Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum]
Opslagstavlen [http://kjukken.dk/forum/viewboard.php?BoardID=1]
Campingvognen [http://kjukken.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=1272]

KnOrr 
Dec 25, 2004 Kl. 12:31 PM
Campingvognen

Er det Larsen der spiller klaver i "Campingvognen"?

Mvh KnOrr

[Edited by KnOrr på Dec 25, 2004 Kl. 12:32 PM]


Jakob B 
Dec 25, 2004 Kl. 02:25 PM
Re: Campingvognen

Nej det er Max Leth


Sørland 
Dec 25, 2004 Kl. 05:22 PM
Re: Campingvognen

forøvrig en latterlig sang....bad


Jakob B 
Dec 25, 2004 Kl. 06:53 PM
Re: Campingvognen

ja det er bestemt ikke en af de bedre


Thorsen 
Dec 25, 2004 Kl. 07:10 PM
Re: Campingvognen

- og Claus Agerskov


Daniel 
Dec 25, 2004 Kl. 07:15 PM
Re: Campingvognen

Mener i virkelig det?

Jeg synes godt nok den er ret morsom ...


kimzoom 
Dec 25, 2004 Kl. 08:17 PM
Re: Campingvognen

Synes også at den - sammen med Langebro - er hele den CD værd!!


Sørland 
Dec 26, 2004 Kl. 03:16 PM
Re: Campingvognen

den er helt forferdelig!
ett fryktelig stykke arbeid.


Karl Helge 
Dec 26, 2004 Kl. 11:25 PM
Re: Campingvognen

Jeg synes den er sjov!
Ta den for det den er. Den er helt sikkert lavet "på sjov"!


KnOrr 
Dec 26, 2004 Kl. 11:26 PM
Re: Campingvognen

Citér:
Karl Helge wrote:
Jeg synes den er sjov!
Ta den for det den er. Den er helt sikkert lavet "på sjov"!


Ja, det er også min umiddelbare tanke.. Og idet den ikke er tænkt som et musikalsk mesterværk, men nærmere som en spøg, synes jeg da også den er OK..

Bent 
Dec 27, 2004 Kl. 06:44 AM
Re: Campingvognen

Det er Wili der spiller klaver på den förste udgave....


Sørland 
Dec 27, 2004 Kl. 07:49 AM
Re: Campingvognen

det er mange sanger som er laget for "sjov" - men som alikevel er fullstendig idiotiske...dette er en av dem.


Seve 
Dec 27, 2004 Kl. 08:33 AM
Re: Campingvognen

Jeg tror det er gået op for de fleste at Sørland ikke kan lide Campingvognen, så her kommer lidt norsk humor....



Karl Helge 
Dec 27, 2004 Kl. 11:04 AM
Re: Campingvognen

Citér:
Seve wrote:
Jeg tror det er gået op for de fleste at Sørland ikke kan lide Campingvognen, så her kommer lidt norsk humor....





Hahaha!!! Den var meget morsom, Seve!!

Bent 
Dec 27, 2004 Kl. 11:13 AM
Re: Campingvognen

Til orientering er Max Leth slet ikke med på den optagelse det er kun Gasolin der spiller....
Den er indspillet på ustemt klaver i Radioens studie 34 i slutningen af November 1974. Der spillede de den direkte ind til äre for HO Bisgaard, der i den sammenhäng sagde: I plejer jo altid at have nye numre.. har i et i dag?? derefter spiller de den så live... Kanooon udgave og genialt fundet på....
Like it love it


Sørland 
Dec 27, 2004 Kl. 01:11 PM
Re: Campingvognen

Fin den Severin Suveren
Men jeg ville tilføyd en ølflaske i kjeften på vedkommende som påfyll til en lengre dusj

(PS: Campingvognen er faktisk skikkelig dårlig)


Michael Jensen 
Dec 28, 2004 Kl. 12:09 PM
Re: Campingvognen

Den belv altså også spillet i morgennisserne i 1982.... Kan bare ikke huske om det er den udgave hvor der bliver spillet casadida indimellem alle vers..... Hvorom alting er, synes jeg det er et skideskægt nummer, som opstod som tourkuller, og på ingen måde skal/kan tages seriøst. At kalde det venstrehåndsarbejde mener jeg heller ikke at man kan, da det jo på ingen måde er et gennemarbejdet, endsige arrangeret nummer, der på noget tidspunkt har været tænkt til udgivelse. Derimod kan man efter min mening godt kalde "Damernes Nar" for venstrehåndsarbejde..... Sjovt nok har "Stakkels Jim" (uden at være en dårlig plade), efter min mening de største missere i det orkesters gloværdige historie.

