Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Live anmeldelse - Viborg [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=3438]

IsMan 
Maj 25, 2006 Kl. 05:22 PM
Live anmeldelse - Viborg

Kun to stjerner blev det til på gaffa.dk

http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=31490

Mvh,
IsMan

Seve 
Maj 25, 2006 Kl. 08:45 PM
Re: Live anmeldelse - Viborg

Kim Larsen – der er ikke meget rabalder tilbage i strædet

At Kim Larsen er Danmarks folkesanger nummer ét, er ingen i Dannevang i tvivl om. Lørdag aften var viborgenserne vidne til en Larsen, der har trukket på kommunisternes ellers så ukommercielle hammel, så kommerciel i sit udtryk, at man kedede sig bravt. Sættet bestod af numre, der gik rent ind hos den ”ældre”, såvel som den yngre, del af publikum, og sædvanen tro, når gavflaben fra Odense er på scenen, blev der skrålet og hældt fadbamser ned i løbet af koncerten. Larsen kørte den sikre stil hele vejen og inkluderede et mindre akustisk sæt, hvor energien var taget hjem til Odense, og Larsen efter eget udsagn tænkte på naboerne – var det måske dig Larsen, der havde brug for at holde rocken på afstand?

Efter det akustiske indslag faldt Larsen til patten og hev ”Kvinde Min” op af posen. Her viste Larsens bassist sine musikalske kompetence, og med venstre hånd styrede han bassen gennem ”Kvinde Min”, der blev bakket op af et klaver spillet med højre hånd – det virkede, og jeg håber, at der blev lagt mærke til dette ”stunt”, for jeg tildeler det slet og ret én af de to stjerner, Kim Larsen får for lørdagens kedeligste koncert. Et råd herfra skal lyde: gør den alt for lange version af ”Rabalderstræde”, så kort som overhovedet mulig. (To stjerner).

Jeppe 
Maj 26, 2006 Kl. 12:02 AM

Citér:
Gaffe wrote:gør den alt for lange version af ”Rabalderstræde”, så kort som overhovedet mulig

Lige det nummer, ser mange ellers som aftenens højdepunkt?
Og at Kjukken gør meget ud af nummeret, synes jeg bare er super!

Seve 
Maj 26, 2006 Kl. 07:44 AM

Jeg må indrømme at jeg er ved at være træt af Rabalderstræde, Kvinde min, og Joanna med Skov ( 2. nummer i 2. sæt ) år efter år.....

Som det er nu er Kjukken bare et kopiband der spiller Gasolin og Bellami kopier, samt Larsen's solonumre. De har så en bedre forsanger end div. kopiband. Det er meget, meget få numre fra Kjukken perioden der indgår i sætlisten

Strengelegen 
Maj 26, 2006 Kl. 07:50 AM

ve wrote:

Som det er nu er Kjukken bare et kopiband der spiller Gasolin og Bellami kopier, samt Larsen's solonumre.

-og Steppeulvene & Trine Dyrholm kopier.

3 Kjukkennumre ud af 25 - er for lidt.
Vi vil høre flere Kjukken numre

JeffP 
Maj 26, 2006 Kl. 11:28 AM

Citér:
Jeppe wrote:
Citér:
Gaffe wrote:gør den alt for lange version af ”Rabalderstræde”, så kort som overhovedet mulig

Lige det nummer, ser mange ellers som aftenens højdepunkt?
Og at Kjukken gør meget ud af nummeret, synes jeg bare er super!

Enig! Men jeg må også gi' Strengelegen ret i at der er for lidt Kjukkennumre iblandt!

IsMan 
Maj 26, 2006 Kl. 04:03 PM

Jeg tror bare at mange mennesker ville være dybt skuffede hvis de droppede f.eks. "Kvinde min" og "Rabalderstræde".
Der er, uden tvivl, masser af folk der kun ser dem live meget sjældent og de bare "vil" høre de sange.

To stjerner synes jeg bare er alt, alt for lidt. De sange og den spilleglæde fortjener langt flere stjerner.

Fem fede stjerner herfra!

Seve 
Maj 26, 2006 Kl. 04:18 PM

Hvem skal man så tage hensyn til ?

Dem der kun kommer en sjælden gang, eller dem der kommer år efter år, og en del af os flere gange om året ?

Det burde da også være en udfordring for bandet at spille noget andet.... Man kunne jo også veksle fra koncert til koncert.

Som det er nu er det ren rutine, som ved et samlebånd på en fabrik. Blip båt.... gud hvor går det godt....

