Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum] Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1] så sker der noget...Søren Berlevs gas show [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=3448] |
|
|
gas3 Maj 30, 2006 Kl. 07:27 PM |
så sker der noget...Søren Berlevs gas show
se lige www.fynsmusikkontor.dk |
|
|
Claus Maj 30, 2006 Kl. 07:35 PM |
Re: så sker der noget...Søren Berlevs gas show
-Er det ik bare for åndsvagt?? |
|
|
Karl Helge Maj 30, 2006 Kl. 07:56 PM |
Citér: JO! |
|
|
JeffP Maj 30, 2006 Kl. 08:04 PM |
Re: så sker der noget...Søren Berlevs gas show Nogen der har tænkt sig at se det? |
|
|
JeffP Maj 30, 2006 Kl. 08:07 PM |
Citér: * og høre det? |
|
|
Seve Maj 30, 2006 Kl. 08:08 PM |
Hvorfor er det åndsvagt at Berlev tager på turne med Gasolin numre ? |
|
|
clausen Maj 30, 2006 Kl. 08:14 PM |
Re: så sker der noget...Søren Berlevs gas show Ses og høres skal de da |
|
|
gas3 Maj 30, 2006 Kl. 08:21 PM |
selvfølige ska det ses og ikke minst høres.. |
|
|
JeffP Maj 30, 2006 Kl. 08:28 PM |
Re: så sker der noget...Søren Berlevs gas show Gad også godt se, men har ikke planer om at tage derind. Glæder mig til at høre om det var godt eller skidt |
|
|
Claus Maj 30, 2006 Kl. 09:06 PM |
Citér: Kim ka gøre det fordi han har skrevet numrene og fordi han synger sangene. Derfor er han "vigtig" for sangene. Berlev er ikke vigtig som trommeslager. -Og jeg synes det er total plat og virker kun som et forkvaklet forsøg på at score kassen. Claus |
|
|
Kasper Maj 30, 2006 Kl. 09:52 PM |
Citér:Nu er det så ikke kun Kim, som har skrevet Gasolin'-numrene. Om man oprindeligt var vokal eller trommer på et nummer (eller what so ever), er vel lige fedt for, om man kan spille det igen tredive år efter. Det er da meget muligt at Kims fremføring ligger tættere op af det oprindelige forlæg end Sørens konstellation vil gøre, men de fremfører det trods alt begge i en fortolkking af originalen. Og hvis det endelig skal komme til det, så tror jeg nu nok, at Søren er den der mest af de fire, som stadig brænder efter at spille rock, som man gjorde det dengang. |
|
|
Claus Maj 30, 2006 Kl. 10:01 PM |
Citér: |
|
|
Claus Maj 30, 2006 Kl. 10:02 PM |
Re: så sker der noget...Søren Berlevs gas show Det var sgu da et sjovt sted jeg fik den besked placeret, måske jeg lærer det en dag.. |
|
|
Claus Maj 30, 2006 Kl. 10:03 PM |
Ved du godt THE DOORS lige har været i Århus? |
|
|
Kasper Maj 30, 2006 Kl. 10:12 PM |
Citér:Du skal nok fjerne fokus fra Gasolin', fordi det var en konsistent gruppe uden udskiftninger (så godt som). Det er ellers ganske normalt, at gruppe over tid ændrer endda ganske betydeligt i besætningen, såvel som man må forvente en anden lyd og sceneoptræden undervejs, omend der bør være en rød tråd. Jeg kan ikke have ondt af det, for uanset hvor pokker du vender dit åsyn, så vil der altid ske udskiftninger i personkredse. |
|
|
Strengelegen Maj 30, 2006 Kl. 10:58 PM |
Citér: Nu har Søren jo flere gange sagt at han ikke brød sig musikken - senest i Gas-filmen - hvor han siger at han ville forlade Gasolin´ - på grund af musikstilen. Så det vil da blive spændende at se hvilke melodier han kan spille i dag - hvis han piller ALLE popmelodierne fra. Så kan han da IKKE fylde 2 X 45 min ud |
|
|
Michael Jensen Maj 31, 2006 Kl. 12:08 AM |
Citér: |
|
|
Michael Jensen Maj 31, 2006 Kl. 12:09 AM |
Og jeg lavede lige en Claus.... |
|
|
clausen Maj 31, 2006 Kl. 12:12 AM |
Re: så sker der noget...Søren Berlevs gas show 2 + 10 min måske |
|
|
Bent Maj 31, 2006 Kl. 07:46 AM |
