Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Nye sange? [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=2105]

Dikael Hval 
Jul 10, 2005 Kl. 04:21 PM
Nye sange?

der findes mange sange som kun er spillet til koncerter, og fornyligt hørte jeg at mange af de sange også er indspillet, men aldrig udsendt, kan bl.a. nævne vera pabviolas drø,mme. Alligevel er der folk der har de sange. hvor får man dem?
Hvordan gør man?
Ligeledes må der jo findes oceaner af gamle interwiews fra tv og radio, kan man på nogen som helst måde få fat på sådan nogen?
mange af de gamle interwiews med gasolin er jo fra før vi blev født, og desværre genudsender dr jo kun skod programmer og aldrig nogen af de gamle Larsen ting jeg gerne vil se eller høre.


Brian 
Jul 10, 2005 Kl. 04:51 PM
Re: Nye sange?

Citér:
Dikael Hval wrote:
der findes mange sange som kun er spillet til koncerter, og fornyligt hørte jeg at mange af de sange også er indspillet, men aldrig udsendt, kan bl.a. nævne vera pabviolas drø,mme. Alligevel er der folk der har de sange. hvor får man dem?
Hvordan gør man?
Ligeledes må der jo findes oceaner af gamle interwiews fra tv og radio, kan man på nogen som helst måde få fat på sådan nogen?
mange af de gamle interwiews med gasolin er jo fra før vi blev født, og desværre genudsender dr jo kun skod programmer og aldrig nogen af de gamle Larsen ting jeg gerne vil se eller høre.

Skulle du spørge fra nogen ?? du kunne prøve at bringe en efterlysning i Den Blå Avis .

Michael Jensen 
Jul 10, 2005 Kl. 04:53 PM
Re: Nye sange?

Citér:
Dikael Hval wrote:
der findes mange sange som kun er spillet til koncerter, og fornyligt hørte jeg at mange af de sange også er indspillet, men aldrig udsendt, kan bl.a. nævne vera pabviolas drø,mme. Alligevel er der folk der har de sange. hvor får man dem?
Hvordan gør man?
Ligeledes må der jo findes oceaner af gamle interwiews fra tv og radio, kan man på nogen som helst måde få fat på sådan nogen?
mange af de gamle interwiews med gasolin er jo fra før vi blev født, og desværre genudsender dr jo kun skod programmer og aldrig nogen af de gamle Larsen ting jeg gerne vil se eller høre.


Hvad er det for ting du efterlyser, mere præcist?

Brian 
Jul 10, 2005 Kl. 05:39 PM
Re: Nye sange?

Hvor har du hørt at Vera pabviolas drømme og andre er blevet indspillet ??

Hvis du ved det må de findes der .


Hosper 
Jul 10, 2005 Kl. 05:48 PM
Re: Nye sange?

Var der ikke også noget med at de havde indspillet et nummer til 7-9-13, der hed 7-9-13, men som blev pillet af i sidste øjeblik


hsanders 
Jul 10, 2005 Kl. 06:05 PM
Re: Nye sange?

Dikael Hval:

Der findes folk der optager sange til koncerter i god kvalitet, og derfor kan de høre dem derhjemme.

Interviews, gamle TV-udsendelser m. m. har folk liggende privat derhjemme, fordi de optog dem helt tilbage fra 70'erne og frem. Jeg skal ikke kunne sige, hvordan du skal efterlyse disse ting. Men hvis du kender nogle som hører Kim Larsen, kan du jo spørge om de tilfældigvis skulle have nogle optagelser liggende.


Dikael Hval 
Jul 10, 2005 Kl. 08:21 PM
Re: Nye sange?

Brian du er muligvis moderator, og du har muligvis en masse at skulle have sagt på det her site, MEN seriøst, hvis ikke du kan svare folk ordenligt, hvorfor så overhovedet svare dem?
Brian føler du dig virkelig så meget bedre end andre mennesker, siden du ikke kan svare folk ordenligt? som Larsen ville have sagt "høflighed koster ikke noget"

Heldigvis er jeg hverken moderator eller administrator eller lign på dette site, jeg er en ganske almindelig helt ny bruger, MEN hvis jeg ejede denne side ville jeg strax tage SAMTLIGE dine rettigheder fra dig, fordi du TIT opføre dig uforskammet overfor folk, og fordi du åbenbart føler du er mere værd end andre. Det er ikke sikkert at alle på denne side er enig med mig, da der tilsyneladende er MANGE herinde der må gå med en konstant smag af lort i munden, fordi de åbenbart synes det er fedt at slikke folk som dig i røven (her nævnes ingen navne). Jeg ved ikke hvad de får ud af det, men måske er de bare ligesom dig.

