Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum] Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1] Gammel Hankat som LP [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=4162] |
|
|
Kasper Feb 14, 2007 Kl. 04:38 PM |
Gammel Hankat som LP
Jeg er i dag blevet tilbudt Gammel Hankat på LP (hvilket flere af jer andre sikkert også er). Jeg kan forstå, at den enten er udsendt eller i hvert fald bliver det senest på mandag i 500 eksemplarer. |
|
|
Denner2 Feb 14, 2007 Kl. 07:07 PM |
Re: Gammel Hankat som LP
Hej Kasper |
|
|
Kasper Feb 14, 2007 Kl. 07:21 PM |
Citér:? Det har da aldrig været upopulært. |
|
|
Denner2 Feb 14, 2007 Kl. 07:59 PM |
Re: Gammel Hankat som LP Det jeg mente var at det er blevet mere populært de seneste år... |
|
|
Kasper Feb 14, 2007 Kl. 08:15 PM |
Citér:Det må da være et rent københavnsk fænomen så, for det har da hele tiden været populært alle andre steder. |
|
|
Michael Jensen Feb 14, 2007 Kl. 08:46 PM |
Re: Gammel Hankat som LP Nej, det havde da en lang nedgangsperiode efter cd´en kom på markedet. Det gjorde den i 1982, og havde stort set alt pladesalg omkring 1991. De sidste 5-10 år har det så fået en (romantik) renæcance blandt folk. Men jo, vi er jo nogle der har hængt ved hele vejen. |
|
|
Kasper Feb 14, 2007 Kl. 08:49 PM |
Citér:Du bor jo også i København. |
|
|
Brian4291 Feb 14, 2007 Kl. 08:55 PM |
Har ingen anelse om noget af det det du spørger om Kasper. |
|
|
Michael Jensen Feb 14, 2007 Kl. 09:07 PM |
Citér: Sandt nok. men jeg har den opfattelse at det er en kerne af folk der holder fast i vinylen, primært i større byer som København Århus, Ålborg og Odense. Selv er jeg fifty/fifty med cd´er og vinyl. Det er sjældent jeg køber en nyudgivelse på vinyl. Gjorde det dog med Oh No Ono. Men generelt tror jeg at de unge bands der udsender deres materiale på vinyl, har et romantisk forhold til det at udsende en LP. |
|
|
Kasper Feb 14, 2007 Kl. 09:12 PM |
Citér:Selv har jeg ikke købt nyudgivelser på vinyl i årevis, fordi man i Danmark har isoleret sig og holdt sig fra også at udgive på vinyl. I øjeblikket køber jeg vel 20-30 brugte vinylskiver om måneden og omkring 5 CD'er, som typisk alligevel ender med at blive arkiveret, fordi musikken alligevel ikke er særligt god. |
|
|
Michael Jensen Feb 14, 2007 Kl. 10:40 PM |
Re: Gammel Hankat som LP Du hører jo ikke musikken.... |
|
|
hys Feb 15, 2007 Kl. 07:52 AM |
Jeg har også hørt at der udgives 500 eks. 400 til salg samt 100 til promo. |
|
|
Oles Fjerner Feb 15, 2007 Kl. 11:59 AM |
Jeg har selv en pæn stor samling vinyl, men har benyttet mig mest af CD´erne de sidste mange år. Dog har jeg kørt alt min musik ind på min iMac i iTunes, hvorfor jeg får hørt alt mit musik. Det gør man ikke når man skal kigge i reolen.. så er der altid nogle plader man bevidst springer over. Men i iTunes kan du shuffle dig igennem alt din musik, og blive glædeligt overrasket over den musik du har. |
|
|
Arnold Feb 15, 2007 Kl. 06:36 PM |
Re: Gammel Hankat som LP Kasper for helvede, lp´er er da idag noget gammel møj og bras, det er forlængst blevt yt og upopulært, vågn dog lige op mand og følg lidt med i tiden omkring dig, vinylplader er kun for nørder og dem der er lidt mere tosset. Ind med Rekylerne |
|
|
Oles Fjerner Feb 16, 2007 Kl. 10:57 PM |
Citér: Det er jo også "IN" at få børn når man er først i 30´erne, derfor smider man jo ikke børnene ud når man bliver 40 !!! |
|
|
Brian Feb 17, 2007 Kl. 08:29 AM |
Citér: Det er jo også "IN" at blive skilt, derfor smider man alligevel hinanden ud |
|
|
Seve Feb 17, 2007 Kl. 11:16 AM |
Her er den så.....
