udsendes på LP?

3) Jeg har tidligere ladet mig fortælle, at Kim Larsen har afvist at udsende LP'er, selvom han har fået tilbuddet. Så vidt jeg husker var det Sange Fra Glemmebogen fra 2001, som han ikke ønskede udsendt på LP. Hvorfor kommer der så en LP nu? Har han ikke selv indflydelse på det?

4) Hvor er det meningen, at man skal kunne erhverve den LP? Skal den stå som udvalgsvare i større musikforretninger? Skal den kunne købes i netshops? ...eller hvordan skal salget formidles?

BEMÆRK: Jeg er ikke interesseret i gætterier men i oplysninger, der enten besvarer eller i hvert fald sandsynliggør et svar.


Denner2 
Feb 14, 2007 Kl. 07:07 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Hej Kasper

Jeg kan ikke svare på nogle af dine spørgsmål, men det har dog tit undret mig at pladerne ikke er udkommet på LP. Det er mit indtryk at den gode Kim Larsen synes bedre om dengang musikken udkom på Vinyl. Så jeg kan ikke se nogen grund til at han skulle stille sig i vejen for at udsende på LP. Jeg tror nærmere det er pladeselskaberne der ikke har villet pga. de nok ikke ville tjene særlig mange penge på det. Hvis nogen overhovedet!

Men måske vi får en forklaring snart :)

Jeg synes det kunne være fedt hvis de manglende album udkommer på vinyl! Det er jo et medie der er ved at blive lidt populært igen tror jeg.


Kasper 
Feb 14, 2007 Kl. 07:21 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Denner2 wrote:
Det er jo et medie der er ved at blive lidt populært igen tror jeg.
? Det har da aldrig været upopulært.

Denner2 
Feb 14, 2007 Kl. 07:59 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Det jeg mente var at det er blevet mere populært de seneste år...


Kasper 
Feb 14, 2007 Kl. 08:15 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Denner2 wrote:
Det jeg mente var at det er blevet mere populært de seneste år...
Det må da være et rent københavnsk fænomen så, for det har da hele tiden været populært alle andre steder.

Michael Jensen 
Feb 14, 2007 Kl. 08:46 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Nej, det havde da en lang nedgangsperiode efter cd´en kom på markedet. Det gjorde den i 1982, og havde stort set alt pladesalg omkring 1991. De sidste 5-10 år har det så fået en (romantik) renæcance blandt folk. Men jo, vi er jo nogle der har hængt ved hele vejen.


Kasper 
Feb 14, 2007 Kl. 08:49 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Michael Jensen wrote:
Nej, det havde da en lang nedgangsperiode efter cd´en kom på markedet. Det gjorde den i 1982, og havde stort set alt pladesalg omkring 1991. De sidste 5-10 år har det så fået en (romantik) renæcance blandt folk. Men jo, vi er jo nogle der har hængt ved hele vejen.
Du bor jo også i København.

Brian4291 
Feb 14, 2007 Kl. 08:55 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Har ingen anelse om noget af det det du spørger om Kasper.
Men er det legalt optryk?
Hvis ja, kan det jo være ligesom i gamle dage, som alle ved, at nogle af udgivelserne kun kom i meget begrænset oplag, speciel pres eller hvad I nu kalder det for, så måske er det til SAMLERNE?

How knows


Michael Jensen 
Feb 14, 2007 Kl. 09:07 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:
Nej, det havde da en lang nedgangsperiode efter cd´en kom på markedet. Det gjorde den i 1982, og havde stort set alt pladesalg omkring 1991. De sidste 5-10 år har det så fået en (romantik) renæcance blandt folk. Men jo, vi er jo nogle der har hængt ved hele vejen.
Du bor jo også i København.


Sandt nok. men jeg har den opfattelse at det er en kerne af folk der holder fast i vinylen, primært i større byer som København Århus, Ålborg og Odense. Selv er jeg fifty/fifty med cd´er og vinyl. Det er sjældent jeg køber en nyudgivelse på vinyl. Gjorde det dog med Oh No Ono. Men generelt tror jeg at de unge bands der udsender deres materiale på vinyl, har et romantisk forhold til det at udsende en LP.