Nå, men det kan da også være det er mig selv der er forkert på den, men efter at have læst en del af de indlæg der er herinde kan jeg se at visse mennesker svare du vældig pænt og høfligt (typisk dem der slikker dig i røven), mens en del andre bare får et uhøfligt svar fra dig, lign. det jeg selv fik før. Et svar der nærmest siger ja det gør der og jeg ved godt hvor og hvordan og jeg har måske noget selv, men jeg vil da ALDRIG dele det med en gnom som dig. Ok det var ikke det du skrev, men læs selv det svar du gav og se om du ikke selv mener du lige så godt kunne have skrevet sådan.


Dikael Hval 
Jul 10, 2005 Kl. 08:23 PM
BRIAN

Det var den her jeg tænkte på "Skulle du spørge fra nogen ?? du kunne prøve at bringe en efterlysning i Den Blå Avis . "

Virker nærmest som om du skriver, hvad rager det dig, jo tingene findes, men dem skal du fandeme ikke have fingre i, de er forbeholdt os RIGTIGE fans.


Dikael Hval 
Jul 10, 2005 Kl. 08:24 PM
Re: Nye sange?

Det var den her jeg tænkte på "Skulle du spørge fra nogen ?? du kunne prøve at bringe en efterlysning i Den Blå Avis . "

Virker nærmest som om du skriver, hvad rager det dig, jo tingene findes, men dem skal du fandeme ikke have fingre i, de er forbeholdt os RIGTIGE fans.


Dikael Hval 
Jul 10, 2005 Kl. 08:29 PM
Re: Nye sange?

Hosper aner det ikke, men det skal nok passe, men hvor pokker får man fat i den slags?


Dikael Hval 
Jul 10, 2005 Kl. 08:31 PM
Re: Nye sange?

hasanders ok, tak for hjælpen, lyder egentlig meget rigtigt, men kender desværre ikke så mange andre end mig selv som er fan af larsen.


Mathilde 
Jul 10, 2005 Kl. 08:31 PM
Re: Nye sange?

Det gør man vist ikke.


Dikael Hval 
Jul 10, 2005 Kl. 08:32 PM
Re: Nye sange?

Michael har sendt dig en privat besked, men kan oplyse om at jeg mangler ALT hvad jeg kan komme i nærheden af, af de ting jeg spurgte på.


Dikael Hval 
Jul 10, 2005 Kl. 08:34 PM
Re: Nye sange?

Mathilde hvad gør man vist ikke?


Stougaard 
Jul 10, 2005 Kl. 08:34 PM
Re: Nye sange?

Citér:
Dikael Hval wrote:
Brian du er muligvis moderator, og du har muligvis en masse at skulle have sagt på det her site, MEN seriøst, hvis ikke du kan svare folk ordenligt, hvorfor så overhovedet svare dem?
Brian føler du dig virkelig så meget bedre end andre mennesker, siden du ikke kan svare folk ordenligt? som Larsen ville have sagt "høflighed koster ikke noget"

Heldigvis er jeg hverken moderator eller administrator eller lign på dette site, jeg er en ganske almindelig helt ny bruger, MEN hvis jeg ejede denne side ville jeg strax tage SAMTLIGE dine rettigheder fra dig, fordi du TIT opføre dig uforskammet overfor folk, og fordi du åbenbart føler du er mere værd end andre. Det er ikke sikkert at alle på denne side er enig med mig, da der tilsyneladende er MANGE herinde der må gå med en konstant smag af lort i munden, fordi de åbenbart synes det er fedt at slikke folk som dig i røven (her nævnes ingen navne). Jeg ved ikke hvad de får ud af det, men måske er de bare ligesom dig.

Nå, men det kan da også være det er mig selv der er forkert på den, men efter at have læst en del af de indlæg der er herinde kan jeg se at visse mennesker svare du vældig pænt og høfligt (typisk dem der slikker dig i røven), mens en del andre bare får et uhøfligt svar fra dig, lign. det jeg selv fik før. Et svar der nærmest siger ja det gør der og jeg ved godt hvor og hvordan og jeg har måske noget selv, men jeg vil da ALDRIG dele det med en gnom som dig. Ok det var ikke det du skrev, men læs selv det svar du gav og se om du ikke selv mener du lige så godt kunne have skrevet sådan.



Kære lille Dikhael.

Nu skinner det jo tydeligt igennem at du er ny bruger her og du ikke kende Brian.
Brian er fin fin fyr, der gerne hjælper ALLE.
Mit indtryk er ikke at nogle slikker nogle i røven.

