Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
så sker der noget...Søren Berlevs gas show [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=3448]

gas3 
Maj 30, 2006 Kl. 07:27 PM
så sker der noget...Søren Berlevs gas show

se lige www.fynsmusikkontor.dk

se på nyheder

pas på nu sker sku noget

Claus 
Maj 30, 2006 Kl. 07:35 PM
Re: så sker der noget...Søren Berlevs gas show

-Er det ik bare for åndsvagt??
Claus

Karl Helge 
Maj 30, 2006 Kl. 07:56 PM

Citér:
Claus wrote:
-Er det ik bare for åndsvagt??
Claus

JO!

JeffP 
Maj 30, 2006 Kl. 08:04 PM

Nogen der har tænkt sig at se det?

JeffP 
Maj 30, 2006 Kl. 08:07 PM

Citér:
JeffP wrote:
Nogen der har tænkt sig at se det?

* og høre det?

Seve 
Maj 30, 2006 Kl. 08:08 PM

Hvorfor er det åndsvagt at Berlev tager på turne med Gasolin numre ?

Det har Larsen gjort i over 25 år...

clausen 
Maj 30, 2006 Kl. 08:14 PM

Ses og høres skal de da

gas3 
Maj 30, 2006 Kl. 08:21 PM

selvfølige ska det ses og ikke minst høres..

Kim har jo spillede dem i pop udgave , nu kommer de som de skal i rock udgaver

glæder mig vildt

JeffP 
Maj 30, 2006 Kl. 08:28 PM

Gad også godt se, men har ikke planer om at tage derind. Glæder mig til at høre om det var godt eller skidt

Claus 
Maj 30, 2006 Kl. 09:06 PM

Citér:
Seve wrote:

Kim ka gøre det fordi han har skrevet numrene og fordi han synger sangene. Derfor er han "vigtig" for sangene.
Berlev er ikke vigtig som trommeslager.
-Og jeg synes det er total plat og virker kun som et forkvaklet forsøg på at score kassen.
Claus

Kasper 
Maj 30, 2006 Kl. 09:52 PM

Citér:
Claus wrote:
Citér:
Seve wrote:

Kim ka gøre det fordi han har skrevet numrene og fordi han synger sangene. Derfor er han "vigtig" for sangene.
-Og jeg synes det er total plat og virker kun som et forkvaklet forsøg på at score kassen.
Claus
Nu er det så ikke kun Kim, som har skrevet Gasolin'-numrene. Om man oprindeligt var vokal eller trommer på et nummer (eller what so ever), er vel lige fedt for, om man kan spille det igen tredive år efter. Det er da meget muligt at Kims fremføring ligger tættere op af det oprindelige forlæg end Sørens konstellation vil gøre, men de fremfører det trods alt begge i en fortolkking af originalen. Og hvis det endelig skal komme til det, så tror jeg nu nok, at Søren er den der mest af de fire, som stadig brænder efter at spille rock, som man gjorde det dengang.

Claus 
Maj 30, 2006 Kl. 10:01 PM

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
Claus wrote:
Citér:
Seve wrote:

Ved du godt THE DOORS lige har været i Århus?
Nå, ja Jim Morrison døde for 30 år siden med det var altså Doors-på plakaten. Ja, altså de tilbageværende.. Hvad ska man så sige til det?
Eller at The Sweet rejste rundt i to forskellige konstalationer en overgang..
Synes da Berlev og band må spille alt det Gas de vil, men mener bare ikke det har så meget med Gas at gøre. Det har det såmænd heller ikke når Kim spiller dem, men som ophavsmand, og melodimager synes jeg dog stadig det falder mest naturligt at han gør det. -Eller mere naturligt.
Claus

Claus
Nu er det så ikke kun Kim, som har skrevet Gasolin'-numrene. Om man oprindeligt var vokal eller trommer på et nummer (eller what so ever), er vel lige fedt for, om man kan spille det igen tredive år efter. Det er da meget muligt at Kims fremføring ligger tættere op af det oprindelige forlæg end Sørens konstellation vil gøre, men de fremfører det trods alt begge i en fortolkking af originalen. Og hvis det endelig skal komme til det, så tror jeg nu nok, at Søren er den der mest af de fire, som stadig brænder efter at spille rock, som man gjorde det dengang.

Claus 
Maj 30, 2006 Kl. 10:02 PM

Det var sgu da et sjovt sted jeg fik den besked placeret, måske jeg lærer det en dag..

Claus 
Maj 30, 2006 Kl. 10:03 PM

Nå, ja Jim Morrison døde for 30 år siden med det var altså Doors-på plakaten. Ja, altså de tilbageværende.. Hvad ska man så sige til det?
Synes da Berlev og band må spille alt det Gas de vil, men mener bare ikke det har så meget med Gas at gøre. Det har det såmænd heller ikke når Kim spiller dem, men som ophavsmand, og melodimager synes jeg dog stadig det falder mest naturligt at han gør det. -Eller mere naturligt.
Claus
-Var hvad jeg ville skrive før.