Kasper 
Feb 14, 2007 Kl. 09:12 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Michael Jensen wrote:
Sandt nok. men jeg har den opfattelse at det er en kerne af folk der holder fast i vinylen, primært i større byer som København Århus, Ålborg og Odense. Selv er jeg fifty/fifty med cd´er og vinyl. Det er sjældent jeg køber en nyudgivelse på vinyl. Gjorde det dog med Oh No Ono. Men generelt tror jeg at de unge bands der udsender deres materiale på vinyl, har et romantisk forhold til det at udsende en LP.
Selv har jeg ikke købt nyudgivelser på vinyl i årevis, fordi man i Danmark har isoleret sig og holdt sig fra også at udgive på vinyl. I øjeblikket køber jeg vel 20-30 brugte vinylskiver om måneden og omkring 5 CD'er, som typisk alligevel ender med at blive arkiveret, fordi musikken alligevel ikke er særligt god.

Michael Jensen 
Feb 14, 2007 Kl. 10:40 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Du hører jo ikke musikken....


hys 
Feb 15, 2007 Kl. 07:52 AM
Re: Gammel Hankat som LP

Jeg har også hørt at der udgives 500 eks. 400 til salg samt 100 til promo.
Dette kommer fra min lokale pladepusher der har lidt
info fra en medarbejder i branchen.


Oles Fjerner 
Feb 15, 2007 Kl. 11:59 AM
Re: Gammel Hankat som LP

Jeg har selv en pæn stor samling vinyl, men har benyttet mig mest af CD´erne de sidste mange år. Dog har jeg kørt alt min musik ind på min iMac i iTunes, hvorfor jeg får hørt alt mit musik. Det gør man ikke når man skal kigge i reolen.. så er der altid nogle plader man bevidst springer over. Men i iTunes kan du shuffle dig igennem alt din musik, og blive glædeligt overrasket over den musik du har.

Men det er nu ikke noget der slår en rigtig flot vinyl plade, med et fantastisk omslag med gode oplysninger og billeder.

Sidste vinyl fra Larsen er vel
"Hvem kan sige nej til en engel" ?


Arnold 
Feb 15, 2007 Kl. 06:36 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Kasper for helvede, lp´er er da idag noget gammel møj og bras, det er forlængst blevt yt og upopulært, vågn dog lige op mand og følg lidt med i tiden omkring dig, vinylplader er kun for nørder og dem der er lidt mere tosset. Ind med Rekylerne


Oles Fjerner 
Feb 16, 2007 Kl. 10:57 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Arnold wrote:
Kasper for helvede, lp´er er da idag noget gammel møj og bras, det er forlængst blevt yt og upopulært, vågn dog lige op mand og følg lidt med i tiden omkring dig, vinylplader er kun for nørder og dem der er lidt mere tosset. Ind med Rekylerne


Det er jo også "IN" at få børn når man er først i 30´erne, derfor smider man jo ikke børnene ud når man bliver 40 !!!

Brian 
Feb 17, 2007 Kl. 08:29 AM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Oles Fjerner wrote:
Citér:
Arnold wrote:
Kasper for helvede, lp´er er da idag noget gammel møj og bras, det er forlængst blevt yt og upopulært, vågn dog lige op mand og følg lidt med i tiden omkring dig, vinylplader er kun for nørder og dem der er lidt mere tosset. Ind med Rekylerne


Det er jo også "IN" at få børn når man er først i 30´erne, derfor smider man jo ikke børnene ud når man bliver 40 !!!

Det er jo også "IN" at blive skilt, derfor smider man alligevel hinanden ud

Seve 
Feb 17, 2007 Kl. 11:16 AM
Her er den så.....

...Gammel Hankat på vinyl. Udgivet som dobbelt LP for at få plads til alle numrene. Desværre er coveret ikke dobbelt, men et tyndt cover der nærmest minder om et maxi-singel cover (hvis i kan huske dem), uden tryk på ryggen.




alicce 
Feb 17, 2007 Kl. 11:58 AM
Re: Gammel Hankat som LP

Øhm - hvordan får man fat på et eksemplar


Seve 
Feb 17, 2007 Kl. 12:18 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Jeg tror hverken CDon, eller CD-skiven kan hjælpe dig, men prøv i en velassoteret gammeldags pladeforretning.