Nu ved jeg ikke om du ved at det er ULOVLIGT at optage kims koncerter- men det er det, og derfor skriver man jo ikke her på en offentlig side : JA jeg har den og den sang fra den og den koncert, eller jeg kom lige forbi kims øve lokale i dag og optog lilge det og det. Det er jo simpelthen ulovligt!
At der findes sådanne optagelser skal jeg ikke benægte at der gør, for det gør der jo sikkert. men INGEN ville da fortælle dig det som ny bruger. Du kunne jo være en af Kims penge drenge der lige skulle tjekke ud,også knalde en for ulovlig besidelse af ulovligt matriale.
Folk vil jo gerne kunne stole på hinanden, og man stoler bare ikke på en ny tilkommende, slet ikke når vedkommende fører sig frem som du jo har haft gjort i MINE øjne.
Jeg håber du forstå hvorfor Brian har svaret som han har, jeg er sikker på at du ville ku li Brian, hvis du lige gav ham en chance for han er en fin fin fyr, og det er sikkert muligt at manden har noget som du ikke har eller jeg har. Men det er da en ærlig sag!
Jeg vil da heller ikke dele ud til gud og hvermand jeg ikke kender!
Så tag lige og slå lidt koldt vand i blodet her i den hede sommer varme!Og opfør dig ordentligt over for andre mennesker, du tilsyneladene ikke kender!

Strengelegen 
Jul 10, 2005 Kl. 08:35 PM
Re: Nye sange?

Citér:
Dikael Hval wrote:
hasanders ok, tak for hjælpen, lyder egentlig meget rigtigt, men kender desværre ikke så mange andre end mig selv som er fan af larsen.



Jaaa - Brian har du jo nok udelukket

Mathilde 
Jul 10, 2005 Kl. 08:36 PM
Re: Nye sange?

Citér:
Dikael Hval wrote:
Mathilde hvad gør man vist ikke?


Får fat i den slags... Numre som 7-9-13...

Strengelegen 
Jul 10, 2005 Kl. 08:38 PM
Re: Nye sange?

Citér:
Stougaard wrote:


Nu skinner det jo tydeligt igennem at du er ny bruger her




Med den fart han skriver indlæg på - så er selv Kaspers rekord i fare

Brian4291 
Jul 10, 2005 Kl. 08:45 PM
Re: Nye sange?

Hvad er det de siger over i Odense

At man ligger som man selv har redt

og på chatten står der at vi skal tale pænt til hinanden


Og foresten, så god jagt, I DEN BLÅ AVIS


Dikael Hval 
Jul 10, 2005 Kl. 08:49 PM
Re: Nye sange?

Ja ja ok, sorry hvis jeg fornærmede nogen. men seriøst som jeg skrev, hvis ikke man kan svare folk ordenligt er det da bedre at lade vær med at svare.
Jeg var ikke klar over at tv og radio optagelser og egne privat optagelser, eller gaver fra Larsen var ulovlige.
Og jo jeg forstår godt hvis manden ikke bare vil have alle de spændende ting ud til gud og hver mand, men det koster stadig ikke noget at svare høfligt, eller lade vær med at svare.
Uanset om tingene er lovlige eller ej, koster et råd om hvor man får fat i tingene ihvertfald ikke noget, eller et høfligt svar om at det man spørger efter faktisk er ulovligt, og derfor ikke accepteret.
Sjovt nok ser man helt tydeligt andre indlæg på denne side hvor der blir snakket om de sange fra koncerterne.
Seriøst tror nogen af jer selv at Larsen, som ikke intressere sig for penge, har pengemænd til at gå og tjekke om der er nogen fans der har optagelser der ikke er udgivet?
Hvis Larsen spiller tingene til en koncert er det vel fordi de skal høres og ikke fordi de skal ties ihjel.


jesper 
Jul 10, 2005 Kl. 08:50 PM
Re: Nye sange?

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Stougaard wrote:


Nu skinner det jo tydeligt igennem at du er ny bruger her




Med den fart han skriver indlæg på - så er selv Kaspers rekord i fare



Haha... Der går ikke længe inden kasper kommer med nogle kommentarer, samt senere nogle tilføjelser, for at 1. Pladsen ikke skal være i fare

Dikael Hval 
Jul 10, 2005 Kl. 08:54 PM
Re: Nye sange?

skal nok lade vær med at skrive så hurtigt, så jeg ikke hugger nogens rekorder


Stougaard 
Jul 10, 2005 Kl. 08:56 PM
Re: Nye sange?

