Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Wauww!... Den er god [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=3879]

Hosper 
Nov 14, 2006 Kl. 11:09 AM
Wauww!... Den er god

Så er den nye CD gemmenlyttet. Den er virkelig fed Den har en gennemgående meget speciel sprød lyd.

Hvis i ikke har hørt den endnu så har i virkelig noget at glæde jer til...

Baggaardskatten 
Nov 14, 2006 Kl. 01:28 PM
Re: Wauww!... Den er god

Er helt enig. Rigtig god sprød produktion. En rigtig fed skive. Lidt synd at mange af sangene er så korte, da de er rigtig gode. Men det er også den eneste lille kritik jeg har at tilføje. Prøv engang at lytte til "Finder Altid et Sted", rigtig fedt børnekor der er på.

Den CD vil jeg lytte rigtig mange gange igennem.

Glæder mig til næste års turné, bliver fedt at skråle med på de nye sange.

Love and peace,
Rune

Sørland 
Nov 14, 2006 Kl. 03:20 PM

Er den virkelig god?
"Variabel" er det ord jeg vil velge.

Sørland 
Nov 14, 2006 Kl. 03:23 PM

Citér:
Hosper wrote:
Den har en gennemgående meget speciel sprød lyd.

Sprø lyd sier du, Jesper.
Hva legger du egentlig i det?
Demopreg? Eller noe annet?

Hosper 
Nov 14, 2006 Kl. 03:31 PM

Citér:
Sørland wrote:
Citér:
Hosper wrote:

Demopræg... det kan godt være at der er lidt demopræg over den, men den har da en meget speciel dyb lyd i forhold til de andre CD'er Kim har lavet... Jeg synes det lyder fedt

Sørland 
Nov 14, 2006 Kl. 03:53 PM

Citér:
Baggaardskatten wrote:
Er helt enig. Rigtig god sprød produktion. En rigtig fed skive.

Hva mener du men en sprø produksjon?
At man merker det hele er gjort på 1-2-3 eller noe annet?

Citér:
Lidt synd at mange af sangene er så korte, da de er rigtig gode. Men det er også den eneste lille kritik jeg har at tilføje.

Kim har jo alltid hatt sitt gamle "hit-mønster" hva tid anngår. En litt lengre intro....en litt lengre gitarsolo kunne absolutt gjort seg på ett og annet nummer. Vi taler variasjon, ikke? Men det kunne ikke komme som noen overaskelse på noen at de nummer er så korte som de er. Kan man lære en gammel hankat nye triks ?

Citér:
Prøv engang at lytte til "Finder Altid et Sted", rigtig fedt børnekor der er på.

Den støtter jeg 100%. Måske det aller beste nummer. Og DEN er riktig god!!! Følelseladet med tekst som går i linje med den oppvoksende generasjon. Toleranse for hva som ventes i ikke all for fjern fremtid. Meget dyp tekst som forsterkes av barnekoret. Jeg sier BINGO på den, Kim!

Citér:
Den CD vil jeg lytte rigtig mange gange igennem.

Det er du ikke alene om. Det blir sikkert en hit. Både her og der.

Citér:
Glæder mig til næste års turné, bliver fedt at skråle med på de nye sange.

Ja flere av dem kan nok bli enda bedre live. Fyldigere sound. Men selv er jeg jo en håpløs nostalgiker som håper på flest mulig Gasolin sanger, fra den den da Kim var aller best

Citér:

Love and peace,
Rune

Sørland

Sørland 
Nov 14, 2006 Kl. 04:01 PM

Citér:
Hosper wrote:
Citér:
Sørland wrote:
Citér:
Hosper wrote:

Demopræg... det kan godt være at der er lidt demopræg over den, men den har da en meget speciel dyb lyd i forhold til de andre CD'er Kim har lavet... Jeg synes det lyder fedt

Dyp lyd er nok ikke det jeg vil kalle demopreg. Nok heller det motsatte. Blikkboks lyd. Der er MYE som kunne blitt gjort mer grundig her, og det kan man merke langt ut i Vesterhavet selv om man sitter å lytter på en altan på Vesterbro. Og til de annmeldelser som sier at Kim synger bedre enn noensinne, kan umulig ha hørt den kraft han hadde i Gas/Bellami tiden.

Jakob B 
Nov 14, 2006 Kl. 06:31 PM

Nej... Kims stemme er ikke hvad den var i "de gode gamle dage" Men tilgengæld synger han stadig langt bedre end mange af de andre i manegen.. Men synes faktisk at den her skive er ret vellykket... Der er selvfølgelig enkelte småting der irriterer en, men vil det ikke altid være sådan..?

Baggaardskatten 
Nov 14, 2006 Kl. 08:33 PM

Citér:
Jakob B wrote:
Der er selvfølgelig enkelte småting der irriterer en, men vil det ikke altid være sådan..?

Ja, det er der altid. Men jeg tror bare at det er et spørgsmål om tilvending. Nu har jeg været Kim Larsen fan i mange år, og jeg har på én eller anden måde kunne vænne mig til hans albums. Man vil skam altid være lidt kritisk i starten.

Som jeg også sagde i mit tidligere svar, det eneste der irriterer mig, er at sangene er lidt for korte. Jeg er én af dem der godt kan lide sange på over 4 min. Men det er også den eneste lille kritik jeg har af pladen. Jeg må sige at jeg ellers er faldet pladask for den. Så stadig ****** fra mig af!

