|
Hubertus
Apr 20, 2004 Kl. 07:05 PM
|
Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær
Det er næsten et uundgåeligt must at man som fan af Kim Larsen/Gasolin har nogle sange som rører én særligt. Det kan være i forbindelse med en god fest, en fed koncertoplevelse, dybe filosofiske tanker eller en smuk kærlighedsoplevelse - uanset grunden noget man altid vil bære i sin sjæl og som vækkes til live når man hører de pågældende sange. Hvis man nu skulle nævne 1 enkelt sang der har gjort særligt indtryk, hvilken skulle det så være? Og ikke mindst - i forbindelse med hvilken anledning?
En særlig sang for mig er "Susan Himmelblå" idet jeg i 1984 var dybt forelsket i en pige fra min klasse (6.) der hed Susanne. Jeg fantaserede om at vi skulle stå med hinanden i hånden i en stille regn, og hun skulle forstå Kim Larsens tekst som en dyb kærlighedserklæring til hende, der (meget banalt) ville medføre, at hun ville spørge om vi ville komme sammen. Idag lytter jeg nødigt til sangen. Den står for mig som et levn fra en anden tid, hvor alt var uprøvet og alle drømme stadigt mulige. Det føles lidt smerteligt idag, men dejligt var det.
Hvad med I andre på boardet? Nævn en Kim Larsen sang der har haft en særlig plads i hjertet og glem ikke at fortælle hvorfor. Det må selvfølgelig gerne være en nyere sang.
|
|
Karl Helge
Apr 20, 2004 Kl. 08:39 PM
|
Re: Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær
SOM ET STREJF AF EN DRÅBE!!!
Det er ingen spesiell anledning som gjør at jeg elsker den sangen. Det er bare en fantastisk tekst. Den sier så meget på kun noen få linjer.
Den har fulgt meg gjennom 25 år.
Bare en stor poet kan skrive en sånn tekst!
Dessuten: All Gasolin's musikk er soundtracket til min oppvekst og ungdom!!
[Edited by Karl Helge på Apr 21, 2004 Kl. 07:11 PM]
|
|
Sørland
Apr 21, 2004 Kl. 01:25 AM
|
Uha...det er mange.
-Men "Stakkels Jim" bringer alltid
barndomsminner frem. Fra dengang da sommeren
og skoleferien føltes som
en liten evighet og det alltid
var fint vær fra morgen til kveld.
Langebro sitter i hjertet
|
|
Sørland
Apr 21, 2004 Kl. 01:34 AM
|
Apropo tekst Karl-Helge
Stakkels Jim er en til ettertanke.
Fantastisk Flott!
Der lød en stille hvisken
og tiden gik i stå
den dag de stilled bilerne
og gik bort på må og få.
Nu vandrer de på sletterne
og stammens gamle mænd
de synger op til stjernerne
lad det aldrig ske igen.
På gaden i den døde by
der sidder stakkels Jim
i nattens mørke drømmer han
om den tid der var engang.
Nu vandrer de....
"En dag tog pokker pludselig ved menneskene
de forlod deres store byer og deres fabrikker
og deres flotte biler og gik ud på sletten
og sagde: "Lad os begynde helt forfra igen!"
Men tilbage i den døde by der sidder der en mand
som ikke kan glemme den tid og det er ham som de kalder for
Stakkels Jim."
Nu vandrer de på sletterne
og stammens gamle mænd
de synger op til stjernerne
lad det aldrig ske igen.
|
|
oldie
Apr 21, 2004 Kl. 09:06 AM
|
Uha.... det er en svær en.
Jeg har næsten en favoritsang til enhver lejlighed.
Umiddelbart trænger "På en sommerdag" & "Derudaf" sig på, det var nemlig de allerførste Gasolin' numre jeg hørte.
Men "Kvinde min" er jo altid dejlig når man er forelsket. "Om lidt" passer fint ind som allersidste sjæler til enhver fest. "This is my life" er altid god. "Strengelegen" passer fint, når der skal sparkes liv i en død fest......
ja, jeg kune blive ved - listen er lang og DET ER FAN'ME SVÆRT AT PILLE EN ENKELT UD
|
|
Mikkel Hansen
Apr 21, 2004 Kl. 10:08 AM
|
"Østerbro Svømmehal" - jeg synes det er en helt fantastisk sang hvor både melodi og tekst smelter fuldstændig sammen..den sang har lige fra første gang jeg hørte den (4-år gammel) i '88 sagt mig noget helt specielt..
En anden sang jeg lige bliver nødt til at nævne (selvom vi kun skulle nævne én ) - er "Natten er blid" - elsker det billede af "en længsel uden navn"...
|
|
Jeppe
Apr 21, 2004 Kl. 05:20 PM
|
Gør mig lykkelig og Sylvesters Drøm har jeg altid haft siddende i hjertet. Når jeg skal ligge mig til at sove lyder Sylvesters Drøm i live version inde i mit hoved. Den er så smuk
|
|
KnOrr
Apr 21, 2004 Kl. 09:42 PM
|
"Blip Blåt"- Er en af Larsens sange, med den bedste tekst (synes jeg).. Den sætter virkelig tingene i perspektiv, og har et budskab der siger Spar 2..
Herlig sang..
KnOrr
|
|
Mille Carterfan
Apr 22, 2004 Kl. 06:47 PM
|
Hm, alle har jo en skøn historie..
Men især Dagen før, for den ringede min veninde (Tenna, hvis nogen kender hende ) og sang for mig på min fødselsdag, da jeg blev 17.
Simpelthen hele sangen og jeg var rørt til tåre.
Og så Moster, ikke Dan ?
Fordi det var den første fra 7-9-13 jeg kunne udover Sjølund, da de havde den med som præsentation....
|
|
Michael Jensen
Apr 23, 2004 Kl. 12:41 PM
|
Tjah det er jo meget svært..... En sang som "Danas Have" har vel en af de bedste tekster: "...Kirkerne stod tomme, men på Sommersko, sad de allesammen og ventede på Godot"
Det er godt ramt. For dem der ikke ved det, er/var Sommersko en Cafe i København, som i 80´erne og starten af 90´erne var mødested for byen Yuppier.
Ellers er min favoritsang, hvis det er Larsens soloting, nok numret "Luft Under Vingerne", det er både tekstmæssigt og musikalsk noget af det mest interessante Larsen har lavet i de sidste 15 år, og skide være med at dele af ideen til numret er taget hos U2´s "Pride (in the name of love)".