Citér:
Dikael Hval wrote:
Ja ja ok, sorry hvis jeg fornærmede nogen. men seriøst som jeg skrev, hvis ikke man kan svare folk ordenligt er det da bedre at lade vær med at svare.
Jeg var ikke klar over at tv og radio optagelser og egne privat optagelser, eller gaver fra Larsen var ulovlige.
Og jo jeg forstår godt hvis manden ikke bare vil have alle de spændende ting ud til gud og hver mand, men det koster stadig ikke noget at svare høfligt, eller lade vær med at svare.
Uanset om tingene er lovlige eller ej, koster et råd om hvor man får fat i tingene ihvertfald ikke noget, eller et høfligt svar om at det man spørger efter faktisk er ulovligt, og derfor ikke accepteret.
Sjovt nok ser man helt tydeligt andre indlæg på denne side hvor der blir snakket om de sange fra koncerterne.
Seriøst tror nogen af jer selv at Larsen, som ikke intressere sig for penge, har pengemænd til at gå og tjekke om der er nogen fans der har optagelser der ikke er udgivet?
Hvis Larsen spiller tingene til en koncert er det vel fordi de skal høres og ikke fordi de skal ties ihjel.


Det kan da godt være kim er ligeglad, men det er de mennesker der er bag ham jo nok ikke, de skal jo tjæne penge, så de kan få deres løn, der er jo noget der hedder COPYDAN, og hvad med pladeselskaberne, hvis folk bare selv optager koncerterne og gir dem ud til alle og enhver, så det behøver jo ikke komme fra Kim selv!

jesper 
Jul 10, 2005 Kl. 09:28 PM
Re: Nye sange?

Citér:
Dikael Hval wrote:
Brian du er muligvis moderator, og du har muligvis en masse at skulle have sagt på det her site, MEN seriøst, hvis ikke du kan svare folk ordenligt, hvorfor så overhovedet svare dem?
Brian føler du dig virkelig så meget bedre end andre mennesker, siden du ikke kan svare folk ordenligt? som Larsen ville have sagt "høflighed koster ikke noget"

Heldigvis er jeg hverken moderator eller administrator eller lign på dette site, jeg er en ganske almindelig helt ny bruger, MEN hvis jeg ejede denne side ville jeg strax tage SAMTLIGE dine rettigheder fra dig, fordi du TIT opføre dig uforskammet overfor folk, og fordi du åbenbart føler du er mere værd end andre. Det er ikke sikkert at alle på denne side er enig med mig, da der tilsyneladende er MANGE herinde der må gå med en konstant smag af lort i munden, fordi de åbenbart synes det er fedt at slikke folk som dig i røven (her nævnes ingen navne). Jeg ved ikke hvad de får ud af det, men måske er de bare ligesom dig.

Nå, men det kan da også være det er mig selv der er forkert på den, men efter at have læst en del af de indlæg der er herinde kan jeg se at visse mennesker svare du vældig pænt og høfligt (typisk dem der slikker dig i røven), mens en del andre bare får et uhøfligt svar fra dig, lign. det jeg selv fik før. Et svar der nærmest siger ja det gør der og jeg ved godt hvor og hvordan og jeg har måske noget selv, men jeg vil da ALDRIG dele det med en gnom som dig. Ok det var ikke det du skrev, men læs selv det svar du gav og se om du ikke selv mener du lige så godt kunne have skrevet sådan.



Jeg synes du skal tage dig sammen før du skriver sådan noget vrøvl, hvis du er ny bruger af siden, hvordan ved du så hvordan brian plejer at svare ??

da du sjovt nok har lært at skrive, burde du også kunne læse, når du opretter dig som bruger af kjukken.dk acceptere du boardets fundats, udplyk lyder på følgende :

Følgende indlæg ønskes ikke:
- ”Mudderkastning”
- Personlige angreb
- Køb/salg/bytte af piratoptagelser og lignende.

VED AT OPRETTE MIG SOM BRUGER AF FORUMMET ACCEPTERER JEG OVENSTÅENDE FUNDATS OG VIL OVERHOLDE DEN

Og så er DU så uintelligent at dit første indlæg er en forespørgsel på Vera "Paulonas drømme" og da en moderater går opmærksom på at det ikke er det rette sted at spørge sviner du ham til, hvilket er endnu et brud på fundatset... tag dig dog sammen...

Brian er nok den mest hjælpsomme person du kan finde herinde, jeg tror ikke der er en eneste der vil gøre en invending imod min påstand... men kan du ikke klare dig under de regler du har oprettet dig under, eller under moderation af Brian... ja, så kan du finde et andet bageri...

En helt anden ting er, jeg ved godt nogle personer ligger inde med noget, og kan godt forstå du er interesseret i det, men da kjukken.dk indtil flere gange er blevet mødt med trusler om lukning, både mht. pirat optagelser, og også pga udklip, er dette taget af siden, og vi gør alt for at overholde dette, da en lukning sjældent fører noget godt med sig.. hvis nogle stadig skulle have en trang til at høre uudgivne sange skal dette gøres privat over mail, hvis du så er så uheldig at du ikke har mail adresserne på nogle, så skulle det være underligt at du ikke kun finde nogle "Venner" herinde som ville dele ud af deres "hvad rager det dig, jo tingene findes, men dem skal du fandeme ikke have fingre i, de er forbeholdt os RIGTIGE fans" samling.