Mads 
Nov 15, 2006 Kl. 12:22 PM

Citér:
Sørland wrote:
Citér:
Baggaardskatten wrote:
Citér:
Prøv engang at lytte til "Finder Altid et Sted", rigtig fedt børnekor der er på.

Den støtter jeg 100%. Måske det aller beste nummer. Og DEN er riktig god!!! Følelseladet med tekst som går i linje med den oppvoksende generasjon. Toleranse for hva som ventes i ikke all for fjern fremtid. Meget dyp tekst som forsterkes av barnekoret. Jeg sier BINGO på den, Kim!
Rune

Sørland

Er i sikre på at de ikke bare er Karsten's stemme dobbet mange 1000 gange

Sørland 
Nov 15, 2006 Kl. 03:04 PM

Fin den, Mads

Sørland 
Nov 15, 2006 Kl. 06:24 PM
Hankatten kommer snikende...

Så var orginal-eksemplaret fra cdskiven på plass i samlingen. Og jeg må nå - flere gjennomlyttninger ærlig innrømme at Hanjatten stiger bettraktelig i kurs hos meg. Det er deilig! Det er en GOD Kim cd, ingen tvil! Og selve produktet er jo flott med den sangbok, selv om jo en god gammeldags jewelcase er å foretrekke.

Syntes "Sæson for kjærlighed" er en finurlig sang
Tittelsporet er jo eller bare en innertier!
Den fengende rytme og barnekoret i "Finner alltid ett sted" gir meg faktisk frysninger oppover ryggen as we speak. Den kimer i bakgrunnen her nå! Ett enormt nummer!

Gleder meg til vintertouren!
Håper å se noen medlemmer her inne fra

Mvh
Sørland - som syntes orginalt definitivt har den beste lyd

Thorsen 
Nov 16, 2006 Kl. 09:34 AM

Jeg må sige, det er flotte anmeldelser som Kim Larsen & Kjukken igen har fået for den nye CD. Jeg tilslutter mig og er enig. Som nordjyde vil det nok være for meget at sige at det en den bedste de har lavet, men den er blandt de bedste. Samme fornemmelse havde jeg da 7-9-13 udkom.
Det som jeg spicelt denne gang er glad for ved ”Gammel Hankat” er lyden. Kim Larsen og Kjukken har aldrig lydt så rå i lyden som på denne CD, og samtidig er den også meget akustisk på nogle nummerer. En dejlig blanding.
Super fedt album!!!

Stougaard 
Nov 16, 2006 Kl. 11:11 AM

Ja så har jeg også lyttet den igennem n hel del gange, og ved første lytning, tænkte jeg : hvad er det her for noget
Men så satte jeg mig ned og kikede med i sangbogen og lyttede godt med også blev den bedre og bedre.
Det er sjovt som vi difinere lyd forskelligt, for min første indskydelse efter første gennemlytning, er at lyden er lidt dåse-agtig... Hvis I så forstår hvad det er for en lyd
Men er god cd hvor min favorit ind til videre er Fremmed. Men det kan nå at ændrer sig nogle gange.

Christian 
Nov 21, 2006 Kl. 08:53 PM

ENIG!!! "Fremmed" har det der udefinérbare Larsenske og længselsfulde element over sig - hvis I forstår, hvad jeg mener

/Christian

timmi 
Nov 22, 2006 Kl. 09:24 PM

Er virkelig "Hankatten" så god, eller er det noe vil vil tro, fordi vi har STORE forventninger til en ny Kim Larsen cd?
Etter å ha lest diverse danske aviskritikker med mange*****,
må jeg si jeg ble noe snydt da cdèn dukket opp i posten.
Fedt cover tenkte jeg, men innholdet var så som så.Ørsmå tendenser til gammel Gasolin finnes, men det vipper litt over i det banale.Tekstene blir for enkle, og savnet fra de gode 80 årene, og ikke minst Mogensens fantastiske lyrikk er stor.
Jeg gir terningkast ***.

Sørland 
Nov 22, 2006 Kl. 10:13 PM

Citér:
timmi wrote:
Etter å ha lest diverse danske aviskritikker med mange*****,

Den Norske presse sier - i likhet med den Danske - at Kim er bedre en på veldig, veldig lenge.

Denne cd vokser kollosalt for hver gjennomspilling. For jeg var heller ikke overbegiestret første gang jeg lyttet til den. Ærlig og ekte vare fra Nordens aller største Spillemann noensinne!

timmi 
Nov 24, 2006 Kl. 12:14 PM

Ok Sørland...Du er nok en enda større Kim Larsenfan enn meg.Det hadde jeg nesten ikke trodd var mulig, men såvisst!
Er enig i at "Gammel hankat" blir bedre når den er spilt endel ganger, men jeg holder på mine tre ***.Jeg venter stadig på den ultimate Larsenutgivelsen, som vil gi meg vedvarende lykkefornemmelse.Jeg vet jo at denne mannen er god som gull . Stille i verden er forøvrig en meget god melodi, 5 på terningen til den

Sørland 
Nov 24, 2006 Kl. 07:38 PM

Citér:
timmi wrote:
Ok Sørland...Du er nok en enda større Kim Larsenfan enn meg.Det hadde jeg nesten ikke trodd var mulig, men såvisst!

Det regnger jeg som en joke fra din side

Kan jo vanskelig måle sånt utifra om man liker den siste utgivelsen mer enn andre. Nææææ, det der med fan-greiene er jeg likeglad med, poenget er jo at vi alle har ett forhold til musikken. Og vi syntes den er god! Tar på konserter og hygger seg!

Besøgende siden 2002

tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)