God weekend!
|
|
hsanders
Apr 23, 2004 Kl. 07:17 PM
|
Den Første Kærlighed, Forklædt som voksen, Dagen Før, Østerbro Svømmehal og Langebro..
Minder mig enten om kærlighed, længsel/savn efter noget godt, som j har oplevet eller sommer..
|
|
Mille Carterfan
Apr 23, 2004 Kl. 08:26 PM
|
Hm, ja jeg har været på café Sommersko et par gange, da jeg gerne nyder Københavns caféliv, men på Sommersko får man den mindste cappucino til dyreste penge.
Efter al flødeskummen er der ikke meget kaffe tilbage.
Så kan café Ae på Nørrebro anbefales
|
|
Christensen
Apr 24, 2004 Kl. 09:11 AM
|
This is my life, Natten er blid, Fagre nye verden
|
|
Lille Jepper
Apr 25, 2004 Kl. 03:23 PM
|
Hvilke goer ikke?? Men hvis det endelig skal vaere en, saa maa det blive.. Tik Tik (akustisk version fra Midt om nattten)
Saa skal man daelme klemme laeberne sammen for ikke at bryde ud i sang
|
|
Michael Jensen
Apr 25, 2004 Kl. 08:28 PM
|
Den akkustiske version er ikke fra "Midt Om Natten", men fra "Det Var En Torsdag aften".
|
|
Strengelegen
Apr 25, 2004 Kl. 08:34 PM
|
Citér: Michael Jensen wrote:
Den akkustiske version er ikke fra "Midt Om Natten", men fra "Det Var En Torsdag aften".
Det kunne jo være han mener filmudgaven
|
|
Jakob B
Apr 26, 2004 Kl. 04:14 PM
|
Jeg er helt enig ... den akustiske version af Tik Tik fra starten af Midt om Natten (Altså filmen) er guld værd... Men den alm. "Pop-version" er nu også god
|
|
Vinni
Apr 27, 2004 Kl. 08:43 AM
|
Den sang som står allernærest mit hjerte er "Flyvere i Natten".
Kan huske den fra min barndom ( min far var vild med kielgasten) Den 4.maj satte vi altid lys i vinduerne. Min farmor har fødselsdag den dag, så jeg kan huske at jeg tændte lys sammen med min farfar, og vi sang med så højt vi kunne. Kan specielt huske den sidste gang vi gjorde det. Han døde 14 dage før min 7 års fødselsdag og jeg har siden da altid hørt den sang og tænkt på min farfar, som jeg holdt rigtig meget af. Hans yndlingsstykke var
" Jeg sætter lys
lys i mit vindue
til minde om
alle dem
der forsvandt engang
og som aldrig mer
kom hjem
Vidste de
at det var forbi
da de så det ske
Jeg håber de
må se mit lys
hvis de kommer forbi"
Dette er også mit yndlingsstykke, da det minder mig om ham.. Hver gang jeg hører dette stykke, dukker der et billede op af mig som barn der render rundt i havestuen og synger og hjælper med at sætte lys frem.
Lidt langt, men der kom da en forklaring med
MVH Vinni
|
|
Hubertus
Apr 27, 2004 Kl. 01:53 PM
|
Citér: Vinni wrote:
Kan huske den fra min barndom ( min far var vild med kielgasten) Den 4.maj satte vi altid lys i vinduerne. Min farmor har fødselsdag den dag, så jeg kan huske at jeg tændte lys sammen med min farfar, og vi sang med så højt vi kunne. Kan specielt huske den sidste gang vi gjorde det. Han døde 14 dage før min 7 års fødselsdag og jeg har siden da altid hørt den sang og tænkt på min farfar, som jeg holdt rigtig meget af. Hans yndlingsstykke var
" Jeg sætter lys
lys i mit vindue
til minde om
alle dem
der forsvandt engang
og som aldrig mer
kom hjem
Vidste de
at det var forbi
da de så det ske
Jeg håber de
må se mit lys
hvis de kommer forbi"
Dette er også mit yndlingsstykke, da det minder mig om ham.. Hver gang jeg hører dette stykke, dukker der et billede op af mig som barn der render rundt i havestuen og synger og hjælper med at sætte lys frem.
MVH Vinni
En dejlig smuk fortælling, Vinni.
|
|
Vinni
Apr 30, 2004 Kl. 11:10 AM
|
Tak..
|
|
timmi
Jul 23, 2005 Kl. 06:28 PM
|
"Gør det noget"
Sterk melodi med en totalt tidløs sound.Cool tekst,og en Kim Larsen på sitt mest rockete attitude.
Har hørt den ofte i 28 år!!!, MEN utrolig nok lyder det friskt, og det sparker godt!!!
|
|
Sørland
Jul 23, 2005 Kl. 06:32 PM
|
Citér: timmi wrote:
"Gør det noget"
Sterk melodi med en totalt tidløs sound.Cool tekst,og en Kim Larsen på sitt mest rockete attitude.
Har hørt den ofte i 28 år!!!, MEN utrolig nok lyder det friskt, og det sparker godt!!!
Meget enig!
Forøvrig ett meget bra innlegg av undertegnede litt høyere opp.
|
|
timmi
Jul 23, 2005 Kl. 06:51 PM
|
Jo takk!
Selv om det meste av Gasolin holder seg godt i dette tusentallet, er det udiskutabelt at de gav seg på sitt aller beste."Gør det noget" pekte virkelig fremover, men desverre
ble det slutten, men akk så smukt!!!
|
|
deferimus
Jul 23, 2005 Kl. 07:16 PM
|
Hvis din far gir dig lov!...
|
|
Claus
Jul 23, 2005 Kl. 07:52 PM
|
Rabalderstræde..
Claus
|
|
Sørland
Jul 23, 2005 Kl. 07:55 PM
|
Citér: timmi wrote:
Jo takk!
Selv om det meste av Gasolin holder seg godt i dette tusentallet, er det udiskutabelt at de gav seg på sitt aller beste."Gør det noget" pekte virkelig fremover, men desverre
ble det slutten, men akk så smukt!!!