Mvh Jesper - Og God sommerferie

kimzoom 
Jul 10, 2005 Kl. 09:33 PM
Re: BRIAN

Citér:
Dikael Hval wrote:
Det var den her jeg tænkte på "Skulle du spørge fra nogen ?? du kunne prøve at bringe en efterlysning i Den Blå Avis . "

Virker nærmest som om du skriver, hvad rager det dig, jo tingene findes, men dem skal du fandeme ikke have fingre i, de er forbeholdt os RIGTIGE fans.


hvor er du da dum!! /ignore add Dikael Hval!!

Hosper 
Jul 10, 2005 Kl. 10:16 PM
Re: Nye sange?

Citér:
jesper wrote:

Brian er nok den mest hjælpsomme person du kan finde herinde, jeg tror ikke der er en eneste der vil gøre en invending imod min påstand... men kan du ikke klare dig under de regler du har oprettet dig under, eller under moderation af Brian... ja, så kan du finde et andet bageri...




Kunne det være Bob's bageri


Jeg synes også at brian er en fin fyr

hsanders 
Jul 10, 2005 Kl. 10:49 PM
Re: Nye sange?

Dikael Hval:

Jeg er også lidt ked af dit personlige angreb mod Brian, omend jeg kan give dig ret i, at hans kommentar var noget ligegyldig. Herinde har jeg kun haft positive oplevelser med Brian, omend ikke mange, men jeg ved at han samt mange andre er klar til at dele ud af sin viden på en høflig og god måde.

Herinde er jeg langt fra den der ved mest (om Larsen m.m.) og er i besiddelse af mest, men jeg synes nu altid der har været god feedback på mine indlæg.

Jeg er glad for at du skriver din mening og tager emner op til debat, men nu hvor du er en helt ny bruger og ikke er så meget "inde i varmen" (endnu), støder det nok en del, at du allerede disker op med en "lang" diskussion/anklage.

Men jeg håber da bestemt at du bliver, og jeg er da sikker på, at alle dine indlæg også vil få god feedback.


Brian 
Jul 11, 2005 Kl. 12:09 AM
Re: Nye sange?

Hvad skal man da også svare på spørgsmål som ingen kan give et konkret og seriøst svar på !
"Hvor får man dem? Hvordan gør man?" prøv i Den Blå Avis det er en mulighed, der har der før været annonceret pirat varer af hjemmebrændte skiver og dvd'er.

Derfor denne henstilling, tak for de pæne ord


Bent 
Jul 11, 2005 Kl. 06:37 AM
Re: Nye sange?

Citér:
Hosper wrote:
Var der ikke også noget med at de havde indspillet et nummer til 7-9-13, der hed 7-9-13, men som blev pillet af i sidste øjeblik


nej det var "tak for Jazz"

Michael Jensen 
Jul 11, 2005 Kl. 09:06 AM
Re: Nye sange?

Og "Anne Sofie" og "Internationale" (selvom den jo udkom på "Bæreklang")..... Nå, men altdså hvor om alting er, så velkommen til Dikael Hval, der som ny bruger lige skal lære jargongen og måden at skrive/være på herinde. Det skulle være muligt uden at få en spand lort i hovedet fra flere af de gamle, som jo egentlig burde kende reglerne, bl.a. til holdningen om personlige angreb (jvf. Zooms "Hvor er du dog dum"). God sommer til alle.

[Edited by Michael Jensen på Jul 11, 2005 Kl. 09:07 AM]


Dikael Hval 
Jul 11, 2005 Kl. 05:47 PM
Re: Nye sange?

Ja ja ok ok undskyld jeg startede med at fornærme jer men blev bare så vred over det, og jo jeg har set det andre steder her på boardet også, MEN hvorom alting er, hvis det er jagongen herinde så lever jeg med det, og tager det så som en humoristisk måde at sige jeg ikke overholdt reglerne, selvom det altså IKKE var for at bryde reglerne, jeg havde som sagt IKKE tænkt over at det kunne være en pirat kopi når numret aldrig har været udgivet. Pirat kopier betyder for mig de tåber der tager en orginal udgivelse f.eks. victoria fra 7-9-13 og kopiere numret direkte fra 7-9-13 albumet også sælger det videre, seriøst der kan jeg se svineriet.