Jeg ved ikke hvor langt et oplag på 500 rækker, men mon ikke de fleste er reserveret af og i butikkerne ?


Hosper 
Feb 17, 2007 Kl. 05:30 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Hvad er prisen på sådan en LP?


Arnold 
Feb 17, 2007 Kl. 05:40 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Oles Fjerner wrote:



Det er jo også "IN" at få børn når man er først i 30´erne, derfor smider man jo ikke børnene ud når man bliver 40 !!!


Kan og vil du sammenligne det? så er du da ikke rigtig klog!!Det med at få børn er både in and out

Seve 
Feb 17, 2007 Kl. 05:51 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Hosper wrote:
Hvad er prisen på sådan en LP?


Jeg gav kr. 199,00 pr. stk.

Brian 
Feb 17, 2007 Kl. 06:33 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Seve wrote:
Jeg tror hverken CDon, eller CD-skiven kan hjælpe dig, men prøv i en velassoteret gammeldags pladeforretning.

Jeg ved ikke hvor langt et oplag på 500 rækker, men mon ikke de fleste er reserveret af og i butikkerne ?

500 stk. kan man egentlig regne med det .... eller bliver det ligesom den blå live LP

lyder underligt hvis de kun udsender det sølle oplag, hvis der ligger bestillinger på 5000 eller flere

Kasper 
Feb 17, 2007 Kl. 06:44 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Brian wrote:
hvis der ligger bestillinger på 5000 eller flere
Du har måske selv forudbestilt 4500 eksemplarer?

Brian 
Feb 17, 2007 Kl. 06:57 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Brian wrote:
hvis der ligger bestillinger på 5000 eller flere
Du har måske selv forudbestilt 4500 eksemplarer?

jaa .. jeg regner da med at kunne sælge de første 10 eks. for et godt firecifret beløb

og en samlet fortjeneste på en million indenfor de næste 20 år

Baggaardskatten 
Feb 17, 2007 Kl. 11:00 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
alicce wrote:
Øhm - hvordan får man fat på et eksemplar


Det første sted jeg altid kigger på, når jeg skal finde noget nyt musik som bliver udgivet på vinyl inden for dansk/skandinavisk genre er iMusic. Jeg har lige kigget, og den er til salg derinde NU! Har lige bestilt den hjem derinde. Bemærk, at der tillægges 60 kr i porto, så den bliver lidt dyrere. Jeg har googlet lidt for at se om andre webshops skulle ligge inde med den, hvilket dog for mig desværre ikke har været tilfældet at finde endnu. Men ja, ville selv gerne ofre lidt ekstra for at få den på vinyl, hvilket jeg jo så har gjort. Her er det direkte link: http://www.imusic.dk/item/0094637723517/larsen-kim-2007-gammel-hankat-lp

Rune

Claus 
Feb 19, 2007 Kl. 01:25 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Hvis man bor i Århus kan man bestille den og selv hente sit eksemplar i Ryesgade når den kommer frem, og spare de 60,- kr til porto.
Claus


Baggaardskatten 
Feb 19, 2007 Kl. 01:47 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Claus wrote:
Hvis man bor i Århus kan man bestille den og selv hente sit eksemplar i Ryesgade når den kommer frem, og spare de 60,- kr til porto.
Claus


Right there.. Det glemte jeg vist lige at få med. Men godt du nævnte det.

Larsen79 
Feb 19, 2007 Kl. 02:58 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Så fik jeg også mit eksemplar af "Hankatten" på vinyl. Den er virkelig lækker. Jeg gav også 199,- for mit eksemplar. Min lokale plade-pusher i Rønne havde en enkelt tilbage .
Jeg har hørt at "7-9-13" faktisk også udkom på vinyl. Er der nogle herinde der kan bekæfte dette? I så fald så mangler jeg kun denne, "Hvem kan sige nej til en engel" og så "The Last Jim" for at have alt på vinyl.


