Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Hvad skulle Larsen IKKE ha´ lavet ? [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=1567]

Strengelegen 
Mar 02, 2005 Kl. 01:41 PM
Hvad skulle Larsen IKKE ha´ lavet ?

En lille hurtig afstemning

hsanders 
Mar 02, 2005 Kl. 02:00 PM
Re: Hvad skulle Larsen IKKE ha´ lavet ?

Haha - nice afstemning!

Knaldperlen 
Mar 02, 2005 Kl. 02:04 PM

Forstå sgu ikke hvordan kom tog kan komme med i en afstemning om hvorfor et nummer han ikke skulle ha lavet.. Men også bare min mening.

Mvh Lars

hsanders 
Mar 02, 2005 Kl. 02:05 PM

Kom Tog er sjov

Christian 
Mar 02, 2005 Kl. 02:11 PM

Hmmm, mærkelig afstemning - musik er en smagssag, det samme gør sig vel gældende med Larsens musik. Jeg synes både Julecd´en og Only the winner (uden sammenligning i øvrigt) er ganske udmærket. Så kunne man jo ligeså godt spørge, om Larsen IKKE skulle have lavet "Midt om natten" eller "Luft under vingerne" - jeg kender da også flere, som er dødtrætte af netop de to skiver....så, sådan er der vist så meget.

/Christian

hsanders 
Mar 02, 2005 Kl. 02:31 PM

Christian:

Jeg tror nu afstemningen står i relation til denne tråd: http://www.kjukken.dk/opslagstavlen/viewtopic.php?TopicID=1560 ..For hvis du ikke har set den, kan jeg godt forstå du finder afstemningen mærkelig

Sørland 
Mar 02, 2005 Kl. 04:52 PM

jeg tror faktisk jeg står over denne avstemningen....du får ha meg unnskyldt spillemand.....

KnOrr 
Mar 02, 2005 Kl. 04:58 PM

Citér:
Sørland wrote:
jeg tror faktisk jeg står over denne avstemningen....du får ha meg unnskyldt spillemand.....

Me2

Knaldperlen 
Mar 02, 2005 Kl. 05:12 PM

Citér:
hsanders wrote:
Christian:

Jeg tror nu afstemningen står i relation til denne tråd: http://www.kjukken.dk/opslagstavlen/viewtopic.php?TopicID=1560 ..For hvis du ikke har set den, kan jeg godt forstå du finder afstemningen mærkelig

Ja kan jeg også sagtens forstå, men alligevel vil jeg give Christian helt ret i det han siger nemlig at musik er en smagssag.

hsanders 
Mar 02, 2005 Kl. 06:11 PM

Knaldperlen: Det sagde jeg heller ikke, at den ikke var

Jeg har nu også valgt at lade være med at stemme, da jeg synes valget er for svært. Come er bestemt ikke en favorit, men Kom Tog Finde rjeg meget sjov. Only the Winner goes to Dinner, har jeg ikke så meget imod, mens der da er nogle sange på Jul/Nytår jeg godt kan lide

Thorsen 
Mar 02, 2005 Kl. 07:27 PM

Det var da en syg afstemning. Hæv lige kvaliteten af indslag. Tak.

Knaldperlen 
Mar 02, 2005 Kl. 09:21 PM

Citér:
Thorsen wrote:
Det var da en syg afstemning. Hæv lige kvaliteten af indslag. Tak.

Enig

lone 
Mar 03, 2005 Kl. 06:01 PM

Jeg kan ikke forstå at der er så mange som ikke kan lide
"Kom Tog",jeg synes den er rigtig fed,god rytme.Min dreng på 7 år er selvfølig VILD med Kim og en han gerne spiller igen og igen er netop Kom Tog"!

Knaldperlen 
Mar 03, 2005 Kl. 09:50 PM

Citér:
lone wrote:
Jeg kan ikke forstå at der er så mange som ikke kan lide
"Kom Tog",jeg synes den er rigtig fed,god rytme.Min dreng på 7 år er selvfølig VILD med Kim og en han gerne spiller igen og igen er netop Kom Tog"!

Jeg har overhovedet ikke noget imod Kom Tog. Der er netop som du siger en rigtig livlig rytme i den.