Jeppe 
Maj 26, 2006 Kl. 04:49 PM

Ja, det kunne være super, hvis de kunne skifte numre ud for hver koncert, istedet for at spille de samme numre en hel turé.

Sørland 
Maj 26, 2006 Kl. 05:55 PM

Rabalderstræde!
Og introduksjonen er vel den samme, etterhvert smått patetiske:
"Øl, fisse og hornmusikk"?

Kasper 
Maj 26, 2006 Kl. 07:10 PM

Citér:
Strengelegen wrote:
3 Kjukkennumre ud af 25 - er for lidt.
Vi vil høre flere Kjukken numre
Det er egentligt en sjov udmelding. For blot tre-fire år siden brokkede bl.a. journalisterne og folk her på den forgangne opslagstavle sig over, at der blev spillet for mange Kjukken-numre og for få Gasolin'-numre. Kim Larsen har jo i mange år ikke villet spille ret mange Gasolin'-numre, og nu hvor han så har gjort det i nogle år, så er det heller ikke godt nok længere...måske han bare skulle spille tyve Gasolin'-numre, tyve Bellami-numre og tyve Kjukken-numre (sådan rundt regnet) til hver koncert :-p

Sørland 
Maj 26, 2006 Kl. 07:21 PM

såså, man skal ikke bli for kravstor - 20 med GAS holder!

timmi 
Maj 26, 2006 Kl. 08:57 PM

Er enig i at det blir temmelig fortsigbart repetoar etterhvert.Larsen har jo "100-vis" av fantastiske sanger å velge mellom.Hva med noe fra Yummi Yummi eller Kielgasten?
Skal Smukke Møller og Gør det noget alltid være i "glemmebogen"? Come on kjære Kim.La nå Kvinde min og Rabalderstrædet få hvile noe ihvertfall.OG... Ta tilbake Joanna fra Hr Skovgård,Han har gjort en hederlig innsats, men vi vil høre originalen igjen...Eller hur?
" Jorden står stille, månen kigger ned.På denne deres første kærlighed" Så vakkert, så vakkert.....

Jeppe 
Maj 26, 2006 Kl. 09:59 PM

Citér:
Kasper wrote:
Det er egentligt en sjov udmelding. For blot tre-fire år siden brokkede bl.a. journalisterne og folk her på den forgangne opslagstavle sig over, at der blev spillet for mange Kjukken-numre og for få Gasolin'-numre. Kim Larsen har jo i mange år ikke villet spille ret mange Gasolin'-numre, og nu hvor han så har gjort det i nogle år, så er det heller ikke godt nok længere...måske han bare skulle spille tyve Gasolin'-numre, tyve Bellami-numre og tyve Kjukken-numre (sådan rundt regnet) til hver koncert :-p

For ikke at glemme Jungle Dreams
Så skal der ihvertfald ikke lyde noget brok rundt omkring!

Eller... måske varigheden af koncerten, men den diskussion gemmer vi til en anden god gang

Bent 
Maj 27, 2006 Kl. 12:04 PM

Degt er jo ligemeget hvad han lirer af og på hvor kort tid det kan tage. Folk betaler alligevel ....

Han trænger mest af alt til en regulær NEDTUR ... For min skyld gerne lige så dyb eller endnu dybere end da han udgav "Wisdom" .... Så han igen kan finde sin kreative side frem - eller for den sags skyld skifte band igen... Muligvis de bedste musikere han længe har leget med - men hvad hjælper det, når der ikke sker en flyvende fis i afdeling NYtænkning??

Hørte at de gennem længere tid havde opholdt sig i øveren for at forberede den nye tur.. Hallo det er da den korteste musikhukommelse jeg til dato har hørt om. Det tager ikke 4 -5 uger at få 4 nyee til turen i kassen. Man kan så håbe at de har brugt den store mængde af overskuds tid, til at få strikket nye og bedre numre sammen, så der igen bliver en god grund til at tage til Kim Larsen Koncert.

timmi 
Maj 27, 2006 Kl. 03:23 PM

Til syvende og sist spiller jo Kim det han selv vil, selvfølgelig.Men vi som er "mer enn middels innteresserte" i hans musikk, vet jo hvilken fantastisk katalog av sanger denne mannen er i besittelse av.Nettopp derfor finner jeg det noe underlig at han ikke graver fram annet "materiale", og varierer mer på settlistene.Han har fantastiske melodier som allikevel er spilt ihjel av ham selv, og av oss andre.På en konsert i Stavanger for 4-5 år siden maset publikum intenst på "This is my life".Det var HELT tydelig at Kim motvillig lirte av seg denne sang, med et begredelig karaokeresultat.
Så her er det flere sider av saken når det gjelder hva vi vil høre fra ham, og hva han velger å spille.Det som er sikkert er at det alltid er hyggelig til en Kim Larsen konsert.Men...Man venter somregel alltid på gjenhør av andre sanger, og også den lille "prikken over ien"Den man satt igjen med fra Gasolindagene, og fra de glade firserne.

