Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Gasolins øvelokaler [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=3555]

Claus 
Jul 06, 2006 Kl. 09:43 PM
Gasolins øvelokaler

Hej
Er der nogen der ved hvor mange forskellige øvelokaler Gasolin i grunden havde, og hvor de lå?
Claus


Michael Jensen 
Jul 06, 2006 Kl. 10:34 PM
Re: Gasolins øvelokaler

De startede med at øve på et loft i Sofiegården, senere øvede de i Kastrup bio, og det meste af tiden havde de et øvelokale i "det hvide snit" ved Bodenhofs Plads på Christianshavn.


Rasmus136 
Jul 07, 2006 Kl. 11:28 AM
Re: Gasolins øvelokaler

De brugte også en periode beboerhuset i Dronningensgade samt (og vist nok for en MEGET kort periode) deres dyrt indkøbte fabrikshal på Avedøre Holme


Michael Jensen 
Jul 07, 2006 Kl. 11:49 AM
Re: Gasolins øvelokaler

Og under Englandstouren i 1974, øvede de settet op i en ungdomsklub på Amager... Om de brugte hallen på Advedøre Holme, er yderst tvivlsomt, jeg tror det faktisk ikke.


Bent 
Jul 07, 2006 Kl. 01:57 PM
Re: Gasolins øvelokaler

Citér:
Michael Jensen wrote:
Og under Englandstouren i 1974, øvede de settet op i en ungdomsklub på Amager... Om de brugte hallen på Advedøre Holme, er yderst tvivlsomt, jeg tror det faktisk ikke.


Det gjorde de op til "Live I Skandinavien" touren den ultimative sidste af slagsen :)

Strengelegen 
Jul 07, 2006 Kl. 01:59 PM
Re: Gasolins øvelokaler

Citér:
Bent wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:
Og under Englandstouren i 1974, øvede de settet op i en ungdomsklub på Amager... Om de brugte hallen på Advedøre Holme, er yderst tvivlsomt, jeg tror det faktisk ikke.


Det gjorde de op til "Live I Skandinavien" touren den ultimative sidste af slagsen :)


Den sidste var da først i 1982

Bent 
Jul 07, 2006 Kl. 02:08 PM
Re: Gasolins øvelokaler

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Bent wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:
Og under Englandstouren i 1974, øvede de settet op i en ungdomsklub på Amager... Om de brugte hallen på Advedøre Holme, er yderst tvivlsomt, jeg tror det faktisk ikke.


Det gjorde de op til "Live I Skandinavien" touren den ultimative sidste af slagsen :)


Den sidste var da først i 1982



Det var IKKE en ren Gasolin ;)

Michael Jensen 
Jul 07, 2006 Kl. 08:09 PM
Re: Gasolins øvelokaler

Og der øvede de op i lokalet i "Det hvide snit", to aftener....


Rasmus136 
Jul 09, 2006 Kl. 04:35 PM
Re: Gasolins øvelokaler

Det er en gammel diskussion hvornår den sidste Gas-koncert var. Lad os holde os til at det var 21. august 78, for sidenhen bollede Larsen udenom. GG-touren var bestemt fed, og jeg selv havde tre dejlige aftener i Tivoli. Men som det også bliver nævnt: Det var jo ikke en Gas-koncert trods det de spillede. Så kunne man med lige så stor ret sige, at den sidste var da Frans' mor fyldte 70, og hvor de spillede et par numre - eller ved Bjørns begravelse hvor de spillede et.


Michael Jensen 
Jul 09, 2006 Kl. 06:11 PM
Re: Gasolins øvelokaler

De spillede ikke ved Bjørns begravelse, men ved Niels Pallesens og Mogens Mogensens, henholdsvis i 1988 og 1991.




Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)