...Gammel Hankat på vinyl. Udgivet som dobbelt LP for at få plads til alle numrene. Desværre er coveret ikke dobbelt, men et tyndt cover der nærmest minder om et maxi-singel cover (hvis i kan huske dem), uden tryk på ryggen. |
|
|
alicce Feb 17, 2007 Kl. 11:58 AM |
Re: Gammel Hankat som LP Øhm - hvordan får man fat på et eksemplar |
|
|
Seve Feb 17, 2007 Kl. 12:18 PM |
Jeg tror hverken CDon, eller CD-skiven kan hjælpe dig, men prøv i en velassoteret gammeldags pladeforretning. |
|
|
Hosper Feb 17, 2007 Kl. 05:30 PM |
Re: Gammel Hankat som LP Hvad er prisen på sådan en LP? |
|
|
Arnold Feb 17, 2007 Kl. 05:40 PM |
Citér: Det er jo også "IN" at få børn når man er først i 30´erne, derfor smider man jo ikke børnene ud når man bliver 40 !!! Kan og vil du sammenligne det? så er du da ikke rigtig klog!!Det med at få børn er både in and out |
|
|
Seve Feb 17, 2007 Kl. 05:51 PM |
Citér: Jeg gav kr. 199,00 pr. stk. |
|
|
Brian Feb 17, 2007 Kl. 06:33 PM |
Citér: 500 stk. kan man egentlig regne med det .... eller bliver det ligesom den blå live LP lyder underligt hvis de kun udsender det sølle oplag, hvis der ligger bestillinger på 5000 eller flere |
|
|
Kasper Feb 17, 2007 Kl. 06:44 PM |
Citér:Du har måske selv forudbestilt 4500 eksemplarer? |
|
|
Brian Feb 17, 2007 Kl. 06:57 PM |
Citér: jaa .. jeg regner da med at kunne sælge de første 10 eks. for et godt firecifret beløb og en samlet fortjeneste på en million indenfor de næste 20 år |
|
|
Baggaardskatten Feb 17, 2007 Kl. 11:00 PM |
Citér: Det første sted jeg altid kigger på, når jeg skal finde noget nyt musik som bliver udgivet på vinyl inden for dansk/skandinavisk genre er iMusic. Jeg har lige kigget, og den er til salg derinde NU! Har lige bestilt den hjem derinde. Bemærk, at der tillægges 60 kr i porto, så den bliver lidt dyrere. Jeg har googlet lidt for at se om andre webshops skulle ligge inde med den, hvilket dog for mig desværre ikke har været tilfældet at finde endnu. Men ja, ville selv gerne ofre lidt ekstra for at få den på vinyl, hvilket jeg jo så har gjort. Her er det direkte link: http://www.imusic.dk/item/0094637723517/larsen-kim-2007-gammel-hankat-lp Rune |
|
|
Claus Feb 19, 2007 Kl. 01:25 PM |
Hvis man bor i Århus kan man bestille den og selv hente sit eksemplar i Ryesgade når den kommer frem, og spare de 60,- kr til porto. |
|
|
Baggaardskatten Feb 19, 2007 Kl. 01:47 PM |
Citér: Right there.. Det glemte jeg vist lige at få med. Men godt du nævnte det. |
|
|
Larsen79 Feb 19, 2007 Kl. 02:58 PM |
Så fik jeg også mit eksemplar af "Hankatten" på vinyl. Den er virkelig lækker. Jeg gav også 199,- for mit eksemplar. Min lokale plade-pusher i Rønne havde en enkelt tilbage . |
|
|
Brian4291 Feb 19, 2007 Kl. 03:40 PM |
Citér: Der står det er en dobbelt LP? Er det rigtigt? |
|
|
Brian Feb 19, 2007 Kl. 04:25 PM |
Citér: Ja , der mangler en plade på Seve's foto men hvis man ser rigtigt efter er der kun fire skæringer på side A |
|
|
alicce Feb 19, 2007 Kl. 05:09 PM |