Kasper 
Maj 30, 2006 Kl. 10:12 PM

Citér:
Claus wrote:
Du skal nok fjerne fokus fra Gasolin', fordi det var en konsistent gruppe uden udskiftninger (så godt som). Det er ellers ganske normalt, at gruppe over tid ændrer endda ganske betydeligt i besætningen, såvel som man må forvente en anden lyd og sceneoptræden undervejs, omend der bør være en rød tråd. Jeg kan ikke have ondt af det, for uanset hvor pokker du vender dit åsyn, så vil der altid ske udskiftninger i personkredse.

Strengelegen 
Maj 30, 2006 Kl. 10:58 PM

Citér:
Kasper wrote:
Nu er det så ikke kun Kim, som har skrevet Gasolin'-numrene. Om man oprindeligt var vokal eller trommer på et nummer (eller what so ever), er vel lige fedt for, om man kan spille det igen tredive år efter.

Nu har Søren jo flere gange sagt at han ikke brød sig musikken - senest i Gas-filmen - hvor han siger at han ville forlade Gasolin´ - på grund af musikstilen.
Så det vil da blive spændende at se hvilke melodier han kan spille i dag - hvis han piller ALLE popmelodierne fra.

Så kan han da IKKE fylde 2 X 45 min ud

Michael Jensen 
Maj 31, 2006 Kl. 12:08 AM

Citér:
Claus wrote:
Citér:
Seve wrote:

Jeg synes Berlev spil er væsentlig tungere og udfordrende end f.eks. Rosenquists. Derfor synes jeg at Berlev var en lige så vigtig del af Gas som de andre var. De var en enhed, og det var det der gjorde dem til det de var. Forøvrigt er Søren altså også blevet en bedre trommeslager end han var i 1970´erne. Man kan også sige at det at bandet netop var en enhed, og det faktum at mange sange blev lavet sammen, gør at Søren berlev har lige så stor ret til at spille de sange som Larsen har.

Claus

Michael Jensen 
Maj 31, 2006 Kl. 12:09 AM

Og jeg lavede lige en Claus....

Jeg synes Berlev spil er væsentlig tungere og udfordrende end f.eks. Rosenquists. Derfor synes jeg at Berlev var en lige så vigtig del af Gas som de andre var. De var en enhed, og det var det der gjorde dem til det de var. Forøvrigt er Søren altså også blevet en bedre trommeslager end han var i 1970´erne. Man kan også sige at det at bandet netop var en enhed, og det faktum at mange sange blev lavet sammen, gør at Søren berlev har lige så stor ret til at spille de sange som Larsen har.

clausen 
Maj 31, 2006 Kl. 12:12 AM

2 + 10 min måske

Bent 
Maj 31, 2006 Kl. 07:46 AM

Hvorfor ikke bare vente og se hvad der sker. Måske at Kim og Jönner dukker op som gæstesolister hos Berlev...

I og med, at der på mange af sangene står Gasolin/Gasolin som komponist og forfatter, så er det svært at se igennem, hvem der laved hvad. Faktisk går der rygter om, at selveste Rocco også får del af KODA pengene... Måske Berlev hyrer ham og "Ganten" som Roadiesv

Strengelegen 
Maj 31, 2006 Kl. 08:52 AM

Hvis ikke navnet allerede var i brug - skulle de kalde sig The PLATters

- eller måske In it for the money

Rasmus136 
Maj 31, 2006 Kl. 08:52 AM

Klart kan Søren da spille Gas. Hans musikalske indflydelse i Gas var da også betydelig - især måske på 5'eren og 7'eren. At han var 4. hjul i forhold til de andre er en ting, men han var sgu lige så meget Gas som dem. Og jeg er helt enig med Michael i, at Rosenkost ville være faldet igennem i Gas (lige som Uglebjerg for den sags skyld).

Jeg vil sgu gerne se Søren spille Gas. Har set ham fyre Det bedste til mig og mine venner af flere gange med TMB. Da det kom op at de skulle spille den som afslutningsnummer går historien på, at Pede og Olsen sagde: "Så lad os øve den", hvor Charlie så sagde "Det kan I gøre. Jeg kan den..."

Bum-bum forever!

Michael Jensen 
Maj 31, 2006 Kl. 12:57 PM

Citér:
Strengelegen wrote:

Forstår slet ikke at du gider følge med mere Strengelegen. Du har jo kun negative ting til overs for alt hvad der på nogen måde er Larsen/Gas relateret efterhånden.

