Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
LP Derudaf Forever labelfarve [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=234]

Kasper 
Apr 18, 2004 Kl. 10:00 PM
LP Derudaf Forever labelfarve

Ved sammenligning at diverse billeder af labelen på Derudaf Forever (tak til Brian), så viser det sig, at den både er udsendt på rød og sort label, hvilket naturligvis er smidt i diskografien.

Er der nogle, som har købt LP'en på udgivelsesdagen og dermed kan oplyse, hvilken labelfarve LP'en oprindeligt er udsendt på?

Selv købte jeg den desværre kun på CD på udgivelsesdagen, da jeg først umiddelbart derefter virkeligt fik øjnene op for, at man ikke behøvedes nøjes med at købe gamle skiver på LP men i principptet kunne købe alt sådan.

Før eller siden så bliver CD'er et forældet medie, mens vinyl består. Senest tænker jeg på det indlæg på TV2 lørdag aften, hvor Statsbiblioteket oplyste, at op mod 20% af de ældre CD'er er ulæselige. Det sker sgu ikke med vinyl, hvis man opbevarer dem ordentligt. LÆNGE LEVE VINYL.

KnOrr 
Apr 18, 2004 Kl. 10:15 PM
Re: LP Derudaf Forever labelfarve

Jeg hørte også at TV-2 (som var et af de første bands der lavede CD'er), at de originale er begyndt at være totalt ubrugelige.. Desuden skulle folk som virkelig har et musikøre, kunne høre at der "mangler" nogle toner o.l !

KnOrr

Kasper 
Apr 18, 2004 Kl. 10:28 PM

Citér:
KnOrr wrote:
Jeg hørte også at TV-2 (som var et af de første bands der lavede CD'er), at de originale er begyndt at være totalt ubrugelige.. Desuden skulle folk som virkelig har et musikøre, kunne høre at der "mangler" nogle toner o.l !

KnOrr

Ja, selvfølgelig var det danske TV2, som lavede de første CD'er

Noget helt andet er, at på CD-formatet er der altså skåret nogle af de periferere lyde af i forhold til på LP'en, og på de der minidiscs er der bare skåret endnu mere af.

Fagre Nye Verde
vi kommer nu
tag godt imod os
tror du vi kan nå det
åhja vi ka
hvis vi skynder os

kimzoom 
Apr 18, 2004 Kl. 10:38 PM

Købte min da den kom ud, og den har sort label

Kasper 
Apr 18, 2004 Kl. 10:42 PM

Citér:
kimzoom wrote:
Købte min da den kom ud, og den har sort label

Var det på dagen, Pink Panter?

[Edited by Kasper på Apr 18, 2004 Kl. 10:43 PM]

Seve 
Apr 19, 2004 Kl. 07:19 AM

Den allerførste CD jeg købte var "Rigtige mænd gider ikke høre mere vrøvl" med TV2. Måske jeg lige skulle høre om der stadigvæk er lidt "støj" på.....

Ugh
Seve

Strengelegen 
Apr 19, 2004 Kl. 01:55 PM

De var Tøsdrengenene : Alle vore håb - der udkom som den første CD i Danmark

KnOrr 
Apr 19, 2004 Kl. 05:03 PM

Citér:
Strengelegen wrote:

De var Tøsdrengenene : Alle vore håb - der udkom som den første CD i Danmark

Nu sagde jeg heller ikke at de var DE første... Jeg skrev at de var ÉT af de første bands!

KnOrr 
Apr 19, 2004 Kl. 05:06 PM

Citér:
Kasper wrote:
Citér:
KnOrr wrote:

KnOrr

Kasper.. Hvorfor skulle det egentlig tages som en selvfølge, at TV-2 lavede den første CD..? Jeg hørte bare i Nyhederne at de var nogle at de første... Ikke andet

Kasper 
Apr 19, 2004 Kl. 05:58 PM

Citér:
KnOrr wrote:
Kasper.. Hvorfor skulle det egentlig tages som en selvfølge, at TV-2 lavede den første CD..? Jeg hørte bare i Nyhederne at de var nogle at de første... Ikke andet

Indsatte da også en smiley. Bandet havde succes i starten af 80'erne, og har eksisteret i (for?) mange år ligesom Gnags.

I tråden http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=3e537e3b%240%24243%24edfadb0f%40dread15.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DISO-8859-1%26q%3D%252Byummi%2B%252Bvoksen%2Bgroup%253Adk.kultur.musik.*%26btnG%3DS%25F8g%26meta%3Dgroup%253Ddk.kultur.musik.* , som jeg startede, så står der et sted, at Tøsedrengene udsendte den første danske CD, mens der et andet sted står, at det var Sneakers efterfulgt af News.

Strengelegen 
Maj 08, 2004 Kl. 08:35 PM

Citér:
Kasper wrote:
Ved sammenligning at diverse billeder af labelen på Derudaf Forever (tak til Brian), så viser det sig, at den både er udsendt på rød og sort label, hvilket naturligvis er smidt i diskografien.

Er der nogle, som har købt LP'en på udgivelsesdagen og dermed kan oplyse, hvilken labelfarve LP'en oprindeligt er udsendt på?

Selv købte jeg den desværre kun på CD på udgivelsesdagen, da jeg først umiddelbart derefter virkeligt fik øjnene op for, at man ikke behøvedes nøjes med at købe gamle skiver på LP men i principptet kunne købe alt sådan.

Før eller siden så bliver CD'er et forældet medie, mens vinyl består. Senest tænker jeg på det indlæg på TV2 lørdag aften, hvor Statsbiblioteket oplyste, at op mod 20% af de ældre CD'er er ulæselige. Det sker sgu ikke med vinyl, hvis man opbevarer dem ordentligt. LÆNGE LEVE VINYL.

MC´en er også udsendt både i rød og sort :

Brian 
Maj 08, 2004 Kl. 09:23 PM

Der mangler sikkert en hel del endnu mellem himmel og jord i Kaspers diskograf

Besøgende siden 2002

tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)