" i det hele tatt er vår verden blivet temmelig trist...."
|
|
Brian4291
Jul 23, 2005 Kl. 08:44 PM
|
J Y L L I N G V E J
S I L V E R D A G G A R
S O L S O R T E V E J
C H R I S T I A N S H A V N S K A N A L
Strengelegen i Cirkusbygniingen for mange mange år siden med en RIGTIG spillemand, det var KVAL.
Nogen der husker årstallet
[Edited by Brian4291 på Jul 23, 2005 Kl. 08:45 PM]
|
|
Strengelegen
Jul 23, 2005 Kl. 09:05 PM
|
Citér: Brian4291 wrote:
J Y L L I N G V E J
S I L V E R D A G G A R
S O L S O R T E V E J
Strengelegen i Cirkusbygniingen for mange mange år siden med en RIGTIG spillemand, det var KVAL.
hvilket band ?
|
|
Brian4291
Jul 23, 2005 Kl. 09:29 PM
|
Citér: Strengelegen wrote:
J Y L L I N G V E J
S I L V E R D A G G A R
S O L S O R T E V E J
hvilket band ?
Det var en Kim Larsen koncert hvor der var en mand inde og næsten spillede sin violin i stykker i strengelegen. fedt fedt fedt
|
|
Strengelegen
Jul 23, 2005 Kl. 09:36 PM
|
J Y L L I N G V E J
S I L V E R D A G G A R
S O L S O R T E V E J
hvilket band ?
Det var en Kim Larsen koncert hvor der var en mand inde og næsten spillede sin violin i stykker i strengelegen. fedt fedt fedt
Violin : Peter Ingemann eller Martin Andersen ?
|
|
Brian4291
Jul 23, 2005 Kl. 09:44 PM
|
J Y L L I N G V E J
S I L V E R D A G G A R
S O L S O R T E V E J
hvilket band ?
Violin : Peter Ingemann eller Martin Andersen ?
Det eneste jeg husker er at det var en kanon koncert og manden med violinen havde langt hård, mener han havde små briller på og vist ås en lædervest. Og det er mange år siden, men hvor mange gange har Kim været i Cirkusbygningen i KBH. Jeg ved det ikk
|
|
Mathilde
Jul 23, 2005 Kl. 09:48 PM
|
Jeg tror aldrig Martin Andersen nåede at spille i Cirkusbygningen...
Ikke ifølge mine turneplaner i hvert fald
[Edited by Mathilde på Jul 23, 2005 Kl. 09:49 PM]
|
|
Stougaard
Jul 24, 2005 Kl. 10:42 PM
|
Det er smadder svært, at svare på, for det er meget efter hvilket humør jeg er i.
Men her til aften fandt jeg : I og for sig.
frem.
Og den sang går bare rent ind i mit hjerte.
BANG
Den minder mig om en rigtig god tid, for ikke så længe siden.
Da jeg lærte en fantastisk flink, gavmild og hjælpsom person at kende.
Når vi sad og snakkede sammen kunne vi høre den sang om og om og om igen, i flere timer.
Mens vi eller jeg hørte den sang, hjalp vedkommende mig over nogle gevaldige skuffelser, som livet jo nu en gang kan gi' af stød.
Derfor giver den sang mig en særlig følelse i hjertet, en følelse af varme men også længsel, for en hvertid er jo den bedste, og intet vare jo evigt!
Men ellers har jeg mange sange som betyder noget.
Susan Hillelblå, fordi den siger bare det som jeg følte de to gange jeg har født.
og sådan kan man jo blive ved.....
[Edited by Stougaard på Jul 24, 2005 Kl. 10:45 PM]
|
|
Palle Iskagemand
Jul 25, 2005 Kl. 09:30 AM
|
Kim feat. Mats - Gör mig lycklig nu, ren og skær verdensklasse
|
|
Bjalle
Jul 25, 2005 Kl. 11:04 AM
|
Det er Pianomand. Engang for lang tid siden da jeg kun havde spillet guitar i kort tid, var jeg en vinter i januar med en pige jeg var forelsket i ude i et sommerhus, og vi spuilledé og sang denne sang i 6 timer. med en ustemt guitar og i en forenkelt udgave. men vi hyggede os, men så kort tid efter fandt hun en anden ( dumme kææling) og så blev der ikke mere mellem os to.
Men altså pianomand er pisse god, det er den bedste melodi og tekst jeg nogensinde har hørt, den er især rigtig god på ` det var en torsdag aften`
Stille blues i mol og maj. Pianomand ka du høre mig. Hvordan står det til i de dødes land, det ved du nu pianomand`
Bare min menning
|
|
Brian4291
Jul 25, 2005 Kl. 12:06 PM
|
Citér: Bjalle wrote:
Det er Pianomand. Engang for lang tid siden da jeg kun havde spillet guitar i kort tid, var jeg en vinter i januar med en pige jeg var forelsket i ude i et sommerhus, og vi spuilledé og sang denne sang i 6 timer. med en ustemt guitar og i en forenkelt udgave. men vi hyggede os, men så kort tid efter fandt hun en anden ( dumme kææling) og så blev der ikke mere mellem os to.
Men altså pianomand er pisse god, det er den bedste melodi og tekst jeg nogensinde har hørt, den er især rigtig god på ` det var en torsdag aften`
Stille blues i mol og maj. Pianomand ka du høre mig. Hvordan står det til i de dødes land, det ved du nu pianomand`
Bare min menning
Sådan er det en gang imellem med de tøser, men ellers meget gode at have.
Ved så ikk om du har set Kielgasten? Det har jeg for nylig, og det ændrede min holdning til Pianomand helt og holdent. Til det meget bedre. Har altid godt kunne lide Pianomand, nok en af de bedste, foruden dem jeg har skrevet, men den er blevet helt speciel, så ENIG
og dette board er til meninger og andet, med måde altså, IKK
[Edited by Brian4291 på Jul 25, 2005 Kl. 12:08 PM]
|
|
Marianne Juul Hansen
Jul 25, 2005 Kl. 02:16 PM
|
Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær. Det er svært for alle de sange Kim Larsen har sunget er krydret af den store mester selv. Derfor vil jeg dele spørgsmålet op i 2 kategorier.
Kategori 1. En sang skrevet af Kim Larsen og sunget af Kim Larsen. Så står JUTLANDIA mit hjerte nær. Fordi den er et udtryk for En historisk periode der var så fatal for menneskeheden.