Brian4291 
Feb 19, 2007 Kl. 03:40 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Baggaardskatten wrote:
Citér:
alicce wrote:
Øhm - hvordan får man fat på et eksemplar


Det første sted jeg altid kigger på, når jeg skal finde noget nyt musik som bliver udgivet på vinyl inden for dansk/skandinavisk genre er iMusic. Jeg har lige kigget, og den er til salg derinde NU! Har lige bestilt den hjem derinde. Bemærk, at der tillægges 60 kr i porto, så den bliver lidt dyrere. Jeg har googlet lidt for at se om andre webshops skulle ligge inde med den, hvilket dog for mig desværre ikke har været tilfældet at finde endnu. Men ja, ville selv gerne ofre lidt ekstra for at få den på vinyl, hvilket jeg jo så har gjort. Her er det direkte link: http://www.imusic.dk/item/0094637723517/larsen-kim-2007-gammel-hankat-lp

Rune


Der står det er en dobbelt LP?
Er det rigtigt?

Brian 
Feb 19, 2007 Kl. 04:25 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Brian4291 wrote:
Citér:
Baggaardskatten wrote:
Citér:
alicce wrote:
Øhm - hvordan får man fat på et eksemplar


Det første sted jeg altid kigger på, når jeg skal finde noget nyt musik som bliver udgivet på vinyl inden for dansk/skandinavisk genre er iMusic. Jeg har lige kigget, og den er til salg derinde NU! Har lige bestilt den hjem derinde. Bemærk, at der tillægges 60 kr i porto, så den bliver lidt dyrere. Jeg har googlet lidt for at se om andre webshops skulle ligge inde med den, hvilket dog for mig desværre ikke har været tilfældet at finde endnu. Men ja, ville selv gerne ofre lidt ekstra for at få den på vinyl, hvilket jeg jo så har gjort. Her er det direkte link: http://www.imusic.dk/item/0094637723517/larsen-kim-2007-gammel-hankat-lp

Rune


Der står det er en dobbelt LP?
Er det rigtigt?

Ja , der mangler en plade på Seve's foto

men hvis man ser rigtigt efter er der kun fire skæringer på side A

alicce 
Feb 19, 2007 Kl. 05:09 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Larsen79 wrote:
Så fik jeg også mit eksemplar af "Hankatten" på vinyl. Den er virkelig lækker. Jeg gav også 199,- for mit eksemplar. Min lokale plade-pusher i Rønne havde en enkelt tilbage .
Jeg har hørt at "7-9-13" faktisk også udkom på vinyl. Er der nogle herinde der kan bekæfte dette? I så fald så mangler jeg kun denne, "Hvem kan sige nej til en engel" og så "The Last Jim" for at have alt på vinyl.


Tillykke med din (dobbelt)LP!
"7-9-13" på vinyl lyder temmelig usandsynligt - i så fald mangler den i diskografien... hvilket betyder at ingen i dette forum kender til den...!
Men "Gammel Hankat" mangler jo også, så who knows

Alt på vinyl... ja det troede jeg også engang jeg havde

Kasper 
Feb 19, 2007 Kl. 05:19 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
alicce wrote:
Men "Gammel Hankat" mangler jo også
Helt generelt så kan jeg oplyse, at jeg ikke opretter udgivelser i diskografien uden billeder, når jeg forventer, at der foreligger billeder i løbet af en uges tid. Således forventer jeg, at jeg enten selv skaffer, eller at andre leverer, billeder i løbet af denne uge, hvorefter LP'en vil blive listet.

hys 
Feb 19, 2007 Kl. 05:32 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Jeg har idag selv hentet mine eks. af pladen, og skulle hilse at sige at der stædig er flere tilbage hos

Sound Station
Gl. Kongevej 94
1850 Frederiksberg C


alicce 
Feb 19, 2007 Kl. 05:33 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
alicce wrote:
Men "Gammel Hankat" mangler jo også
Helt generelt så kan jeg oplyse, at jeg ikke opretter udgivelser i diskografien uden billeder, når jeg forventer, at der foreligger billeder i løbet af en uges tid. Således forventer jeg, at jeg enten selv skaffer, eller at andre leverer, billeder i løbet af denne uge, hvorefter LP'en vil blive listet.