Sørland 
Mar 04, 2005 Kl. 07:59 AM

Liker du Gasolin' - så liker du "Kom Tog".
Det er det nærmeste Kim Larsen og Kjukken har vært de gamle slagere. Det er min mening - og snart får jeg høre det

hsanders 
Mar 04, 2005 Kl. 01:33 PM

Synes nu ikke Kom Tog minder om Gasolin'. Har du nu drukket igen Sørland?

Sørland 
Mar 04, 2005 Kl. 02:17 PM

Citér:
hsanders wrote:
Synes nu ikke Kom Tog minder om Gasolin'. Har du nu drukket igen Sørland?

Jo det syntes jeg den gjør
Nei jeg drikker aldri - det er en myte

kimzoom 
Mar 04, 2005 Kl. 02:23 PM

Hvad skulle Larsen IKKE ha´ lavet ?

6 børn.. den ene synger af helvede til!!!

Strengelegen 
Mar 04, 2005 Kl. 03:07 PM

Citér:
Sørland wrote:
Liker du Gasolin' - så liker du "Kom Tog".
Det er det nærmeste Kim Larsen og Kjukken har vært de gamle slagere. Det er min mening - og snart får jeg høre det

Kjukken HAR ALDRIG VÆRET I NÆRHEDEN AF GASOLIN´ - og kommer det heller ikke
.... men : En hver tid er den bedste - når man ser bort fra Kom tog & Come.
Jeg vil fremover frygte alle sange der starter med KOM/COME

hsanders 
Mar 04, 2005 Kl. 08:04 PM

"
Jo det syntes jeg den gjør
Nei jeg drikker aldri - det er en myte :evilgrin"

Haha - det godt med dig Sørland

Ditte 
Okt 06, 2005 Kl. 06:43 PM

Citér:
hsanders wrote:
Kom Tog er sjov

Nu er det sådan at jeg ikke laver analyser men xxér. Kom Tog er ikke sjov...Den er fandeme uhyggelig sørgelig...XX....Teksten altså. og jo den har da en smule Gas over sig...Musiken altså...XX..Sømand Ole, du er altså startet med at drikke på de sidste, Pas på venner, hvis Sømand ole drikker så er det i DK..

Kh

Ditte

iver 
Okt 06, 2005 Kl. 09:05 PM

Efter min mening skulle Larsen IKKE have lavet Weekend Music. Det er yderst sjældent jeg hører at han spiller fra det album til hans koncerter.

Karl Helge 
Okt 06, 2005 Kl. 10:12 PM

Citér:
iver wrote:
Efter min mening skulle Larsen IKKE have lavet Weekend Music. Det er yderst sjældent jeg hører at han spiller fra det album til hans koncerter.

Jeg synes Weekend Music er en god plate. Bortsett fra den verste melodi Larsen noen gang har lavd, nemlig: Come! Grusom melodi!!!

Sørland 
Okt 06, 2005 Kl. 10:21 PM

Citér:
Karl Helge wrote:
Citér:
iver wrote:

Jeg synes Weekend Music er en god plate. Bortsett fra den verste melodi Larsen noen gang har lavd, nemlig: Come! Grusom melodi!!!

Nei nei nei Karl-Helge, den er ikke en gang god etter 20 Tuborg. Med kun 2 hederlige unntak - Ring My Bell (som jeg syntes er fremdragende) og TBFF - ellers så er det litt sånn Larsen på villspor over det hele....som i Jungledreams dagene...at det visstnok ble innspillet på en enkelt natt forklarer kanskje også det "demo-preg" jeg syntes hele cd'en lyser igjennom av.

Sørland 
Okt 06, 2005 Kl. 10:25 PM

Skulle jeg driste meg til å nevne en enkelt sang som jeg godt kan styre unna - så er det "Wisdom Is Sexy".....larm og atter larm. Forferdelig! Den DESIDERT verste med Kim EVER!

kjukkengirl 
Okt 06, 2005 Kl. 10:56 PM

Ved ikke om jeg vil sige der er noget Kim Larsen ikke skulle have lavet. Det musik han har lavet, er jo netop noget af det der gør ham til den han er.
Ud fra min egen smag vil jeg dog sige at jeg personligt godt kunne undvære only winner goes to dinner.
Men musik er jo en smagssag, og til jer der ikke bryder jer om kom tog vil jeg gerne spørge:
Har i nogensinde siddet i et tog, efter jeres kæreste har slået op med jer? og virkelig savnet exen så det gør ondt?
Den dag i har prøvet det tror jeg i vil holde af kom tog, også selvom den slet ikke handler om exer
I kan også prøve at smide jeres kæreste på en lang rejse og stille jer på stationen og vente på kæresten, Når stemmen i højtaleren så siger at toget er 30. min forsinket for 5 gang så tror jeg ALLE vil stå og skråle " KOM TOG BRING MIG MIN ELSKEDE!!"
Ok der gik da vist lidt lomme filosofi i den

