Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Kit [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=3781]

timmi 
Okt 17, 2006 Kl. 07:29 PM
Kit

Hvem synger (snakker) på melodien Kit fra pladen "5 Eiffel" ?
Er det Mogens Mogensen? Det minner om " Tremastet beton" fra Gas 1.


Oles Fjerner 
Okt 17, 2006 Kl. 08:02 PM
Re: Kit

Det er en gut der hedder Bob Parkvist, men ved ikke helt hvem han er. Muligvis en bror til M.Parkvist der har været med til at skrive sangen fra Gør det Noget:

"Bob-shi-bam"
(Gasolin'/Gasolin' - M. Parkvist - M. Mogensen)


Michael Jensen 
Okt 17, 2006 Kl. 10:04 PM
Re: Kit

Citér:
Oles Fjerner wrote:
Det er en gut der hedder Bob Parkvist, men ved ikke helt hvem han er. Muligvis en bror til M.Parkvist der har været med til at skrive sangen fra Gør det Noget:

"Bob-shi-bam"
(Gasolin'/Gasolin' - M. Parkvist - M. Mogensen)



Det er den samme person, han blev bare kaldt Bob, kan ikke huske hvad han hedder rigtigt. Han var en af personlighederne på Christianshavn i 1970´erne, og er så vidt jeg ved den fyr der har givet inspiration til karakteren Tussindfryd i "Midt Om Natten". Han gik vist også under navnet "Den Gule Hest". Efter sigende skulle han være afbildet på bagsiden af "Forklædt Som Voksen", her går han under navnet "Don Pedro".

Seve 
Okt 18, 2006 Kl. 07:55 AM
Re: Kit

Spændende historie Michael. Lad os høre hvis er andre der ligger inde med nogle gode historier. For ikke så lang tid siden fortalte Kasper (mener jeg) historien om "Bessefar"

Det er den slags der gør boardet spændende. Lad os få mere af det.


Strengelegen 
Okt 18, 2006 Kl. 07:59 AM
Re: Kit

Citér:
Seve wrote:
Spændende historie Michael. Lad os høre hvis er andre der ligger inde med nogle gode historier. For ikke så lang tid siden fortalte Kasper (mener jeg) historien om "Bessefar"

Det er den slags der gør boardet spændende. Lad os få mere af det.


Ja - det godt med sådan en historie


Strengelegen 
Okt 18, 2006 Kl. 08:15 AM
Re: Kit

Larsen udtaler i et interview fra 1975 :

Det er en der hedder Bob.
Han er ca. 40 år.
Han har gået mange år nede i pisserenden og set
lidt af hvad der foregår dernede.

han sidder selv og smådigter indimellem - og så her i et digt af Nis Petersen -
som jeg havde hørt ham citere flere gange - når han havde fået et par flasker i hovedet


Bent 
Okt 18, 2006 Kl. 08:28 AM
Re: Kit

Citér:
Strengelegen wrote:
Larsen udtaler i et interview fra 1975 :

Det er en der hedder Bob.
Han er ca. 40 år.
Han har gået mange år nede i pisserenden og set
lidt af hvad der foregår dernede.

han sidder selv og smådigter indimellem - og så her i et digt af Nis Petersen -
som jeg havde hørt ham citere flere gange - når han havde fået et par flasker i hovedet




Så fik vi det sat på plads af mr. Gas-Leksikon

Stougaard 
Okt 18, 2006 Kl. 06:32 PM
Re: Kit

Men nu tænker jeg, der står Larsens svoger.... i min verden er en svoger en der er gift med ens søster...
Har kim Larsen en søster? nej vel, han har da kun han der broren, men det kan være mig der læser forkert, eller har misforstået noget.