Nu vil nogen sikkert spørge hvad er forskellen på at stjæle victoria fra den almindelige 7-9-13 plade, og tage et nummer som f.eks. ´vera pablionas drømme der ALDRIG er udgivet på noget officielt larsen album?
Jo ser i, det almindelige 7-9-13 album er udgivet officielt (og det er ikke engang svært at få fat på), det er udgivet med henblik på at pladeselskaber osv. skal tjene penge på det, enhver idiot kan gå hen til deres plade pusher og købe det, altså er det dybt forkasteligt at hugge derfra.
Vera pabviolas drømme er ikke officielt udgivet nogen steder, altså kan det vel ikke være lavet med henblik på at tjene penge, altså kan jeg ikke rigtigt se hvor lovbrudet ligger hvis man har fået det som gave, eller man selv har optaget det ved en eller anden koncert man i forvejen havde betalt 250-350 kr for at komme ind til.
Men ok er det ulovligt så er det ulovligt og jeg forstår godt at i ikke ønsker at få siden overbegjort af ulovligheder, for hvor skal vi så finde de oplysninger om de almindelige udgivelser, som vi allesammen i forvejen kender og har købt og betalt.
så ok Brian dit svar er tilgivet.

MEN så et surt opstød herfra som i kan videregive til pladeselskaberne og pengemændene!
send ALT hvad i har af larsen sange på gaden, så vi der er intresseret i dem kan gå hen og købe dem fuldt ud lovligt, istedet for at tvinge os til at bryde loven, ved at fremskaffe såkaldte piratoptagelser, af numre som vi elsker pga. vi er fans af larsen, men ALDRIG får mulighed for at høre mere når vi har været til de årlige larsen koncerter.
For fanden det er numre i alligevel ALDRIG kommer til at tjene en kr. når i ikke udsender dem, hvorfor skal i så tvinge os ud i kriminalitet? kan i ikke bare enten udgive dem eller lovliggøre at vi har dem?
en rigtig fan har da de ORGINALE plader og dem har han købt og betalt! men når nu man har ALLE de orginale udgivelser, og man ved der findes flere sange, og man gerne vil have det hele, hvorfor får man så ikke muligheden?

Hvad med radio og tv optagelserne er de også ulovlige, eller er det bare fordi de ikke findes?

Findes der slet ingen LOVLIGE måder at få fat på de efterlyste ting? skal man tvinges til at være kriminel?


hsanders 
Jul 11, 2005 Kl. 06:32 PM
Re: Nye sange?

Hvis Kim Larsen ønskede at udgive Vera Pavlonas Drømme, havde han vel gjort det...Pånær hvis Poul Bruun endnu engang har stoppet ham


Mille Carterfan 
Jul 11, 2005 Kl. 06:37 PM
Re: Nye sange?

Jeg vil bare gerne vide hvem der slikker Brian i røven ?
Hvis man kan udtale at folk slikker Brian i røven, må man også kunne sige hvem.

Har dog ikke oplevet at nogen gør det.
Føler du dig slikket Brian


kimzoom 
Jul 11, 2005 Kl. 06:40 PM
Re: Nye sange?

Citér:
Mille Carterfan wrote:
Jeg vil bare gerne vide hvem der slikker Brian i røven ?
Hvis man kan udtale at folk slikker Brian i røven, må man også kunne sige hvem.

Har dog ikke oplevet at nogen gør det.
Føler du dig slikket Brian


man er ikke en mand før man har prøvet en mand... så seffis har brian prøvet at blive slikket i numsen!! Ligesom os andre

Hosper 
Jul 11, 2005 Kl. 07:24 PM
Re: Nye sange?

Citér:
Bent wrote:
Citér:
Hosper wrote:
Var der ikke også noget med at de havde indspillet et nummer til 7-9-13, der hed 7-9-13, men som blev pillet af i sidste øjeblik


nej det var "tak for Jazz"


Var der ikke også en der hed 7-9-13

hsanders 
Jul 11, 2005 Kl. 07:26 PM
Re: Nye sange?

Jo, jeg har også hørt lidt om den 7-9-13 sang. Jeg kan dog ikke huske i hvilken forbindelse..Desværre..


Arnold 
Jul 11, 2005 Kl. 08:28 PM
Re: Nye sange?

7-9-13 så sidder man der.
og banker under bordet,
mens man synger den her,
om 100 år, er altig glemt,
hele livet er jo bare,
spøg og skimt


[Edited by Arnold på Jul 11, 2005 Kl. 08:35 PM]


Strengelegen 
Jul 11, 2005 Kl. 08:39 PM
Re: Nye sange?

Citér:
Arnold wrote:
7-9-13 så sidder man der.
og banker under bordet,
mens man synger den her,
om 100 år, er altig glemt,
hele livet er jo bare,
spøg og skimt



Jeg tvivler på at han har indspillet en John Mogensen sang

Arnold 
Jul 11, 2005 Kl. 08:43 PM
Re: Nye sange?

Nej det tror jeg heller ikke han har. Kom bare lige i tanke om den sang


Brian 
Jul 12, 2005 Kl. 12:22 AM
Re: Nye sange?