Kategori 2. En sang sunget af Kim Larsen men skrevet af en anden. Så er det Spindevis det kunne I ikke gætte vel. Hvis i ikke allerede ved det, så er den skrevet af en anden stor mester Martin Andersen Nexøe (1869-1954). Han er forfatteren som skrev værkerne Ditte menneskebarn og mere kendt Pelle Erobreren. Ditte menneskebarn er også filmatiseret, så hvis i er interesseret, men ikke gider at tykke jer gennem bogen der er så tyk som en mursten og skrevet i 1917-1921 så lån filmen på biblioteket. Hvorfor Kim Larsen har valgt at synge denne sang, KUNNE være fordi han også har set filmen og forelskede sig i den, eller læst bogen (Ditte ender også i KBH men dør som 25 årig), eller fordi Kim Larsen og Martin Andersen Nexøe er opvokset i det samme område af DK dog i forskellige årtider. Dette står for min egen regning...og er kun et kvalificeret gæt.
Undskyld Stougaard (Undskyld er kun et fattigt ord)Jeg har ikke noget imod dig eller nogen anden på denne side, jeg mener heller ikke, at det er min skyld, at der tilsyneladende er nogle der ikke kan lide mit ikon, for så vidt jeg ved, er der ingen herinde der kender mig. Det kan godt være at der er nogle der syntes at jeg er en Fru Kloge Åge.....Det gør vel ikke noget at der er en senior, der har mere livserfaring, der blander sig, selv en gammel so kan være fan af Kim Larsen. Jeg blev også skide sur... Derfor Mensa. Det er jo menneskeligt.. og sådan en dyreart er jeg nu engang.
Jeg ville også gerne til koncert den 13. august i Assens, men min smukke og dejlige veninde kan ikke den dag, og det er så trist at komme alene "lille du". Er der nogen der vil følges med mig. Jeg køre godtnok i en gammel veteran Volvo fra 1971(specielle personligheder vælger specielle biler), så hvis i higer efter fart over fletet, så kan den ikke yde det... Hvis der er nogen der vil med, så skynd jer at skriv til mig, for jeg gider ikke købe bilet hvis jeg skal komme alene.
Kærdig hilsen Fru Kloge Åge...
|
|
Marianne Juul Hansen
Jul 25, 2005 Kl. 02:47 PM
|
Citér: Vinni wrote:
MVH Vinni
Jeg syntes det er dejligt at du giver dig tid til at fortælle din historie. Jeg syntes ikke den er lang, jeg har en bedre beskrivelse og den er Smukke og dejlige ord skrevet af en smuk personlighed . Nu kender jeg dig ikke, så jeg håber ikke at du tager mit brug af ordet smukke negativt. Det er der andre der gør
|
|
Marianne Juul Hansen
Jul 25, 2005 Kl. 03:08 PM
|
Citér: Stougaard wrote:
Det er smadder svært, at svare på, for det er meget efter hvilket humør jeg er i.
Men her til aften fandt jeg : I og for sig.
frem.
Og den sang går bare rent ind i mit hjerte.
BANG
Den minder mig om en rigtig god tid, for ikke så længe siden.
Da jeg lærte en fantastisk flink, gavmild og hjælpsom person at kende.
Når vi sad og snakkede sammen kunne vi høre den sang om og om og om igen, i flere timer.
Mens vi eller jeg hørte den sang, hjalp vedkommende mig over nogle gevaldige skuffelser, som livet jo nu en gang kan gi' af stød.
Derfor giver den sang mig en særlig følelse i hjertet, en følelse af varme men også længsel, for en hvertid er jo den bedste, og intet vare jo evigt!
Men ellers har jeg mange sange som betyder noget.
Susan Hillelblå, fordi den siger bare det som jeg følte de to gange jeg har født.
og sådan kan man jo blive ved.....
Stougaard dit indlæg har tåre, og det er meget sigende, jeg tror du er "en engel", og mit ordbrug "En Engel" har jeg fra en anden du kender. Jeg kunne godt tænke mig at lære dig og kende, men du har sikkert blacklistet mit ikon. Jeg ved også godt at du syntes at jeg er en gammel so der taler som en 14 årig. Men det kan jeg godt leve med. Hvis du vil chatte lidt, så skriv en mail til mig. Jeg håber du får skudt den kanalje i foden der er skyld i dine tåre.
Der er ingen smileys der dur til min tekst så jeg vil underskrive det med fru kloge åge...
|
|
Seve
Jul 25, 2005 Kl. 03:13 PM
|
Citér: Marianne Juul Hansen wrote:
Nævn en Kim Larsen sang der står dit hjerte nær. Det er svært for alle de sange Kim Larsen har sunget er krydret af den store mester selv. Derfor vil jeg dele spørgsmålet op i 2 kategorier.
Kategori 1. En sang skrevet af Kim Larsen og sunget af Kim Larsen. Så står JUTLANDIA mit hjerte nær. Fordi den er et udtryk for En historisk periode der var så fatal for menneskeheden.
Kategori 2. En sang sunget af Kim Larsen men skrevet af en anden. Så er det Spindevis det kunne I ikke gætte vel. Hvis i ikke allerede ved det, så er den skrevet af en anden stor mester Martin Andersen Nexøe (1869-1954). Han er forfatteren som skrev værkerne Ditte menneskebarn og mere kendt Pelle Erobreren. Ditte menneskebarn er også filmatiseret, så hvis i er interesseret, men ikke gider at tykke jer gennem bogen der er så tyk som en mursten og skrevet i 1917-1921 så lån filmen på biblioteket. Hvorfor Kim Larsen har valgt at synge denne sang, KUNNE være fordi han også har set filmen og forelskede sig i den, eller læst bogen (Ditte ender også i KBH men dør som 25 årig), eller fordi Kim Larsen og Martin Andersen Nexøe er opvokset i det samme område af DK dog i forskellige årtider. Dette står for min egen regning...og er kun et kvalificeret gæt.
Undskyld Stougaard (Undskyld er kun et fattigt ord)Jeg har ikke noget imod dig eller nogen anden på denne side, jeg mener heller ikke, at det er min skyld, at der tilsyneladende er nogle der ikke kan lide mit ikon, for så vidt jeg ved, er der ingen herinde der kender mig. Det kan godt være at der er nogle der syntes at jeg er en Fru Kloge Åge.....Det gør vel ikke noget at der er en senior, der har mere livserfaring, der blander sig, selv en gammel so kan være fan af Kim Larsen. Jeg blev også skide sur... Derfor Mensa. Det er jo menneskeligt.. og sådan en dyreart er jeg nu engang.