Er Kasper altid så alvorlig?
Det var nu ment som en joke

Kasper 
Feb 19, 2007 Kl. 05:58 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
alicce wrote:
Er Kasper altid så alvorlig?
Svaret er "JA". Specielt hvis jeg ikke har drukket noget, ELLER hvis jeg har fået nogle øl. Du må selv have bemærket det i de mails, som jeg har sendt dig fra tid til anden

Brian 
Feb 19, 2007 Kl. 06:17 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
alicce wrote:
Men "Gammel Hankat" mangler jo også
Helt generelt så kan jeg oplyse, at jeg ikke opretter udgivelser i diskografien uden billeder, når jeg forventer, at der foreligger billeder i løbet af en uges tid. Således forventer jeg, at jeg enten selv skaffer, eller at andre leverer, billeder i løbet af denne uge, hvorefter LP'en vil blive listet.

Tror Kasper sidder og venter på jeg sender billederne

Billederne der ligger i diskografien er mange gange mine ...

Kasper 
Feb 19, 2007 Kl. 06:44 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Brian wrote:
Tror Kasper sidder og venter på jeg sender billederne

Billederne der ligger i diskografien er mange gange mine ...
Du skal da være velkommen. Jeg regner med selv at erhverve mig LP'en på torsdag, men hvis du (eller andre) kan klare billeder forinden, så er det da fint.

jesper 
Feb 19, 2007 Kl. 06:52 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Der er INGEN steder i Herning de har pladen

Har spurgt 7 steder


Seve 
Feb 19, 2007 Kl. 06:59 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Brian wrote:
Citér:
Kasper wrote:
Citér:
alicce wrote:
Men "Gammel Hankat" mangler jo også
Helt generelt så kan jeg oplyse, at jeg ikke opretter udgivelser i diskografien uden billeder, når jeg forventer, at der foreligger billeder i løbet af en uges tid. Således forventer jeg, at jeg enten selv skaffer, eller at andre leverer, billeder i løbet af denne uge, hvorefter LP'en vil blive listet.

Tror Kasper sidder og venter på jeg sender billederne

Billederne der ligger i diskografien er mange gange mine ...



Klap dig selv på skulderen Brian


Kasper skriver således i diskografien:

Tak til følgende personer som velvilligt har brugt deres tid til at komme med billeder og/eller oplysninger til denne diskografi (alfabetisk):
Brian Bager
Kim Byskou
Henning Christensen
Jesper Elvang
Dennis Hansen
Mikkel Hansen
Michael Jensen
Anders Karlsson
Ole Kristiansen
Jens Næsland
Kim"Zoom" Olesen
Peter Olsen
Gunner Pedersen
Jesper Kirkeby Pedersen
Håkan Pettersson
Lars Pinderup
Jacob Kvist Poulsen
Peter Poulsen
Torben "Seve" Severinsen
Ole Stig
Lars Svendsen
Jan Wenneberg

Brian 
Feb 19, 2007 Kl. 07:02 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Brian wrote:
Tror Kasper sidder og venter på jeg sender billederne

Billederne der ligger i diskografien er mange gange mine ...
Du skal da være velkommen. Jeg regner med selv at erhverve mig LP'en på torsdag, men hvis du (eller andre) kan klare billeder forinden, så er det da fint.

Jeg har hellere ikke fået den endnu .... venter stadig på post fra dronningens land

Kasper 
Feb 19, 2007 Kl. 07:04 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
jesper wrote:
Der er INGEN steder i Herning de har pladen

Har spurgt 7 steder
Jeg tror, jeg kender årsagen. Du har været hos LokalBrugsen, møntvaskeriet, Snejbjerg Kreditkasse, kvaksalveren, elektrikeren, runestensskriveren og sognerådsformanden.

Brian 
Feb 19, 2007 Kl. 07:26 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Seve wrote:
Citér:
Brian wrote:
Citér:
Kasper wrote:
Citér:
alicce wrote:
Men "Gammel Hankat" mangler jo også
Helt generelt så kan jeg oplyse, at jeg ikke opretter udgivelser i diskografien uden billeder, når jeg forventer, at der foreligger billeder i løbet af en uges tid. Således forventer jeg, at jeg enten selv skaffer, eller at andre leverer, billeder i løbet af denne uge, hvorefter LP'en vil blive listet.

Tror Kasper sidder og venter på jeg sender billederne

Billederne der ligger i diskografien er mange gange mine ...



Klap dig selv på skulderen Brian




Jeg står jo også øverst på listen

Arrrg .. det bliver sgu nok først den dag, jeg kan holde 25 års jubilæum

Lars 
Feb 19, 2007 Kl. 09:18 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Er der nogle herinde, kloge som alvorlige der kan fortælle mig lidt mere om oplaget på denne LP.?