Strengelegen 
Maj 31, 2006 Kl. 01:35 PM

Citér:
Michael Jensen wrote:
Citér:
Strengelegen wrote:

Forstår slet ikke at du gider følge med mere Strengelegen. Du har jo kun negative ting til overs for alt hvad der på nogen måde er Larsen/Gas relateret efterhånden.

Det passer da ikke - jeg roste da en af hans sange i Lørdags

Strengelegen 
Maj 31, 2006 Kl. 01:46 PM

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:
Citér:
Strengelegen wrote:

Det passer da ikke - jeg roste da en af hans sange i Lørdags

Og her roste jeg ham da også : Setliste [Indlæg #1]

Jeg hørte nogen i Viften sige at der ikke var meget udskiftning på setlisten.Det passer ikke .På 20 år har da næsten skiftet det ene set ud. Se selv her på en setliste fra 1987 :

Vi er dem
Susan Himmelblå
STRENGELEGEN
Store og små
RITA
DET BEDSTE TIL MIG OG MINE VENNER
KVINDE MIN
THIS IS MY LIFE
MIDT OM NATTEN
Dagen før
MIG OG MOLLY
Det er i dag et vejr
Forklædt som voksen
SAMMEN OG HVER FOR SIG
FRU SAUTERNE
Familien skal i skoven
Højere op
682 A
Natten er blid
JUTLANDIA
Vend kajakken
KØB BANANER
Bellami
Om lidt
RABALDERSTRÆDE
Syrenprinsessen

Bent 
Maj 31, 2006 Kl. 01:53 PM

Strengelegen lytter jo blot til Kims egne ord - som også er lånte:

Der er for få der brokker sig .... Og når det sker hagler det ned fra samtlige hylder....

Man har lov til at være lige så kritisk man vil, så længe man har noget at have det i....
Og i den her sammenhæng, vil jeg mene eat der er en lille flok der har været med længe nok til, at kunne gøre det.

Strengelegen 
Maj 31, 2006 Kl. 02:20 PM

Her på siden må man ikke være kritisk - SÅ : NEJ HVOR FEDT

Sørland 
Maj 31, 2006 Kl. 03:01 PM

Citér:
Michael Jensen wrote:

100% enig!
Og jeg kommer til å ta fra Norge for å se og høre.
Rosenquist er en hyggelig trommeslager, men
langt fra Søren Berlevs kaliber.

Som tidligere nevnt - Kim har duret rundt med diverse backingbands siden oppløsningen av bandet og spilt de gamle Gas-hits. Og det er MANGE som betrakter de nummer som konsertenes høydepunkter.

Kim, Wili, Søren og Franz har da alle like stor rett til å fremføre sangene de laget den gang, live idag...hvorfor skulle der være noen forskjell på det?

Lykke til Søren

JeffP 
Maj 31, 2006 Kl. 03:06 PM

Citér:
Kim, Wili, Søren og Franz har da alle like stor rett til å fremføre sangene de laget den gang, live idag...hvorfor skulle der være noen forskjell på det?

Lykke til Søren

Enig! Hvorfor skulle selve medlemmerne af bandet ikke have lov til at spille de gamle gas-numre?
"Peter og de andre kopier" gør det da også og de har ikke engang medvirket Gasolin'

Hubertus 
Maj 31, 2006 Kl. 05:23 PM

Citér:
Strengelegen wrote:
Nu har Søren jo flere gange sagt at han ikke brød sig musikken - senest i Gas-filmen - hvor han siger at han ville forlade Gasolin´ - på grund af musikstilen.
Så det vil da blive spændende at se hvilke melodier han kan spille i dag - hvis han piller ALLE popmelodierne fra.

Så kan han da IKKE fylde 2 X 45 min ud

Strengelegen, jeg tror bestemt ikke at Søren har været (eller er) modstander Gasolin´s generelle musikstil. Som jeg forstod det i filmen var det Kims "popstil" han havde noget imod, eksempelvis i "Østre Gasværk" hvor trommerne lyder som ´suppe-is-og-steg´. Det var nok snarere frygten for at bandet fremover ville gå i denne u-gasolinske retning - grundet Larsens solo-succes - der fik ham til at stejle.

Jeg vil gerne høre Berlev spille Gasolin´ med sit nye hold. De andre gasser har jo gjort det i større eller mindre grad, så hvorfor dog ikke ham ?

Claus 
Maj 31, 2006 Kl. 09:45 PM

Citér:
Michael Jensen wrote:
Og jeg lavede lige en Claus....

Jamen jeg er da slet ikke uenig.
Alle har da lige stor ret til at spille sangene, ingen tvivl. Og ja Søren var da en del af helheden, mindst lisså meget som de andre, ændre bare ikke på jeg synes projektet lyder plat..
Hilsen
Claus

Besøgende siden 2002

tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)