Jeg ville også gerne til koncert den 13. august i Assens, men min smukke og dejlige veninde kan ikke den dag, og det er så trist at komme alene "lille du". Er der nogen der vil følges med mig. Jeg køre godtnok i en gammel veteran Volvo fra 1971(specielle personligheder vælger specielle biler), så hvis i higer efter fart over fletet, så kan den ikke yde det... Hvis der er nogen der vil med, så skynd jer at skriv til mig, for jeg gider ikke købe bilet hvis jeg skal komme alene.
Hej Marianne
Vedr. kategori 2, så har jeg tyvstjålet følgende på http://www.assistens.dk/nexo.htm :
"Danmarks mest oversatte forfatter, Martin Andersen Nexø, blev født 1869 på Christianshavn af fattige forældre. Da han var otte flyttede familien til Bornholm, hvor faderen var født. Familien bosatte sig i Nexø, og sønnen tog siden navn efter byen."
Kim voksede ikke op på Christianshavns ( og såvidt jeg er orienteret ej heller på Bornholm ). Såvidt jeg husker lå hans barndomshjem på Mågevej i Københavns nordvestkvarter.
Jeg har engang læst at Kim har udtalt at Ditte menneskebarn er hans yndlingsfilm, så det er nok som du skriver derfor han synger Spindevisen fra filmen.
Hvis din vej kommer forbi Bornholm, så findes der et fint lille mindemuseum for Martin Andersen Nexø i Nexø
[Edited by Seve på Jul 25, 2005 Kl. 03:17 PM]
|
|
Marianne Juul Hansen
Jul 25, 2005 Kl. 03:35 PM
|
Citér: Seve wrote:
Hej Marianne
Vedr. kategori 2, så har jeg tyvstjålet følgende på http://www.assistens.dk/nexo.htm :
"Danmarks mest oversatte forfatter, Martin Andersen Nexø, blev født 1869 på Christianshavn af fattige forældre. Da han var otte flyttede familien til Bornholm, hvor faderen var født. Familien bosatte sig i Nexø, og sønnen tog siden navn efter byen."
Kim voksede ikke op på Christianshavns ( og såvidt jeg er orienteret ej heller på Bornholm ). Såvidt jeg husker lå hans barndomshjem på Mågevej i Københavns nordvestkvarter.
Jeg har engang læst at Kim har udtalt at Ditte menneskebarn er hans yndlingsfilm, så det er nok som du skriver derfor han synger Spindevisen fra filmen.
Hvis din vej kommer forbi Bornholm, så findes der et fint lille mindemuseum for Martin Andersen Nexø i Nexø
Tak seve, det beviser jo bare at fru kloge åge, også kan tage fejl.. Tak for dit svar, Ditte menneskebarn er også en af mine favoritter, Martin Andersen Nexø, var en meget dyb skribent Min BIO under Brugerprofil er også stjålet fra Martin Andersen nexø´s bog. Det er en gribende bog så jeg kan kun anbefale at man læser den.
|
|
Mille Carterfan
Jul 26, 2005 Kl. 07:15 PM
|
Citér: Marianne Juul Hansen wrote:
Hej Marianne
Uha jeg bor på en sidevej til Mågevej, cool
|
|
Jannie
Jul 28, 2005 Kl. 09:07 PM
|
TIK TIK synes jeg bare er super god. Det er en sang, som ripper op i en masse gamle følelser. Når jeg hører den, tænker jeg på gamle venskaber, som jeg troede ville vare evigt, men som hen ad vejen flød ud i sandet... og som måske kan genopstå - måske en dag.
|
|
Bent
Jul 28, 2005 Kl. 09:50 PM
|
Me and my Olga
Fed rock og masser af drön på
|
|
Strengelegen
Jul 28, 2005 Kl. 09:56 PM
|
Me and my Olga
- hvad er det for en sang ?
[Edited by Strengelegen på Jul 28, 2005 Kl. 10:04 PM]
|
|
Bent
Jul 28, 2005 Kl. 11:13 PM
|
Me and my Olga
- hvad er det for en sang ?
En af de mange han spillede i de gode gamle dage du ved.
Den gang der var vild forvirring i sätlisterne fra dag til dag
|
|
Mathilde
Jul 29, 2005 Kl. 12:34 AM
|
De go'e gamle dage i 1994 . Det var jo der han spillede den. Efter den hed Alle veje fører til Rom i tv.
|
|
Janne
Jul 30, 2005 Kl. 01:12 PM
|
Det är så många favoriter man har.....
Men Rabalderstraede och Det bedste til mig og mine venner
är eviga klassiker. Som solist kan nämnas Midt om natten
och På vagt for dronningen.
|
|
per
Aug 08, 2005 Kl. 08:40 AM
|
sct.emetri både på dansk og engelsk, er efter min mening nogle af de bedste.
|
|
Slaske
Aug 08, 2005 Kl. 10:13 AM
|
Gare du Nord er meget smuk. Det være sig melodi som tekst.....og så vækker den minder, men det er der jo så mange sange med Gas, og Kim, der gør.
Slaske
|
|
Bent
Aug 12, 2005 Kl. 09:36 AM
|
Citér: Slaske wrote:
Gare du Nord er meget smuk. Det være sig melodi som tekst.....og så vækker den minder, men det er der jo så mange sange med Gas, og Kim, der gør.
Slaske
Liverpool Street station
|
|
Slaske
Aug 12, 2005 Kl. 07:24 PM
|
Hva' så Bent - det er måske min humoristiske side, der er noget galt med, men du forsøger måske heller ikke at være morsom?
Slaske c",)
|
|
Kasper
Aug 12, 2005 Kl. 07:27 PM
|
Hva' så Bent - det er måske min humoristiske side, der er noget galt med, men du forsøger måske heller ikke at være morsom?
Jeg tror såmænd blot, at Bent refererer til det stunt, som han, Bent og Mathilde fik arrangeret i tråd 1762 (vel nærmest en forsinket aprilsnar).
|
|
kristiangb
Aug 12, 2005 Kl. 07:39 PM
|
Stakkels Jim
Det er den første sang jeg kan huske at have hørt med Gasolin
|
|
kimzoom
Aug 12, 2005 Kl. 09:25 PM
|
Citér: Kasper wrote:
Jeg tror såmænd blot, at Bent refererer til det stunt, som han, Bent og Mathilde fik arrangeret i tråd 1762 (vel nærmest en forsinket aprilsnar).