Pladen er endnu ikke ankommet til Århus ( ja jeg ved vi er bagefter )begge de 2 store vinyl butikker, fortæller at den kommer i morgen ( tirsdag ) og at de begge steder får "rigtig" mange til salg. Det gør mig lidt nervøs, enten "lyver" de eller også er pladen trykt i flere end 500 stk. Det kan også være at de bare ikke får så mange som de tror. !!

Hvem ved noget.??

Lars, en gammel hankat


Baggaardskatten 
Feb 19, 2007 Kl. 10:16 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Lars wrote:
Er der nogle herinde, kloge som alvorlige der kan fortælle mig lidt mere om oplaget på denne LP.?

Pladen er endnu ikke ankommet til Århus ( ja jeg ved vi er bagefter )begge de 2 store vinyl butikker, fortæller at den kommer i morgen ( tirsdag ) og at de begge steder får "rigtig" mange til salg. Det gør mig lidt nervøs, enten "lyver" de eller også er pladen trykt i flere end 500 stk. Det kan også være at de bare ikke får så mange som de tror. !!

Hvem ved noget.??

Lars, en gammel hankat


Der er da én virksomhed som fører den i Århus. Klik ind på iMusic.dk, bestil den og afhent den på Ryesgade 18, 1. sal, så sparer du portoen på 60 kr. Jeg kan i hvert fald oplyse at jeg har fået en mail fra dem, at varen er blevet sendt til mig tidligere idag, så skulle nok få den imorgen. Så de har den i hvertfald på lager hos iMusic.

Lars 
Feb 19, 2007 Kl. 10:31 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Jeg har også snakket med Imusic i dag, mærkeligt nok, så har de fået nogle stykker i dag mandag, men de er alle sammen forudbestilt og dermed afsendt til dem der har bestilt, bla. dig.
Hvis man i dag, bestiller hos Imusic, står der i bekræftelses mailen, en leveringsdato 7/3, det spurgte jeg dem også om, men de ville bare bestille nogle flere hjem, det kan jeg heller ikke forstå at de kan, den burde da være udsolgt fra forlaget.!!

Lars


Brian4291 
Feb 20, 2007 Kl. 10:21 AM
Re: Gammel Hankat som LP

Sound Station
Gl. Kongevej 94
1850 Frederiksberg C


Får ås flere hjem i løbet af denne uge, til orientering


Strengelegen 
Feb 20, 2007 Kl. 01:57 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Brian4291 wrote:
Sound Station
Gl. Kongevej 94
1850 Frederiksberg C


Får ås flere hjem i løbet af denne uge, til orientering


Så ender det jo nok med at vinylen sælger mere end CD´en

Strengelegen 
Feb 20, 2007 Kl. 02:02 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Selv på Qxl er der 5 stk til salg :

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=500607286


michael71 
Feb 20, 2007 Kl. 02:30 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Hvilken pladeselskab udgiver den ?? de må vel vide hvor mange ex der er trykt.Eller tager jeg fejl


Brian 
Feb 20, 2007 Kl. 02:52 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
michael71 wrote:
Hvilken pladeselskab udgiver den ?? de må vel vide hvor mange ex der er trykt.Eller tager jeg fejl

Det kan vist kun være fra samme pladeselskab ... EMI-Medley

det ser ikke ud til at den har noget pladenummer på label ??


Seve 
Feb 20, 2007 Kl. 05:55 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Jo - På linien under medley-manden står der :

LC 524 Made in EU EMI 3772351


Lars 
Feb 20, 2007 Kl. 06:31 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Made in EU, skulle være trykt i Sverige, efter hvad jeg har hørt.
EMI 377251, ja og med et meget mærkeligt matricenr. 102636A1, 102636B1, 102636C1 og 102636D1, der plejer at være stor overenstemmelse ml. pladenr. og matricenr.

Håber ikke Gammel Hankat, findes med andet matricenr. end ovenstående. ??

Min lokale pladepusher, kunne oplyse fra selskabet, at den IKKE skulle blive genoptrykt, oplaget kunne han dog ikke med sikkerhed bekræfte, andre der ved noget. ??

