Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum] Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1] I og for sig [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=339] |
|
|
mhj Maj 25, 2004 Kl. 04:50 PM |
I og for sig
Er sangen i og for sig det samme som internationale eller er det en anden sang ? |
|
|
Christian Maj 25, 2004 Kl. 04:55 PM |
Re: I og for sig
Som jeg har forstået det, så har Kim lavet lidt om på teksten, da han "ikke er kommunist", som han vist udtalte til BT. Så det er da altid noget, omend sangen er og bliver en naiv anakronisme i en postmoderne liberal verden:) |
|
|
hsanders Maj 25, 2004 Kl. 06:05 PM |
Christian du besvarede ikke spørgsmålet, pånær hvis I og For sig er Internationale med en lidt ændret tekst |
|
|
Kasper Maj 25, 2004 Kl. 07:21 PM |
Citér: Jeg har netop gennemlyttet den, og teksten er sådan her: i og for sig var det kun en leg en besættelse en drengestreg men billedet det står der endnu i det blinkende blå lad det stå muligvis var det bare noget fis noget flimmer i en gammel TV-avis men billedet det står der endnu i det blinkende blå lad det stå lad det stå lad det stå i og for sig var det kun en leg en tjåppenvån* en drengestreg men billedet det står der endnu i det blinkende blå lad det stå lad det stå lad det stå * Jeg kan ikke lige lure, hvad det er Kim synger der, selvom jeg har spolet henover sekvensen nogle gange. |
|
|
Christian Maj 25, 2004 Kl. 08:59 PM |
Hej Kasper, |
|
|
Kasper Maj 25, 2004 Kl. 09:14 PM |
Citér: I Og For Sig har ikke noget med Internationale at gøre. Der er tale om at ganske stille nummer. Bevar Christiania er ikke udkommet, men I OG For Sig findes som "not mastered"-udgave på promoen Nyheder Maj 2004 fra Copenhagen Records. Men ellers bevæbn dig med tålmodighed, for der er langt til Nordjylland, og postbudene er ikke så hurtigere derovre |
|
|
hsanders Maj 25, 2004 Kl. 10:52 PM |
Re: I og for sig Hvad synes du om sangen kasper? |
|
|
Kasper Maj 25, 2004 Kl. 11:30 PM |
Citér: Den er ikke noget særligt. Jeg foretrækker lidt mere rockede numre. Som det ses, så er teksten ikke så lang, og jeg synes et eller andet sted også, at det bærer præg af at være "et halvt" nummer. Så kan jeg bedre lide Internationale, selv om Kim Larsen gerne måtte have indspillet den som "marchmusik" |
|
|
Sørland Maj 26, 2004 Kl. 02:58 PM |
Re: I og for sig Personlig likte jeg sangen riktig så godt... |
|
|
Brian Maj 27, 2004 Kl. 03:09 PM |
Smagsprøver ..... |
|
|
hsanders Maj 27, 2004 Kl. 03:24 PM |
OK - der giver jeg dig ret Kasper.. |
|
|
Karl Helge Maj 27, 2004 Kl. 05:42 PM |
Jeg må si at jeg synes I Og For Sig er en veldig god melodi. |
|
|
Jakob B Maj 27, 2004 Kl. 06:38 PM |
Re: I og for sig Helt enig!! Ud fra den lille "smagsprøve" må jeg sige, at det lader til at både Larsen, Gnags og Frede Fup har fået skruet nogle rigtigt gode numre sammen |
|
|
hsanders Maj 28, 2004 Kl. 02:50 PM |
Re: I og for sig Jeg er lidt skuffet over versionen af Rabalder..Kedelig forsanger.. |
|
|
Lille Jepper Maj 28, 2004 Kl. 03:33 PM |
Re: I og for sig Pas paa med at fordoemme inden I har hoert det hele. Det laerte jeg af Somand om bord som smagsprove... Den sagde mig ikke noget dengang, men nu holder jeg af den |
|
|
Brian Maj 28, 2004 Kl. 04:04 PM |
hsanders har sikkert hørt hele Christiania-CD'en |
|
|
Brian Maj 28, 2004 Kl. 04:32 PM |
Re: I og for sig Så de må være ude i handelen nu ... begge cd'er ! |
|
|
hsanders Maj 29, 2004 Kl. 07:23 PM |
LoL Brian - jeg skal sgu' have den alligevel |
|
|
Seve Maj 29, 2004 Kl. 08:33 PM |
CD-skiven Hvis du handlede lokalt, så havde du haft begge skiver på CD'eren i fredags..... |
|
|
Brian Maj 29, 2004 Kl. 09:29 PM |
Citér: Jaa det fandt jeg ud af ... blev lidt overrasket, men hvis nu ikke havde fået dem i går kunne man risikere og skulle vente en hel uge, før han modtager de næste nye bestillinger, jeg havde én på besøg i går der havde fået fat i begge cder, som han havde købt i går hos den lokale, men jeg modtog da Christiania cd'en i dag fra CD-skiven, jeg er mere spændt på og se hvad Øko-net de sender, hvis de sender mere materiale udover cd'en . Jeg burde nok have støttet vores lokale, men der er efterhånden blevet lettere og at købe over nettet, og så er man også samtidig fri for at køre forgæves, og få noget på special-bestillinger, som der ofte har sket synes jeg - Tarzan mama mia dvd'en gik der næsten en hel uge efter udgivelsen før den var i forretningerne herovre, så dengang var det mig der kunne vise noget nyt frem |
|
|
SANSSOUCI Mar 05, 2010 Kl. 03:34 PM |
Citér: Han synger Tjod mon, Thy som i ældre form hed ”Thyuth” der er identisk med ordet »tjod«, der bedst gengives ved ”stammefolk”. Vi kender udtrykket fra »svi-tjod« dvs. svearnes stamme . Så en Tjod mon kunne være en thy lejer beboer eller slang for sådan en. Jeg er sikker på at Kim har udtrykket med sig fra den tid... Ja så ved i det Der er mange fejl i teksterne, denne kan i lige så godt rette med det samme |
|
|
SANSSOUCI Mar 05, 2010 Kl. 06:10 PM |
i og for sig |
|
|
Mille Carterfan Mar 05, 2010 Kl. 10:24 PM |
Re: I og for sig Ej nej My. Lad dog være med at sidde og starte tråde op igen som er 6 år gamle. Du må da for helved have bedre ting at lave. |
|
|
SANSSOUCI Mar 06, 2010 Kl. 10:05 AM |
Citér: Ja Mille du har fuldstændigt ret, det er tidsspilde, jeg skulle måske hvile øjnene på tv, skærmen når jeg har brug for en læse pause. Bær over med mig jeg er trods alt bare en Tåbe |
|
|
Hoffa Mar 07, 2010 Kl. 03:05 PM |
Re: I og for sig I og For Sig er et rigtigt fedt nummer synes jeg. MEGET bedre end Internationale. Fed stemning! |
|
|
SANSSOUCI Mar 07, 2010 Kl. 08:29 PM |
Citér: Enig, den sang har jeg også altid godt kunne lide, og Kim synger den smukt. |
|
|
Hoffa Mar 08, 2010 Kl. 02:02 PM |
Re: I og for sig Er det Larsen selv der har skrevet den? |
|
|
SANSSOUCI Mar 08, 2010 Kl. 04:03 PM |
Citér: Det ved jeg ikke, men jeg vil sige at det kunne det nemt være efter ordlyden. |
|
|
SANSSOUCI Mar 08, 2010 Kl. 04:06 PM |
I OG FOR SIG |
|
Besøgende
siden 2002 tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam) |