Som han, Seve og Mathilde.....
|
|
Sørland
Aug 12, 2005 Kl. 11:00 PM
|
Citér: kristiangb wrote:
Stakkels Jim
Det er den første sang jeg kan huske at have hørt med Gasolin
Oi hva fanden du er observant
[Edited by Sørland på Aug 12, 2005 Kl. 11:01 PM]
|
|
musti73
Sep 19, 2005 Kl. 06:53 PM
|
jeg har 2 som virkelig for mine hår til at rejse sig og det er stakkels jim og papirklip de for øjnene til at løbe i vand og man ka jo ikke lade være med at synge med
|
|
iver
Sep 20, 2005 Kl. 11:11 AM
|
jeg har et par stykker som jeg synes er rigtig gode
Langebro
Solsortevej
Dengang da jeg var lille
Kan godt lide at der er en historie bag ved, men det synes der er ved alle hans sange.
|
|
chrilep
Sep 20, 2005 Kl. 11:49 AM
|
To sanger:
1) Kvinde min.
Jeg brukte disse linjene da jeg holdt tale til min smukke kone da vi giftet oss for tre år siden:
"for du er stadigvæk akkurat lige så smuk
som allerførste gang da du kyssede mig"
2) Om lidt.
"Om lidt blir her stille
om lidt er det forbi
fik du set det du ville
fik du hørt din melodi
Forladt og alene
danser cirkusprinsessen rundt
går i stå på sin line
i et sanseløst sekund
Om lidt, om lidt er vi borte
vi ses måske igen"
Skal spilles/synges i min begravelse.
|
|
kjukkengirl
Sep 20, 2005 Kl. 04:31 PM
|
A tøvs det er nøj svær og vælge jen, for a tøvs no haj hår lave så manne goe song. Å a tøvs a manne o dem vækker minder fra dej føst gång man høt dem. Så a vil gerne ha lov at vælge 80% o hajs song.
|
|
kjukkengirl
Sep 20, 2005 Kl. 04:32 PM
|
Nå ja hvis a kun må valge jen så blyver det nok luft under vingerne, forde a tøvs dej passer så godt på mit lyv.
|
|
Brian
Sep 20, 2005 Kl. 04:43 PM
|
Jåg syns ou det e svært hvilka sång mejgn skal vælga, der finges jå så många goa, jåg vil nåk saj 90% å hans sånga er goa, å hves jåg skålle vælga troer jåg villa tåg sjyv nei trettan plåddan.
|
|
Seve
Sep 20, 2005 Kl. 05:05 PM
|
Citér: Brian wrote:
Jåg syns ou det e svært hvilka sång mejgn skal vælga, der finges jå så många goa, jåg vil nåk saj 90% å hans sånga er goa, å hves jåg skålle vælga troer jåg villa tåg sjyv nei trettan plåddan.
Du, en søn af en skolelærer, det der har sku da intet med bornholmsk at gøre
|
|
Brian
Sep 20, 2005 Kl. 05:39 PM
|
Citér: Brian wrote:
Du, en søn af en skolelærer, det der har sku da intet med bornholmsk at gøre
Skolelæreren kan hellere ikke tale Bornholmsk
|
|
BryanO
Sep 20, 2005 Kl. 05:51 PM
|
Pyha, hvor er det dog svært at vælge... Den mand er jo en af de allerstørste sangskrivere herhjemme, og jeg kunne forestille mig at et af svarene til hans spørgsmål om hvad de laver om 100 år, er at blade sangbøgerne igennem og finde Kim Larsen ved siden af bl.a Grundtvig og Carl Nielsen... Men nok om det
Den første sang jeg kommer i tanke om er "Rita" fra starten af 80'erne, hvor han virkelig skriver en sød tekst, kombineret med en melodi der totalt har slået kløerne fast i mig :o)
Derudover synes jeg også at "Tik Tik" fra Midt Om Natten, er et sandt poetisk mesterværk, underlagt en meget smuk melodi. Samt "Natten er blid", som virkelig giver en indre ro i sindet...
De bedste hilsner - og højt humør
Bryan O
|
|
Richard
Sep 21, 2005 Kl. 05:41 PM
|
Det er jo naturligvis mange som står ens hjerte nær, men skal jeg velge noen må det bli;
- Joanna; en underlig (?) tekst med Søren Bernbons (eller Skovgaards) smukke stemme til Larsens nydelig melodi. En av de første sangene jeg virkelgi falt for, og som forsatt er like god...
- Som et Strejf af en Dråbe; textmessigt, kanskje det smukkeste som er laget!!
|
|
Slaske
Sep 21, 2005 Kl. 05:47 PM
|
Det er ikke Kim der har skrevet "Som et strejf". Jeg kan huske, at have læst, at han havde læst den som et digt et eller andet sted og stod en dag i øveren sang/nynnede den. De 3 andre blev vilde med ordene og vups, så var der et nummer mere.......men mon ikke der en af de såkaldte eksperter på siden her, der ved lidt om det?!
Slaske c",)
|
|
Richard
Sep 22, 2005 Kl. 09:13 AM
|
hmm...har alltid trodd kim/gasolin har laget den texten selv. Men uansett så er jo sangen fremdeles like smuk
|
|
Shez
Sep 25, 2005 Kl. 05:15 PM
|
St. Emitri
|
|
Ditte
Sep 25, 2005 Kl. 07:57 PM
|
Citér: Shez wrote:
St. Emitri
Shez jeg er enig med dig, det er rigtig dejlige ord, ord der kan manipolerers i fantasien, og ville kunne ende i flere dejlige analyser. men jeg er nedstemt, så jeg vil nøjes med at sige at teksten er dejlig.
Kh
Ditte
|
|
Slaske
Sep 26, 2005 Kl. 01:11 PM
|
Ditte...........TAK !!!
|
|
Jeff
Sep 17, 2006 Kl. 10:06 PM
|
Jeg synes "Sct. Emetri" har en meget smuk tekst og melodi ..