Citér:
Dikael Hval wrote:
Ja ja ok ok undskyld jeg startede med at fornærme jer men blev bare så vred over det, og jo jeg har set det andre steder her på boardet også, MEN hvorom alting er, hvis det er jagongen herinde så lever jeg med det, og tager det så som en humoristisk måde at sige jeg ikke overholdt reglerne, selvom det altså IKKE var for at bryde reglerne, jeg havde som sagt IKKE tænkt over at det kunne være en pirat kopi når numret aldrig har været udgivet. Pirat kopier betyder for mig de tåber der tager en orginal udgivelse f.eks. victoria fra 7-9-13 og kopiere numret direkte fra 7-9-13 albumet også sælger det videre, seriøst der kan jeg se svineriet.

Nu vil nogen sikkert spørge hvad er forskellen på at stjæle victoria fra den almindelige 7-9-13 plade, og tage et nummer som f.eks. ´vera pablionas drømme der ALDRIG er udgivet på noget officielt larsen album?
Jo ser i, det almindelige 7-9-13 album er udgivet officielt (og det er ikke engang svært at få fat på), det er udgivet med henblik på at pladeselskaber osv. skal tjene penge på det, enhver idiot kan gå hen til deres plade pusher og købe det, altså er det dybt forkasteligt at hugge derfra.
Vera pabviolas drømme er ikke officielt udgivet nogen steder, altså kan det vel ikke være lavet med henblik på at tjene penge, altså kan jeg ikke rigtigt se hvor lovbrudet ligger hvis man har fået det som gave, eller man selv har optaget det ved en eller anden koncert man i forvejen havde betalt 250-350 kr for at komme ind til.
Men ok er det ulovligt så er det ulovligt og jeg forstår godt at i ikke ønsker at få siden overbegjort af ulovligheder, for hvor skal vi så finde de oplysninger om de almindelige udgivelser, som vi allesammen i forvejen kender og har købt og betalt.
så ok Brian dit svar er tilgivet.

MEN så et surt opstød herfra som i kan videregive til pladeselskaberne og pengemændene!
send ALT hvad i har af larsen sange på gaden, så vi der er intresseret i dem kan gå hen og købe dem fuldt ud lovligt, istedet for at tvinge os til at bryde loven, ved at fremskaffe såkaldte piratoptagelser, af numre som vi elsker pga. vi er fans af larsen, men ALDRIG får mulighed for at høre mere når vi har været til de årlige larsen koncerter.
For fanden det er numre i alligevel ALDRIG kommer til at tjene en kr. når i ikke udsender dem, hvorfor skal i så tvinge os ud i kriminalitet? kan i ikke bare enten udgive dem eller lovliggøre at vi har dem?
en rigtig fan har da de ORGINALE plader og dem har han købt og betalt! men når nu man har ALLE de orginale udgivelser, og man ved der findes flere sange, og man gerne vil have det hele, hvorfor får man så ikke muligheden?

Hvad med radio og tv optagelserne er de også ulovlige, eller er det bare fordi de ikke findes?

Findes der slet ingen LOVLIGE måder at få fat på de efterlyste ting? skal man tvinges til at være kriminel?

Jeg ved ikke hvor langt du vil hen med dine udskejelser, men ét er sikkert du får intet ud af at føre dig frem på den måde og slet ikke med den omgangstone. Piratoptagelser og kopier er ikke noget man normalt render rundt og reklamerer med, men er nærmere en privat sag. Man skal kende nogen og nogen kender nogen osv. det er sådan man oftest får fat på tingene og ikke midt i et stort flammehav mellem 500 mennesker og slet ikke i et offentlig forum som denne hvor de fleste helst vil være anonyme hvor hver gud og mand kan gå ind og læse og kontrollere hvad der bliver skrevet om. Tænk dig lidt om !

kristiangb 
Jul 12, 2005 Kl. 12:36 AM
Re: Nye sange?

Citér:
Dikael Hval wrote:
Ja ja ok ok undskyld jeg startede med at fornærme jer men blev bare så vred over det, og jo jeg har set det andre steder her på boardet også, MEN hvorom alting er, hvis det er jagongen herinde så lever jeg med det, og tager det så som en humoristisk måde at sige jeg ikke overholdt reglerne, selvom det altså IKKE var for at bryde reglerne, jeg havde som sagt IKKE tænkt over at det kunne være en pirat kopi når numret aldrig har været udgivet. Pirat kopier betyder for mig de tåber der tager en orginal udgivelse f.eks. victoria fra 7-9-13 og kopiere numret direkte fra 7-9-13 albumet også sælger det videre, seriøst der kan jeg se svineriet.