Kasper 
Okt 18, 2006 Kl. 06:51 PM
Re: Kit

Citér:
Stougaard wrote:
Men nu tænker jeg, der står Larsens svoger.... i min verden er en svoger en der er gift med ens søster...
Har kim Larsen en søster? nej vel, han har da kun han der broren, men det kan være mig der læser forkert, eller har misforstået noget.
En svoger er en mandlig slægtning, hvor den "direkte" forbindelse er dels ét søskendeskab og ét til to ægteskaber. Da Larsen ikke har nogen søster, så kan det være hans brors kone, hans kones bror eller hans kones søsters mand. De to sidstnævnte muligheder med en notits om, at jeg ikke kender Miss Qs familiære forhold

Strengelegen 
Okt 18, 2006 Kl. 07:03 PM
Re: Kit

Citér:
Stougaard wrote:
Men nu tænker jeg, der står Larsens svoger.... i min verden er en svoger en der er gift med ens søster...
Har kim Larsen en søster? nej vel, han har da kun han der broren, men det kan være mig der læser forkert, eller har misforstået noget.


http://www.cphling.dk/Maal+Maele/slaegt.htm :

....man bruger således svoger og svigerinde både om sine søskendes mænd og koner, om sin ægtefælles søskende og om deres ægtefæller, selv om disse sidste er to ægteskaber og et søskendeforhold væk. Hvis man har brug for at skelne mellem dem, der er et, og dem der er to ægteskaber væk, kan man med Ordbog over det Danske Sprog kalde de sidstnævnte for svipsvoger og svipsvigerinde.

Anders VT 
Okt 18, 2006 Kl. 07:43 PM
Re: Kit

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Stougaard wrote:
Men nu tænker jeg, der står Larsens svoger.... i min verden er en svoger en der er gift med ens søster...
Har kim Larsen en søster? nej vel, han har da kun han der broren, men det kan være mig der læser forkert, eller har misforstået noget.
En svoger er en mandlig slægtning, hvor den "direkte" forbindelse er dels ét søskendeskab og ét til to ægteskaber. Da Larsen ikke har nogen søster, så kan det være hans brors kone, hans kones bror eller hans kones søsters mand. De to sidstnævnte muligheder med en notits om, at jeg ikke kender Miss Qs familiære forhold


Det er jo ganske godt sat op Kasper - så kommer vi til matematikken - var der ikke på et tidspunkt indlægget "Larsen i min matematikbog" ?
Al den stund Kim kun har en bror, skal denne være bøsse for at gøre Bob Parkvist til svoger til Kim.
Så budet med at Miss Q har en bror, som dermed er Kim Larsens daværende svoger er nærliggende. Udtalen af efternavnet kunne være par(Quist) - og en mulighed for Q i Miss Q ?

Stougaard 
Okt 18, 2006 Kl. 08:04 PM
Re: Kit

Åh ja, det havde jeg da lige glemt, den med at en svoger kan være ens kones bror f.eks.
Tak for hjælpen,
hæ hæ


Kasper 
Okt 18, 2006 Kl. 08:05 PM
Re: Kit

Citér:
Anders VT wrote:
Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Stougaard wrote:
Men nu tænker jeg, der står Larsens svoger.... i min verden er en svoger en der er gift med ens søster...
Har kim Larsen en søster? nej vel, han har da kun han der broren, men det kan være mig der læser forkert, eller har misforstået noget.
En svoger er en mandlig slægtning, hvor den "direkte" forbindelse er dels ét søskendeskab og ét til to ægteskaber. Da Larsen ikke har nogen søster, så kan det være hans brors kone, hans kones bror eller hans kones søsters mand. De to sidstnævnte muligheder med en notits om, at jeg ikke kender Miss Qs familiære forhold



Al den stund Kim kun har en bror, skal denne være bøsse for at gøre Bob Parkvist til svoger til Kim.

Den smuttede vist. Som jeg selv skrev, så er der tale om en mandlig slægtning, så det kan naturligvis ikke være hans brors kone. Såfremt en mand har indgået registreret partnerskab, så er hans ægtefælle også at betegne som "hans mand" og ikke "kone".



Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)