Men samtidigt er "Blip-Båt" også en af mine yndlings
|
|
madzz
Sep 19, 2006 Kl. 06:00 PM
|
hvad gør vi nu lille du.jeg kan endnu mindes den dag i 70 erne da jeg hørte den første gang.
|
|
Bjalle
Sep 19, 2006 Kl. 06:46 PM
|
Selfølgelig PIAONOMAND
|
|
Anders VT
Sep 19, 2006 Kl. 08:16 PM
|
Dét er jo en umulig opgave at svare - så hvad med at sige hvilken sang er bedst med Larsen solo, og så alle de forskellige grupper
Med den overskrift hedder mine bud;
Gasolin´; Legenden om Josha og Ming
Starfuckers; Marken er høstet
Yankee drengene; Chico´s suicide
Jungle Dreams; Still love You
Bellami; Lille Lærke
Kjukken; Junglen
Solo; Vil du huske mig.
Snyd ja, men hvor mange år har den mand ikke spyttet sange ud til de danske højtalere ?
|
|
Artemis
Sep 20, 2006 Kl. 11:26 AM
|
The absolute best song from Kim Larsen is “This is my lift”
the version he is singing by himself. I love this song and
think that he does too. There is so much energy in his
voice when he is singing that song.
Especially when he sings “This is my life and I don’t care” But there is a little hope of, that the light will shine on him. It is a song touching my heart very deep.
:o)
|
|
Artemis
Aug 25, 2008 Kl. 02:47 PM
|
Siden denne tråd blev lavet har vi jo fået noget mere at vælge i mellem. Så derfor støver jeg nu denne tråd af … Jeg skulle jo være en skarnstøs hvis jeg ikke Elsker hele albummet Gammel Hankat… Det er det smukkeste kærligheds album han nogensinde har lavet… så derfor er mit valg også kommet fra dette album… Mest af alt… er den smukkeste kærlighedssang jeg nogen sinde har hørt…
Sæson for kærlighed er også sød….Men nu kommer mit svar… Den sang der står mig hjerte nær… Det er den sang som han ikke har skrevet endnu…………………….. Jeg håber så inderligt at den en dag bliver skrevet………….
|
|
Angermair
Aug 25, 2008 Kl. 04:18 PM
|
Dagen før og Kringsat av fjender.
Det var den første plade jeg nogen sinde fik. Jeg var bare en bette purk i 1979 eller 1980 da jeg fik den af min mormor. Den blev spillet hele tiden på hendes rejsegrammofon, for mine forældre havde ikke selv grammofon. Hørte den hele tiden, både den ene og den anden side.
Hvor singlen blev af i tidens løb ved jeg ikke men jeg har anskaffet mig en anden for nogen år siden.
Det er ikke den Kim Larsen sang jeg bedst kan lide nu, men den betyder noget for mig.
Note : Åh at være en høne, var også en tidlig plade jeg fik (5 Eiffel på kasette) og den har jeg endnu. God sang!
|
|
Harry Bosch
Aug 25, 2008 Kl. 04:21 PM
|
MASSER AF SUCCES
|
|
fifidong
Aug 25, 2008 Kl. 06:00 PM
|
Rabalderstræde:
Rocker som bare f... - de pausene løfter sangen til himmelen!
Sirenesangen:
Hvilken intro!!! Oj oj oj!
Refrainet er frit
|
|
Pingo
Aug 26, 2008 Kl. 05:56 AM
|
Jag får alltid gåshud när jag hör "Twilight Birds".
Jag älskar även "Kringsat Av Fjender", "Fatherless Hill" & "Kap Farvel...".
|
|
chrilep
Aug 26, 2008 Kl. 07:04 AM
|
Kringsat af Fiender.
Den er råtøff!
Og skrevet av bergenseren Nordahl Grieg
|
|
kimzoom
Aug 26, 2008 Kl. 10:05 AM
|
Sct Emetri
Masser af succes
Hunger
|
|
Artemis
Aug 26, 2008 Kl. 01:01 PM
|
Citér: kimzoom wrote:
Sct Emetri
Masser af succes
Hunger
Hunger havde jeg sku da helt glemt... Den er sød
too proud to beg and too proud to steal
too proud to be real
Then it is impossible to get a deal
My
|
|
Buster
Sep 02, 2008 Kl. 02:14 PM
|
Lulu
Temat fra Antonsen
In the wings
|
|
Bent
Sep 03, 2008 Kl. 08:30 AM
|
Citér: chrilep wrote:
Kringsat af Fiender.
Den er råtøff!
Altså chrilep - det er da vist en OM´er
|
|
chrilep
Sep 03, 2008 Kl. 12:30 PM
|
Citér: Bent wrote:
Kringsat af Fiender.
Den er råtøff!
OM'er?
Could u please explain?
|
|
alicce
Sep 03, 2008 Kl. 01:15 PM
|
SCT. EMETRI er intet mindre end verdens bedste nummer!!
Den går gennem marv og ben... altså på den gode måde
Den er alt for overset!
|
|
Artemis
Sep 03, 2008 Kl. 05:05 PM
|
Citér: Bent wrote:
Kringsat af Fiender.
Den er råtøff!
OM'er?
Could u please explain?
http://www.youtube.com/watch?v=YqTtYEmsnsU
Dette er en ommer
|
|
BLerke
Jun 02, 2009 Kl. 05:54 PM
|
Hej Marianne
Ja det må du jo vide alt om du bor der jo...Bern ....Sø....bum....ren
Hvis Min vej kommer forbi er jeg så velkommen til en kop kaffe Marianne...Ditte...Artemis...SøsterBLerke
|
|
Rita
Jun 02, 2009 Kl. 05:57 PM
|
ÆV så gik man her og troede man var sluppet for Artemis, Ditte osv osv osv. intetsigende, kedelige kommentarer.
Hvis man vælger at blive banned bruger, hvorfor i alverden vælger man at skrive alligevel
Det var ellers ligefør Opslagstavlen var blevet hyggelig igen.
|
|
Mille Carterfan
Jun 02, 2009 Kl. 08:25 PM
|
Det er ikke samme person, men de kender hinanden, så mon ikke der kommer en kommentar i ny og næ fra Marianne på Berits profil.
|
|
Rita
Jun 02, 2009 Kl. 08:28 PM
|
Det er nemt at se forskel på hvem af dem der skriver i hvert fald, selvom det er fra samme profil...
|
|
Arnold
Jun 02, 2009 Kl. 10:28 PM
|
Citér: Mille Carterfan wrote:
så mon ikke der kommer en kommentar i ny og næ fra Marianne på Berits profil.