Jazz 
Maj 27, 2006 Kl. 04:33 PM

Jeg var i Nakskov i onsdags og hørte der et band der spillede helt op til mine forventninger.
Det var meget tight og intenst. Andre ville kalde det spilleglæde.
Jeg tror det ville være en idé for nogen hvis man gav sig til at lytte i stedet for at brokke sig over at "nu spiller de gudhjælpemig dén igen.
Så vil man nemlig kunne høre hvor godt de spiller. Skovgård spiller fantastisk godt på guitar, ja helt eminemt. Og sikken koncentration.
Haugaard spiller en rigtig go' bas, med et helt andet groove end det er hørt før med Larsens tidligere bassister. Kort sagt, han er virkelig dygtig. Og hvis man kan abstrahere fra trommeslagerens "taktløse" ydre, så vil man også der kunne lytte sig frem til, at han er en dygtig trommeslager.
Alt i alt gør det sit til at f. eks strengelegen svinger bedre end nogensinde. Kloden drejer stille rundt er ikke spillet så flot siden den blev til på lp i 76. Og sangeren, han er fandme go'. Sikken stemme. Han kan synge alle plagiaterne helt ned under gulvbrædderne.
Jeg kan ikke sige mig fri for at ville se nogle udskiftninger i set-listen, men sådan er det vist altid. Man er aldrig helt tilfreds. For tænk nu hvis de havde spillet den og den i stedet for.
Det var første gang siden 79 at jeg var ædru til en Larsen koncert. Derfor var jeg i stand til at lytte til hvad der foregik på scenen, og det var da lidt af en oplevelse. Anderledes.

Og til ønsket om at han burde rende ind i en nedtur som wisdom is sexy, kan jeg kun sige: Det var dog et mærkeligt ønske. Er dine sko for små ? Må din røv klø og dine arme være alt for korte !

Jeg kan kun sige at jeg glæder mig meget til 1. juli hvor jeg skal til Helsingør, der vil jeg garanteret glæde mig over musikken og setlisten efter både at ha' indtaget store mængder øl og dertil en lille tør, for så hører man så godt.

iver 
Maj 27, 2006 Kl. 06:05 PM

så ses vi i Helsingør, jazz :)

Hosper 
Maj 27, 2006 Kl. 06:51 PM

Citér:
Bent wrote:
Han trænger mest af alt til en regulær NEDTUR ... For min skyld gerne lige så dyb eller endnu dybere end da han udgav "Wisdom" ....

Nedtur - Det symes jeg nu ikke han fortjener... Men jeg vil give dig ret i, at han godt kunne forny sig. Især hvad angår koncerter. Der er ikke sket meget udskiftning i setlisten, i forhold til sidste år.

Strengelegen 
Maj 27, 2006 Kl. 11:26 PM

Citér:
Bent wrote:
...når der ikke sker en flyvende fis i afdeling NYtænkning??

Nytænkning ? skal de bare tage en maske på lige som finske Lordi ?
- eller skal der en anden nytænkning til her ?

timmi 
Maj 28, 2006 Kl. 09:44 AM

Larsen synger som en gud.Skovgård er en eminent gitarist.Bassisten og resten av kapellet sitter
som et skudd.Kort sagt: Vi elsker denne musikk
og disse dyktige musikere.Kanskje det er en ide
ikke å mene så mye, men ta bandet og musikken for
det det er.På en annen side er det nå alltid sånn
at" den man elsker tukter man", og Larsen, jo han
har vi store forventninger til enten ved konsert
eller cd utgivelser.Jeg er nå av den mening at hvis
vi tar alt for "god fisk", blir vi ukritiske, og
bandet får da heller ingen konstruktiv kritikk å
bryne seg på.Kom ikke å fortell at f.eks
terningkast 1 ville betydd null og niks for en musiker.
Noe annet er selvsagt løgn.Kort sagt: Det virker som
mange Kim Larsen fans faktisk ville likt noe fornyelse,
men at de helst ikke vil si det høyt