Citér:
Bent wrote:
Til orientering er Max Leth slet ikke med på den optagelse det er kun Gasolin der spiller....
Den er indspillet på ustemt klaver i Radioens studie 34 i slutningen af November 1974. Der spillede de den direkte ind til äre for HO Bisgaard, der i den sammenhäng sagde: I plejer jo altid at have nye numre.. har i et i dag?? derefter spiller de den så live... Kanooon udgave og genialt fundet på....
Like it love it

Strengelegen 
Dec 28, 2004 Kl. 01:49 PM
Re: Campingvognen

Citér:
Michael Jensen wrote:
Den belv altså også spillet i morgennisserne i 1982.... Kan bare ikke huske om det er den udgave hvor der bliver spillet casadida indimellem alle vers..... Hvorom alting er, synes jeg det er et skideskægt nummer, som opstod som tourkuller, og på ingen måde skal/kan tages seriøst. At kalde det venstrehåndsarbejde mener jeg heller ikke at man kan, da det jo på ingen måde er et gennemarbejdet, endsige arrangeret nummer, der på noget tidspunkt har været tænkt til udgivelse. Derimod kan man efter min mening godt kalde "Damernes Nar" for venstrehåndsarbejde..... Sjovt nok har "Stakkels Jim" (uden at være en dårlig plade), efter min mening de største missere i det orkesters gloværdige historie.




Selv om Kasper (der ved ALT) nu kommer efter mig - vover jeg at skrive dette :

Campingvognen - i den udgave der er på Black Box er optaget i Studie 34 i Danmarks Radio November 74. (selv om bookletten siger noget andet - men det er måske Michael Jensen der har hjulpet med oplysningerne der)

I udgaven fra Morgennisserne 1982 indgår den i Cassadida sangen.

Derudover er sangen brugt både i Clausen´ s garage 1983 og på sommertourneen 1988.

Så spørgsmålet hvor meget gennemarbejde i vil ha´ af en sang før i synes den kan tages seriøst.

Jeg synes den er god i alle udgaverne

Seve 
Dec 28, 2004 Kl. 02:53 PM
Re: Campingvognen

Hørt !!

...og velkommen tilbage


Jakob B 
Dec 28, 2004 Kl. 03:43 PM
Re: Campingvognen

Så vidt jeg ved er Black Box-versionen fra Morgennisserne 1982... Bare optaget mens de ikke var "On air". Men da de spillede den i programmet, var den rigtigt nok blandet sammen med Cassadida....

[Edited by Jakob B på Dec 28, 2004 Kl. 03:44 PM]


Thorsen 
Dec 28, 2004 Kl. 09:40 PM
Re: Campingvognen

- ja og det er den vation hvor Max Leth og Claus Agerskov spiller keyboards.


Strengelegen 
Dec 28, 2004 Kl. 10:03 PM
Re: Campingvognen

Citér:
Jakob B wrote:
Så vidt jeg ved er Black Box-versionen fra Morgennisserne 1982... Bare optaget mens de ikke var "On air". Men da de spillede den i programmet, var den rigtigt nok blandet sammen med Cassadida....


NU ved jeg Kasper kommer efter mig - for jeg har skrevet dette før :
CAMPINGVOGNEN FRA BLACK BOX ER OPTAGET I 1974.

Men kære lille Kasper hvad skal man gøre når folk IKKE fatter det ?

Hvis I lytter til Tivoli koncerten fra radioen vil i høre Black box udgaven inden koncerten starter.(altså 2 år før morgennisserne)
Og til alle jer som ikke har den optagelse vil hjælpen nok vælte ned over jer en af de nærmeste dage.

... og her lidt til Kasper - så kan han også komme med et nyt indlæg :


.. NÅH NEJ - det har han jo brokket sig over en gang før - så det gør han nok ikke igen ( for han genta´r ikke noget - men til gengæld låser han sine indlæg fast så vi alle kan læse dem i flere dage)
Men et eller andet "nyt" kan han jo nok lære os - nu hvor vi har lært at citere

Kasper 
Dec 28, 2004 Kl. 10:15 PM
Re: Campingvognen

Citér:
Strengelegen wrote:
.. NÅH NEJ - det har han jo brokket sig over en gang før - så det gør han nok ikke igen ( for han genta´r ikke noget - men til gengæld låser han sine indlæg fast så vi alle kan læse dem i flere dage)
Men et eller andet "nyt" kan han jo nok lære os - nu hvor vi har lært at citere

Det indlæg angående citering er postet efter aftale med de øvrige moderatorer, og at netop jeg står som forfatter af det indlæg, bør man nok ikke lægge så megen andet i end, at det lige blev mig, som postede det. Indlægget forventes normaliseret og flyttet en gang i næste uge (med forbehold for ændringer).