Citér: Tillykke med din (dobbelt)LP! "7-9-13" på vinyl lyder temmelig usandsynligt - i så fald mangler den i diskografien... hvilket betyder at ingen i dette forum kender til den...! Men "Gammel Hankat" mangler jo også, så who knows Alt på vinyl... ja det troede jeg også engang jeg havde |
|
|
Kasper Feb 19, 2007 Kl. 05:19 PM |
Citér:Helt generelt så kan jeg oplyse, at jeg ikke opretter udgivelser i diskografien uden billeder, når jeg forventer, at der foreligger billeder i løbet af en uges tid. Således forventer jeg, at jeg enten selv skaffer, eller at andre leverer, billeder i løbet af denne uge, hvorefter LP'en vil blive listet. |
|
|
hys Feb 19, 2007 Kl. 05:32 PM |
Jeg har idag selv hentet mine eks. af pladen, og skulle hilse at sige at der stædig er flere tilbage hos |
|
|
alicce Feb 19, 2007 Kl. 05:33 PM |
Citér: Er Kasper altid så alvorlig? Det var nu ment som en joke |
|
|
Kasper Feb 19, 2007 Kl. 05:58 PM |
Citér:Svaret er "JA". Specielt hvis jeg ikke har drukket noget, ELLER hvis jeg har fået nogle øl. Du må selv have bemærket det i de mails, som jeg har sendt dig fra tid til anden |
|
|
Brian Feb 19, 2007 Kl. 06:17 PM |
Citér: Tror Kasper sidder og venter på jeg sender billederne Billederne der ligger i diskografien er mange gange mine ... |
|
|
Kasper Feb 19, 2007 Kl. 06:44 PM |
Citér:Du skal da være velkommen. Jeg regner med selv at erhverve mig LP'en på torsdag, men hvis du (eller andre) kan klare billeder forinden, så er det da fint. |
|
|
jesper Feb 19, 2007 Kl. 06:52 PM |
Der er INGEN steder i Herning de har pladen |
|
|
Seve Feb 19, 2007 Kl. 06:59 PM |
Citér: Klap dig selv på skulderen Brian Kasper skriver således i diskografien: Tak til følgende personer som velvilligt har brugt deres tid til at komme med billeder og/eller oplysninger til denne diskografi (alfabetisk): Brian Bager Kim Byskou Henning Christensen Jesper Elvang Dennis Hansen Mikkel Hansen Michael Jensen Anders Karlsson Ole Kristiansen Jens Næsland Kim"Zoom" Olesen Peter Olsen Gunner Pedersen Jesper Kirkeby Pedersen Håkan Pettersson Lars Pinderup Jacob Kvist Poulsen Peter Poulsen Torben "Seve" Severinsen Ole Stig Lars Svendsen Jan Wenneberg |
|
|
Brian Feb 19, 2007 Kl. 07:02 PM |
Citér: Jeg har hellere ikke fået den endnu .... venter stadig på post fra dronningens land |
|
|
Kasper Feb 19, 2007 Kl. 07:04 PM |
Citér:Jeg tror, jeg kender årsagen. Du har været hos LokalBrugsen, møntvaskeriet, Snejbjerg Kreditkasse, kvaksalveren, elektrikeren, runestensskriveren og sognerådsformanden. |
|
|
Brian Feb 19, 2007 Kl. 07:26 PM |
Citér: Jeg står jo også øverst på listen Arrrg .. det bliver sgu nok først den dag, jeg kan holde 25 års jubilæum |
|
|
Lars Feb 19, 2007 Kl. 09:18 PM |
Er der nogle herinde, kloge som alvorlige der kan fortælle mig lidt mere om oplaget på denne LP.? |
|
|
Baggaardskatten Feb 19, 2007 Kl. 10:16 PM |
Citér: Der er da én virksomhed som fører den i Århus. Klik ind på iMusic.dk, bestil den og afhent den på Ryesgade 18, 1. sal, så sparer du portoen på 60 kr. Jeg kan i hvert fald oplyse at jeg har fået en mail fra dem, at varen er blevet sendt til mig tidligere idag, så skulle nok få den imorgen. Så de har den i hvertfald på lager hos iMusic. |