Lars


Lars 
Feb 21, 2007 Kl. 04:36 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Og ja, det er pinligt når man skriver forkert.

Her er de rigtige matricenr.
102636A1, 102636B1, 102637C1 og 102637D1


Brian 
Feb 21, 2007 Kl. 04:49 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Lars wrote:
Made in EU, skulle være trykt i Sverige, efter hvad jeg har hørt.
EMI 377251, ja og med et meget mærkeligt matricenr. 102636A1, 102636B1, 102636C1 og 102636D1, der plejer at være stor overenstemmelse ml. pladenr. og matricenr.

Håber ikke Gammel Hankat, findes med andet matricenr. end ovenstående. ??

Min lokale pladepusher, kunne oplyse fra selskabet, at den IKKE skulle blive genoptrykt, oplaget kunne han dog ikke med sikkerhed bekræfte, andre der ved noget. ??

Lars

og det rigtige pladenr. 3772351

ooh jaa ..

alicce 
Feb 21, 2007 Kl. 10:31 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Trods snestorm drog jeg i dag 20 km til Århus for at købe mig et eksemplar af "Gammel Hankat" på vinyl... og missionen lykkedes minsandten
Hjem og scanne til Kasper... resultatet er netop nu blevet online kan jeg se!
Er der nogen som også har lyst til at se inderposerne så kan de 'i en begrænset periode' ses her: http://www.wenneberg.dk/GASOLIN/Undersider/LPer/zGH.html
Må hellere sende linket afsted inden strømmen ryger igen her i det for lidt siden totalt mørke Jylland


Kasper 
Feb 21, 2007 Kl. 10:56 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
alicce wrote:
Må hellere sende linket afsted inden strømmen ryger igen her i det for lidt siden totalt mørke Jylland

For lidt siden?!? TV-2 sang om Det Mørke Jylland i 1988, og jeg troede da ikke at den slags ændrede sig så hurtigt derovre vestpå.

alicce 
Feb 22, 2007 Kl. 06:02 AM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
alicce wrote:
Må hellere sende linket afsted inden strømmen ryger igen her i det for lidt siden totalt mørke Jylland

For lidt siden?!? TV-2 sang om Det Mørke Jylland i 1988, og jeg troede da ikke at den slags ændrede sig så hurtigt derovre vestpå.

Her i det 'mørke' Jylland har vi jo mange forskellige grader af mørke...
Og i aftes havde vi så et tilfælde af det 'totalt' mørke Jylland... der var så mørkt udenfor at jeg kun kunne se sneen, ved at lyse på den med en lommelygte!

Brian4291 
Feb 22, 2007 Kl. 12:32 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
alicce wrote:

Er der nogen som også har lyst til at se inderposerne så kan de 'i en begrænset periode' ses her: http://www.wenneberg.dk/GASOLIN/Undersider/LPer/zGH.html



Kanont, og flot arbejhde.

Takker

Strengelegen 
Feb 22, 2007 Kl. 01:13 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Strengelegen wrote:
Selv på Qxl er der 5 stk til salg :

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=500607286


Nu er der 10 mere til salg :
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=500735204

Det er måske en der har købt de 498 ud af de 500 eks

Kasper 
Feb 22, 2007 Kl. 02:29 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Citér:
Strengelegen wrote:
Det er måske en der har købt de 498 ud af de 500 eks

Det kan jeg så afkræfte. På forhåndsordrer blev cirka 60% af oplaget solgt. Da en ganske pæn del af oplaget er solgt til folk, som ikke er deciderede Kim Larsen-fans, men blot foretrækker at lytte til musik på vinyl, så har mange af forretningerne måttet afgive supplerende bestillinger. Men måske Mette har brændt sig, siden hun smider dem på QXL?

Claus 
Feb 22, 2007 Kl. 03:20 PM
Re: Gammel Hankat som LP

Man tror jo dårligt på at pladen findes før man selv står med den i hænderne, men nu.... Endelig. Fedt.
Fik oplyst i "butikken" at de også havde hørt at det kun drejede sig om et oplag på 500 stk.
Claus


plo1 
Feb 23, 2007 Kl. 02:35 PM
Re: Gammel Hankat som LP

moby disc i Odense siger at pladeselskabet er gået op på
1000 stk, da de første 500 var forudbestilt




Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)