Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende! [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=3694]

IrmaGrad 
Sep 19, 2006 Kl. 06:23 PM
Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Jeg var så heldig at være til pressevisningen af den nye DVD i dag. På bonusDVD'en finder man 4 numre fra Malmø 1978, filmen GAS med bl.a. Gotha Andersen og ikke mindst "GASOLIN UNITED" med de 4 gasser samlet omkring en pladespiller hvor de sludrer og udveksler minder, denne film alene er rigeligt prisen på 249 kr. værd - DVD'en er på gaden på mandag - køb den!

Æsken er meget flot, med relieftryk, 2 DVD'er og hæfte....sender måske et billede senere...eller også gør jeg ikke...

:)


Karl Helge 
Sep 19, 2006 Kl. 07:17 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Høres FANTASTISK ut!!!!
Tidlig julaften iår!!


Hosper 
Sep 19, 2006 Kl. 07:53 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Det bli'r stort... Nu kan det altså kun gå for langsomt med at blive mandag


Jeff 
Sep 19, 2006 Kl. 07:57 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Super gode nyheder, Irmagrad!!
Glæder mig meget til at se det komplette ekstramateriale


Anders VT 
Sep 19, 2006 Kl. 08:02 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Hey - det lyder S T O R T Filmen med Gotha Andersen, den har ligget i mine erindringer siden jeg så den som knægt. Glæder mig stort til at gense den !


Christian 
Sep 19, 2006 Kl. 09:21 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Det lyder godt - er der mere ekstra materiale, end det allerede beskrevne

PS: De numre fra Malmø, er det noget af det, som allerede har været vist flere gange på TV-2, eller er det unikt ekstra-materiale, som vi gamle fans aldrig har set?

/Christian


Michael Jensen 
Sep 19, 2006 Kl. 09:39 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Der er et par gengangere fra tv-udsendelsen "Derudaf Forever" som TV2 sendte i starten af 1993, og det er den selvsamme koncert. Dog er "This IS My Life" vist nok med, den var klippet ud i TV2 udsendelsen.


IrmaGrad 
Sep 19, 2006 Kl. 09:51 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Fra 19. August 1978 er det blevet til 22 minutter og 4 numre
this is my life - rabalderstræde - refrainet er frit og som et strejf alle i fuld koncert længde.

Gasolin United er en fed hyggesnak 4 mand i 2 sofaer, en beogram 1000 på bordet og så masser af gas...bl.a. en snak om hvordan tSom et strejf kom til verden.....masser af glæde og respekt de 4 gasser imellem - den film har alt hvad man kunne savne i filmen - sammen er de 2 strimler en helstøbt ting som alle kun kan glæde sig til at se !

:)


Sørland 
Sep 19, 2006 Kl. 09:56 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Ja så er det bare å glede seg.
IrmaGrad - er der undetekst-valg på hovedfilmen?


IrmaGrad 
Sep 19, 2006 Kl. 10:01 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

PÅ filmen "Gasolin" kan man vælge dansk, svensk, norsk eller engelsk undertekst - på ekstramaterialet kan man vælge dansk eller engelsk.

:)


Sørland 
Sep 19, 2006 Kl. 10:10 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Citér:
IrmaGrad wrote:
PÅ filmen "Gasolin" kan man vælge dansk, svensk, norsk eller engelsk undertekst - på ekstramaterialet kan man vælge dansk eller engelsk.

:)


SUPERT!

Strengelegen 
Sep 19, 2006 Kl. 10:13 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Citér:
Michael Jensen wrote:
Der er et par gengangere fra tv-udsendelsen "Derudaf Forever" som TV2 sendte i starten af 1993, og det er den selvsamme koncert. Dog er "This IS My Life" vist nok med, den var klippet ud i TV2 udsendelsen.