Hvorfor ikke bare vente og se hvad der sker. Måske at Kim og Jönner dukker op som gæstesolister hos Berlev... |
|
|
Strengelegen Maj 31, 2006 Kl. 08:52 AM |
Hvis ikke navnet allerede var i brug - skulle de kalde sig The PLATters |
|
|
Rasmus136 Maj 31, 2006 Kl. 08:52 AM |
Klart kan Søren da spille Gas. Hans musikalske indflydelse i Gas var da også betydelig - især måske på 5'eren og 7'eren. At han var 4. hjul i forhold til de andre er en ting, men han var sgu lige så meget Gas som dem. Og jeg er helt enig med Michael i, at Rosenkost ville være faldet igennem i Gas (lige som Uglebjerg for den sags skyld). |
|
|
Michael Jensen Maj 31, 2006 Kl. 12:57 PM |
Citér: Forstår slet ikke at du gider følge med mere Strengelegen. Du har jo kun negative ting til overs for alt hvad der på nogen måde er Larsen/Gas relateret efterhånden. |
|
|
Strengelegen Maj 31, 2006 Kl. 01:35 PM |
Citér: Det passer da ikke - jeg roste da en af hans sange i Lørdags |
|
|
Strengelegen Maj 31, 2006 Kl. 01:46 PM |
Citér: Og her roste jeg ham da også : Setliste [Indlæg #1] Jeg hørte nogen i Viften sige at der ikke var meget udskiftning på setlisten.Det passer ikke .På 20 år har da næsten skiftet det ene set ud. Se selv her på en setliste fra 1987 : Vi er dem Susan Himmelblå STRENGELEGEN Store og små RITA DET BEDSTE TIL MIG OG MINE VENNER KVINDE MIN THIS IS MY LIFE MIDT OM NATTEN Dagen før MIG OG MOLLY Det er i dag et vejr Forklædt som voksen SAMMEN OG HVER FOR SIG FRU SAUTERNE Familien skal i skoven Højere op 682 A Natten er blid JUTLANDIA Vend kajakken KØB BANANER Bellami Om lidt RABALDERSTRÆDE Syrenprinsessen |
|
|
Bent Maj 31, 2006 Kl. 01:53 PM |
Strengelegen lytter jo blot til Kims egne ord - som også er lånte: |
|
|
Strengelegen Maj 31, 2006 Kl. 02:20 PM |
Re: så sker der noget...Søren Berlevs gas show Her på siden må man ikke være kritisk - SÅ : NEJ HVOR FEDT |
|
|
Sørland Maj 31, 2006 Kl. 03:01 PM |
Citér: 100% enig! Og jeg kommer til å ta fra Norge for å se og høre. Rosenquist er en hyggelig trommeslager, men langt fra Søren Berlevs kaliber. Som tidligere nevnt - Kim har duret rundt med diverse backingbands siden oppløsningen av bandet og spilt de gamle Gas-hits. Og det er MANGE som betrakter de nummer som konsertenes høydepunkter. Kim, Wili, Søren og Franz har da alle like stor rett til å fremføre sangene de laget den gang, live idag...hvorfor skulle der være noen forskjell på det? Lykke til Søren |
|
|
JeffP Maj 31, 2006 Kl. 03:06 PM |
Citér: Enig! Hvorfor skulle selve medlemmerne af bandet ikke have lov til at spille de gamle gas-numre? "Peter og de andre kopier" gør det da også og de har ikke engang medvirket Gasolin' |
|
|
Hubertus Maj 31, 2006 Kl. 05:23 PM |
Citér: Strengelegen, jeg tror bestemt ikke at Søren har været (eller er) modstander Gasolin´s generelle musikstil. Som jeg forstod det i filmen var det Kims "popstil" han havde noget imod, eksempelvis i "Østre Gasværk" hvor trommerne lyder som ´suppe-is-og-steg´. Det var nok snarere frygten for at bandet fremover ville gå i denne u-gasolinske retning - grundet Larsens solo-succes - der fik ham til at stejle. Jeg vil gerne høre Berlev spille Gasolin´ med sit nye hold. De andre gasser har jo gjort det i større eller mindre grad, så hvorfor dog ikke ham ? |
|
|
Claus Maj 31, 2006 Kl. 09:45 PM |
Citér: Jamen jeg er da slet ikke uenig. Alle har da lige stor ret til at spille sangene, ingen tvivl. Og ja Søren var da en del af helheden, mindst lisså meget som de andre, ændre bare ikke på jeg synes projektet lyder plat.. Hilsen Claus |
|
Besøgende
siden 2002 tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam) |