Mvh. Kasper Jensen, moderator på kjukken.dk's forum

Michael Jensen 
Dec 29, 2004 Kl. 02:08 PM
Re: Campingvognen

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Michael Jensen wrote:
Den belv altså også spillet i morgennisserne i 1982.... Kan bare ikke huske om det er den udgave hvor der bliver spillet casadida indimellem alle vers..... Hvorom alting er, synes jeg det er et skideskægt nummer, som opstod som tourkuller, og på ingen måde skal/kan tages seriøst. At kalde det venstrehåndsarbejde mener jeg heller ikke at man kan, da det jo på ingen måde er et gennemarbejdet, endsige arrangeret nummer, der på noget tidspunkt har været tænkt til udgivelse. Derimod kan man efter min mening godt kalde "Damernes Nar" for venstrehåndsarbejde..... Sjovt nok har "Stakkels Jim" (uden at være en dårlig plade), efter min mening de største missere i det orkesters gloværdige historie.




Selv om Kasper (der ved ALT) nu kommer efter mig - vover jeg at skrive dette :

Campingvognen - i den udgave der er på Black Box er optaget i Studie 34 i Danmarks Radio November 74. (selv om bookletten siger noget andet - men det er måske Michael Jensen der har hjulpet med oplysningerne der)

I udgaven fra Morgennisserne 1982 indgår den i Cassadida sangen.

Derudover er sangen brugt både i Clausen´ s garage 1983 og på sommertourneen 1988.

Så spørgsmålet hvor meget gennemarbejde i vil ha´ af en sang før i synes den kan tages seriøst.

Jeg synes den er god i alle udgaverne


Jeg har intet haft at gøre med lige præcis Campingvognens noter i The Black Box.....

Stougaard 
Dec 30, 2004 Kl. 04:39 PM
Re: Campingvognen

Velkommen tilbage Strengelegen.
Det var rart at høre fra dig igen, du har været savnet!
Godt nytår til dig og alle jer andre!


hsanders 
Feb 24, 2005 Kl. 10:59 PM
Re: Campingvognen

Undskyld jeg hiver denne tråd frem igen..Men jeg er forvirret:

Hvor mange udgaver findes der er Campingvognen? Hvor kan de findes? I morgennisserne, Tivoli koncerten og i Black Box?

Hvad er Clausens Garage og Morgennisserne?


Brian4291 
Jul 29, 2005 Kl. 01:52 AM
Re: Campingvognen

Citér:
hsanders wrote:
Undskyld jeg hiver denne tråd frem igen..Men jeg er forvirret:

Hvor mange udgaver findes der er Campingvognen? Hvor kan de findes? I morgennisserne, Tivoli koncerten og i Black Box?

Hvad er Clausens Garage og Morgennisserne?


Du fik da ikk svar på dine spørgsmål, VEL

Kunne nogen ikke hjælpe med at få et gammelt spørgsmål besvaret

Strengelegen 
Jul 29, 2005 Kl. 01:59 AM
Re: Campingvognen

Citér:
Brian4291 wrote:
Citér:
hsanders wrote:
Undskyld jeg hiver denne tråd frem igen..Men jeg er forvirret:

Hvor mange udgaver findes der er Campingvognen? Hvor kan de findes? I morgennisserne, Tivoli koncerten og i Black Box?

Hvad er Clausens Garage og Morgennisserne?


Du fik da ikk svar på dine spørgsmål, VEL

Kunne nogen ikke hjælpe med at få et gammelt spørgsmål besvaret


Campingvognen 1974 (DR P3)
Campingvognen 1982 (Morgennisserne)
Campingvognen 1983 (Clausens garage)
Campingvognen 1988 (spillet på Sommertouren ´88)

[Edited by Strengelegen på Jul 29, 2005 Kl. 02:01 AM]

Brian4291 
Jul 29, 2005 Kl. 02:10 AM
Re: Campingvognen

Takker

Håber så hsanders ås får det læst.

Jeg fik da oplyst noget jeg ikke kendte noget til, TAK

[Edited by Brian4291 på Jul 29, 2005 Kl. 02:11 AM]


KnOrr 
Jul 29, 2005 Kl. 02:49 AM
Re: Campingvognen

Citér:
Strengelegen wrote:
Citér:
Brian4291 wrote:
Citér:
hsanders wrote:
Undskyld jeg hiver denne tråd frem igen..Men jeg er forvirret:

Hvor mange udgaver findes der er Campingvognen? Hvor kan de findes? I morgennisserne, Tivoli koncerten og i Black Box?

Hvad er Clausens Garage og Morgennisserne?


Du fik da ikk svar på dine spørgsmål, VEL

Kunne nogen ikke hjælpe med at få et gammelt spørgsmål besvaret


Campingvognen 1974 (DR P3)
Campingvognen 1982 (Morgennisserne)
Campingvognen 1983 (Clausens garage)
Campingvognen 1988 (spillet på Sommertouren ´88)


Kanon..



Besøgende siden 2002
 
tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)