Den oprindelige koncertoptagelse (inden TV2 klippede i den) varede 67 minutter :

STAKKELS JIM
PAS PÅ SVINGET I SOLRØD
BOB SHI BAM
KVINDE MIN
STRENGELEGEN
GET ON THE TRAIN
SJAGGE
HVA´ GØR VI NU LILLE DU ?
DET BEDSTE TIL MIG OG MINE VENNER
THIS IS MY LIFE
RABALDERSTRÆDE
DE GULE ENKER
REFRAINET ER FRIT
DRÅBEN

Sørland 
Sep 19, 2006 Kl. 10:43 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

IrmaGrad - hva er den fulle liste over ekstramaterialet?
Skulle der ikke også være en "ny film" film produsert av Østergaard spessielt for DVD'en? Er det måske "Gasolin United"? Hvor lenge varer den?

Takker for info - kom gjerne med flere opplysninger hvis du gidder


IrmaGrad 
Sep 20, 2006 Kl. 07:19 AM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Hej Sørland

ekstramateialer er Gasolin United - nyproduceret film kun til DVD, de 4 nævnte koncertnumre og GAS . jeg tror at den samlede spilletid er lidt over en time

united varer ca. 30 minutter - koncerten 22 minutter og GAS kan jeg ikke huske men er det ikke omkring en halv time?

:)


oldie 
Sep 20, 2006 Kl. 08:26 AM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

For fanda da det lyder alt samment bare for fedt...


Brian4291 
Sep 20, 2006 Kl. 10:49 AM
Løb lille post, LØB

Nogen der glæder sig til posten kommer forbi med Jeres eksemplar, hvis I har bestilt den over nette altså?

Venter stadig spændt

Og tak for sangen IrmaGrad


Hosper 
Sep 20, 2006 Kl. 03:43 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Hvorfor mon de ikke udgiver hele koncerten? Der er da plads nok på en DVD skive til at den kunne være der...


Hosper 
Sep 20, 2006 Kl. 03:46 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Var der ikke noget med at Pressemødet fra Tivoli skulle være med på DVD'en


IrmaGrad 
Sep 20, 2006 Kl. 09:09 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Så vidt jeg ved er jeg den eneste der har film af hele pressemødet (ikke fordi de er fremragende, men de er der).

En venlig sjæl har lovet at lave de sidste 12-15 DVD-kopier og sende dem ud til alle der har bestilt.

Mine optagelser fra pressemødet kan frit kopieres, men under den samme forudsætning som de er modtaget og det betyder at den der deler ud betaler for DVD og porto - altså ikke noget med at det lige koster en 20'er...eller en 50'er til at dække omkostningerne - på den måde har jeg selv - med hjælp fra en sponsor leveret snart 50 kopier, måske mere.....

Hvis man har en kopi af mine optagelser må den altså frit kopieres UDEN omkostninger for modtager!

:)


Hosper 
Sep 20, 2006 Kl. 09:26 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

På cdon.dk står der under ekstramateriale... "Bag om filmen: Følg bla. bandet til biograf premieren og på pressemødet i Tivoli mv." Mon de så har valgt at droppet den del

Jeg har fået den DVD du har lavet af pressemødet. Den er ganske udmærket

Jeg synes bare det er lidt underligt, at de først skriver at pressemødet er med på Gas DVD'en og så er det der ikke alligevel...


IrmaGrad 
Sep 20, 2006 Kl. 09:38 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

det kan jo være at jeg tager fejl, men som jeg forstod det ved visningen i går var der kun 3 menupunkter på DVD'en, nemlig de 3 nævnte. DVD'erne var endnu ikke færdigproducerede,derfor har jeg kun en tom æske med hjem og kan derfor kun forholde mjig til hvad der står på den.....men vi kan da altid håbe at der er meget mere på skiverne når først vi får dem hjem!