Mille Carterfan 
Maj 28, 2006 Kl. 10:34 AM

Måske man skulle printe den her tråd ud og sende den til Kim

Claus 
Maj 28, 2006 Kl. 08:03 PM

Hvem skal bedømme de sætlister??
Svarene er jo heldigvis noget så forskellige alt efter hvem der bliver spurgt.
Stor forskel på hvad "menig-mand der hører Larsen hvert 3. år" synes, hvad anmelderer synes, hvad "vi her i dette forum" synes, og hvad jeg synes.
Alle sin lille mening, og det har vi da lov til.
-Selv har jeg jo også mine overvejelser og forventninger til koncerter. Noget bliver indfriet, andet ikke.
Claus

Seve 
Maj 28, 2006 Kl. 08:48 PM

Citér:
Jazz wrote:
Jeg var i Nakskov i onsdags og hørte der et band der spillede helt op til mine forventninger.
Det var meget tight og intenst. Andre ville kalde det spilleglæde.
Jeg tror det ville være en idé for nogen hvis man gav sig til at lytte i stedet for at brokke sig over at "nu spiller de gudhjælpemig dén igen.
Så vil man nemlig kunne høre hvor godt de spiller. Skovgård spiller fantastisk godt på guitar, ja helt eminemt. Og sikken koncentration.
Haugaard spiller en rigtig go' bas, med et helt andet groove end det er hørt før med Larsens tidligere bassister. Kort sagt, han er virkelig dygtig. Og hvis man kan abstrahere fra trommeslagerens "taktløse" ydre, så vil man også der kunne lytte sig frem til, at han er en dygtig trommeslager.
Alt i alt gør det sit til at f. eks strengelegen svinger bedre end nogensinde. Kloden drejer stille rundt er ikke spillet så flot siden den blev til på lp i 76. Og sangeren, han er fandme go'. Sikken stemme. Han kan synge alle plagiaterne helt ned under gulvbrædderne.
Jeg kan ikke sige mig fri for at ville se nogle udskiftninger i set-listen, men sådan er det vist altid. Man er aldrig helt tilfreds. For tænk nu hvis de havde spillet den og den i stedet for.
Det var første gang siden 79 at jeg var ædru til en Larsen koncert. Derfor var jeg i stand til at lytte til hvad der foregik på scenen, og det var da lidt af en oplevelse. Anderledes.

Og til ønsket om at han burde rende ind i en nedtur som wisdom is sexy, kan jeg kun sige: Det var dog et mærkeligt ønske. Er dine sko for små ? Må din røv klø og dine arme være alt for korte !

Jeg kan kun sige at jeg glæder mig meget til 1. juli hvor jeg skal til Helsingør, der vil jeg garanteret glæde mig over musikken og setlisten efter både at ha' indtaget store mængder øl og dertil en lille tør, for så hører man så godt.

Fedt for dig at du for første gang i 27 år har været ædru til en Larsen koncert, og derved har haft mulighed for at lytte. Det er der mange andre der har gjort de sidste 27 år, der i blandt jeg, og derfor den kritik som jeg er fremkommet med.

Hubertus 
Maj 29, 2006 Kl. 10:35 AM

Jeg synes da umiddelbart at sætlisten ser fed ud. "Fi-Fi-Dong" glæder jeg mig til at høre, ligesom de nye numre. Eneste nummer man for alvor kan blive træt af er "Kvinde Min", fordi Larsen ikke rigtigt virker nærværende når han synger den. Ellers ser det godt ud.

Strengelegen 
Maj 31, 2006 Kl. 02:31 PM

Citér:
Bent wrote:
Degt er jo ligemeget hvad han lirer af og på hvor kort tid det kan tage. Folk betaler alligevel ....

Han trænger mest af alt til en regulær NEDTUR ... For min skyld gerne lige så dyb eller endnu dybere end da han udgav "Wisdom" .... Så han igen kan finde sin kreative side frem - eller for den sags skyld skifte band igen... Muligvis de bedste musikere han længe har leget med - men hvad hjælper det, når der ikke sker en flyvende fis i afdeling NYtænkning??

Jeg synes det er underligt at Michael Jensen ikke har skrevet noget til dit indlæg

Hørte at de gennem længere tid havde opholdt sig i øveren for at forberede den nye tur.. Hallo det er da den korteste musikhukommelse jeg til dato har hørt om. Det tager ikke 4 -5 uger at få 4 nyee til turen i kassen. Man kan så håbe at de har brugt den store mængde af overskuds tid, til at få strikket nye og bedre numre sammen, så der igen bliver en god grund til at tage til Kim Larsen Koncert.

IsMan 
Jun 02, 2006 Kl. 03:36 PM

Ro på drenge...

Besøgende siden 2002

tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)