|
|
Lars Feb 19, 2007 Kl. 10:31 PM |
Jeg har også snakket med Imusic i dag, mærkeligt nok, så har de fået nogle stykker i dag mandag, men de er alle sammen forudbestilt og dermed afsendt til dem der har bestilt, bla. dig. |
|
|
Brian4291 Feb 20, 2007 Kl. 10:21 AM |
Sound Station |
|
|
Strengelegen Feb 20, 2007 Kl. 01:57 PM |
Citér: Så ender det jo nok med at vinylen sælger mere end CD´en |
|
|
Strengelegen Feb 20, 2007 Kl. 02:02 PM |
Selv på Qxl er der 5 stk til salg : |
|
|
michael71 Feb 20, 2007 Kl. 02:30 PM |
Re: Gammel Hankat som LP Hvilken pladeselskab udgiver den ?? de må vel vide hvor mange ex der er trykt.Eller tager jeg fejl |
|
|
Brian Feb 20, 2007 Kl. 02:52 PM |
Citér: Det kan vist kun være fra samme pladeselskab ... EMI-Medley det ser ikke ud til at den har noget pladenummer på label ?? |
|
|
Seve Feb 20, 2007 Kl. 05:55 PM |
Jo - På linien under medley-manden står der : |
|
|
Lars Feb 20, 2007 Kl. 06:31 PM |
Made in EU, skulle være trykt i Sverige, efter hvad jeg har hørt. |
|
|
Lars Feb 21, 2007 Kl. 04:36 PM |
Og ja, det er pinligt når man skriver forkert. |
|
|
Brian Feb 21, 2007 Kl. 04:49 PM |
Citér: og det rigtige pladenr. 3772351 ooh jaa .. |
|
|
alicce Feb 21, 2007 Kl. 10:31 PM |
Trods snestorm drog jeg i dag 20 km til Århus for at købe mig et eksemplar af "Gammel Hankat" på vinyl... og missionen lykkedes minsandten |
|
|
Kasper Feb 21, 2007 Kl. 10:56 PM |
Citér: For lidt siden?!? TV-2 sang om Det Mørke Jylland i 1988, og jeg troede da ikke at den slags ændrede sig så hurtigt derovre vestpå. |
|
|
alicce Feb 22, 2007 Kl. 06:02 AM |
Citér: Her i det 'mørke' Jylland har vi jo mange forskellige grader af mørke... Og i aftes havde vi så et tilfælde af det 'totalt' mørke Jylland... der var så mørkt udenfor at jeg kun kunne se sneen, ved at lyse på den med en lommelygte! |
|
|
Brian4291 Feb 22, 2007 Kl. 12:32 PM |
Citér: Kanont, og flot arbejhde. Takker |
|
|
Strengelegen Feb 22, 2007 Kl. 01:13 PM |
Citér: Nu er der 10 mere til salg : http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=500735204 Det er måske en der har købt de 498 ud af de 500 eks |
|
|
Kasper Feb 22, 2007 Kl. 02:29 PM |
Citér: Det kan jeg så afkræfte. På forhåndsordrer blev cirka 60% af oplaget solgt. Da en ganske pæn del af oplaget er solgt til folk, som ikke er deciderede Kim Larsen-fans, men blot foretrækker at lytte til musik på vinyl, så har mange af forretningerne måttet afgive supplerende bestillinger. Men måske Mette har brændt sig, siden hun smider dem på QXL? |
|
|
Claus Feb 22, 2007 Kl. 03:20 PM |
Man tror jo dårligt på at pladen findes før man selv står med den i hænderne, men nu.... Endelig. Fedt. |
|
|
plo1 Feb 23, 2007 Kl. 02:35 PM |
moby disc i Odense siger at pladeselskabet er gået op på |
|
Besøgende
siden 2002 tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam) |