Jo der kommer nok mange i My og Bæ
|
|
kimzoom
Jun 02, 2009 Kl. 10:39 PM
|
Savner da kællingen, så det gør mig ikke noget at de skriver på tværs af profilen
|
|
BLerke
Jun 03, 2009 Kl. 12:20 AM
|
Citér: kimzoom wrote:
Savner da kællingen, så det gør mig ikke noget at de skriver på tværs af profilen
Jeg savner da også dig trold
|
|
Slaske
Jun 03, 2009 Kl. 02:36 PM
|
Jamen det var så det, Jeg vil gerne sige tak til dem herinde jeg har kendt. Tak for den tid vi har brugt sammen. Nu vil jeg begive mig ud i den virkelige verden og møde mine venner ansigt til ansigt, min søns alder har gjort, at jeg har fået en form for frihed, og den skal ikke bruges her på internettet. Så kære moderatorer nu må i gerne slette min profil. Det jeg for fremtiden skal se kan jeg se på opslagstavlen og på den officielle side. Jeg ved at mange af jer ønsker mig hen hvor peberet gror, der er jeg på vej hen af helt fri vilje. Husk at kun kærlighed kan rede verden… Far-vel og farvel.
Ovenstående skrev "Hende med de mange navne" for et stykke tid siden. Mange var glade, andre ligeglade og knapt så mange græd og nogen lod som ingenting. Men hun blir sgu ved, gør hun! Der er naturligvis plads til alle i et offentligt forum, men det virker sgu patetisk på mig, at fyre sådan en svada af og så skrive videre i en andens navn. Først i den tro at hun ikke var genkendt og siden som afsløret. Ganske nem at genkende iøvrigt, for hun staver, som hest spiller bowling!
Vor herre bevares!!
|
|
Slaske
Jun 03, 2009 Kl. 02:39 PM
|
Citér: BLerke wrote:
Hej Marianne
Ja det må du jo vide alt om du bor der jo...Bern ....Sø....bum....ren
Hvis Min vej kommer forbi er jeg så velkommen til en kop kaffe Marianne...Ditte...Artemis...SøsterBLerke
Hvad mon hun hentyder til, når manden hedder Severinsen
|
|
BLerke
Jun 03, 2009 Kl. 08:03 PM
|
Se bare hvor vi kan få jer op af stolene alle sammen ja der er nogen af os som ikke staver så godt... men indtil videre har i jo ikke haft problemer ned at læse ordene
Pas nu på med at skælde sådan ud for du ved jo ikke hvem du sårer vi er 5 om denne profil
|
|
Rita
Jun 03, 2009 Kl. 08:20 PM
|
Hvor er ignore add knappen
|
|
Mille Carterfan
Jun 04, 2009 Kl. 07:14 AM
|
Hvor er banned knappen
|
|
Sirius
Jun 04, 2009 Kl. 09:21 AM
|
Jamen det var så det, Jeg vil gerne sige tak til dem herinde jeg har kendt. Tak for den tid vi har brugt sammen. Nu vil jeg begive mig ud i den virkelige verden og møde mine venner ansigt til ansigt, min søns alder har gjort, at jeg har fået en form for frihed, og den skal ikke bruges her på internettet. Så kære moderatorer nu må i gerne slette min profil. Det jeg for fremtiden skal se kan jeg se på opslagstavlen og på den officielle side. Jeg ved at mange af jer ønsker mig hen hvor peberet gror, der er jeg på vej hen af helt fri vilje. Husk at kun kærlighed kan rede verden… Far-vel og farvel.
Ovenstående skrev "Hende med de mange navne" for et stykke tid siden. Mange var glade, andre ligeglade og knapt så mange græd og nogen lod som ingenting. Men hun blir sgu ved, gør hun! Der er naturligvis plads til alle i et offentligt forum, men det virker sgu patetisk på mig, at fyre sådan en svada af og så skrive videre i en andens navn. Først i den tro at hun ikke var genkendt og siden som afsløret. Ganske nem at genkende iøvrigt, for hun staver, som hest spiller bowling!
Vor herre bevares!!
Tja, man burde vel følge Slaskes eksempel. Det er sgu da efterhånden ren børnehave herinde...
Til Slaske: Nyd nu dit otium fra dette forum, og nyd i stedet den ægte vare i form af kongens koncerter... og god rund dag senere på året...
|
|
Slaske
Jun 04, 2009 Kl. 09:38 AM
|
Citér: Sirius wrote:
Vor herre bevares!!
Tja, man burde vel følge Slaskes eksempel. Det er sgu da efterhånden ren børnehave herinde...
Til Slaske: Nyd nu dit otium fra dette forum, og nyd i stedet den ægte vare i form af kongens koncerter... og god rund dag senere på året...
Sirius, jeg tror du har misforstået mig! De første 11-12 linier er skrevet af, ja lad os kalde hende for Marianne, for et par måneder siden. Det er hendes svage rygrad for at holde ord, jeg anfægter.
Jeg har ikke planer om at trække mig tilbage fra dette udmærkede forum.
Og tak for din hilsen mht. "rund dag"!!
|
|
Slaske
Jun 04, 2009 Kl. 09:42 AM
|
Citér: BLerke wrote:
Se bare hvor vi kan få jer op af stolene alle sammen ja der er nogen af os som ikke staver så godt... men indtil videre har i jo ikke haft problemer ned at læse ordene
Pas nu på med at skælde sådan ud for du ved jo ikke hvem du sårer vi er 5 om denne profil
Så få da hver sin profil, så kan I alle blive personlige!
|
|
Sirius
Jun 04, 2009 Kl. 12:54 PM
|
Arhh, nu er jeg med... men så velkommen tilbage da
|
|
anja
Jun 06, 2009 Kl. 12:22 AM
|
Du er jo syg i hovedet Marianne.............! Når du én gang har ønsket at melde dig ud af dette forum, så bliv for søren da væk.
Folk bliver jo ikke ved med at kommentere dine/jeres indlæg fordi du/I er interessante men simpelthen kun fordi du/I er a pain in the a..
|
|
anja
Jun 06, 2009 Kl. 12:56 AM
|
Jeg tror sgu også jeg vil til at skrive i Arnolds profil så, når det åbenbart er helt legalt
|
|
Christensen
Jun 06, 2009 Kl. 04:06 AM
|
Du må ikke gå slå på mor
|
|