Richard 
Okt 06, 2005 Kl. 11:42 PM

Med tanke på at Larsen har vært produktiv i over 30 år ville det vært et under om det ikke fantes noe mindre bra arbeid i samlingen. Jeg for min del har liten sans for de to platene med Jungle Dreams og Yankee Drengen - dette er plater som til tider støver ned i min samling. Har prøvd mange ganger å gi de en sjanse til, men dt klinger bare ikke godt i mine ører...( det samme gjelder til dels med Weekend Music og så)

Er overrasket over at jul/nyttår platen er med på denne avstemningen. Jeg fikk ikke tak i denne platen før i romjulen i fjor, men i år gleder jeg meg til å høre den i den søte førjulstida. Er da en riktig koselig plate med et par sanger som er Larsen på sitt beste. All over er det sikkert ikke den beste platen han har gitt ut, men den passer jo utmerket til sin tid

Lille Jepper 
Okt 07, 2005 Kl. 01:14 PM

Har altid synes at Frit fald forekommer en smule malplaceret, og bestemt ikke en af hans bedste sange.

Men på trods af det, er det alligevel en del charmen. Ikke alle sange er lige gode, men de har alle deres egen værdi i den samlede helhed der hedder Kim Larsen sange.

Man synger jo med på sangen alligevel...

clausen 
Okt 07, 2005 Kl. 03:54 PM

Kom tog er vild fed.. Kim bruger sin stemme fedt i den sang.
Come er så ikke særlig god efter min mening

Karl Helge 
Okt 07, 2005 Kl. 08:32 PM

Citér:
Richard wrote:
Med tanke på at Larsen har vært produktiv i over 30 år ville det vært et under om det ikke fantes noe mindre bra arbeid i samlingen.

Når man tenker på ALL den musikk som den godeste hr. Larsen har lavd gjennom alle disse år, så er det utrolig få numre som er av "dårlig" kvalitet! En stor kunstner!!!

Hubertus 
Okt 08, 2005 Kl. 12:32 PM

Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor "Glemmebogen Jul/Nytår" er placeret i denne afstemning. Den er om ikke fremragende så i hvert fald en cd, jeg glæder mig til at sætte på igen til december (ikke før !!).

Gode gedigne Larsen tolkninger.

Sørland 
Okt 08, 2005 Kl. 02:07 PM

ok JEG ERKJENNER, mine damer og herrer....min stemme gikk av de 3 alternativer til den julecd...den er ringe

Sørland 
Okt 08, 2005 Kl. 02:15 PM

DET beste Larsen HAR VÆRT MED PÅ å i sin musikalske karriere er GAS5 - men der var han kun 25% av en helhet. Etter Gas har Larsen KUN vært Larsen - med diverse backingbands ala Kjukken og Bellami. Han er god fremdeles, MEN de BESTE dager er talte....

Seve 
Okt 08, 2005 Kl. 02:21 PM

Citér:
Sørland wrote:

Det gjorde du så ikke alligevel....

Sørland 
Okt 08, 2005 Kl. 02:22 PM

Citér:
Seve wrote:
Citér:
Sørland wrote:

Det gjorde du så ikke alligevel....

Nei, jeg kunne ikke la være....

Rasmus136 
Okt 08, 2005 Kl. 02:34 PM

De 5 værste:
1. Come
2. Yummi-Yummi
3. Haveje
4. Kom tog
5. Mig og mit publikum

Det beviser trods alt at larsen er menneskelig - men hold da kæft hvor er de ringe...

KnOrr 
Okt 08, 2005 Kl. 04:09 PM

Citér:
Rasmus136 wrote:
De 5 værste:
1. Come
2. Yummi-Yummi
3. Haveje
4. Kom tog
5. Mig og mit publikum

Det beviser trods alt at larsen er menneskelig - men hold da kæft hvor er de ringe...

Det overrasker mig at du ikke bryder dig om Haveje?

Michael Jensen 
Okt 08, 2005 Kl. 05:05 PM

Som er skrevet af Jacob Haugaard, og ikke af Larsen.

Besøgende siden 2002

tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)