Nu vil nogen sikkert spørge hvad er forskellen på at stjæle victoria fra den almindelige 7-9-13 plade, og tage et nummer som f.eks. ´vera pablionas drømme der ALDRIG er udgivet på noget officielt larsen album?
Jo ser i, det almindelige 7-9-13 album er udgivet officielt (og det er ikke engang svært at få fat på), det er udgivet med henblik på at pladeselskaber osv. skal tjene penge på det, enhver idiot kan gå hen til deres plade pusher og købe det, altså er det dybt forkasteligt at hugge derfra.
Vera pabviolas drømme er ikke officielt udgivet nogen steder, altså kan det vel ikke være lavet med henblik på at tjene penge, altså kan jeg ikke rigtigt se hvor lovbrudet ligger hvis man har fået det som gave, eller man selv har optaget det ved en eller anden koncert man i forvejen havde betalt 250-350 kr for at komme ind til.
Men ok er det ulovligt så er det ulovligt og jeg forstår godt at i ikke ønsker at få siden overbegjort af ulovligheder, for hvor skal vi så finde de oplysninger om de almindelige udgivelser, som vi allesammen i forvejen kender og har købt og betalt.
så ok Brian dit svar er tilgivet.

MEN så et surt opstød herfra som i kan videregive til pladeselskaberne og pengemændene!
send ALT hvad i har af larsen sange på gaden, så vi der er intresseret i dem kan gå hen og købe dem fuldt ud lovligt, istedet for at tvinge os til at bryde loven, ved at fremskaffe såkaldte piratoptagelser, af numre som vi elsker pga. vi er fans af larsen, men ALDRIG får mulighed for at høre mere når vi har været til de årlige larsen koncerter.
For fanden det er numre i alligevel ALDRIG kommer til at tjene en kr. når i ikke udsender dem, hvorfor skal i så tvinge os ud i kriminalitet? kan i ikke bare enten udgive dem eller lovliggøre at vi har dem?
en rigtig fan har da de ORGINALE plader og dem har han købt og betalt! men når nu man har ALLE de orginale udgivelser, og man ved der findes flere sange, og man gerne vil have det hele, hvorfor får man så ikke muligheden?

Hvad med radio og tv optagelserne er de også ulovlige, eller er det bare fordi de ikke findes?

Findes der slet ingen LOVLIGE måder at få fat på de efterlyste ting? skal man tvinges til at være kriminel?


Det ville være fuldt ud lovligt at sende alt hvad man sidder inde med af uudgivet materialle ud - hvis man altså har bandets tilladelse. Husk på at det er deres musik og at de ejer den.
Med hensyn til de udgivet plader er det vist mere kompliceret idet pladeselskabet også ejer musikken.

Jeg er selv musikker og skriver også nogle gange en sang eller to. Og når man først har spillet den igennem et par gange går det op for en om den sang er god på en plade (ikke fordi jeg tror der er nogen der vil udsende mit musik ) eller om det er en "live" sang. Sådan er der bare noget musik der er. Det behøver ikke være noget vi kan høre, det kan være en intern ting i bandet. Men sådan er det og det må vi acceptere.

Strengelegen 
Jul 12, 2005 Kl. 06:32 AM
Re: Nye sange?

Citér:
kristiangb wrote:

...Jeg er selv musikker og skriver også nogle gange en sang eller to. Og når man først har spillet den igennem et par gange går det op for en om den sang er god på en plade


Hvis det er så nemt - Så har Larsen nok glemt at spille Kom tog og Come igennem et par gange

Bent 
Jul 12, 2005 Kl. 09:39 AM
Re: Nye sange?

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
kristiangb wrote:

...Jeg er selv musikker og skriver også nogle gange en sang eller to. Og når man først har spillet den igennem et par gange går det op for en om den sang er god på en plade


Hvis det er så nemt - Så har Larsen nok glemt at spille Kom tog og Come igennem et par gange


LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

kristiangb 
Jul 12, 2005 Kl. 12:44 PM
Re: Nye sange?

Nu er det jo heldigvis Kim og Kjukken der beslutter hvad der skal udgives på plade. Og som sagt, det må vi bare acceptere.


Strengelegen 
Jul 12, 2005 Kl. 02:12 PM
Re: Nye sange?

Citér:
kristiangb wrote:
Nu er det jo heldigvis Kim og Kjukken der beslutter hvad der skal udgives på plade. Og som sagt, det må vi bare acceptere.


Ja - og Kim Larsen er sluppet meget godt fra det i 36 år - så mon ikke det holder lidt endnu ?

Mathilde 
Jul 12, 2005 Kl. 02:15 PM
Re: Nye sange?

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
kristiangb wrote:

...Jeg er selv musikker og skriver også nogle gange en sang eller to. Og når man først har spillet den igennem et par gange går det op for en om den sang er god på en plade


Hvis det er så nemt - Så har Larsen nok glemt at spille Kom tog og Come igennem et par gange



Ja og Værsgo. Men 1½ nummer svinger da fint live



Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)