:)


Christensen 
Sep 21, 2006 Kl. 03:35 AM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Stort


Hosper 
Sep 25, 2006 Kl. 04:28 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Så har jeg fået DVD'en og kan konstatere, at der ikke er noget fra biograf premieren og på pressemødet i Tivoli på DVD'en... Så det blev som du skrev IrmaGrad


Jeff 
Sep 25, 2006 Kl. 06:29 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Citér:
Hosper wrote:
Så har jeg fået DVD'en og kan konstatere, at der ikke er noget fra biograf premieren og på pressemødet i Tivoli på DVD'en... Så det blev som du skrev IrmaGrad


Det var da ærgerligt Er der ellers andet nyt ekstramateriale end det tidligere nævnte her?

Hosper 
Sep 25, 2006 Kl. 06:40 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Citér:
Jeff wrote:
Citér:
Hosper wrote:
Så har jeg fået DVD'en og kan konstatere, at der ikke er noget fra biograf premieren og på pressemødet i Tivoli på DVD'en... Så det blev som du skrev IrmaGrad


Det var da ærgerligt Er der ellers andet nyt ekstramateriale end det tidligere nævnte her?



Ja, traileren til filmen er også med... men ellers ikke andet nyt.

Gasolin United:
Mod de fire bandmedlemmer - anno 2005, samlet privat hos Franz, til et genhør med deres musik og en snak om løst og fast. Spontane indfald med relation til skabelsen af både musik og tekst. Gamle minder, uenigheder og neddyk i hukommelsen. Et unikt stykke dokumentation med afsæt i nutiden. Publikum inviteres med indenfor til en hyggerunde, der fortæller om det vedvarende venskab i det gamle band. En helt nyproduceret EKSTRA Gasolin film af Anders Østergaard, som kun findes på denne DVD.

Gasolin Live 1978:
Den 19. august 1978: Gasolin optræder ved festivalen "Rock På Hovet" i Stockholm. Gasolin vidste på daværende tidspunkt, at det var deres uigenkaldeligt sidste koncertturne, og at dette var deres tredie sidste job. Men det gjorde ikke deres optræden ringere. Fra den koncert har bandmedlemmerne selv udvalgt 22 minutter til DVD'en, som har den dynamik, der er en Gasolin-koncert værdig. Glæd dig til genhør med "This is my life", "Rabalderstræde", Refrainet er frit" og "Som et strejf" i deres fulde koncert længde.

GAS:
En skør, men lykkelig rejse med Gasolin, der undervejs spiller en del af det dengang nye repertoire og noget af det gamle - samt en del komedie a la Marx Brothers. Mød en forrygende Fritz Ruzicka og ikke mindre morsom Gotha Andersen, en ung "Nulle" før julekalenderen samt medlemmer af Solvognen.

clausen 
Sep 25, 2006 Kl. 08:04 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

En stor skam at pressemødet ikke er med på dvd´en...
Det kunne have været en god slutning på en fed dvd, men man kan heller ikke altid få hvad man vil have


Sørland 
Sep 25, 2006 Kl. 10:28 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

ja det er underlig at man har valgt bort pressemøtet...


Brian 
Sep 26, 2006 Kl. 11:25 AM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

God GAS-dag

De kunne godt have lagt en bedre kopi af den gamle GAS-film der ligger på ekstra DVD'en, når det nu skal være proff lavet !
Både hakker og knitren i lyden og lidt båndsalat et par steder






Strengelegen 
Sep 26, 2006 Kl. 01:07 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Citér:
Brian wrote:
God GAS-dag

De kunne godt have lagt en bedre kopi af den gamle GAS-film der ligger på ekstra DVD'en, når det nu skal være proff lavet !
Både hakker og knitren i lyden og lidt båndsalat et par steder



Den skal vel passe til bookletten - der er også fejl i

chrilep 
Sep 26, 2006 Kl. 03:22 PM
Re: Den Nye DVD - Ekstramaterialet er fremragende!

Fikk den i dag. Kanongreier. Lørdag allerede!!!




Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)